Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-01-2006, 09:05
Mister W
Mister W is offline
Hoi,

Ik heb een nogal belachelijk probleem als ik er zo over nadenk.
Het begon allemaal 5 jaar geleden toen ik in het 1e middelbaar zat. Ik dacht opeens in de klas: Wat zou er nu gebeuren als ik naar het toilet moet en ik mag niet gaan van de leraar? Nou opeens kreeg ik toen ook daadwerkelijk het gevoel dat ik ongelooflijk moest plassen en ik heb de rest van de les niet meer kunnnen opletten omdat ik dus ongelooflijk nodig naar het toilet moest.
Sindsdien is dit probleem erger en erger geworden. Overal waar ik zit en waar geen toilet is moet ik dus zeer dringend. Dit kan zowel in een busritje van 20 minuutjes zijn, als bij het bekijken van een film in de bioscoop of in de les. Het is soms zo erg dat ik gewoon niet naar de les durf gaan . En het probleem is ook erger wanneer de bus vol zit,ik ergens in het midden van een rij zit in de bioscoop of als ik weet dat de leraar me niet naar het toilet zal laten gaan.
Thuis heb ik hier overigens geen last van, kan ik gerust 8-9 uur zonder naar het toilet te moeten.
Kent iemand dit probleem? Kan ik er iets aan doen, of zal ik heel mijn leven nergens nog van kunnen genieten buitenshuis?
Met citaat reageren
Oud 19-01-2006, 09:42
Heikje
Avatar van Heikje
Heikje is offline
eeh, ik vind het ech klinken alsof het een soort fobie is. als je ergens niet naar de wc kan, moet je oppeens uit angst. kdenk dus dat het iets psychologisch is. miss kan je een keertje met een dokter ofzo durover praten, of als je dat niet wil/kan/durft altijd voor je weggaat uitgebreid naar de wc, en desnoods altijd wat schone kleren meenemen, zodat je je minder zorgen hoeft te maken. mss is het dan wat minder erg, en neemt het langsaam maar zeker af. verder weet ik het ook niet, maar ik zou in ieder geval zo veel mogelijk dingen doen waardoor je je comfortabeler zou voelen in zulke situaties.
__________________
Als je van zwemmen slank wordt, wat doen walvissen dan verkeerd?
Met citaat reageren
Oud 19-01-2006, 10:05
Koen M
Avatar van Koen M
Koen M is offline
Als je naar de wc moet dan moet je naar de wc. En dan moet die leraar zijn mond houden en je laten gaan. Zelfs in het gevang mogen ze naar het wc wanneer dat nodig is, en in een school zou dat niet mogen, hela!
Trouwens over dat probleem, lijkt mij ook iets psychologisch...
Met citaat reageren
Oud 19-01-2006, 11:52
Verwijderd
De volgende keer wanneer je in de klas zit, vraag je gewoon halverwege de les of je even naar de wc mag gaan. Ook al hoef je misschien helemaal niet, gewoon doen. Als het niet mag, zeg je dat je echt moet en binnen twee minuten weer terug zal zijn. Ik kan me niet voorstellen dat ze daar problemen van gaan maken. Als ze dat wél doen, zou ik tóch gewoon weglopen en als de docent problemen wil gaan maken, dan stap je naar je mentor. Maar goed, ik kan me echt niet voorstellen dat docenten serieus problemen gaan maken over een leerling die naar de wc wilde.

Gewoon doen dus, als je het een keer gedaan hebt, zal je zien hoe makkelijk het is en maak je je in de klas in ieder geval minder druk.
Op andere plekken zal 't misschien nog wat moeilijker zijn, omdat je soms gewoon niet naar de wc kan omdat die er niet is; dat zal - denk ik - na een tijdje wel afnemen.

't Is een soort fobie, maar ik denk dat je hem goed zelf kan overwinnen.

Ik heb zelf ongeveer hetzelfde; ik ben me er soms heel bewust van dat ik niet naar een wc zou kunnen gaan, en dan moet ik dus ook nodig. Mijn probleem is vervolgens dat ik ook écht niet kan plassen, eigenlijk alleen thuis, en met hoge uitzondering lukt het ook in invalide-toiletten waar ik de kraan aan kan zetten. Dat is echt frustrerend. Ik dronk eerst niet wanneer ik van huis zou zijn, echt alleen af en toe een slokje water. Nu probeer ik juist veel te drinken, zodat ik echt moet, en zo probeer ik over m'n angst te komen.

Laatst gewijzigd op 19-01-2006 om 11:55.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Genant probleem
RareTrekjes
2 19-06-2012 22:19
Seksualiteit genante situaties voorkomen
Verwijderd
40 13-06-2010 23:59
Lichaam & Gezondheid soa? (genant verhaal)
vosje16
5 08-06-2008 16:49
Lichaam & Gezondheid geluiden
sail
16 14-01-2007 22:24
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Wilders: terreurverdachten zonder proces vastzetten
Levitating Nun
167 31-10-2005 12:15
Lifestyle oksels
katje_vd
37 14-02-2004 17:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:43.