Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-03-2002, 13:06
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
eens/oneens? moeten we loon verminderen als je ziek bent of moeten we gewoon 100% uitbetealen zoals nu?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-03-2002, 13:31
@pie
@pie is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
eens/oneens? moeten we loon verminderen als je ziek bent of moeten we gewoon 100% uitbetealen zoals nu?
oneens, als je écht ziek bent, dan kun je niet anders.. wat ik wel interessant vind is de bonus als je een tijd lang niet ziek of zo kort mogelijk ziek bent geweest.. dan voorkom je dat mensen onterecht of te lang op bed blijven liggen.
__________________
If you don't like me, ignore me (I know I will :))
Met citaat reageren
Oud 05-03-2002, 14:24
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
als je écht ziek bent vind ik het niet terecht dat je dan minder betaald krijgt, ik denk dat ik voor het voorstel van @pie ga, al maakt het in principe niets uit.
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 05-03-2002, 20:41
Ninnoc
Ninnoc is offline
oneens, heb er gister een immense discussie met mijn pa over gehad. Het is zoals altijd dat de goede onder de slechte leiden, de echte zieken zijn dan de lul. Daarom ben ik ertegen, maar vind ik wel dat het gestimuleerd moet worden om snel weer aant werk te gaan dmv andere dingen, zoals bonus ofzo. En betere controlle of je wel ziek bent natuurlijk
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Oud 05-03-2002, 20:43
Verwijderd
Citaat:
@pie schreef:
oneens, als je écht ziek bent, dan kun je niet anders.. wat ik wel interessant vind is de bonus als je een tijd lang niet ziek of zo kort mogelijk ziek bent geweest.. dan voorkom je dat mensen onterecht of te lang op bed blijven liggen.
Ja, mee eens.

Dti vind ik nu dus ook
Met citaat reageren
Oud 06-03-2002, 12:13
!Bart(o)!
!Bart(o)! is offline
Ik vind dat er loon geminderd moet worden. Wel moet ik daarbij zeggen. Dat er een bepaalde tijdsperiode aan vast dient te zitten. Als iemand 2 dagen ziek is dan moet je hem maar gewoon vol doorbetalen. Maar is er sprake van een ernstig geval en de werknemer is minstens 2 weken uitgeschakeld. Dan vind ik dat de werkgever en werknemer om de tafel dienen te gaan zitten en een tussenoplossing dienen te vinden. Want ja. De werkgever betaald maar door maar krijgt daarvoor 2 weken lang geen beloning in de vorm van het leveren van goederen of diensten.
__________________
Politieke voorkeur: VVD
Met citaat reageren
Oud 06-03-2002, 13:55
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
!Bart(o)! schreef:
Ik vind dat er loon geminderd moet worden. Wel moet ik daarbij zeggen. Dat er een bepaalde tijdsperiode aan vast dient te zitten. Als iemand 2 dagen ziek is dan moet je hem maar gewoon vol doorbetalen. Maar is er sprake van een ernstig geval en de werknemer is minstens 2 weken uitgeschakeld. Dan vind ik dat de werkgever en werknemer om de tafel dienen te gaan zitten en een tussenoplossing dienen te vinden. Want ja. De werkgever betaald maar door maar krijgt daarvoor 2 weken lang geen beloning in de vorm van het leveren van goederen of diensten.
En als jij nou een paar weken ziek wordt? (bijvoorbeeld naar het ziekenhuis moet voor een tijdje>
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 06-03-2002, 14:04
Morse
Morse is offline
Citaat:
!Bart(o)! schreef:
Ik vind dat er loon geminderd moet worden. Wel moet ik daarbij zeggen. Dat er een bepaalde tijdsperiode aan vast dient te zitten. Als iemand 2 dagen ziek is dan moet je hem maar gewoon vol doorbetalen. .....

Nou, dat moedigt het opnemen van baaldagen in vorm van ziekteverlof wel aan!
__________________
Morse-telegraphy - dot and dahs melody
Met citaat reageren
Oud 06-03-2002, 16:31
!Bart(o)!
!Bart(o)! is offline
Ja en...als ik ziek word. Dan zal ik heel goed kunnen begrijpen dat mijn baas met mij om de tafel wil zitten. Niet letterlijk, maar dat we al in een contract hebben afgesproken dat we na 2 weken, zeg maar nog maar 75% van je volledige loon uitbetaald krijgt. Ik zie daar geen probleem in. Die weken dat je in het ziekenhuis ligt worden toch vergoed door de verzekering kost jou niets. Dus die 75% is nagenoeg 100% winst.
En ja......zo help je je baas ook.
__________________
Politieke voorkeur: VVD
Met citaat reageren
Oud 06-03-2002, 16:33
!Bart(o)!
!Bart(o)! is offline
Morse: Ja het aanmoedigen van baaldagen, maar je hebt ook altijd nog zo iemand als de arbeidsinspectie en als die ziet dat ji aan het nietsen bent, balen dus........dan zwaait er nog wat voor je. En ja je hebt immers ook maar een restrict aantal atv dagen!

### Hoe doe je zo'n quote in je bericht? ###
__________________
Politieke voorkeur: VVD
Met citaat reageren
Oud 06-03-2002, 16:35
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
!Bart(o)! schreef:
### Hoe doe je zo'n quote in je bericht? ###
klik op
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 06-03-2002, 16:37
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
!Bart(o)! schreef:
Ja en...als ik ziek word. Dan zal ik heel goed kunnen begrijpen dat mijn baas met mij om de tafel wil zitten. Niet letterlijk, maar dat we al in een contract hebben afgesproken dat we na 2 weken, zeg maar nog maar 75% van je volledige loon uitbetaald krijgt. Ik zie daar geen probleem in. Die weken dat je in het ziekenhuis ligt worden toch vergoed door de verzekering kost jou niets. Dus die 75% is nagenoeg 100% winst.
En ja......zo help je je baas ook.
ja de opneming in het ziekenhuis wordt door de verzekering betaald, het gemiste salaris niet.
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 06-03-2002, 19:32
!Bart(o)!
!Bart(o)! is offline
TNX nu weet ik ook eens hoe ik moet quoten!

__________________
Politieke voorkeur: VVD
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:56.