Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2003
 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-05-2003, 11:36
Tisch
Tisch is offline
Zucht.
Economie voor het VWO.
Heeft iemand ook zo'n dik, rood, langwerpig, irritant kutboek?
Want het is een kutboek. Laat ik nu niet gaan zeiken over het gebrek aan systeem in het boek... maar jullie begrijpen het wel, lijkt me zo.

Hoe leren jullie dat boek? Of maken jullie alleen opgaven uit de bunden? Of gewoon op puur talent het examen in?
Hoe staan jullie voor economie?

Kortom: vertel eens wat over economie

dag
Advertentie
Oud 09-05-2003, 12:10
AustraliëGirl
AustraliëGirl is offline
Tja, ik weet wat je bedoelt, maar wat ik ga doen: het boek doorbladeren en het belangrijkste even aantekenen en dat nog even extra inhameren. Je hoeft echt niet de allerkleinste prutdingetjes te weten hoor. Beperk je tot de grote lijnen en vooral de rekentechnieken moet je even doorhebben. Succes!!
__________________
Wake me up inside, call my name and save me from the dark... bring me to life...
Oud 09-05-2003, 12:13
lief mutsje
lief mutsje is offline
Wij hebben niet een rood boek, maar een serie van 3 dikke boeken
Ik keek aan het begin van het schooljaar al op tegen het leren van deze boeken. Maar mn leraar gaf me echt een mega goede tip. Al sje in je bundel echt alles doorwerkt en dan opschrijft wat je niet weet en dat dan achteraf opzoekt in je lesboek en/of samengevat kom je echt een heel eind. Eerst dacht ik dat het allemaal flauwekul was, en wa sik toch van plan om OOK die boeken te leren. Maar echt, het werkt!
Ik ga voor economie met een 6.6 mn examens in.
Oud 09-05-2003, 12:14
lucy48
Avatar van lucy48
lucy48 is offline
Je bedoelt 'Economie voor jou'?

Heb ik ook ja, maar ik ga denk ik inderdaad zoveel mogelijk uit de examenbundel maken, is denk ik nuttiger dan het boek uit mn hoofd gaan zitten leren.
Ik ga wel even de echte leerdingen als wat voor soort werkloosheid je hebt ed leren
Oud 09-05-2003, 12:18
AustraliëGirl
AustraliëGirl is offline
Hmm.. dat zijn toch andere boeken dan ik heb. Maar goed, nu nog heel snel even al die boeken doorlezen... en dan ook nog 8 andere vakken moeten doen... no thnx....
__________________
Wake me up inside, call my name and save me from the dark... bring me to life...
Oud 09-05-2003, 12:53
Ichonama
Ichonama is offline
Volgens mij heb ik dat boek ook. Met een beetje doorbladeren en de aantekeningen (hebben er gelukkig echt heel veel) zal het wel lukken. Hebben de laatste lessen de stof aan de hand van oude examens doorgenomen en dat was wel makkelijk. En ik moet zeggen dat ik ook wel redelijk op mn talent vertrouw.
__________________
Je volwassen gedragen. Is dat zoiets als doen waar je zelf zin in hebt?
Oud 09-05-2003, 13:44
Snufje
Avatar van Snufje
Snufje is offline
Wij hebben lesbrieven; 'boeken' van gemiddeld 150 bladzijden met ieder een eigen thema
Economie 1,2 heeft 9 lesbrieven
Economie 1 (heb ik) heeft er 6.

Voor economie 1:

- Welvaart
- De vraag
- Het aanbod
- Markten
- Markten II
- Overheid

En vooral de laatste is erg saai / kut..
Oud 09-05-2003, 14:19
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Snufje schreef op 09-05-2003 @ 14:44:
Wij hebben lesbrieven; 'boeken' van gemiddeld 150 bladzijden met ieder een eigen thema
Economie 1,2 heeft 9 lesbrieven
Economie 1 (heb ik) heeft er 6.

Voor economie 1:


- Welvaart
- De vraag
- Het aanbod
- Markten
- Markten II
- Overheid

En vooral de laatste is erg saai / kut..
Lijkt een beetje op de boeken die wij hebben voor m&o, dat zijn ook lesbrieven getiteld:
- de eenmanszaak, deel 1 en 2
- de vereninging
- de stichting
- de firma
- de NV
- de industrie

Volgens mij zijn dat ze allemaal. Die boeken van mij zijn wel een stukje dunner, zo rond de 50 tot 70 bladzijden schat ik gemiddeld.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 09-05-2003, 14:24
thunder110
Avatar van thunder110
thunder110 is offline
Ik vertik het om Economie nog te leren. Ik heb die twee snertboeken voor tientallen schoolexamens al moeten leren, en het resultaat was er nou niet bepaald naar. . Ik sta een 6.2 gemiddeld, met een 0.8 voor mijn examen ben ik al tevreden genoeg.

Kut-vak.
__________________
Bij het denken aan de liefde heb ik de liefde lief en 't is de liefde tot u, geliefde die mij tot die liefde hief
Oud 09-05-2003, 15:54
@Moon
@Moon is offline
Wow, wat hebben jullie allemaal? Iedereen ziet op tegen economie. Naja ik heb iig niet dat rode boek maar ik heb ook een kutmethode, namelijk Economie zonder grenzen. Maar eigenlijk is het niet zo heel moelijk, alleen die modellen zijn wat lastiger. Tis eigenlijk een kwestie van stampen.
Maar goed ik heb er een samenvatting van gemaakt. En k sta er toch wel redelijk voor, een 7. Mag dus een 4 halen.
Oud 13-05-2003, 17:07
Verwijderd
Citaat:
Snufje schreef op 09-05-2003 @ 14:44:
Wij hebben lesbrieven; 'boeken' van gemiddeld 150 bladzijden met ieder een eigen thema
Economie 1,2 heeft 9 lesbrieven
Economie 1 (heb ik) heeft er 6.

Voor economie 1:

- Welvaart
- De vraag
- Het aanbod
- Markten
- Markten II
- Overheid

En vooral de laatste is erg saai / kut..
Dan heb je met Eco 2 ook nog eens Modellen , Europa en De Wereld. Joy joy.

Maar hoe i kd'r doorheen kom? Samengevat bundel goed doorleren, kijken welke termen niet helemaal duidelijk zijn en daar gewoon uitleg over vragen/uitzoeken in je lesbrieven/boek. En belachelijk veel examenopgaven maken.
Oud 13-05-2003, 17:28
DaRealEvE
Avatar van DaRealEvE
DaRealEvE is offline
Waaah ik wil ook een Samengevat en een Examenbundel van economie! Heb ik het wel voor engels en niet voor eco, wat is dat nou ?!? Stomme school. Kep wel 4 examens van vorig jaar en het jaar daarvoor. Verder heb ik zo'n dikke samenvatting van internet weer samengevat tot de dingen die ik nodig heb daz ook wel handig!

Succes!

Eveline
Advertentie
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:33.