Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-10-2001, 09:43
guru
Avatar van guru
guru is offline
Ik heb nu ongeveer 1 jaar psoriasis en het word eigenlijk alleen maar erger.. 't begon met plekjes in 't gezicht en dat ging langzamerhand zich uitbreiden over mijn hele lichaam.

Ik heb 2 zalven die ik gebruik nl: cutivate (hydrogene zalf) en Cremo vaseline Cetomacrogol.

Nu is mijn vraag, wie van jullie het ook heeft, wat diegene er aan doet en wat ze gebruiken qua medicijnen.

guru
Met citaat reageren
Oud 16-10-2001, 09:46
Marc S
Marc S is offline
Oei... da's niet leuk...

Er was ooit iemand bij ons op kantoor die er last van heeft, had nogal vieze plekken in zijn gezicht en nek...

Het schijnt dat er visjes zijn die het opeten als je met hun in het water gaat ofzo... hmmz, ik had er ooit iets over gelezen, ik weet alleen niet meer waar
Met citaat reageren
Oud 16-10-2001, 09:49
guru
Avatar van guru
guru is offline
Citaat:
Marc S schreef:
Oei... da's niet leuk...

Er was ooit iemand bij ons op kantoor die er last van heeft, had nogal vieze plekken in zijn gezicht en nek...

Het schijnt dat er visjes zijn die het opeten als je met hun in het water gaat ofzo... hmmz, ik had er ooit iets over gelezen, ik weet alleen niet meer waar

Ik weet het verder ook niet echt meer.. En ja die 'vieze plekken' opmerkingen krijg ik ook vaak.. En daar word je echt ziek van na 1 jaar.. .. Ik ga nog maar is ff verder checken op inet naar de nodige informatie
Met citaat reageren
Oud 16-10-2001, 10:00
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
guru schreef:
Ik ga nog maar is ff verder checken op inet naar de nodige informatie
OK
Met citaat reageren
Oud 16-10-2001, 10:04
Marc S
Marc S is offline
"Ander soort kuureis is een reis naar speciale baden in Turkije. Deze baden zijn gevuld met visjes die de psoriasis van je huid af eten. Dit klinkt misschien niet echt fris, maar het schijnt te helpen; ik hoor vele positieve verhalen."

Ik wist het!
Met citaat reageren
Oud 16-10-2001, 10:05
guru
Avatar van guru
guru is offline
Citaat:
Een nadeel van de hormoonzalven is dat je nooit van de enen op de andere dag mag stoppen met de behandeling. De psoriasis komt dan explosief terug. Je moet, als je wilt gaan stoppen met hormoonzalven, dit langzaam afbouwen.

Damn.. Dit wist ik dus ook niet.. 1 ding wat ik mezelf toch moet aanleren is regulier te smeren om dit soort dingen te vermijden..

thnx voor het linkje

Met citaat reageren
Oud 16-10-2001, 10:09
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
guru schreef:
thnx voor het linkje
No prob

http://www.google.com/search?q=psoriasis


[Dit bericht is aangepast door Marc S (16-10-2001).]
Met citaat reageren
Oud 16-10-2001, 10:20
Een vriend van mij heeft het ook, sinds driekwart jaar ongeveer... het breidt gigantisch snel uit bij hem en zalfjes willen niet echt helpen... omdat hij in een band zit staat hij ook nogal vaak in de schijnwerpers, das dus nog minder.
Hij was er eerst heel depri onder, maar nu is hij het geloof ik meer gaan accepteren; hij drinkt niet meer en rookt volgens mij ook niet meer (alcohol bevorderd de ziekte nl juist).
Psoriasis word minder als je naar een land gaat met een totaal ander klimaat als hier (wat dat betreft zit je kut hier in nederland), denk aan australie...

Dat mensen er opmerkingen over maken vind ik belachelijk, alsof jij er wat aan kan doen! Laat je niet isoleren door die mensen, die vriend van mij deed dat eerst wel maar staat binnenkort ook weer gewoon on stage...

Cat

Love isn't skin-deep
Met citaat reageren
Oud 16-10-2001, 10:22
guru
Avatar van guru
guru is offline
Citaat:
Darkcat schreef:
; hij drinkt niet meer en rookt volgens mij ook niet meer (alcohol bevorderd de ziekte nl juist).
Dat word dus stoppen met drinken

Met citaat reageren
Oud 16-10-2001, 12:22
Goed eten helpt ook (zo hoor ik net over icq ). Minder vet, vaak vis eten, geen zooi als cola, enz, helpt enorm.
Gezond eten dus!!!
Met citaat reageren
Oud 16-10-2001, 22:16
guru
Avatar van guru
guru is offline
Citaat:
Darkcat schreef:
Goed eten helpt ook (zo hoor ik net over icq ). Minder vet, vaak vis eten, geen zooi als cola, enz, helpt enorm.
Gezond eten dus!!!

Ah keej.. ik zal het proberen

Met citaat reageren
Oud 18-11-2001, 13:22
TheMANhimselve
TheMANhimselve is offline
Ik heb het ook al ongeveer een jaar, maar bij mij is het niet echt verergerd, door verschillende zalfjes kan ik het redelijk in de hand houden.
Ik heb het bovendien het ergste op m'n (behaarde) hoofdhuid, dus niemand kan het zien, alleen de jeuk is een ramp.

Maar het lastige is dat je niet weet hoe het zich zal ontwikkelen, het kan bijvoorbeeld vergergen of juist heel erg verbeteren, helaas is er Geen medicijn om het volledig te doen stoppen.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:02.