Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-09-2003, 03:24
NocturaL
NocturaL is offline
j0,

Ik wou het ff in de community gooien: De WON servers gaan binnen 2 weken down en kan je alleen nog maar CS1.6 spelen over internet als je steam hebt geinstaleert staan. Ook andere games zoals Halflife2 en alle mods hiervoor zullen via steam gespeelt moeten worden.

Niet zo boeiend denkt iedereen... nou echt wel dus! Ten eerste zit er spyware in Steam waardoor alles wat je op internet doet wordt vastgelegt en dan wordt verkocht aan spammers en advertisers. Ten tweede is gebleken uit een onderzoek door wat figuren van Tweakers.net dat Steam zelfs alle partitie's scant naar alle .mp3 .avi en .mpg bestanden om te kijken of het geen auteurs-rechtelijk beschermde bestanden zijn. Deze lijsten zullen waarschijnlijk door worden gestuurd naar bv RIAA.

Boven op dit alles moet je ervoor gaan BETALEN! 13 DOLLAR PER MAAND! Waarschijnlijk nog per credit card ook! WTF? Betalen om Cs en halflife2 te gaan spelen. En je zal niet eens een lan server (server op je lokale netwerk) kunnen op zetten zonder dat je via internet via steam in verbinding staat met de nieuwe master servers. Zie je het voor je? Op een grote lan-party zonder internet een spel niet kunnen spelen omdat de spammers je gelogde recente internet gedrag niet kan ontvangen en de RIAA zijn database van mensen die auteursrechten schenden niet kan updaten. WTF WTF WTF WTF?

Als je kijkt naar MMOG's (Mass Multiplayer Online Game's) das heel anders daar betaal je voor stabiele server, een goede community en updated content op zn tijd. Deze geldmelkerij van Valve is gewoon fawkin onzin, lijkt verdomme Microsoft wel. Het kan me echt een worst wezen dat Halflife2 een geweldig mooi spel is dat geweldige gameplay heeft.

GROM! Valve, I stab at thee!


Kind Regards,
NocturaL
__________________
Philosophy is at once the most sublime and the most trivial of human pursuits. -William James
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-09-2003, 08:02
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
Allemaal gebasseerd op pure roddels IMHO.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2003, 08:24
GeritoDM
Avatar van GeritoDM
GeritoDM is offline
Citaat:
Koen schreef op 17-09-2003 @ 09:02:
Allemaal gebasseerd op pure roddels IMHO.
Precies. En ook al zou hij een bron hebben die betrouwbaar zou zijn, zou ik me nog heel sterk afvragen of dit geen pure bullshit is...
__________________
...
Met citaat reageren
Oud 17-09-2003, 09:13
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Geef 'es een link naar dat 'onderzoek'? Ik geloof d'r helemaal niks van.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2003, 09:48
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Chimera schreef op 17-09-2003 @ 10:13:
Geef 'es een link naar dat 'onderzoek'? Ik geloof d'r helemaal niks van.
Geloof er ook geen bars van,a ls valve dat doet verliest ie al zijn fansz.......
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 17-09-2003, 11:04
IloveTECHNO
Avatar van IloveTECHNO
IloveTECHNO is offline
net zoals iedereen op het begin roepte dat er geen spyware in kazaa zat he jongens
Met citaat reageren
Oud 17-09-2003, 11:15
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
IloveTECHNO schreef op 17-09-2003 @ 12:04:
net zoals iedereen op het begin roepte dat er geen spyware in kazaa zat he jongens
Ja, en daarom zit nu in alle software spyware
Met citaat reageren
Oud 17-09-2003, 11:19
IloveTECHNO
Avatar van IloveTECHNO
IloveTECHNO is offline
Citaat:
Chimera schreef op 17-09-2003 @ 12:15:
Ja, en daarom zit nu in alle software spyware
nee en daarom bestempelen we het maar als onzin zodat we over 2 maanden onze wonden kunnen likken als het wel zo blijkt te zijn





Met citaat reageren
Oud 17-09-2003, 11:24
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
Citaat:
IloveTECHNO schreef op 17-09-2003 @ 12:04:
net zoals iedereen op het begin roepte dat er geen spyware in kazaa zat he jongens
roepte? bwhaha :/ niet zo goed opgelet bij nederlands, vriend
Met citaat reageren
Oud 17-09-2003, 11:30
Obi Wan
Avatar van Obi Wan
Obi Wan is offline
A) Als het vol met spyware zat dan had Adaware het wel gezien
B) Als het mn partities zou gaan scannen dan zou mn computer geregeld vastlopen
C) Als het betaald zou gaan worden dan speelt er niemand meer, dus dat is gewoon weg dom..

Ik geloof er dus ook totaal geen snars van
Met citaat reageren
Oud 17-09-2003, 11:30
IloveTECHNO
Avatar van IloveTECHNO
IloveTECHNO is offline
ladiez ? niet zo goed opgelet bij engels he "vriend"
Met citaat reageren
Oud 17-09-2003, 11:35
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
Citaat:
IloveTECHNO schreef op 17-09-2003 @ 12:30:
ladiez ? niet zo goed opgelet bij engels he "vriend"
...

die techno van je tast je hersenen aan.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2003, 11:38
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Crystal Method schreef op 17-09-2003 @ 12:35:
...

die techno van je tast je hersenen aan.

LOL
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 17-09-2003, 11:48
IloveTECHNO
Avatar van IloveTECHNO
IloveTECHNO is offline
Citaat:
Crystal Method schreef op 17-09-2003 @ 12:35:
...

die techno van je tast je hersenen aan.
nog even doorluisteren en ik zit op jou niveau
Met citaat reageren
Oud 17-09-2003, 11:51
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
Citaat:
IloveTECHNO schreef op 17-09-2003 @ 12:48:
nog even doorluisteren en ik zit op jouw niveau
wat een gevatte opmerking (kuch), jammer dat er weer een fout in zit. en verder heb ik niks meer tegen je te zeggen.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2003, 11:53
IloveTECHNO
Avatar van IloveTECHNO
IloveTECHNO is offline
ach, we weten allemaal hoe we over mensen moeten denken die zich alleen maar bezig houden met spellingsfouten van anderen he


doei
Met citaat reageren
Oud 17-09-2003, 12:23
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Maak nou geen ruzie is niet leuk ...
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 17-09-2003, 13:17
NocturaL
NocturaL is offline
j0,

Owkee het klopt niet helemaal. Je hebt een maand trail tijd bij Steam dus over anderhalve maand moet je uiterlijk gaan betalen als je dan nog wil blijven spelen. Ik zet het alleen hiero neer wat je ermee doet moet je zelf weten. Links? Owki hiero http://www.gamer.nl/nieuws/19094 Check it out...


Kind Regards,
NocturaL
__________________
Philosophy is at once the most sublime and the most trivial of human pursuits. -William James
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-09-2003, 13:29
DutchGirl
Avatar van DutchGirl
DutchGirl is offline
ìk geloof der geen drol van.
__________________
| Pannekoeketrut | Je bent, en je hebt te zijn.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2003, 14:22
Drazkar
Avatar van Drazkar
Drazkar is offline
Tja risico van valve zelf maar ik zou niet verbaasd zijn als het wel gebeurd > cs is een leuk spel maar ja iedereen moet nu ongeveer wel weten :`nobody is a virgin, life srew`s us all!!
__________________
Who am i ..... if i don`t know it, who are you to tell me!?!
Met citaat reageren
Oud 17-09-2003, 14:39
Naz
Naz is offline
van wat ik heb gehoort en gelezen. Als je met een hex editor steam bekijkt dan zie je dat er wél een soort spyware inzit die je computer scanned voor illigale mp3's en software. Iets wat ik op het eerste moment niet geloofde, maar het komt overeen met wat ik heb gelezen op de officiele steam site toen de beta werd uitgebracht. Ze claimden met steam al het illigale downloaden van spellen en dergelijke te kunnen stoppen. Als je HL2 niet in de winkel koopt dan heb je een betaalde versie van steam, zo huur je zeg maar het spel. Het is slechts een kleine stap voor Valve om behalve voor spellen ook mensen te laten betalen voor updates e.d. Ik verwacht alleen niet dat dat bij HL2 gebeurd maar misschien bij de generatie erna. Als die maand trial voor iets anders staat zou valve heel erg dom bezig zijn.

Ik wacht de feiten af, ik neem aan dat we het wel merken over een maand

grtz Naz
__________________
So I cry, I pray and I beg
Met citaat reageren
Oud 17-09-2003, 15:16
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Naz schreef op 17-09-2003 @ 15:39:
van wat ik heb gehoort en gelezen. Als je met een hex editor steam bekijkt dan zie je dat er wél een soort spyware inzit die je computer scanned voor illigale mp3's en software.
Knappe kerel als je dat met een hexeditor kan zien! Kom 'es op met die URL!

Wat betreft het betalen voor Steam, duidelijk een geval van klok-klepel. Er komt inderdaad een versie van steam waarvoor je moet betalen, maar voor die 13 euro/maand kun je dan ELK Valve spel via steam spelen. Je kunt ook gewoon de normale versie kopen, waarbij je wel via Steam connect, maar waar je geen maandelijkse fee voor hoeft te betalen.

Ik bedoel, komop, niemand gaat 13 euro/maand voor een FPS betalen.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2003, 15:20
The Crash Bash
Avatar van The Crash Bash
The Crash Bash is offline
Voor cs 1.6 moest je wel gaan betalen dacht ik.
Wat een eikels zeg.
__________________
What if tomorrow the war could be over? Isn't that worth fighting for? Isn't that worth dying for?Friends: Denise 01, Lionheart.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2003, 15:51
deathz0rz
deathz0rz is offline
Citaat:
Koen schreef op 17-09-2003 @ 09:02:
Allemaal gebasseerd op pure roddels IMHO.
__________________
Ooit. Dan.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2003, 15:53
IloveTECHNO
Avatar van IloveTECHNO
IloveTECHNO is offline
zelfs IK heb dat van die hexeditor ergens gisteren gelezen, en dan vind zelfs cs nog kut zegt dus genoeg over de zogenaamde "fans"
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-09-2003, 15:57
deathz0rz
deathz0rz is offline
Citaat:
Naz schreef op 17-09-2003 @ 15:39:
van wat ik heb gehoort en gelezen. Als je met een hex editor steam bekijkt dan zie je dat er wél een soort spyware inzit die je computer scanned voor illigale mp3's en software.
http://www.steampowered.com/faq.htm#technical0

Citaat:
Why is there non-Steam information in my Steam cache files? Is Steam Spyware?

Some users have seen non-Steam related information (like names of private files on their computer) show up inside their Steam cache files, raising privacy concerns. This is actually a result of the way Windows handles files. The cache file gets created on the client using the Windows CreateFile() command. This command will create the file but not initialize it. Due to the large size of the file, the Steam client does not initialize the empty data blocks in it as this can take an appreciable amount of time. On NTFS machines, files created with this method happen to have the property of appearing empty (initialized to zero) but for FAT32 machines, it shows up as whatever old data was sitting on drive in the sectors that just got allocated for the cache. This data is never uploaded or even read by the Steam client. Eventually, as Steam downloads more data, the old data is overwritten.
http://collective.valve-erc.com/inde...38406-63354300

Citaat:
Steam not Invading Privacy: Valve has their say.

Dihard kindly forwarded an email conversation that he had with Gabe Newell. Dihard’s concern involved reports (where the Steam cache contained miscellaneous info) of Steam collecting personal information. Here’s what Gabe said:

We were a bit perplexed when these reports first surfaced until we found out that people with NTFS didn't see the problem and people with FAT-32 did. In Windows, if you use NTFS for your file system, it zeros out the sectors before allocating them to a new file. So if you have something, like a Steam cache file, where a lot of space gets allocated but not used, and you look at it, then you'll see a bunch of zeros. The FAT-32 file system doesn't do that. If you allocate a large amount of space, don't fill it up, and then use a binary editor to look at the file, you'll see whatever was in those sectors before they were allocated to the new file (at least until they get written over). Whether the files are zero'd or not doesn't affect applications because you always assume there's junk there until you write over it.

So this behavior isn't a function of Steam cache files, it's a function of the FAT-32 file system. Other applications that allocate large files and not fill them immediately will see the same behavior. It doesn't mean the application cares about the data, it just means it was something already on your hard drive. Just last night I noticed that Bram, the guy who created bittorrent for UNIX, had had the same issue raised on the UNIX file system (which makes sense).
Source: www.PlanetHalfLife.com

I believe that thats all cleared up then.

[This is also mentioned in the official FAQ -auto]
__________________
Ooit. Dan.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2003, 16:01
lifeafterdeath
Avatar van lifeafterdeath
lifeafterdeath is offline
K speel 1.6 nooitmeer omdat je door die IMI Galil van die klote n00bs krijgt die em leegsprayen en dan het geweldig wonderbaarlijk vinden dat ze een headshot hebben gemaakt...

En het schild hebben ze in de 2e patch ofzow al slechter gemaakt dat je er doorheen kan schieten ...

geef mij maar de goeie ouwe 1.5
__________________
I live in the black, have no guiding lights and I'm whispering in your dreams....
Met citaat reageren
Oud 17-09-2003, 16:29
p-chez
Avatar van p-chez
p-chez is offline
Lijkt me redelijk uit de lucht gegrepen roddels.
Van het betalen kan ik nog inkomen (alhoewel ik dat eerst ook moet zien). Maar dat spyware met scanners voor mp3's e.d. lijkt me vrij onwaarschijnlijk.
__________________
yupyup.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2003, 16:29
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
deathz0rz schreef op 17-09-2003 @ 16:57:
*snip*
Goed, thanks. Complete onzin dus over dat spyware. Krijg je als complete n00bs datafiles gaan bekijken.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2003, 17:02
Smobbo
Avatar van Smobbo
Smobbo is offline
Ach ja als ze zo graag CS willen slopen, het zij zo...
Er komt vast wel weer een nieuwe goede mod uit (voor UT ofzow)
__________________
WOEi !
Met citaat reageren
Oud 17-09-2003, 17:04
lieVDuckje
Avatar van lieVDuckje
lieVDuckje is offline
y0w.. ik ben zelf pr0 gam0r :X

maar eum.. je hoeft niet te gaan paye voor 1.6..

ik ga zelf stoppen met counter strike omdat 1.6 gewoon bagger is
het is te saai en te makkelijk geworden..

conclusie : IT SUX!!
__________________
het zal wel :S
Met citaat reageren
Oud 17-09-2003, 18:58
DutchGirl
Avatar van DutchGirl
DutchGirl is offline
Betalen --> niemand die het meer speelt.

__________________
| Pannekoeketrut | Je bent, en je hebt te zijn.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2003, 19:52
Verwijderd
Citaat:
Pannekoeketrut schreef op 17-09-2003 @ 19:58:
Betalen --> niemand die het meer speelt.

Laten we dat hopen...m'n broertje is helemaal verslaafd aan dat spelletje...

Misschien gaan CS spelers nu echte FPS games spelen...
Met citaat reageren
Oud 17-09-2003, 22:14
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Dus dan gaan allle CS freaks maar een ps2 kopen en socom gaan ze online maken ze een clan en dan daagt DOC ze uit (clan waar ik in zit)
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 17-09-2003, 22:19
Preaper
Avatar van Preaper
Preaper is offline
Citaat:
NocturaL schreef op 17-09-2003 @ 14:17:
j0,

Owkee het klopt niet helemaal. Je hebt een maand trail tijd bij Steam dus over anderhalve maand moet je uiterlijk gaan betalen als je dan nog wil blijven spelen. Ik zet het alleen hiero neer wat je ermee doet moet je zelf weten. Links? Owki hiero http://www.gamer.nl/nieuws/19094 Check it out...


Kind Regards,
NocturaL
Mafkees, dat gaat over Half life 2.
Gebruik ff je verstand, en bekijk eens nuchter wat je allemaal beweerd. Denk je nou echt dat alle voorzitters van Valve opeens geschift zijn geworden, en hun producten overduidelijk willen gaan laten floppen? Verwacht je echt dat ze de grondwet zullen gaan schenden, door je privacy te gaan ontnemen(D.m.v. het scannen naar bestanden), daardoor een gevangenisstraf riskeren? Denk je nou echt dat ze de consumentenrechten zullen gaan schenden door na een koopovereenkomst opeens abbonementskosten in te gaan voeren?
Get real.
__________________
█████████████████████99%

Laatst gewijzigd op 17-09-2003 om 22:22.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2003, 23:12
Vaag mannetje
Vaag mannetje is offline
Ik lach me dood om Preaper.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-09-2003, 07:59
CryptapiX
Avatar van CryptapiX
CryptapiX is offline
wat een onzin..
doe mij maar eens een link naar goede bron..

ten eerste... spyware word vast detected door addaware of spybot.. en daar heb ik nog niemand over gehoord
ten tweede.. dat je over steam moet gaan spele is allang duideljik..
en als jij had gelezen.. wist je ook dat je niet per maand hoeft te betalen.. dat stuk gaat namelijk over HL2, en zelfs DAT hoef je niet pre maand te lappen..
want.. er komen een aantal verschillende versies van hl2, waaronder dus 1 waarvoor je per maand moet lappen en dan hl2 kan downloade.. maar er komen ook sp, mp en sp+mp versies in de winkel te liggen..
__________________
I have not failed, I have just found 10.000 ways that won't work
Met citaat reageren
Oud 18-09-2003, 15:45
Smobbo
Avatar van Smobbo
Smobbo is offline
Nou relaxt ik geloof de laatste paar posts maar is wat bter
__________________
WOEi !
Met citaat reageren
Oud 18-09-2003, 21:18
hellion
Avatar van hellion
hellion is offline
Citaat:
Alfred J. Kwak! schreef op 18-09-2003 @ 16:45:
Nou relaxt ik geloof de laatste paar posts maar is wat bter
I second that

moet er niet aan denken dat het zo kut word als eerder beschreven
__________________
wie het laatst lacht is het traagst van begrip
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 21:03
hellion
Avatar van hellion
hellion is offline
het is dus lang niet zo waardeloos als beschreven, steam is gratis en draait perfect, de gameplay vind ik er niet op achteruit gegaan, de graphics zijn verbeterd, de maps verbeterd. Kortom, crap wat hier boven staat(naar mijn mening dan )
__________________
wie het laatst lacht is het traagst van begrip
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 12:43
Frondish
Avatar van Frondish
Frondish is offline
Laat die steam flikkers gaan als we nou met zijn ALLEN afspreken dat IEDEREEN stopt met cs spelen... dan komt er geen drol op dat steam en dan mogen we wel hopen dat het weer gratis wordt want omdat zoveel mensen het spelen gaan ze er natuulijk geld voor vragen...

stelletje uitgenarste ik vind het echt erg gewooon....
__________________
ok...
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 15:13
deathz0rz
deathz0rz is offline
Citaat:
SynoP schreef op 22-09-2003 @ 13:43:
Laat die steam flikkers gaan als we nou met zijn ALLEN afspreken dat IEDEREEN stopt met cs spelen... dan komt er geen drol op dat steam en dan mogen we wel hopen dat het weer gratis wordt want omdat zoveel mensen het spelen gaan ze er natuulijk geld voor vragen...

stelletje uitgenarste ik vind het echt erg gewooon....
het IS gratis. en jouw argument slaat natuurlijk nergens op, want er spelen nu niet meer mensen CS dan voor steam, het enige dat veranderd is is dat je nu met Steam moet spelen ipv met WON...
__________________
Ooit. Dan.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 16:00
Frondish
Avatar van Frondish
Frondish is offline
houd jij je mond maar want jij snapt het dus effe helemaal niet


de bedoeling is.... dat als jij steam instaleert op je PC en je betaald niet...dan gaan ze je hele PC vol spammen todat je gaat betalen die vuile tering lijers... je zal het spel net doodleuk in de winkel gekocht hebben
__________________
ok...
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 16:02
deathz0rz
deathz0rz is offline
Citaat:
SynoP schreef op 22-09-2003 @ 17:00:
de bedoeling is.... dat als jij steam instaleert op je PC en je betaald niet...dan gaan ze je hele PC vol spammen todat je gaat betalen die vuile tering lijers... je zal het spel net doodleuk in de winkel gekocht hebben
ja natuurlijk

en ze scannen ook heel je computer af naar MP3'tjes en illegale software...

jij leest (en gelooft) teveel roddels mannetje
__________________
Ooit. Dan.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 16:29
SeS
SeS is offline
betalen moet je alleen alsje toegang wilt tot bepaalde services van steam zoals het downloaden van nieuwe games such as HL2 en CS:CZ als die komen...

voor het online spelen en alles wat je tot nu toen kan blijft steam gratis

voor sommige services is het invullen van je key van HL of HL2 in de toekomst ook goed genoeg...dan kan men zien dat je het heb gekocht (key moet dus nit al gebruikt worden enzow) en dan krijg je dus ook toegang toch die services zonder aan steam te betalen wat dus ook een optie is om toegang te krijgen tot die services..

volges mij is dit t gewoon en maken jullie je druk om nix...
lees anders ff die hele site www.steampowered.com door en je zult t zelf zien dat er nix aan de hand is


[EDIT]zie dat crypte t ook al gezegd had [/EDIT]
__________________
w00t

Laatst gewijzigd op 22-09-2003 om 22:09.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 21:17
hellion
Avatar van hellion
hellion is offline
synop zou je nu ajb willen stopppen met het klagen over steam??? Het is nu duidelijk dat je ook zonder te betalen met steam kan werken. En het werkt naar mijn mening nog vrij goed ook!
__________________
wie het laatst lacht is het traagst van begrip
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 21:23
deathz0rz
deathz0rz is offline
Citaat:
hellion schreef op 22-09-2003 @ 22:17:
synop zou je nu ajb willen stopppen met het klagen over steam??? Het is nu duidelijk dat je ook zonder te betalen met steam kan werken. En het werkt naar mijn mening nog vrij goed ook!
hij is blijkbaar erg conservatief en vindt nu voor altijd dat steam slecht is omdat de release fout ging
__________________
Ooit. Dan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:30.