Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-09-2004, 08:13
o.O
o.O is offline
Voor sommige mensen bestaat God echt.

Ze voelen hem, ze praten met hem, en ze weten dat hij bestaat want voor hun is God een onderdeel van hun realiteit.
Deze mensen krijgen er steun van, doordat ze weten dat ze op hem kunnen vertrouwen, en het geeft hun een goed gevoel te weten dat hij bestaat.

Meestal beseffen ze niet dat deze God alleen in hun hoofd bestaat (en in die van andere gelovigen), en dat hij in de materialistische werkelijkheid niet bestaat.

Een discussie beginnen over of God bestaat is dus ook nutteloos. Een religie is iets persoonlijks, een geloof. Iets in je gedachten.

Voor de een bestaat het, en voor de ander niet.
Advertentie
Oud 25-09-2004, 08:36
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
misschien heb je wel gelijk. wie zal het zeggen?
Oud 25-09-2004, 09:02
Verwijderd
Oud 25-09-2004, 09:13
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Kunnen we zulke topics niet gewoon afschieten?

Sowieso, wat is het nut van dit topic behalve een volledig doelloze mededeling?
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Oud 25-09-2004, 09:17
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
o.O schreef op 25-09-2004 @ 09:13 :
Een discussie beginnen over of God bestaat is dus ook nutteloos.
dit is puur een fijne mededeling. . voor degene die het nog niet wisten.
Oud 25-09-2004, 09:25
ware man
ware man is offline
Je hebt deels gelijk.

God bestaat inderdaad, in formele zin in ieder geval, als we Hem "definiëren" als de schepper. Derhalve geldt de definitie: de mens bestaat, dus God bestaat.

Dit zegt niets over de aard of de natuur van God. God kan dan net zo goed de big-bang zijn, of een ander natuurfenomeen. Dat mensen "denken" met God te kunnen praten is geenszins een bewijs van enig soort, maar derhalve toch fijn voor die mensen.

Overigens lijkt God mij niet "iets" waarover men kan zeggen dat het voor de ene persoon wel bestaat en voor de andere niet.
Oud 25-09-2004, 09:28
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
ware man schreef op 25-09-2004 @ 10:25 :
niet "iets" waarover men kan zeggen dat het voor de ene persoon wel bestaat en voor de andere niet.
voor de een bestaat hij positief. voor de ander negatief.
als je van God uitgaat heb je gelijk, als je van de mens uit gaat, uiteraard niet.
Oud 25-09-2004, 09:33
ware man
ware man is offline
Citaat:
GanzenVeer schreef op 25-09-2004 @ 10:28 :
voor de een bestaat hij positief. voor de ander negatief.
als je van God uitgaat heb je gelijk, als je van de mens uit gaat, uiteraard niet.
Natuurlijk "gelooft" de ene persoon in God en de andere niet. Wat ik bedoelde te zeggen is, inderdaad, dat het bestaan van God niet waar en onwaar tegelijk kan zijn. (Hoewel daar met een bepaalde filosofie nog wel wat voor te zeggen is)
Oud 25-09-2004, 09:47
o.O
o.O is offline
Citaat:
ware man schreef op 25-09-2004 @ 10:25 :
Je hebt deels gelijk.

God bestaat inderdaad, in formele zin in ieder geval, als we Hem "definiëren" als de schepper. Derhalve geldt de definitie: de mens bestaat, dus God bestaat.
Dit zegt niets over de aard of de natuur van God. God kan dan net zo goed de big-bang zijn, of een ander natuurfenomeen.
Yup daarin heb je gelijk, wanneer onze definitie van God zou zijn dat hij de schepper is. Dit is meestal het geval bij mensen die God zien als een wezen/bewustzijn, maar niet bij de rest.

Citaat:
Overigens lijkt God mij niet "iets" waarover men kan zeggen dat het voor de ene persoon wel bestaat en voor de andere niet.
Lees dan de eerste post maar es

Citaat:
Dat mensen "denken" met God te kunnen praten is geenszins een bewijs van enig soort, maar derhalve toch fijn voor die mensen.
Voor sommige mensen is het wel een bewijs blijkbaar, want voor hun bestaat God echt.
Oud 25-09-2004, 09:53
o.O
o.O is offline
Citaat:
GanzenVeer schreef op 25-09-2004 @ 10:17 :
dit is puur een fijne mededeling. . voor degene die het nog niet wisten.
Precies, om alle zinloze discussies over het bestaan van God(en) overbodig te maken.
Oud 25-09-2004, 09:56
Verwijderd
Citaat:
o.O schreef op 25-09-2004 @ 10:53 :
Precies, om alle zinloze discussies over het bestaan van God(en) overbodig te maken.
Dat iets in iemands hoofd bestaat en bij de ander niet. Maakt niet de discussie overbodig of die gedachte logisch is. Bestaat het zo dat het voor iedereen zichtbaar is?
Oud 25-09-2004, 10:09
willypirate
Avatar van willypirate
willypirate is offline
Placebo's bestaan ook
__________________
twijfel aan ALLES - No Doubt!
Oud 25-09-2004, 10:11
willypirate
Avatar van willypirate
willypirate is offline
Maar mensen , als God echt zou bestaan , dan bestaat hij in feite ook voor alle niet-gelovigen. "God" bestaat sowiso voor iedereen , al is het alleen maar in woordvorm zonder inhoud.
__________________
twijfel aan ALLES - No Doubt!
Oud 25-09-2004, 14:04
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
dit slaat echt nergens op
want de mensen die in god geloven beweren dat hij in het echt bestaat en niet alleen in hun hoofd, dat is gewoon waar of onwaar en niet per persoon verschillend
Oud 25-09-2004, 16:40
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Idd, als god bestaat, dan bestaat die voor iedereen.
__________________
Du bist ein N00b!
Oud 25-09-2004, 16:44
o.O
o.O is offline
Die mensen beweren dat hij in het echt bestaat, maar ze kunnen hem niet zien etc.

Dus dan bestaat hij alleen in hun hoofd, of niet?
Oud 25-09-2004, 16:49
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
o.O schreef op 25-09-2004 @ 17:44 :
Die mensen beweren dat hij in het echt bestaat, maar ze kunnen hem niet zien etc.

Dus dan bestaat hij alleen in hun hoofd, of niet?
zoals zij niet kunnen bewijzen dat hij in het echt bestaat kunnen wij niet bewijzen dat hij niet in het echt bestaat

we weten dat hij in hun hoofd bestaat maar bewijzen dat hij alleen in hun hoofd bestaat kunnen we niet
Oud 25-09-2004, 16:50
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Oh crisis, begin je hier ook al? Kon je het niet winnen op Mystiek? Alsjeblieft open niet zulke nutteloze topics... Je geeft zelf al aan dat discussie erover hopeloos en nutteloos is.

Daarbij is ook DIT topic weer een MEDEDELING.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Ads door Google
Oud 25-09-2004, 16:56
o.O
o.O is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 25-09-2004 @ 17:50 :
Oh crisis, begin je hier ook al? Kon je het niet winnen op Mystiek? Alsjeblieft open niet zulke nutteloze topics... Je geeft zelf al aan dat discussie erover hopeloos en nutteloos is.

Daarbij is ook DIT topic weer een MEDEDELING.
Check de tijd.
Dit topic was er eerder dan die op jou Mystiek forum, waar het niveau erg laag ligt. (vind het dus ook niet vreemd dat jij daar de forumbaas bent geworden)
Het zou dus ook niet moeilijk zijn om daar iets te winnen, mocht ik daar aan een wedstrijd mee doen.

Ik vind jou gedrag behoorlijk irritant dus als je je wat normaler op zou willen stellen dan zou ik dat erg waarderen.

En zoals je ziet is dit geen mededeling, maar een discussie, want anders zou niemand commentaar leveren op elkaar.
Oud 25-09-2004, 17:00
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
o.O schreef op 25-09-2004 @ 17:56 :
Check de tijd.
Dit topic was er eerder dan die op jou Mystiek forum, waar het niveau erg laag ligt. (vind het dus ook niet vreemd dat jij daar de forumbaas bent geworden)
Het zou dus ook niet moeilijk zijn om daar iets te winnen, mocht ik daar aan een wedstrijd mee doen.

Ik vind jou gedrag behoorlijk irritant dus als je je wat normaler op zou willen stellen dan zou ik dat erg waarderen.

En zoals je ziet is dit geen mededeling, maar een discussie, want anders zou niemand commentaar leveren op elkaar.
De begin post is een mededeling
Er wordt in de eerste post ook gelijk al aangegeven dat een discussie doelloos is. (wat ie overigens ook helemaal is)

Ergo: Doelloos topic
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Oud 25-09-2004, 17:00
o.O
o.O is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 25-09-2004 @ 17:49 :
zoals zij niet kunnen bewijzen dat hij in het echt bestaat kunnen wij niet bewijzen dat hij niet in het echt bestaat

we weten dat hij in hun hoofd bestaat maar bewijzen dat hij alleen in hun hoofd bestaat kunnen we niet
Dat is waar. We kunnen het niet bewijzen.

Maar dat we het niet-bestaan van iets niet kunnen bewijzen is geen goeie reden om erin te geloven.
Oud 25-09-2004, 17:03
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
o.O schreef op 25-09-2004 @ 18:00 :
Dat is waar. We kunnen het niet bewijzen.

Maar dat we het niet-bestaan van iets niet kunnen bewijzen is geen goeie reden om erin te geloven.
Is het niet gewoon dom om (in beide gevallen) een 'onbewezen' iets (daarom 'geloof' je erin) aan te nemen voor een absolute waarheid?
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Oud 25-09-2004, 17:04
o.O
o.O is offline
Citaat:
MazeMouse schreef op 25-09-2004 @ 18:00 :
De begin post is een mededeling
Er wordt in de eerste post ook gelijk al aangegeven dat een discussie doelloos is. (wat ie overigens ook helemaal is)

Ergo: Doelloos topic
Een discussie zou inderdaad zinloos zijn, maar een uitleg voor de mededeling van de eerste post niet.
Wat wel kan leiden tot een discussie
Oud 25-09-2004, 17:05
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
o.O schreef op 25-09-2004 @ 18:00 :
Dat is waar. We kunnen het niet bewijzen.

Maar dat we het niet-bestaan van iets niet kunnen bewijzen is geen goeie reden om erin te geloven.
Het wel bestaan van iets niet kunnen bewijzen is ook geen reden om ergens niet in te geloven, dus je punt is?

Doelloos...
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Oud 25-09-2004, 17:09
o.O
o.O is offline
Citaat:
MazeMouse schreef op 25-09-2004 @ 18:03 :
Is het niet gewoon dom om (in beide gevallen) een 'onbewezen' iets (daarom 'geloof' je erin) aan te nemen voor een absolute waarheid?
Ongetwijfelt.

De absolute waarheid is volkomen onbekend voor iedereen. Zolang we niet alwetend zijn, weten we theoretisch gezien eigenlijk niets. (met uitzondering van degenen die geloven dat onze ervaring van de realiteit ons bewijst dat wij zelf, als bewustzijn, bestaan)

Maar dat betekend niet dat we niet op kunnen maken wat hoogst waarschijnlijk waar is, doordat het te toetsen en te berederen valt in onze realiteit.
Advertentie
Oud 25-09-2004, 17:11
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
o.O schreef op 25-09-2004 @ 18:09 :
Ongetwijfelt.

De absolute waarheid is volkomen onbekend voor iedereen. Zolang we niet alwetend zijn, weten we theoretisch gezien eigenlijk niets. (met uitzondering van degenen die geloven dat onze ervaring van de realiteit ons bewijst dat wij zelf, als bewustzijn, bestaan)

Maar dat betekend niet dat we niet op kunnen maken wat hoogst waarschijnlijk waar is, doordat het te toetsen en te berederen valt in onze realiteit.
Als iets te toetsen is, is het te bewijzen. Is het dat? Nee. Dus kan je niets aannemen over waarheid of niet. Kunt alleen zeggen of je wel of niet gelooft. De een doet het wel, de ander doet het niet, dikke boeiend. Wat zal jou dat interesseren? Mag ieder alsjeblieft zijn mening en geloof houden zonder dat mensen ineens proberen hun te overtuigen van het tegendeel en ze daarbij op het hart te trappen met uitspraken als dat mensen die geloven naief en dom zijn? Dankjewel.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Oud 25-09-2004, 17:15
o.O
o.O is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 25-09-2004 @ 18:05 :
Het wel bestaan van iets niet kunnen bewijzen is ook geen reden om ergens niet in te geloven, dus je punt is?

Doelloos...
Dan moet je er dus niet in geloven.
Geloven is iets denken zonder logische aanleiding.

Dus geloven per definitie is naief.

ps. Snapte je zelf wel wat je zei? Zo ja, wat is jouw punt?
Oud 25-09-2004, 17:20
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
o.O schreef op 25-09-2004 @ 18:15 :
Dan moet je er dus niet in geloven.
Geloven is iets denken zonder logische aanleiding.

Dus geloven per definitie is naief.

ps. Snapte je zelf wel wat je zei? Zo ja, wat is jouw punt?
Lees jij wel goed? Lees nog maar een keer.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Oud 25-09-2004, 17:24
o.O
o.O is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 25-09-2004 @ 18:11 :
Als iets te toetsen is, is het te bewijzen. Is het dat? Nee. Dus kan je niets aannemen over waarheid of niet. Kunt alleen zeggen of je wel of niet gelooft. De een doet het wel, de ander doet het niet, dikke boeiend. Wat zal jou dat interesseren? Mag ieder alsjeblieft zijn mening en geloof houden zonder dat mensen ineens proberen hun te overtuigen van het tegendeel en ze daarbij op het hart te trappen met uitspraken als dat mensen die geloven naief en dom zijn? Dankjewel.
Onjuist.

Als iets te toetsen is, dan is het niet perse een bewijs.

Je kan soms slechts aannemen of iets waarschijnlijk is of niet.

Een simpel voorbeeldje:
Als je 10000x een test uitvoert en er komt steeds hetzelfde resultaat uit, dan verwacht je dat het de 10001e keer ook zo zal zijn.
Dit is geen bewijs, maar het is wel zeer waarschijnlijk.

Zo kun je ook nadenken en berederen of goden bestaan.
Is er enige logische aanleiding om aan te nemen dat goden moeten bestaan?

Als jij graag in goden wil geloven dan moet jij dat weten. Maar ga dan niet in discussie erover met mij want dan vertel ik je wat ik weet.
Van mij mag iedereen geloven wat ze willen, de uitspraken die ik doe zijn niet bedoelt om ze te kwetsen, ik laat ze slechts zien waarom het naief is om te geloven.

Alsjeblieft.
Oud 25-09-2004, 17:28
onderkoffer
onderkoffer is offline
Oud 25-09-2004, 17:38
o.O
o.O is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 25-09-2004 @ 18:20 :
Lees jij wel goed? Lees nog maar een keer.
Ja ik lees het wel goed.

Citaat:
Het wel bestaan van iets niet kunnen bewijzen is ook geen reden om ergens niet in te geloven, dus je punt is?

Doelloos...
Als je geen reden hebt om er wel in te geloven, dan is dat een reden om er niet in te geloven.

Dus als je het bestaan van iets niet kunt bewijzen is dat geen reden om er in te geloven, en dan heb je dus WEL een reden om er niet in te geloven.
Het gebrek aan bewijs is natuurlijk nooit een goeie aanleiding om ergens in te geloven.

Zoals je ziet komt het weer tot dezelfde conclusie.

Dus wat is jouw punt?
Oud 25-09-2004, 20:33
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
o.O schreef op 25-09-2004 @ 09:13 :
Ze voelen hem, ze praten met hem, en ze weten dat hij bestaat want voor hun is God een onderdeel van hun realiteit.
sommigen zien spoken, anderen praten met bomen.

nuff said.



mijn 'hit-and-run-discussie' detector vertoont trouwens opeens opvallend hoge metingen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 25-09-2004, 21:57
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Waarom lijkt mij het geloof in een god minder logisch dan de wetenschappelijker theorieën. Ten eerste zijn de theorieën van de wetenschappers op feiten gebaseerd en zijn ze bewijsbaar. Zodra er een tegenbewijs komt, wordt de theorie geschrapt of verbeterd. Godsdienst berust puur op geloof, de meeste mensen hebben nog nooit een bewijs gezien van God. Als mensen, een bewijs menen te hebben voor God. Zijn die berust op subjectieve feiten. Zoals, toen had ik het gevoel dat hij me bijstond, dat is subjectief, iemand anders kan bij dezelfde ervaring iets anders beweren. Ook zijn/waren er veel godsdiensten. Hoe groot is de kans dat jij de juiste Godsdienst hebt, als die al bestaat? Is dat dan geen bewijs dat de mens de Goddiensten zelf heeft verzonnen? Hoeveel dingen die mensen vroeger aan bepaalde Goden of Godinnen toeschreven zijn nu al verklaart? En als ik nu aan een willekeurig iemand zou vragen of Zeus bestaat zal hij/zij, ‘nee’ antwoorden. Had ik het vijfduizend jaar geleden een Griek dezelfde vraag gesteld dan zou hij, ‘ja’ antwoorden. Als Zeus nu opeens voor me zou verschijnen, is dat dan een bewijs dat Hij bestaat? Het kan ook een waanbeeld of een hallucinatie zijn. Geesten bestaan toch ook niet en hoeveel mensen hebben ze niet gezien of beweren geesten te hebben gezien?

Dit staat er in m'n opstel voor levensbeschouwing , klopt er iets niet mag je het zeggen heb hem namelijk nog niet ingeleverd.
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Oud 26-09-2004, 01:18
Fortuynist
Avatar van Fortuynist
Fortuynist is offline
Volgens mij is het slecht om je leven uit droombeelden te laten bestaan, maar niet minder slecht dan uit feiten. Gewoon simpelweg omdat het haast onmogelijks is met 100% zekerheid vast te stellen wat fantasie en werkelijkheid is.

Een goed voorbeeld is die van de Soemeriers. Deze bevolkingsgroep (ik geloof dat zij leefden 6000 jaar voor Christus, verbeter me als ik het mis heb!) ontdekte Pluto al lang voordat wij deze planeet ontdekten. Daar is bewijs van: de kleitabletten. Verder hadden ze ook de twaalfde planeet op getekend, de planeet van de Goden.
Vreemd, niet?
__________________
Keurig in de rij. Nu zijn we vrij!
Oud 26-09-2004, 03:30
willypirate
Avatar van willypirate
willypirate is offline
Citaat:
MazeMouse schreef op 25-09-2004 @ 18:03 :
Is het niet gewoon dom om (in beide gevallen) een 'onbewezen' iets (daarom 'geloof' je erin) aan te nemen voor een absolute waarheid?
Het is niet dom , het is instinct , Het is het zoeken naar doelen wat menselijke beweging stimuleerd. De logica van de mens beredeneerd , bij heel veel mensen , dat er een hoger doel nagestreefd dient te worden(=en dat deze dan ook echt bestaat). Voor sommige mensen God . Het hoeft ook geen waarheid te zijn volgens het instinctieve meachanisme. Maar het in beweging zetten van het meachanisme , spoort de moraliteit aan , wat indirect weer het overlevingsprincipe blootlegt.

hihihi
__________________
twijfel aan ALLES - No Doubt!
Oud 26-09-2004, 14:23
Verwijderd
Citaat:
o.O schreef op 25-09-2004 @ 18:24 :

Zo kun je ook nadenken en berederen of goden bestaan.
Is er enige logische aanleiding om aan te nemen dat goden moeten bestaan?
Tuurlijk is die aanleiding er. Laten we wel zijn, het is ondenkbaar toevallig dat deze wereld is zoals deze nu is. Als je een kansverdeling zou moeten opstellen voor het uberhaupt mogelijk zijn voor leven op een planeet tov de oerknal. Dan is de uitkomst hiervan tussen nihil en 0. Het is dus best logisch dat mensen naar een andere oplossing zoeken.
Bovendien is nog altijd de vraag: Hoe is alles begonnen? Is het daarom naïef om te geloven in een God. Nee in tegendeel het is een logische gedachtengang. Bovendien is er niemand die met een goed onderbouwd alternatief komt, zodat de gelovige die ook in overweging kunnen nemen. (losstaand dat ze dat toch niet doen). Er zijn nu wel verschillende alternatieve, het probleem is alleen dat deze vrijwel niet te onderbouwen zijn.
Ads door Google
Oud 26-09-2004, 14:51
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Voor sommige mensen bestaan kabouters echt.

Ze voelen ze, ze praten met hen, en ze weten dat ze bestaan want voor hun zijn kabouters een onderdeel van hun realiteit.
Deze mensen krijgen er steun van, doordat ze weten dat ze op hen kunnen vertrouwen, en het geeft hun een goed gevoel te weten dat zij bestaan.

Meestal beseffen ze niet dat deze kabouters alleen in hun hoofd bestaat (en in die van andere gelovigen), en dat hij in de materialistische werkelijkheid niet bestaat.

Een discussie beginnen over of kabouters bestaan is dus ook nutteloos. Een religie is iets persoonlijks, een geloof. Iets in je gedachten.

Voor de een bestaan ze, en voor de ander niet.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!

Laatst gewijzigd op 26-09-2004 om 14:53.
Oud 26-09-2004, 15:42
Fortuynist
Avatar van Fortuynist
Fortuynist is offline
Citaat:
Joostje schreef op 26-09-2004 @ 15:51 :
Voor sommige mensen bestaan kabouters echt.

Ze voelen ze, ze praten met hen, en ze weten dat ze bestaan want voor hun zijn kabouters een onderdeel van hun realiteit.
Deze mensen krijgen er steun van, doordat ze weten dat ze op hen kunnen vertrouwen, en het geeft hun een goed gevoel te weten dat zij bestaan.

Meestal beseffen ze niet dat deze kabouters alleen in hun hoofd bestaat (en in die van andere gelovigen), en dat hij in de materialistische werkelijkheid niet bestaat.

Een discussie beginnen over of kabouters bestaan is dus ook nutteloos. Een religie is iets persoonlijks, een geloof. Iets in je gedachten.

Voor de een bestaan ze, en voor de ander niet.
Kabouters hebben sowieso bestaan. Dat waren in vroeger tijden de mongolen.
__________________
Keurig in de rij. Nu zijn we vrij!
Oud 26-09-2004, 15:44
Verwijderd
God bestaat voor de ongelovige gelovigen
Oud 27-09-2004, 09:07
Eresh'kigål
Avatar van Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Oud 27-09-2004, 12:19
Verwijderd
Citaat:
o.O schreef op 25-09-2004 @ 09:13 :
Voor sommige mensen bestaat God echt.

Ze voelen hem, ze praten met hem, en ze weten dat hij bestaat want voor hun is God een onderdeel van hun realiteit.
Deze mensen krijgen er steun van, doordat ze weten dat ze op hem kunnen vertrouwen, en het geeft hun een goed gevoel te weten dat hij bestaat.

Meestal beseffen ze niet dat deze God alleen in hun hoofd bestaat (en in die van andere gelovigen), en dat hij in de materialistische werkelijkheid niet bestaat.

Een discussie beginnen over of God bestaat is dus ook nutteloos. Een religie is iets persoonlijks, een geloof. Iets in je gedachten.

Voor de een bestaat het, en voor de ander niet.
Ik neem aan dat je dit alleen stuurt HIERHEEN om een discussie te starten ... of zie ik het verkeerd?
Oud 27-09-2004, 14:35
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
svleur schreef op 27-09-2004 @ 13:19 :
Ik neem aan dat je dit alleen stuurt HIERHEEN om een discussie te starten ... of zie ik het verkeerd?
Vervang het woord god voor geest, en hetzelfde topic staat op mystiek.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Oud 27-09-2004, 14:43
Verwijderd
Citaat:
o.O schreef op 25-09-2004 @ 09:13 :
Voor sommige mensen bestaat X echt.

Ze voelen X, ze praten met X, en ze weten dat X bestaat want voor hun is X een onderdeel van hun realiteit.
Deze mensen krijgen er steun van, doordat ze weten dat ze op X kunnen vertrouwen, en het geeft hun een goed gevoel te weten dat X bestaat.

Meestal beseffen ze niet dat deze X alleen in hun hoofd bestaat (en in die van andere gelovigen), en dat X in de materialistische werkelijkheid niet bestaat.

Een discussie beginnen over of X bestaat is dus ook nutteloos. Een religie is iets persoonlijks, een geloof. Iets in je gedachten.

Voor de een bestaat het, en voor de ander niet.
Vul voor X in wat je wilt, zou ik zeggen...
Oud 27-09-2004, 14:50
ValliantWarrior
Avatar van ValliantWarrior
ValliantWarrior is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 27-09-2004 @ 15:35 :
Vervang het woord god voor geest, en hetzelfde topic staat op mystiek.
of dwergen, eenhoorns enz.
__________________
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
Oud 27-09-2004, 16:50
Flip!
Avatar van Flip!
Flip! is offline
Citaat:
alluman schreef op 27-09-2004 @ 15:43 :
Vul voor X in wat je wilt, zou ik zeggen...
inderdaad..
__________________
take a walk on the wild side ت
Oud 28-09-2004, 15:14
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
alluman schreef op 27-09-2004 @ 15:43 :
Vul voor X in wat je wilt, zou ik zeggen...
tandenstokers?

__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 28-09-2004, 18:13
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
T_ID schreef op 28-09-2004 @ 16:14 :
tandenstokers?

Ik zat zelf meer aan de vervanging van X door "Gremlin" te denken...
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Oud 29-09-2004, 10:36
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
o.O
M - Verbannen lid
einde hit-and-run discussie denk ik.

props voor de FB's
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 30-09-2004, 01:00
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Von le Suire
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie God bestaat/bestaat niet, bewijzen?
vedetje
502 03-09-2008 16:34
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Bewijzen dat god bestaat?
miesjelle112
45 05-08-2007 16:39
Levensbeschouwing & Filosofie Kans dat jouw god bestaat: 0,0001 %
Joostje
316 25-07-2007 13:59
Psychologie HOOP jij dat God bestaat?
SellaYoung
131 20-12-2005 22:47
Levensbeschouwing & Filosofie Waarom zou god bestaan?
akumabito
1 28-08-2005 09:39
Levensbeschouwing & Filosofie Kans dat God bestaat is 67 procent
Wolter
67 14-04-2004 09:24


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:04.