Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-02-2002, 14:04
marla85
marla85 is offline
In amerika kan je een stukje land kopen op de maan...is dat niet een beetje ver gaan???
__________________
how can he see he's got flies in his eyes, if he's got flies in his eyes.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-02-2002, 14:07
Tom
Avatar van Tom
Tom is offline
hmm beetje vreemd, aangezien de maan van niemand is lijkt me.. dan kan ik ook wel geld ervoor gaan vragen en zeggen, 'hier, dat stukkie is voor jou'. Heb je een bron ofzo waar t staat?
__________________
:)
Met citaat reageren
Oud 23-02-2002, 14:21
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
tja, je hebt het recht om grond op te eisen en die vervolgens te verkopen.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2002, 14:40
Jozzy
Avatar van Jozzy
Jozzy is offline
That fuckin' moon isn't fuckin' owned by the United fuckin' states of America!! All fuck it!


oftewel: hoe kunnen ze in godsnaam land verkopen dat van niemand (en dus ook niet van hun) is??
Met citaat reageren
Oud 23-02-2002, 14:43
Verwijderd
Heb er idd over gehoort, niet door Amerika, maar door een Amerikaans bedrijf.. Zij kwamen het eerst op het idee om de grond van de Maan, Mars en andere planeten als "ondekt" op te geven ofzo, dan word het van jou, en mag je het verkopen etc..

Ook hoorde ik dat er in amerika nu een soort Hype is om stukjes mars te kopen, want als Nasa dan op jou stukje mars land, kun je ze zeggen dat ze op moeten hoepelen, dan kun je een schikking maken met Nasa voor veel €€€.. Of je gaat procederen voor nog meer €€€...
Met citaat reageren
Oud 23-02-2002, 14:44
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
ModuM schreef:
That fuckin' moon isn't fuckin' owned by the United fuckin' states of America!! All fuck it!


oftewel: hoe kunnen ze in godsnaam land verkopen dat van niemand (en dus ook niet van hun) is??

door het op te eisen. grond die van niemand is kun je voor jezelf opeisen.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2002, 15:16
Lateralus
Avatar van Lateralus
Lateralus is offline
eigelijk is de maan van iedereen. jij hebt net zoveel recht op een stuk maan als ieder ander.
en dan kan één of ander bedrijfje stukken maan gaan verkopen, maar ze verkopen gebakken lucht, want je kunt altijd zeggen dat dat stuk al van jou is.
en de maan is al helemaal niet van Amerika of van de NASA, omdat ze toevallig 30 jaar geleden daar een vlag geplant hebben. ( als ik de kans krijg haal ik hem hoogstpersoonlijk zelf weg 0
Met citaat reageren
Oud 23-02-2002, 15:24
Verwijderd
Ik heb er over gehoord jah. Was schreeuwend duur dacht ik. Maar dan kan je wel zeggen: 'Ik heb een stukje van de maan'
Met citaat reageren
Oud 23-02-2002, 16:06
Floef
Floef is offline
Citaat:
ModuM schreef:
That fuckin' moon isn't fuckin' owned by the United fuckin' states of America!! All fuck it!


oftewel: hoe kunnen ze in godsnaam land verkopen dat van niemand (en dus ook niet van hun) is??

Tjsa, met de Indianen hetzelfde verhaal...
__________________
*hUh----?
Met citaat reageren
Oud 23-02-2002, 16:14
mitsj
mitsj is offline
ik wil wel stukkie zon.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2002, 16:27
Jozzy
Avatar van Jozzy
Jozzy is offline
Ik wil wel een hectare Mars opkopen...
Met citaat reageren
Oud 23-02-2002, 17:02
Prada
Prada is offline
Citaat:
Floef schreef:
Tjsa, met de Indianen hetzelfde verhaal...


Kolonisatie bestaat al zolang als de mensheid...Snap niet dat dit vreemd gevonden wordt...Verpatsen met shit...Ben alleen benieuwd welke sukkel ook nog daadwerkelijk zo achterlijk is om een stuk maan te kopen...
__________________
Timeo Danaos et dona ferentes...
Met citaat reageren
Oud 23-02-2002, 17:06
Verwijderd
Citaat:
Prada schreef:
Kolonisatie bestaat al zolang als de mensheid...Snap niet dat dit vreemd gevonden wordt...Verpatsen met shit...Ben alleen benieuwd welke sukkel ook nog daadwerkelijk zo achterlijk is om een stuk maan te kopen...

gelukkig heb ik het bonnetje nog...
Met citaat reageren
Oud 23-02-2002, 17:09
Prada
Prada is offline
Citaat:
Osiris schreef:
gelukkig heb ik het bonnetje nog...
__________________
Timeo Danaos et dona ferentes...
Met citaat reageren
Oud 23-02-2002, 17:14
Verwijderd
Domme Amerikanen...
Met citaat reageren
Oud 23-02-2002, 17:17
OO-PIN
OO-PIN is offline
Er bestaat een oude amerikaanse wet die zegt dat je als je op een stuk grond aankomt wat van niemand is, je dat mag claimen, en dan is het van jou. Hierop heeft dit bedrijf zich dus gebaseerd. Ik heb zelf ook een stukje maan. Was misschien 10$ ofzo, dus had ik aan mijn ouders gevraagd of ze dat niet wilden kopen. Dus nu heb ik een eigendomsakte voor een stukje maan van ong. 700000 km^2.

Of het echt iets waard is zullen we later wel zien, als de mens ook echt voor iets gebruikt zal worden. Misschien word ik dan wel heel rijk. Misschien ook niet. Dan ben ik hoogstens 10$ kwijt....
__________________
Homer: "Do you miss your son?" Mr Bruns:"Yes, I am missing one son, now return him to me at once!"
Met citaat reageren
Oud 23-02-2002, 17:18
Verwijderd
Citaat:
marla85 schreef:
In amerika kan je een stukje land kopen op de maan...is dat niet een beetje ver gaan???
"In Amerika..." <blaat cut>
... ben je vrij om zo dom en egoïstisch te zijn als je wilt.

Stooopid Amèèllicans
Met citaat reageren
Oud 23-02-2002, 17:46
Jozzy
Avatar van Jozzy
Jozzy is offline
Citaat:
OO-PIN schreef:
Er bestaat een oude amerikaanse wet die zegt dat je als je op een stuk grond aankomt wat van niemand is, je dat mag claimen, en dan is het van jou.
Punt 1 --> vage wet!
Punt 2 --> de maan hoort niet bij de VS dus gelden diens wetten daar niet... (zou je dan ook iemand straffeloos kunnen vermoorden op de maan?? )
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-02-2002, 18:20
Verwijderd
Citaat:
ModuM schreef:
(zou je dan ook iemand straffeloos kunnen vermoorden op de maan?? )

in principe wel
Met citaat reageren
Oud 23-02-2002, 18:52
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
ModuM schreef:
(zou je dan ook iemand straffeloos kunnen vermoorden op de maan?? )

ik denk dat je dan hooguit door een internationaal gerwechtshof aangeklaagd kan worden :/
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 23-02-2002, 19:33
Winner
Avatar van Winner
Winner is offline
Ik neem die lui die dat verkopen niet echt serieus, vette afzetterij volgens mij.
__________________
BORED NOW...
Met citaat reageren
Oud 23-02-2002, 19:36
marla85
marla85 is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
tja, je hebt het recht om grond op te eisen en die vervolgens te verkopen.
oh ja, en welke recht is dat dan?
ik vind het eigenlijk heel stom, je kan er toch nooit komen. Amerikanen zijn af en toe wel dom zeg..
__________________
how can he see he's got flies in his eyes, if he's got flies in his eyes.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2002, 19:39
Ianto
Avatar van Ianto
Ianto is offline
Hier is een link over het onderwerp (ik zal jullie een hele lap tekst besparen, je kunt het zelf lezen)
http://www.users.wineasy.se/dg/moonreal.htm

Real Estate Law on the Moon

Voor wat het waard is.
__________________
Angst is de moordenaar van het verstand
Met citaat reageren
Oud 23-02-2002, 23:00
DruidessI
DruidessI is offline
Citaat:
Bliksem schreef:
Heb er idd over gehoort, niet door Amerika, maar door een Amerikaans bedrijf.. Zij kwamen het eerst op het idee om de grond van de Maan, Mars en andere planeten als "ondekt" op te geven ofzo, dan word het van jou, en mag je het verkopen etc..

Ook hoorde ik dat er in amerika nu een soort Hype is om stukjes mars te kopen, want als Nasa dan op jou stukje mars land, kun je ze zeggen dat ze op moeten hoepelen, dan kun je een schikking maken met Nasa voor veel €€€.. Of je gaat procederen voor nog meer €€€...

Nou moe,.. globalisatie word universalisatie....

En het bevordert de astronomie totaal niet. Wankers... Hebben alleen maar dollartekens in hun ogen....

Suzan

__________________
"Americans 've different ways of saying things. They say "elevator", we say "lift". They say "President", we say "stupid psychopathic git." A. Sayle
Met citaat reageren
Oud 23-02-2002, 23:11
mitsj
mitsj is offline
een bedrijf in duitsland deed het ook.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-02-2002, 19:08
Manus J. van Alles
Avatar van Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
OO-PIN schreef:
Dus nu heb ik een eigendomsakte voor een stukje maan van ong. 700000 km^2.

700000km^2??? De maan is niet eens zo groot volgens mij...
__________________
Daedalus:GlobalNode:Scholieren//FORUM//RESTRICTED//923.128.6430/Login
Met citaat reageren
Oud 24-02-2002, 19:37
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef:
ik denk dat je dan hooguit door een internationaal gerwechtshof aangeklaagd kan worden :/

De maan is toch nog geen natie?
Met citaat reageren
Oud 24-02-2002, 19:39
independancy wanted
Avatar van independancy wanted
independancy wanted is offline
klopt wel idd. Iemand die ik ken kreeg een stuk maan van haar vriend voor d'r verjaardag... Maarrrrr dat stuk kan ook weer onteigend wordne op het moment dat het missies op de maan in de weg staat, en iedereen heeft ook het recht om zich op dat stuk maan te begeven, dus iedereen mag er overheen lopen

maargoed, ik vind het belachelik, bijna net zo belachelijk als het concept "land" op aarde
__________________
Sig Heil
Met citaat reageren
Oud 24-02-2002, 21:52
Aafster
Avatar van Aafster
Aafster is offline
beetje triest vind ik het, want wat heb j r in godsnaam aan.. ik bedoel het zal vast niet zo groot izjn dat je het vanaf hier kan zien.. dus er gezellig naar kijken kan ook niet....
het is dus gewoon onwijs nuttelooz!
kuz
__________________
Doej lieve randy roar :(
Met citaat reageren
Oud 24-02-2002, 22:22
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Best grappig. Ik denk alleen dat als Nasa op jouw stukkie maan gaat bouwen je kan claimen wat je wil, maar het wordt dan erg moeilijk iets van een deurwaarder daar te krijgen
Met citaat reageren
Oud 24-02-2002, 22:26
scala
scala is offline
waha lollige topic althans de reacties verder: gaar verhaal...even alle dingen of et kan of nie blabla erbuiten laten: wat moet je ermee?
Met citaat reageren
Oud 25-02-2002, 01:18
marla85
marla85 is offline
Citaat:
scala schreef:
waha lollige topic althans de reacties verder: gaar verhaal...even alle dingen of et kan of nie blabla erbuiten laten: wat moet je ermee?
oh, ff op vakantie gaan! Ik heb een huisje laten bouwen daarzo, enne we kunnen ook gelijk naar mars gaan om even daar rond te kijken!
__________________
how can he see he's got flies in his eyes, if he's got flies in his eyes.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2002, 12:33
T_Robson
T_Robson is offline
Je kunt tegenwoordig ook al je eigen ster kopen of je eigen onbewoonde eiland. De vraag alleen is hoe je daar komt (op beide). Stel nou dat de vraag heel groot is voor je eigen tropische eilandje, hoe weet je dan zeker dat het eiland voor jou alleen is en niet ook door iemand anders gekocht?

Eigenlijk is dit allemaal dus pure onzin, maar dat tropische eilandje is wel interessant ...
Met citaat reageren
Oud 25-02-2002, 20:01
waaromniet?
waaromniet? is offline
Totaal achterlijk. Op het moment dat je dat stuk koopt van een Amerikaans bedrijf, dat het volgens de Amerikaanse wet geclaimed heeft heb je daar dus NIETS aan als iemand anders daar eerder een huisje bouwt (die het bijvoorbeeld via Nederland claimt)... Tenzij NL en de VS daar een oorlog om gaan uitvechten
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 25-02-2002, 20:22
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
het idee uberhaubt om land te claimen
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 25-02-2002, 20:30
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Joostje schreef:
het idee uberhaubt om land te claimen

Is idd ook belachelijk
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-02-2002, 20:47
meneer G
meneer G is offline
De maan is niet van Amerika maar van de oorspronkelijke bewoners! Hoe kan Amerika dat dan verkopen?
__________________
Hasta la victoria siempre!!!
Met citaat reageren
Oud 25-02-2002, 20:55
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
meneer G schreef:
De maan is niet van Amerika maar van de oorspronkelijke bewoners! Hoe kan Amerika dat dan verkopen?
vraag dat maar aan de indianen
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 26-02-2002, 02:12
marla85
marla85 is offline
Citaat:
Joostje schreef:
vraag dat maar aan de indianen

idd, ze zeiden ook maar tegen die indianen, oprotte nou, dit word ons land!
__________________
how can he see he's got flies in his eyes, if he's got flies in his eyes.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2002, 08:47
Dj Pjotr
Dj Pjotr is offline
wa'sde prijs per m2??
__________________
wat doet een beker zure room met een uiterste houdbaarheidsdatum?
Met citaat reageren
Oud 27-02-2002, 01:45
marla85
marla85 is offline
Citaat:
Dj Pjotr schreef:
wa'sde prijs per m2??
hmm geen idee
__________________
how can he see he's got flies in his eyes, if he's got flies in his eyes.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2002, 06:48
independancy wanted
Avatar van independancy wanted
independancy wanted is offline
Citaat:
Dj Pjotr schreef:
wa'sde prijs per m2??
Het viel geloof ik nogal mee... het is ook niet echt jou bezit, het is meer voor het idee ofzo... Je hebt niet dezelfde rechten als dat je een stuk land op aarde zou kopen.

__________________
Sig Heil
Met citaat reageren
Oud 27-02-2002, 08:13
Jozzy
Avatar van Jozzy
Jozzy is offline
Hehe nee, dat zou wat zijn! Mensen ik ga een huisje op de maan bouwen!!
Met citaat reageren
Oud 28-02-2002, 00:49
marla85
marla85 is offline
Citaat:
ModuM schreef:
Hehe nee, dat zou wat zijn! Mensen ik ga een huisje op de maan bouwen!!

hahahahahha
__________________
how can he see he's got flies in his eyes, if he's got flies in his eyes.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2002, 07:14
Internationalist
Avatar van Internationalist
Internationalist is offline
Citaat:
marla85 schreef:
In amerika kan je een stukje land kopen op de maan...is dat niet een beetje ver gaan???
Kan al jaren. Is een slimme marketingtruuk, zonder veel waarde. Het bedrijf mag wettelijk gezien beweren stukjes maan te verkopen, het is immers van niemand, echter geeft dat de koper geen recht oid op dat stukje maan. Het is gewoon stoer op de schoorsteenmantel (zo'n certificaat van grootgrond bezitter op de maan) en is goed voor de bedenker/verkoper van die maan rotzooi
__________________
*ONKRUID VERGAAT NIET* *Doc is de meest drinkende forumbaas* *ik slaap in hetzelfde bed als Iotje* *ik= wanabe WC-ontstopper*
Met citaat reageren
Oud 28-02-2002, 07:15
Internationalist
Avatar van Internationalist
Internationalist is offline
Citaat:
Dj Pjotr schreef:
wa'sde prijs per m2??
niet veel. Gaat geloof ik zelf per km2, maar da week nie zeker meer. (was een jaar of twee, drie terug eens op het ochtend journaal of onbijt TV ofzow )
__________________
*ONKRUID VERGAAT NIET* *Doc is de meest drinkende forumbaas* *ik slaap in hetzelfde bed als Iotje* *ik= wanabe WC-ontstopper*
Met citaat reageren
Oud 28-02-2002, 09:03
Mabo
Avatar van Mabo
Mabo is offline
Apart maar wat moet je er mee... Een lekkere vakantie lijkt het me niet op de maan...Okee, de reis er heen van 2 dagen zal erg mooi zijn, evenals de terugtocht maar op de maan zelf is het toch niet echt prettig vakantie vieren lijkt me...En daarvoor is een reisje naar de maan toch wel erg kostbaar... Naja, misschien iets minder als je kans maakt om kandidaat te worden bij The Big Mission, maar om bij die afvalrace over te blijven moet je op allerlei vlakken (sociaal, gezondheid, intellegentie, etc) erg sterk zijn. Dus die kans om te winnen en dus de ruimte in te gaan (om dan naar jouw stukje gekocte maan te kunnen gaan) is klein voor de gemiddeld geslecteerde kandidaat.
__________________
"Een kans Een ziel Een hart om te vergeven Om door te kunnen gaan Een doel Een liefde Een reden om te leven De wereld te verslaan" [Ferry van Leeuwen]
Met citaat reageren
Oud 04-03-2002, 19:59
OO-PIN
OO-PIN is offline
Citaat:
Manus J. van Alles schreef:

700000km^2??? De maan is niet eens zo groot volgens mij...

Nee, het was meer 70000 km2, maar jah, ik zou ok niet weten of het echt geldt, maar ik kan het altijd proberen als ze ooit iets bouwen op de maan, anders geef ik het wel aan mijn kleinkind ofzo....
__________________
Homer: "Do you miss your son?" Mr Bruns:"Yes, I am missing one son, now return him to me at once!"
Met citaat reageren
Oud 04-03-2002, 23:45
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
Citaat:
marla85 schreef:
idd, ze zeiden ook maar tegen die indianen, oprotte nou, dit word ons land!
ghehe, en weet je waar die 'ze' vandaan kwamen? (europa ja...)

__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2002, 01:10
marla85
marla85 is offline
Citaat:
cHa0s schreef:
ghehe, en weet je waar die 'ze' vandaan kwamen? (europa ja...)

dat weet ik wel, maar 'ze' zijn niet mijn voorouderen, omdat ik geen familie in amerika heb.
__________________
how can he see he's got flies in his eyes, if he's got flies in his eyes.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Wanneer stoppen met tanken?
kalinho
356 17-06-2008 18:06
Levensbeschouwing & Filosofie De bijbel, interpretatie van controversiële verzen
LB06
43 07-08-2007 16:17
Films, TV & Radio Alfred J. Kwak
GekkeWaus
86 08-12-2006 20:57
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Racisme op internet (EN WAT JIJ KAN DOEN!)
hhendrikxx
57 26-03-2005 14:20
Levensbeschouwing & Filosofie Dit gedicht!!!!!!!! is verplicht!!!!!!!!! duidelijkheid over de islam!!!
IGRA
1 15-01-2004 16:53


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:11.