Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-11-2001, 00:51
MeCute1983
MeCute1983 is offline
Ik heb een vraagje voor een vriendin van mij.

Ze vertoont namelijk zo'n beetje alle verschijnselen van een depressie, behalve dan dat ze niet 24/7 down is. Ze heeft nog wel zin in leuke dingen doen, maar verder voelt ze zich dom (ookal ziet ze wel in dat het nergens op gebaseerd is) en daarom wil ze stoppen met haar huidige opleiding (omdat niets lukt, terwijl haar cijfers niet eens heel dramatisch zijn). Verder voelt ze zich lusteloos, en huilt ze heel snel om niets etc. etc. etc.

Wat zou dit kunnen zijn? Kan het een beginnende depressie zijn? Ze is hiervoor al naar de huisarts geweest, en nu moet ze bloedprikken voor o.a suiker enzo. Maar ik vraag me af of dat het wel is, en ik maak me daar best zorgen over. Iemand ideeën hierover?
__________________
I love you for your money not for who you are
Met citaat reageren
Oud 11-11-2001, 14:28
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
late puberteit ofzo?
Wenen -> misschien is slaapt ze niet genoeg? Dan moet ik ook altijd om niets wenen en voel ik me ook niet lekker...
Met citaat reageren
Oud 12-11-2001, 17:40
Jennefer
Jennefer is offline
eigenlijk kunnen alleen vrienden helpen
heeft ze wel veel vrienden?
voelt ze zich niet alleen ofzo??
ik voel me ook wel is nutteloos en heel down enzo, maar dan helpen altijd vrienden me erweer uit
xxx jennefer
Met citaat reageren
Oud 13-11-2001, 10:01
Verwijderd
kan best een beginnende depressie zijn........maarjah het kunnen ook zoveel andere dingen zijn
Dat wat je vriendin heeft heb ik ook vaak (behalve dan dat stoppen met die opleiding), maar ik heb het omdat ik heel gevoelig voor depressies ben
vooral deze tijd van het jaar maakt het er niet beter op bij mij.....
Maar als je vriendin bijvoorbeeld altijd onwijs vrolijk en positief was en nu opeens zo doet is het inderdaad wel genoeg reden om je zorgen te maken.

sterkte iig
-x-

Alicia
Met citaat reageren
Oud 13-11-2001, 13:39
MeCute1983
MeCute1983 is offline
Citaat:
Jennefer schreef:
eigenlijk kunnen alleen vrienden helpen
heeft ze wel veel vrienden?
voelt ze zich niet alleen ofzo??
ik voel me ook wel is nutteloos en heel down enzo, maar dan helpen altijd vrienden me erweer uit
xxx jennefer
Ja, ze heeft wel heel veel vrienden, en ook geen problemen thuis ofzo. Ik begrijp er helemaal niks van.
__________________
I love you for your money not for who you are
Met citaat reageren
Oud 13-11-2001, 13:46
MeCute1983
MeCute1983 is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:
Maar als je vriendin bijvoorbeeld altijd onwijs vrolijk en positief was en nu opeens zo doet is het inderdaad wel genoeg reden om je zorgen te maken.

sterkte iig
-x-

Alicia
jah, ze is idd opeens heel anders gaan doen.. ik maak me echt zorgen om haar

weet iemand toevallig wat nou precies het verschil is tussen manisch depressief en depressief?? Wat ze is niet 24/7 depri en heeft wel zin in leuke dingen doen. Kun je dan spreken over een manische depressie of is dat toch meer dat je bepaalde periodes hebt die goed gaan en periodes die heel slecht gaan, dus dat je echt nergens zin in hebt?
__________________
I love you for your money not for who you are
Met citaat reageren
Oud 13-11-2001, 15:04
moedergans
moedergans is offline
Iedereen zit weleens in een dip hoor, gaat vanzelf wel weer over. Het enigste wat jij kunt doen is steun bieden, denk ik
__________________
Ik zat met m'n vriend in bad toen ik greep naar de zeep....en voelde dat ik ergens anders in kneep.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2001, 15:14
MeCute1983
MeCute1983 is offline
Citaat:
moedergans schreef:
Iedereen zit weleens in een dip hoor, gaat vanzelf wel weer over. Het enigste wat jij kunt doen is steun bieden, denk ik
dat weet ik wel, maar ik heb niet het idee dat het hier gaat om een dipje.. just a feeling.. magoed..
__________________
I love you for your money not for who you are
Met citaat reageren
Oud 13-11-2001, 17:11
Sophietje12
Sophietje12 is offline
Hoelang is dit al zo??? Al het langer dan 2 weken duurt, zou ik toch maar hulp zoeken
__________________
*And on that fateful day/when she was crucified/she wore Shiseido red/and we drank tea by her side
Met citaat reageren
Oud 13-11-2001, 18:57
Onbekende
Avatar van Onbekende
Onbekende is offline
Wat je hierboven beschrijft is bijna letterlijk op mij van toepassing. Het is bij mij alleen vanzelf over gegaan en nu voel ik me weer prima. Het wat heel raar: ik heb helemaal geen reden om me ongelukkig te voelen, ik heb thuis geen problemen, alleen wat met de studiekeuze, maar ik had niet het idee dat het daarvan kwam.
__________________
May the best day of your past be the worst of your future!
Met citaat reageren
Oud 14-11-2001, 16:58
plato
plato is offline
ja,een depressie ,moet je eigenlijk alleen oplossen innerlijk
__________________
right
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Help, probelemen met vrienden, heel lang verhaal.. help!!
Maija
24 20-05-2004 15:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:37.