Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-02-2007, 12:33
Verwijderd
Citaat:
Klein Zusje schreef op 11-02-2007 @ 16:09 :
Mijn behandelend arts heeft mij een slaapmedicatie voorgeschreven..

Themazepam, volgens mij is het een inslaper

Maar het duurd echt lang voordat ik in slaap val..
Ik moet er nog een gesprek hebben met de arts erover, maar heerft het zin om de dosis te verhogen..

Of moet ik aanvragen of ik een ander medicijn kan krijgen?
ook wel benieuwd naar hoeveel je slikt en vooral hoelang je het al slikt.. de eerste keer dat ik temazepam slikte was k zo weg, na een paar dagen al niet meer..
Advertentie
Oud 12-02-2007, 13:34
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
Citaat:
slobowicz schreef op 12-02-2007 @ 13:33 :
ook wel benieuwd naar hoeveel je slikt en vooral hoelang je het al slikt.. de eerste keer dat ik temazepam slikte was k zo weg, na een paar dagen al niet meer..
Het is ook niet de bedoeling dat je het elke dag gebruikt
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Oud 12-02-2007, 20:44
Verwijderd
weet ik.. maar zat toen ff in een periode dat ik alles slikte wat er te slikken was aan pammen..
Oud 13-02-2007, 14:03
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
ratsja schreef op 12-02-2007 @ 14:34 :
Het is ook niet de bedoeling dat je het elke dag gebruikt
O? Ik slik het anders wel elke avond?
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 14-02-2007, 09:12
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Maandag bij de huisarts geweest.. Ga Efexor afbouwen... Hij is tegen maar na 6 jaar aan verschillende antidepressiva te hebben gezeten ben ik het zat.. Van de 225mg is er 37,5 mg af.. Het irritante is dat ik nu helemaal gek word van die soort stroomschokjes, duizeligheid, gedesorienteerdheid... Het is net alsof ik een complete dosis vergeet terwijl er slechts 37,5 mg af is.. Hoop dat dit nare gebeuren snel voorbij is..
Het lullige is dat de huisarts een jaar over dit afbouwen wil doen.. Zijn bezorgheid kan ik wel inkomen.. Maar een jaar lang om de haverklap van deze bijwerkingen omdat er een paar mg af is, is erg hinderlijk!

/einde frustratie
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 14-02-2007, 14:01
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Eend schreef op 13-02-2007 @ 15:03 :
O? Ik slik het anders wel elke avond?
Over een langere periode dan 2 week, dan weet je net zo goed als ik dat het niet meer de werkende functie heeft zoals het de bedoeling was.
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Oud 14-02-2007, 15:31
Verwijderd
Citaat:
coopergirl schreef op 14-02-2007 @ 10:12 :
Maandag bij de huisarts geweest.. Ga Efexor afbouwen... Hij is tegen maar na 6 jaar aan verschillende antidepressiva te hebben gezeten ben ik het zat.. Van de 225mg is er 37,5 mg af.. Het irritante is dat ik nu helemaal gek word van die soort stroomschokjes, duizeligheid, gedesorienteerdheid... Het is net alsof ik een complete dosis vergeet terwijl er slechts 37,5 mg af is.. Hoop dat dit nare gebeuren snel voorbij is..
Het lullige is dat de huisarts een jaar over dit afbouwen wil doen.. Zijn bezorgheid kan ik wel inkomen.. Maar een jaar lang om de haverklap van deze bijwerkingen omdat er een paar mg af is, is erg hinderlijk!

/einde frustratie
Wat dapper van je!
Ik heb zelf ook afgebouwd van 225mg naar niks en ik merkte dat m'n gevoelens opeens veel heftiger werden (cq ik raakte minder afgevlakt) en toen ik bijna bij 0 was kreeg ik ook dat met die schokjes enzo. Heel irritant, maar ik ben blij dat ik eraf ben.
Dus schrik niet en doe het rustig aan!

Succes
Oud 14-02-2007, 15:43
Juliah
Avatar van Juliah
Juliah is offline
Hoe lang duurt het voordat alle AD 'uit' je lichaam is? Ik slik nu al een hele tijd niets meer, maar ik 'mis' nog steeds een stukje van hoe ik voordat ik AD ging slikken was. En dan bedoel ik vooral het creatieve en zo-af-en-toe enthousiaste stukje. Herkent iemand dat en gaat dat nog terug komen of blijft dat 'weg'?
__________________
Het is groen en het zit op een hekje.
Oud 14-02-2007, 15:49
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 14-02-2007 @ 10:12 :
Maandag bij de huisarts geweest.. Ga Efexor afbouwen... Hij is tegen maar na 6 jaar aan verschillende antidepressiva te hebben gezeten ben ik het zat.. Van de 225mg is er 37,5 mg af.. Het irritante is dat ik nu helemaal gek word van die soort stroomschokjes, duizeligheid, gedesorienteerdheid... Het is net alsof ik een complete dosis vergeet terwijl er slechts 37,5 mg af is.. Hoop dat dit nare gebeuren snel voorbij is..
Het lullige is dat de huisarts een jaar over dit afbouwen wil doen.. Zijn bezorgheid kan ik wel inkomen.. Maar een jaar lang om de haverklap van deze bijwerkingen omdat er een paar mg af is, is erg hinderlijk!

/einde frustratie

ik vond t vreselijk die efexor af te bouwen
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Oud 14-02-2007, 15:54
Juliah
Avatar van Juliah
Juliah is offline
Citaat:
rare kwast schreef op 14-02-2007 @ 16:49 :
ik vond t vreselijk die efexor af te bouwen
Ik vond het slikken van de Efexor vreselijker.

Slik je nu helemaal niets meer?
__________________
Het is groen en het zit op een hekje.
Oud 14-02-2007, 16:02
Verwijderd
Het lukt me niet om m'n citalopram op een vast tijdstip in te nemen, zoals dat zou moeten volgens de bijsluiter. Sommige dagen vergeet ik het ook helemaal, maar de meeste dagen gaat het goed. Hoe slecht is dat bij deze medicijnen?
Oud 14-02-2007, 16:38
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
Juliah schreef op 14-02-2007 @ 16:54 :
Ik vond het slikken van de Efexor vreselijker.

Slik je nu helemaal niets meer?
slikken was kut en afbouwen ook leek net of ik de hele dag aan t trippen was.. zag allemaal dingen en de hele wereld draaide

en als die vraag voor mij was.. ik heb weer een mooi nieuw snoepje gehad


oe foutje.. ik slik efexor nu echt ik vergeet mn hoofd nog eens
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Oud 14-02-2007, 16:51
Verwijderd
Citaat:
DarkSide schreef op 14-02-2007 @ 17:02 :
Het lukt me niet om m'n citalopram op een vast tijdstip in te nemen, zoals dat zou moeten volgens de bijsluiter. Sommige dagen vergeet ik het ook helemaal, maar de meeste dagen gaat het goed. Hoe slecht is dat bij deze medicijnen?
Ik weet niet precies 'hoe slecht' het is, maar niet regelmatig innnemen zorgt er wel voor dat spiegel in je bloed van de werkzame stof sterker fluctueert dan wanneer je het regelmatig slikt. Wat de werking niet ten goede komt, lijkt mij...
Oud 14-02-2007, 17:22
Verwijderd
Citaat:
~lienepien~ schreef op 14-02-2007 @ 17:51 :
Ik weet niet precies 'hoe slecht' het is, maar niet regelmatig innnemen zorgt er wel voor dat spiegel in je bloed van de werkzame stof sterker fluctueert dan wanneer je het regelmatig slikt. Wat de werking niet ten goede komt, lijkt mij...
Hmhm. Dan ga ik toch maar eens weer een vast tijdstip aanhouden om ze in te nemen. Probleem is dat ik redelijk onregelmatig leef als student zijnde.
Oud 14-02-2007, 17:53
Verwijderd
Citaat:
DarkSide schreef op 14-02-2007 @ 18:22 :
Hmhm. Dan ga ik toch maar eens weer een vast tijdstip aanhouden om ze in te nemen. Probleem is dat ik redelijk onregelmatig leef als student zijnde.
misschien kun je de wekker van je telefoon instellen op de tijd dat je die medicatie in moet nemen?
Oud 14-02-2007, 19:13
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Juliah schreef op 14-02-2007 @ 16:43 :
Hoe lang duurt het voordat alle AD 'uit' je lichaam is? Ik slik nu al een hele tijd niets meer, maar ik 'mis' nog steeds een stukje van hoe ik voordat ik AD ging slikken was. En dan bedoel ik vooral het creatieve en zo-af-en-toe enthousiaste stukje. Herkent iemand dat en gaat dat nog terug komen of blijft dat 'weg'?
wat heb je gebruikt en hoe lang ?
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Oud 15-02-2007, 06:10
Juliah
Avatar van Juliah
Juliah is offline
Citaat:
ratsja schreef op 14-02-2007 @ 20:13 :
wat heb je gebruikt en hoe lang ?
Eerst een aantal weken (?) Efexor, daarna een aantal maanden Seroxat en daarna een aantal weken (?) Zoloft.

Ik bedacht me gister dat ik nog wel meer mis dan alleen datgeen wat ik gister beschreef. Ik heb het gevoel dat ik voor een deel een ander persoon geworden ben. En dat vind ik vervelend, omdat ik het gevoel heb dat ik niet meer van mezelf op aan kan.
__________________
Het is groen en het zit op een hekje.
Oud 15-02-2007, 08:17
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Juliah schreef op 15-02-2007 @ 07:10 :
Eerst een aantal weken (?) Efexor, daarna een aantal maanden Seroxat en daarna een aantal weken (?) Zoloft.

Ik bedacht me gister dat ik nog wel meer mis dan alleen datgeen wat ik gister beschreef. Ik heb het gevoel dat ik voor een deel een ander persoon geworden ben. En dat vind ik vervelend, omdat ik het gevoel heb dat ik niet meer van mezelf op aan kan.
Heel herkenbaar, hier precies hetzelfde.
Ik heb een aantal jaren seroxat en depakine gebruikt.
Nu al 2 jaar gestopt en ben mezelf niet zoals ik voorheen was.
kan ook zijn dat ik het nu zonder medicijnen doe.
Maar heb het zwaar vermoeden dat ze me hebben "aangetast"
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Oud 15-02-2007, 08:29
Maarten
Avatar van Maarten
Maarten is offline
Antidepressiva moet je alleen gebruiken als het ECHT niet anders kan. Het zijn vaak vrij heftige middelen die niet erg specifiek werken.

In de evolutionaire psychologie bestaat de gedachte dat depressie bestaat doordat het een manier is om help en aandacht van anderen te krijgen.

http://www.latimes.com/features/heal...la-home-health

Naar mijn mening is dit vrij kortzichtig, maar het blijft psychologie he

Ik denk dat een hoop depressie veroorzaakt wordt door de manier waarop de samenleving in elkaar steekt. Er is nauwelijks survival of the fittest meer. Je zit gebakken. Wat nu? Vergelijk het met een huiskat die de hele dag binnen zit. Sommige mensen doen nu hetzelfde. Ze verstoppen zich achter hun pc, boeken en TV en worden verlegen en sociaal gestoord en depressief.

Het is erg gemakkelijk om de realiteit te ontvluchten.

Vat dit trouwens niet op als een aanval naar depressieve mensen toe en zie het gewoon als wat random gedachten die ik spui.
Oud 15-02-2007, 08:43
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
ratsja schreef op 14-02-2007 @ 15:01 :
Over een langere periode dan 2 week, dan weet je net zo goed als ik dat het niet meer de werkende functie heeft zoals het de bedoeling was.
Nee, dat niet, maar het werkt wel nog steeds. Zonder kan ik echt slecht in slaap komen.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 15-02-2007, 12:30
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Eend schreef op 15-02-2007 @ 09:43 :
Nee, dat niet, maar het werkt wel nog steeds. Zonder kan ik echt slecht in slaap komen.
hoeveel mg krijg je ?
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Oud 15-02-2007, 14:11
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
ratsja schreef op 15-02-2007 @ 13:30 :
hoeveel mg krijg je ?
20, maar wel samen met een Nozinan vaak (25mg)
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 15-02-2007, 15:48
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Eend schreef op 15-02-2007 @ 15:11 :
20, maar wel samen met een Nozinan vaak (25mg)
Wel temazepam van Normison ?
en Nozinan voor een kalmerende werking ?

dan slik je twee soorten voor een zelfde soort iets ?
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Oud 15-02-2007, 20:55
Cath
Avatar van Cath
Cath is offline
Is er misschien iemand die ervaring heeft met Zopiclon?
Oud 16-02-2007, 11:52
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
~lienepien~ schreef op 14-02-2007 @ 16:31 :
Wat dapper van je!
Ik heb zelf ook afgebouwd van 225mg naar niks en ik merkte dat m'n gevoelens opeens veel heftiger werden (cq ik raakte minder afgevlakt) en toen ik bijna bij 0 was kreeg ik ook dat met die schokjes enzo. Heel irritant, maar ik ben blij dat ik eraf ben.
Dus schrik niet en doe het rustig aan!

Succes
Dankjewel Vind het ergens ook wel heel eng hoor, ik weet namelijk niet hoe ik voel zonder dergelijke medicijnen.. Dus enerzijds vind ik het wel fijn dat het niet zo snel afgebouwd wordt, anderzijds zijn de afbouw bijwerkingen ongunstig... Nu ik eindelijk durfde aan te kaarten te willen stoppen (na een jaar denken en twijfelen), had ik er aan de ene kant zo snel mogelijk vanaf willen zijn..

Ben zo benieuwd, lees ook in deze topic veel reacties van mensen die schrijven zich afgevlakt te voelen.. Dat idee heb ik niet, maar stel dat mijn gevoel de afgelopen 6 jaar toch ergens afgevlakt is... *eng*...
Opbouwen is heel wat makkelijker dan afbouwen..

Ik zal het zeker rustig aan doen! Dank voor je post
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 16-02-2007, 21:57
Verwijderd
Citaat:
coopergirl schreef op 16-02-2007 @ 12:52 :
Dankjewel Vind het ergens ook wel heel eng hoor, ik weet namelijk niet hoe ik voel zonder dergelijke medicijnen.. Dus enerzijds vind ik het wel fijn dat het niet zo snel afgebouwd wordt, anderzijds zijn de afbouw bijwerkingen ongunstig... Nu ik eindelijk durfde aan te kaarten te willen stoppen (na een jaar denken en twijfelen), had ik er aan de ene kant zo snel mogelijk vanaf willen zijn..

Ben zo benieuwd, lees ook in deze topic veel reacties van mensen die schrijven zich afgevlakt te voelen.. Dat idee heb ik niet, maar stel dat mijn gevoel de afgelopen 6 jaar toch ergens afgevlakt is... *eng*...
Opbouwen is heel wat makkelijker dan afbouwen..

Ik zal het zeker rustig aan doen! Dank voor je post
Ik wil je niet ongerust maken, maar ik had ook niet in de gaten dat ik afgevlakt was toen ik het slikte, dat merkte ik pas bij het afbouwen....

Maargoed, dat is bij iedereen natuurlijk anders.
'k Hoop dat het met niet te veel bijwerkingen verloopt!
Oud 17-02-2007, 23:12
Verwijderd
Citaat:
Eend schreef op 15-02-2007 @ 09:43 :
Nee, dat niet, maar het werkt wel nog steeds. Zonder kan ik echt slecht in slaap komen.
omdat je lichaam temazepam verwacht en als je het niet neemt kan je dan neit slaen nee.. das afhankelijkheid..
Oud 17-02-2007, 23:13
Verwijderd
btw.. vraagje.. wel es een en ander gelezen over jongeren en ad, dat het tot zelfmoordgedachten kan leiden..

nu slik k sinds kort een andere ad dan eerst, en meot k zeggen dat het sindsdien slechter gaat en zmgedachten toenemen.. is dat iet wat na verloop van tijd weggaat als k het door blijf slikken of is t handiger om er maar mee te stoppen?
Oud 17-02-2007, 23:22
Verwijderd
Het lijkt me handig dat met je huisarts/psycholoog/psychiater te bespreken. Hij/zij kan je daar, denk ik, het beste advies over geven.
Oud 18-02-2007, 15:00
Verwijderd
Citaat:
slobowicz schreef op 18-02-2007 @ 00:13 :
btw.. vraagje.. wel es een en ander gelezen over jongeren en ad, dat het tot zelfmoordgedachten kan leiden..

nu slik k sinds kort een andere ad dan eerst, en meot k zeggen dat het sindsdien slechter gaat en zmgedachten toenemen.. is dat iet wat na verloop van tijd weggaat als k het door blijf slikken of is t handiger om er maar mee te stoppen?
Mijn ervaring is dat het niet weggaat...
Maar het is niet verstandig om op eigen houtje te stoppen, dus wel even overleggen met je voorschrijver!
Oud 24-02-2007, 15:55
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
ratsja schreef op 15-02-2007 @ 16:48 :
Wel temazepam van Normison ?
en Nozinan voor een kalmerende werking ?

dan slik je twee soorten voor een zelfde soort iets ?
Nee, de normison is om te slapen en de nozinan is om eerst wat rustiger te worden.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 04-03-2007, 13:32
zus
Avatar van zus
zus is offline
Ik ben aan het afbouwen met de paroxetine (seroxat) en heb er heel veel problemen mee. Ik zat op de 40mg per dag, ging naar de 20mg per dag. Daarna werd het om de dag 20 mg, daarna liet ik er nog een dag tussen en nu heb ik woendag geslikt en vandaar weer. Maar ik lig nu dus wel al drie dagen plat. Ik kan niets meer! Misselijk, duizelig, angstig, trillerig, soort schokjes overal. Wat moet ik hier nu mee? Ik heb echt een hekel aan die medicijnen en wil ze niet blijven slikken, omdat ik lichamelijke klachten heb. Het afbouwen is nu 2 maanden bezig en er staat 4 weken voor. Maar zo kan ik niet eens normaal naar school. Het plafond ken ik van binnen en van buiten.

Iemand ervaring met het afbouwen hiervan?
__________________
Dare to fly!
Oud 04-03-2007, 13:50
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
@zus.. die heb ik ook afgebouwd en t was hel
precies wat jij allemaal zegt.. ik heb toen de arts gebeld en die zei dat je dan weer kon opbouwen om de dingen te verminderen.. nou liever niet dus moest ik er gewoon door heen
ik denk jij ook.. succes

ik heb trouwens wel anders en sneller afgebouwd..
40 een week
30 een week
20 een week
10 een week
niets
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Oud 08-03-2007, 07:48
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
Citaat:
zus schreef op 04-03-2007 @ 14:32 :
Ik ben aan het afbouwen met de paroxetine (seroxat) en heb er heel veel problemen mee. Ik zat op de 40mg per dag, ging naar de 20mg per dag. Daarna werd het om de dag 20 mg, daarna liet ik er nog een dag tussen en nu heb ik woendag geslikt en vandaar weer. Maar ik lig nu dus wel al drie dagen plat. Ik kan niets meer! Misselijk, duizelig, angstig, trillerig, soort schokjes overal. Wat moet ik hier nu mee? Ik heb echt een hekel aan die medicijnen en wil ze niet blijven slikken, omdat ik lichamelijke klachten heb. Het afbouwen is nu 2 maanden bezig en er staat 4 weken voor. Maar zo kan ik niet eens normaal naar school. Het plafond ken ik van binnen en van buiten.

Iemand ervaring met het afbouwen hiervan?
Hier nog iemand. Troost je, ik heb er 1 jaar over gedaan.
Ik ben overgegaan op een emulsie, zo kon ik per mg minderen.
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Oud 08-03-2007, 07:55
Juliah
Avatar van Juliah
Juliah is offline
De psychiater waar ik heen ging zei om die reden nooit Seroxat voor te schrijven... Zelf heb ik gelukkig nergens last van gehad met het afbouwen van Seroxat (tot verbazing van die psychiater dus ).
__________________
Het is groen en het zit op een hekje.
Oud 08-03-2007, 10:39
Verwijderd
Zoloft: Als je een dunne huid hebt, kan dit een aanslag op je huid zijn.

citalopram: Veroorzaakt slaapprobleempjes, en ook wel een aanslag op je huid als deze dun is.
Oud 09-03-2007, 21:02
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
zus schreef op 04-03-2007 @ 14:32 :
Ik ben aan het afbouwen met de paroxetine (seroxat) en heb er heel veel problemen mee. Ik zat op de 40mg per dag, ging naar de 20mg per dag. Daarna werd het om de dag 20 mg, daarna liet ik er nog een dag tussen en nu heb ik woendag geslikt en vandaar weer. Maar ik lig nu dus wel al drie dagen plat. Ik kan niets meer! Misselijk, duizelig, angstig, trillerig, soort schokjes overal. Wat moet ik hier nu mee? Ik heb echt een hekel aan die medicijnen en wil ze niet blijven slikken, omdat ik lichamelijke klachten heb. Het afbouwen is nu 2 maanden bezig en er staat 4 weken voor. Maar zo kan ik niet eens normaal naar school. Het plafond ken ik van binnen en van buiten.

Iemand ervaring met het afbouwen hiervan?
Seroxat heb ik van de een op de andere dag gestopt en de dag erna gestart met nieuw antidepressivum. Ik had wel klachten, maar of dit van Efexor kwam of de combinatie van zonder afbouwen stoppen en direct met een nieuw middel beginnen weet ik niet.. Ik ben nu een maand bezig met Efexor af te bouwen en ik heb dezelfde bijwerkingen als jij ervaart (vooral schokjes en duizeligheid). (Er is nog maar een paar mg af, en na 4 weken heb ik er nog evenveel last van als bij dag 1 dat het iets verminderd is).

Sterkte en succes!!! (PS, seroxat kan ook in dosering van 10mg, waarom is dat nooit voorgesteld?)
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 10-03-2007, 21:02
Verwijderd
Plotseling gestop met Risperdal 2 weken geleden... deze 2 weken waren behoorlijk druk en ik wou kijken hoe ik zonder zou doen. Het ging goed naar mijn gevoel en ik wil nu van dat spul afblijven. Ik vind dat mensen die het voorschrijven eens dat spul zelf moeten slikken voor de effecten.
Oud 10-03-2007, 21:10
Verwijderd
Citaat:
domus schreef op 10-03-2007 @ 22:02 :
Ik vind dat mensen die het voorschrijven eens dat spul zelf moeten slikken voor de effecten.
Jammer genoeg pakt het bij iedereen anders uit. En voor sommige mensen is het, soms ondanks de bijwerkingen, een uitkomst. Ik denk dat iedereen voor zich moet afwegen wat hij/zij zwaarder vindt wegen, de voors of de tegens.
Oud 11-03-2007, 13:34
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
domus schreef op 10-03-2007 @ 22:02 :
Plotseling gestop met Risperdal 2 weken geleden... deze 2 weken waren behoorlijk druk en ik wou kijken hoe ik zonder zou doen. Het ging goed naar mijn gevoel en ik wil nu van dat spul afblijven. Ik vind dat mensen die het voorschrijven eens dat spul zelf moeten slikken voor de effecten.
Jij kan misschien zonder, maar anderen niet. Ik slik 6 mg en als ik het niet neem, word ik gigantisch druk in mijn hoofd en krijg ik weer een stem in mijn kop die me opdrachten gaat lopen geven.

Wat Leonoor al zei, bij iedereen werkt het anders.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 12-03-2007, 12:29
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 10-03-2007 @ 22:10 :
Jammer genoeg pakt het bij iedereen anders uit. En voor sommige mensen is het, soms ondanks de bijwerkingen, een uitkomst. Ik denk dat iedereen voor zich moet afwegen wat hij/zij zwaarder vindt wegen, de voors of de tegens.
mwah, Ik snap wel dat het bij sommigen nodig zou kunnen zijn, maar ik vind het een heel zwaar middel om voorgeschreven te krijgen en ben nog steeds van mening dat ik beter zonder dat spul af ben. Het is gewoon bij mij veels te gemakkelijk voorgeschreven.
Oud 12-03-2007, 13:20
Verwijderd
Over het algemeen ben je er zelf bij als het voorgeschreven wordt en ook als je het gebruikt, je kunt het weigeren en/of het proberen en als het niet bevalt er weer mee stoppen. Daar verandert niets aan wanneer degene die het voorschrijft het zelf ook gebruikt heeft (ook niet omdat het bij die persoon heel anders uit kan pakken dan bij jou). (Sowieso zou dat wat krom zijn...jij vindt dat het bij jou te snel is voorgeschreven, en ik neem aan dat het toch wel een reden had, en je wilt dat iemand anders het zonder reden (behalve dan te weten hoe het is) gaat slikken? )

Laatst gewijzigd op 12-03-2007 om 13:22.
Oud 14-03-2007, 19:35
cedje30
cedje30 is offline
Hallo mensen,
Ik heb borderline en neem tijdelijk Risperdal hetgeen me vrij rustig maakt. Daarvoor nam ik effexor voor mijn angsten, sociale fobien,.. dit werkte goed maar ondanks de bijwerkingen heb ik het gestopt.
heb afspraak gemaakt met mijn psychiater en zal hem Lithium in combi met een ad. vragen die mijn stemming zou moeten stabiliseren. Wat is volgens jullie de beste medicatie/combinatie voor borderline/persoonlijkheidsstoornissen? Enige mensen met ervaring?
Groet,Ced

Laatst gewijzigd op 14-03-2007 om 19:39.
Oud 15-03-2007, 10:33
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
cedje30 schreef op 14-03-2007 @ 20:35 :
Hallo mensen,
Ik heb borderline en neem tijdelijk Risperdal hetgeen me vrij rustig maakt. Daarvoor nam ik effexor voor mijn angsten, sociale fobien,.. dit werkte goed maar ondanks de bijwerkingen heb ik het gestopt.
heb afspraak gemaakt met mijn psychiater en zal hem Lithium in combi met een ad. vragen die mijn stemming zou moeten stabiliseren. Wat is volgens jullie de beste medicatie/combinatie voor borderline/persoonlijkheidsstoornissen? Enige mensen met ervaring?
Groet,Ced
Dat kun je niet aan ons scholieren vragen, joh!
Er zijn mensen met bps die zyprexa, of lithium (verwanten als priadel, camcolit e.d.), (tijdelijk) benzodiazepines (tegen angsten, slaapproblematiek), antiperessieva (varierend van de SSRI's (prozac, Seroxat, Cipramil etc) tot de TCA's (Anafranil, Nortilen etc). Het ligt er maar net aan waarvoor je psychiater je wat wil voorschrijven... Je kunt denk ik beter een arts vertrouwen die er een studie voor gevolgd heeft dan een individueel gemelde scholieren treffer..

succes en zo
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 15-03-2007, 14:17
Verwijderd
Verschilt de beste medicatie/combinatie ook niet erg per persoon?

Ik denk dat je het idd het beste met je psychiater kunt overleggen ed.
Oud 16-03-2007, 13:06
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 15-03-2007 @ 15:17 :
Verschilt de beste medicatie/combinatie ook niet erg per persoon?

Ik denk dat je het idd het beste met je psychiater kunt overleggen ed.
Het ligt eraan waar je het voor krijgt. Borderline is niet een geestestoestand waar een middel voor bestaat oid... Maar mensen met bps die slecht slapen, erg angstig, zijn depressief voelen, kunnen voor die specifieke klachten wel medicijnen krijgen..
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 16-03-2007, 15:58
Verwijderd
Maar dan nog is het toch pp verschillend hoe je er op reageert ed? Niet iedereen reageert op hetzelfde medicijn/dezelfde combinatie goed. (Er zijn ook niet voor niets zoveel medicijnen die bestemd zijn voor dezelfde klachten en dan was het ook niet zo'n gezoek met wat werkt ed, lijkt me?)
Oud 20-03-2007, 17:27
ilse
Avatar van ilse
ilse is offline
Hoi,

Ik heb nu 2 weken Cipramil, nu nog 20mg, merk er nog niet zo heel veel van alleen dat ik vrij afwezig ben.

Ik kan alleen sinds die tijd bijna niet meer klaarkomen.. is er iemand anders die dar ook last van heeft? 1 keer met heeeeeel veel moeite, maar..

En mijn andere vraag is dat je(lees ik net) geen alcohol mag drinken. wat er er dan als je dat wel doet? want ik had dat nog niet gelezen en heb wel gewoon gedronken. Ik word wel snel dronken, maar dat zag ik juist als een voordeel. maar ik vind het niet echt een leuk idee dat ik helemaal niet meer mag drinken
__________________
Neem me mee naar je land, vol muziek en vol dromen. Leid me naar je land, laat me in jouw wolken wonen.. <3
Oud 20-03-2007, 18:00
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Met een antidepressivum kun je altijd beter niet drinken.

Het zorgt ervoor dat de werking van het middel versterkt wordt, waardoor je daar nare bijwerking van kunt krijgen.
Oud 21-03-2007, 01:17
Verwijderd
Citaat:
ilse schreef op 20-03-2007 @ 18:27 :
Hoi,

Ik heb nu 2 weken Cipramil, nu nog 20mg, merk er nog niet zo heel veel van alleen dat ik vrij afwezig ben.

Ik kan alleen sinds die tijd bijna niet meer klaarkomen.. is er iemand anders die dar ook last van heeft? 1 keer met heeeeeel veel moeite, maar..

En mijn andere vraag is dat je(lees ik net) geen alcohol mag drinken. wat er er dan als je dat wel doet? want ik had dat nog niet gelezen en heb wel gewoon gedronken. Ik word wel snel dronken, maar dat zag ik juist als een voordeel. maar ik vind het niet echt een leuk idee dat ik helemaal niet meer mag drinken
Met Cipramil heb ik niet gehad dat ik niet klaar kon komen. Wel met Paroxetine. Maar aangezien het beiden ssri's zijn kan ik me voorstellen dat dit ook bij cipramil een bijwerking kan zijn. Heb je verder nog wel plezier in seks? Dan is het nog even goed vervelend natuurlijk, maar misschien overkomelijk.

Zelf dronk ik tot voor kort stevig bij m'n cipramil. Nu mag ik nog 4-5 units per week van de psych. Je kunt er dus wel bij drinken, maar met mate zoals ook op de sticker aangegeven staat die er als het goed is op zit. Ik heb wel eens gehoord dat van het gebruik van veel alcohol in combinatie met psychofarmaceutica de leverfunctie verstoord kan worden, maar ik weet niet precies hoe dat zit. Kun je het niet aan de arts vragen die je de medicijnen voorgeschreven heeft of aan je apotheker?
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:37.