Oud 22-06-2004, 21:57
Anna
Avatar van Anna
Anna is offline
Ik werk bij de wibra in de weekenden. maar nu ben ik dus sinds 17 mei ziek. normaal gesproken als een weekendhulp ziek is melden we dit alleen bij onze leiding gevende. Maar nu kreeg ik vanmiddag mijn loonstrookje,(nadat ik hem zelf maar eens op ging halen en ongeveer een maand nadat hij bij het filiaal was binnen gekomen) en daar zat een brief bij in.

Met de mededeling: Vanaf 1 juni zullen de regels omtrent het ziekmelden wijzigen.

Ik moet me nu bij ziekte persoonlijk ziek melden bij de leiding gevende en bij Remaz. Dit moet gebeuren binnen 48 uur. Als dit niet het geval is zal het UWV een boete opleggen.

Nu zijn mijn vragen: Heb ik kans op een boete? en had de leiding gevende mijn loonstrookje met brief door moeten sturen naar mijn huis zodat ik op de hoogte was van deze wijziging?
__________________
Gevoelens zijn nooit hypocriet. | Bazz.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-06-2004, 00:21
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik denk dat je zelf het beste je situatie even uit kunt leggen bij de ARBO en vragen hoe het nou zit.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 07:06
Auntie M
Avatar van Auntie M
Auntie M is offline
Ik denk dat het UWV wel een overgangsregeling hanteert. Bovendien was je op 1 juni al ziek en dus ook al ziekgemeld. Het kan nooit zo zijn dat je omdat de regelgeving verandert je jezelf nog een keer ziek moet melden.

Hoewel de UWV heel erg goed is in het dreigen met boetes (vaak onterecht en ze blijven zelf ook regelmatig in gebreke) denk ik dat dat in jouw geval niet van toepassing is, dus je hoeft niet bang te zijn voor een boete. Bovendien zou die boete pas van kracht worden zodra je in de WAO zou belanden, een korting op je uitkering oid, ik geloof er geen pepernoot van dat je een boete krijgt a la een bekeuring of zo.

Overigens vreemd dat je zelf naar de arbo-dienst moet bellen om je ziek te melden, naar je leidinggevende zou voldoende moeten zijn. Is weer lekker een regeltje om met hun vingertje naar jou te kunnen wijzen als er iets fout gaat.
__________________
You love me You hate me, You hate to love me You love to hate me...||De Nieuwe Wereld komt eraan!!!! ...

Laatst gewijzigd op 23-06-2004 om 07:14.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 11:54
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
Auntie M schreef op 23-06-2004 @ 07:06 :


Overigens vreemd dat je zelf naar de arbo-dienst moet bellen om je ziek te melden, naar je leidinggevende zou voldoende moeten zijn. Is weer lekker een regeltje om met hun vingertje naar jou te kunnen wijzen als er iets fout gaat.
Of om mensen er van te weerhouden zich voor de zoveelste keer ziek te melden.
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 11:58
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Auntie M schreef op 23-06-2004 @ 07:06 :

Overigens vreemd dat je zelf naar de arbo-dienst moet bellen om je ziek te melden, naar je leidinggevende zou voldoende moeten zijn. Is weer lekker een regeltje om met hun vingertje naar jou te kunnen wijzen als er iets fout gaat.
dat is echt heel normaal dat je dat zelf moet doen. like, jij bent toch ziek, dan moet je t ook maar zelf regelen
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 12:27
Auntie M
Avatar van Auntie M
Auntie M is offline
@ Birthmark: dubbel ziekmelden houdt de notoire ziekmelder echt niet tegen.

@ little nemo: ben ik zo verwend dan? Ik heb nog nooit meegemaakt dat ik zelf de arbo-dienst moet bellen om me ziek te melden. Alleen mijn leidinggevende breng ik op de hoogte en die zorgt ervoor dat de arbo-dienst wordt ingelicht.
Ik krijg van de arbo-dienst wel een vragenformulier die ik moet terugsturen, maar dat is meer voor de statistieken. Of denk ik weer teveel in 'hoe het allemaal bij de overheid is geregeld'-termen?
__________________
You love me You hate me, You hate to love me You love to hate me...||De Nieuwe Wereld komt eraan!!!! ...
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 12:38
Anna
Avatar van Anna
Anna is offline
Citaat:
Auntie M schreef op 23-06-2004 @ 12:27 :
@ Birthmark: dubbel ziekmelden houdt de notoire ziekmelder echt niet tegen.

@ little nemo: ben ik zo verwend dan? Ik heb nog nooit meegemaakt dat ik zelf de arbo-dienst moet bellen om me ziek te melden. Alleen mijn leidinggevende breng ik op de hoogte en die zorgt ervoor dat de arbo-dienst wordt ingelicht.
Ik krijg van de arbo-dienst wel een vragenformulier die ik moet terugsturen, maar dat is meer voor de statistieken. Of denk ik weer teveel in 'hoe het allemaal bij de overheid is geregeld'-termen?
Ik heb zelfs nog nooit zo'n formulier gehad.
__________________
Gevoelens zijn nooit hypocriet. | Bazz.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 13:56
Anna
Avatar van Anna
Anna is offline
Ik heb net de arbo gebeld. en ik ben geeneens ziek gemeld bij hun. en hij vond het een vreemde zaak dat mijn leiding gevende mij heeft gevraagd of ik ontslag wou nemen. en nu gaat hij het uitzoeken en mijn terugbellen.
__________________
Gevoelens zijn nooit hypocriet. | Bazz.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 14:16
Auntie M
Avatar van Auntie M
Auntie M is offline
Ik volg het even niet meer. Hebben ze gezegd dat je ontslag moet nemen? Ik geloof dat je ff opnieuw je verhaal moet doen want ik dacht dat het alleen over ziekmelden en nieuwe regelgeving ging.
__________________
You love me You hate me, You hate to love me You love to hate me...||De Nieuwe Wereld komt eraan!!!! ...
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 14:18
Anna
Avatar van Anna
Anna is offline
Vorige week belde mijn leiding gevende me op. en ze vroeg: "wil je geen ontslag nemen?" nee tuurlijk niet. Ik heb RSI en daar zijn ze bij Wibra niet zo dol op hoorde ik net van de Remaz.

Gister heb ik dus mijn loonstrookje opgehaald omdat ik die misschien nodig heb als ik niks krijg uitbetaald. en daar zat die brief bij in. snap je het alweer?
__________________
Gevoelens zijn nooit hypocriet. | Bazz.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 14:32
Anna
Avatar van Anna
Anna is offline
En toen had ik net mijn leiding gevende aan de telefoon. en ze was helemaal kwaad dat ik de arbo heb gebeld. en ze heeft me niet ziek gemeld omdat ik wel naar school ging.
__________________
Gevoelens zijn nooit hypocriet. | Bazz.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 15:00
Auntie M
Avatar van Auntie M
Auntie M is offline
Ah ja ik snap het nu beter. Wat een zooitje bij de Wibra
Maar goed daar schiet je niks mee op.

Ok, too bad voor de Wibra, maar jij werkt al enige tijd niet omdat je RSI hebt. Je hebt je daarvoor netjes ziekgemeld (eigenlijk zelfs 2x ook volgens de nieuwe regelgeving), dus zoals het hoort. Waarom je werkgever c.q leidinggevende dit niet leuk vindt is a. omdat het hun op den duur geld kost omdat je langdurig ziek bent en b. je dus niet officieel ziek gemeld bent door je leidinggevende (ben erg nieuwsgierig hoe je dan te boek staat, onwettig afwezig?) omdat je nog wel naar school gaat. Daar hebben ze dus eigenlijk niets mee te maken. Ik weet niet of je bij een bedrijfsarts bent geweest (denk het niet omdat ze je niet ziekgemeld hebben), maar er zou bijv. een afspraak tussen jou en de bedrijfsarts kunnen bestaat dat je niet kunt werken maar wel naar school mag gaan. Een leidinggevende mag nooit over jouw ziekte oordelen.

Nog een misstap van de Wibra: vragen of je niet liever met ontslag wil. Ga hier dus never nooit op in, zeker niet als je ziek bent omdat een werkgever je niet mag ontslaan zolang dat jij ziek bent (ik denk dat ze het daarom ook heel sneaky gevraagd heeft).

Nou ja in ieder geval vind ik dat je goed gehandeld hebt. Misschien word je wel opgeroepen om naar de bedrijfsarts te gaan, kun je het een en ander uit de doeken doen.
__________________
You love me You hate me, You hate to love me You love to hate me...||De Nieuwe Wereld komt eraan!!!! ...
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 16:21
Anna
Avatar van Anna
Anna is offline
Ik heb dus nu m'n leidinggevende, de rayonleider en het hoofdkantoor aan de telefoon gehad.

dat kutje van het hoofdkantoor nam me dus niet serieus. dus toen heb ik de hoorn erop geknald. en toen belde m'n rayonleider pas. en hij heeft z'n excuses aangeboden namens de wibra en namens mijn leidinggevende. (wat niet wegneemt dat ik toch nog een persoonlijk excuus van haar verwacht) en m'n rayonleider vertelde me dat ik kan gaan surveilleren. aangezien ik niks betaald krijg zolang ik ziek ben. hebben ze dus vervangnd werk gezocht. Alleen lijkt me dat zo ontzettend geestdodend. dus ik ben niet van plan dat 6 dagen per week te doen. maar nu hoor is dus volgende week wanneer ik dus weer begin. beetje doelloos door de winkel lopen. op zaterdagmiddag. ik ben immers een weekenhulp. en hoef dus niet verplicht te komen door de week
__________________
Gevoelens zijn nooit hypocriet. | Bazz.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 09:58
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Anna schreef op 23-06-2004 @ 16:21 :
Ik heb dus nu m'n leidinggevende, de rayonleider en het hoofdkantoor aan de telefoon gehad.

dat kutje van het hoofdkantoor nam me dus niet serieus. dus toen heb ik de hoorn erop geknald. en toen belde m'n rayonleider pas. en hij heeft z'n excuses aangeboden namens de wibra en namens mijn leidinggevende. (wat niet wegneemt dat ik toch nog een persoonlijk excuus van haar verwacht) en m'n rayonleider vertelde me dat ik kan gaan surveilleren. aangezien ik niks betaald krijg zolang ik ziek ben. hebben ze dus vervangnd werk gezocht. Alleen lijkt me dat zo ontzettend geestdodend. dus ik ben niet van plan dat 6 dagen per week te doen. maar nu hoor is dus volgende week wanneer ik dus weer begin. beetje doelloos door de winkel lopen. op zaterdagmiddag. ik ben immers een weekenhulp. en hoef dus niet verplicht te komen door de week
Ik volg de wibra al niet meer :-$ AFRADER dus.

Heb je een contract voor een x-aantal uren? of een nul-uren contract?

iig je hebt goed gehandeld en ik "gok" dat ze op hun flikker hebben gehad van de arbo :$

Verder verbaast het me dat je je zelf ook nog eens bij de ARBO moet ziekmelden. Worden dan overrompeld met telefoontjes als dat bij de AH zou moeten. Gelukkig ben ik nog nooit ziek geweest
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 10:56
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Anna schreef op 23-06-2004 @ 14:32 :
En toen had ik net mijn leiding gevende aan de telefoon. en ze was helemaal kwaad dat ik de arbo heb gebeld. en ze heeft me niet ziek gemeld omdat ik wel naar school ging.
Dat is bij ons anders ook zo. Als je ziek bent mag je niet naar school. Ga je wel naar school, dan moet je je weer beter melden.
Uiteraard zijn er wel uitzonderingen, zoals gebroken been ed. maar in dat geval moeten we zelf de ARBO opbellen en de situatie uitleggen.
En bij ons zijn ze vrij streng met de ARBO, want ik heb al 2x controle aan huis gehad en zo'n 4x een formulier
Maar hoe zit het dan met betaling ed? Want als je niet ziek gemeld stond krijg je toch ook geen geld uitbetaald?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 23:13
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Balance schreef op 24-06-2004 @ 10:56 :
Dat is bij ons anders ook zo. Als je ziek bent mag je niet naar school. Ga je wel naar school, dan moet je je weer beter melden.
Uiteraard zijn er wel uitzonderingen, zoals gebroken been ed. maar in dat geval moeten we zelf de ARBO opbellen en de situatie uitleggen.
En bij ons zijn ze vrij streng met de ARBO, want ik heb al 2x controle aan huis gehad en zo'n 4x een formulier
Maar hoe zit het dan met betaling ed? Want als je niet ziek gemeld stond krijg je toch ook geen geld uitbetaald?
Ze hebben haar gewoon genaaid op die manier maar ze moeten wel betalen tenzij ze een 0-uren contract heeft dus
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 22:17
Anna
Avatar van Anna
Anna is offline
ik heb een nul uren contract. en ik neem maandag ontslag
__________________
Gevoelens zijn nooit hypocriet. | Bazz.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Tennisarm WIA-uitkering?
anjali
1 19-05-2010 21:44
Psychologie Het grote-lucht-je-hart-topic #95
Verwijderd
495 03-05-2007 16:11
Werk, Geld & Recht Het grote Albert Heijn Topic (Deel2)
ikbenschipper1
500 16-01-2007 14:24
Werk, Geld & Recht Ontslag bij 1 keer verzuim?
koelieboelie
49 02-10-2006 21:46
Werk, Geld & Recht K*T MAC DONALDS wat zouden jullie doen
Verwijderd
89 25-06-2005 15:06
Werk, Geld & Recht [werk] ik MOET vrij krijgen vrijdag
t68i
15 21-09-2003 09:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:30.