Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-05-2005, 15:24
ezx
Avatar van ezx
ezx is offline
de berekening van het aantal gram methanol in 1,0 L methanol.
ik kom er even niet meer uit... wie kan me helpen? dit moet toch op te lossen zijn met de dichtheid?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-05-2005, 15:33
pino123
pino123 is offline
met molair volume bereken je het aantal mol, en dat bereken je weer in gram, althans dat denk ik
__________________
Jacob lovesss you
Met citaat reageren
Oud 21-05-2005, 15:35
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
ezx schreef op 21-05-2005 @ 16:24 :
de berekening van het aantal gram methanol in 1,0 L methanol.
ik kom er even niet meer uit... wie kan me helpen? dit moet toch op te lossen zijn met de dichtheid?
Dat klopt. De dichtheid van methanol is 0,79 kg/dm3, dus dat betekent dat 1 dm3 methanol een massa van 0,79 kg=790 gram heeft. In 1 liter methanol bevindt zich dus 790 gram methanol.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 21-05-2005, 16:13
ezx
Avatar van ezx
ezx is offline
Citaat:
mathfreak schreef op 21-05-2005 @ 16:35 :
Dat klopt. De dichtheid van methanol is 0,79 kg/dm3, dus dat betekent dat 1 dm3 methanol een massa van 0,79 kg=790 gram heeft. In 1 liter methanol bevindt zich dus 790 gram methanol.
ja dat klopt inderdaad. dankje
Met citaat reageren
Oud 21-05-2005, 17:06
sdekivit
sdekivit is offline
Citaat:
pino123 schreef op 21-05-2005 @ 16:33 :
met molair volume bereken je het aantal mol, en dat bereken je weer in gram, althans dat denk ik
molair volume gebruik je bij gassen en methanol is geen gas ( bij kamertemperatuur)
Met citaat reageren
Oud 22-05-2005, 22:36
Keith
Avatar van Keith
Keith is offline
Volgens mij moet het molaire volume van ee nvloeistof ook te vinden zijn, alleen is het geen handige eenheid, met dichtheid en molaire massa kan je alles al.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 17:59
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Keith schreef op 22-05-2005 @ 23:36 :
Volgens mij moet het molaire volume van ee nvloeistof ook te vinden zijn, alleen is het geen handige eenheid, met dichtheid en molaire massa kan je alles al.
Correct opgemerkt, aangezien het molaire volume niets anders is dan het vilume van 1 mol van een bepaalde stof. Als je weet wat de dichtheid van die stof is, hoef je alleen maar de molmassa door de dichtheid te delen om het molaire volume te vinden.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:31.