Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-04-2008, 12:10
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Vroeger zat ik in een puberpunkbandje en dit was ons "logo":



Nu jullie!
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-04-2008, 12:13
Verwijderd
Whahaha, dit valt toch al niet meer te overtreffen?

(maar ik ga er even over nadenken...)
Met citaat reageren
Oud 01-04-2008, 12:38
Verwijderd
Afgezien van de talloze keren dat ik misschien een drankje te veel heb genomen en iedereen om mij heen het moest ontgelden of dat ik lag te kotsen, was ik een vrij nette puber. Ik luisterde naar mama.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2008, 12:42
Verwijderd
Ik had ook een bandje, maar we konden allemaal geen instrument bespelen (Ja, een vriendinnetje en ik zaten op gitaarles, dat wel.) We hadden schriftjes waar we hele vieze verhaaltje in schreven, erg grappig, maar natuurlijk héél puberaal. Ik zou dat schriftje nog wel eens willen zien, maar ik geloof dat hij weg is
Verder was ik eigenlijk wel heel rustig en lief; alcohol werd er niet echt gedronken in m'n vriendenkring, alleen maar een paar blikjes van die mixdrankje (baco, passoa-jus, pisang-jus), maar nooit zo veel dat we daadwerkelijk dronken werden.

Oh, ik heb wel heel stout staan blowen op een parkeerplaats toen ik 15 was, met allemaal vrienden van 14 Een jongen bracht die wiet, hij was 17 of 18, en ging mij leren wat een kopstoot was. Leuk allemaal, ik kende m'n grenzen wel goed enzo. Maar stoned was ik wel (M'n moeder zei de ochtend erna; 'Wat kijk jij raar uit je ogen!' )

En op werkweek (was ik ook 15, denk ik) naar de disco op de camping gaan en daar vodka-shotjes nemen is ook wel een beetje puberaal Maar ik had nergens last van; het was vooral leuk. Een vriendin van me had echt te veel gehad, die liep te kotsen over de camping enzo. Walgelijk
Met citaat reageren
Oud 01-04-2008, 12:42
Verwijderd
met een zwarte jurk en zwarte lippenstift rondlopen in frankrijk, met 30 graden
Met citaat reageren
Oud 01-04-2008, 12:46
Verwijderd
Oh ja, met drugs heb ik ook wel gekloot, en dat doe ik nog steeds, maar daar heb ik geen spijt van.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2008, 12:47
Verwijderd
Citaat:
Oh ja, met drugs heb ik ook wel gekloot, en dat doe ik nog steeds, maar daar heb ik geen spijt van.
Het puberale was ook meer het gevoel van 'ooeh, we zijn zooo tegendraads!' enzo. Ik heb later ook nog wel geblowd, maar niet met die puberale ondertoon

Oh, en roken op zich was ook een puberale actie van mij. Iedere pauze met een vriendinnetje buiten sigaretjes roken, en ik werd er altijd misselijk van en rookte m'n sigaretten ook maar half op Dat heb ik ook niet lang vol gehouden
Met citaat reageren
Oud 01-04-2008, 12:50
Verwijderd
M'n moeder heb ik ook verteld wat ik wel en wat ik niet gebruikt heb. Er was geen rebellie te bekennen, hier.

Mijn moeder stond me ook altijd hartelijk uit te lachen als ik met een kater binnen kwam wandelen en dan ging ze keihard de muziek aanzetten.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2008, 12:55
fiddy
fiddy is offline
wiet is echt voor losers ik ga het noit gebruiken
Met citaat reageren
Oud 01-04-2008, 12:57
Verwijderd
Citaat:
wiet is echt voor losers ik ga het noit gebruiken


OT:

Meedoen met de Tweede Fase-scholierenstaking in 1999 en op het Binnenhof lachen om ruiten die sneuvelden en meerennen met de meute toen de ME erbij kwam.
Maar ik was nog redelijk braaf daar, ik heb hooguit een foto gemaakt (samen met een klasgenoot) waarbij we blij naast een dranghek staan die al door anderen door de ruit was gegooid. Niks zelf vernield. En toen kwam ik helemaal blij thuis, vertellen hoe spannend het allemaal was, en toen riep mijn tweelingbroer -die saai thuis was gebleven- hoe wij scholieren echt als debielen overkwamen op het journaal.

Laatst gewijzigd op 01-04-2008 om 13:03.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2008, 13:00
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
M'n moeder heb ik ook verteld wat ik wel en wat ik niet gebruikt heb. Er was geen rebellie te bekennen, hier.
Toen ik 15 jaar was, wisten mijn ouders ook dat ik af en toe bij school ging blowen.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 01-04-2008, 13:13
Verwijderd
Ik was een behoorlijk brave puber.
Ik had één allerbeste vriendin waarmee ik altijd hele flauwe grappen uithaalde enzo. We stonden in de pauze altijd bij het klassenboekenrek en daar stopten we altijd onze papiertjes en wikkels van ons eten in, onder een luid 'V4d is de pineut!' oid, en dan hadden we vette lol. Op een gegeven moment zat dat rek dus hartstikke vol en konden de klassenboeken er nauwelijks meer in. Maar waarschijnlijk is dit nu echt een typisch geval van 'Daar moest je bij zijn'. (Kurlun Big Boi naamzoek, al zullen ze dit vast niet vinden. )

En we schreven elkaar brieven, dat waren hele boekwerken, altijd met één pagina grappige uitspraken (vooral van onszelf, maar ook van leraren en klasgenoten), een pagina met streepjestekeningen (dan zetten we streepjes en puntjes en daar maakten we dan een raar hoofd van), één pagina met sportfoto's uit de krant waar iemand bijvoorbeeld een heel raar hoofd trok omdat 'ie net een bal inkopte ofzo, één pagina met nostalgische herinneringen van de afgelopen maand en één pagina met K.W.A.T.S. (ik weet niet meer waar de afkorting voor stond), dat was een volledig onzinnig verhaal, met gekke zinnen die echt nergens op sloegen, en zonder logische oorzaak/gevolg structuur.

Tja.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2008, 13:50
Verwijderd
Ik ben gewoon een hele brave jongen, dus ik doe die dingen niet
Met citaat reageren
Oud 01-04-2008, 13:50
Verwijderd
Citaat:
wiet is echt voor losers ik ga het noit gebruiken
1 april!
Met citaat reageren
Oud 01-04-2008, 14:01
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Citaat:
Mijn moeder stond me ook altijd hartelijk uit te lachen als ik met een kater binnen kwam wandelen en dan ging ze keihard de muziek aanzetten.
Herkenbaar. Mijn moeder heeft af en toe de neiging als ik tegendraads ben of een grote mond heb, hetzelfde ook te doen. Dan zie ik wel dat niet altijd gewenst is.

Ik denk ook dat er nog wel een aantal puberale fratsen komen van mij, maar als het goed is, heb ik het meeste gehad.

Alchol drink ik af en toe. Wiet één keer geprobeerd. Roken hoeft van mij niet. Mijn puberale fratsen bestond uit het niet mee eens zijn met mijn ouders. Ik was (of: ben) een redelijke rustige puber.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2008, 14:42
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik zit nog in de puberteit, schijnt het. Ik kan nog niet echt veel boeiends melden, ik doe eigenlijk weinig dingen die heel puberaal zijn. Ik ga niet zo vaak uit en drink dus niet echt, same voor blowen. En dan bedoel ik niet met forummeets maar uitgaan met vrienden ofzo. Anders krijg ik zo'n idee dat het ook alleen maar is om te doen alsof ik niet écht 15 ben. Op uitwisseling in Duitsland hadden wat klasgenoten waanzinnig veel bier gehaald, dus een groot deel van de klas was straalbezopen na een tijdje. Ik niet, maar we hebben er wel van gedronken omdat we omkwamen van de dorst en er niets anders was. Ja van bier krijg je alleen maar meer dorst, mehmehmeh.
Ik heb al vaker verteld dat ik met Halloween als magere hein naar school ging, houten zeis en alles, en na 2 uur moest het pak uit omdat het provocerend was. Maar dat vond ik niet beschamend, dat was supervet. En daar heb ik heel veel alto-creds voor gekregen, een enorme gottik kwam me daar nog een knuffel voor geven.
Waarschijnlijk dat ik nog wel beschamende dingen ga doen, misschien dat ik van de zomer ga kamperen met een vriendin van me en we ons dan helemaal klemzuipen en domme dingen doen.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 01-04-2008, 15:54
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik begon pas net na m'n 21ste verjaardag met echt drinken, dus puberale dronkenheid heb ik nooit meegemaakt. Wel gingen we op de middelbare school in tussenuren vaak in het winkelcentrum hangen en doen moest ik drank kopen, want ik was ouder. En dan kochten we appeltaart en dan gingen we buiten op een bankje zitten en dat met een fles nep bubbelwijn spul wegklokken.
En ik was in die tijd nog wel eens obsessief fan van dingen, maar dat heb ik nu nog steeds, dus ik ben nog steeds wel puberaal.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2008, 16:25
Swlabr
Avatar van Swlabr
Swlabr is offline
Ik ben nog steeds een puber en tot nu toe heb ik geen grote fouten gemaakt noch dingen gedaan waar ik me om schaam. Good for me!
__________________
Laziness is nothing more than the habit of resting before you get tired.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 01-04-2008, 16:59
Verwijderd
Pff. Als pubertje van 13/14 was ik een stereotype breezah, en volledig ontspoord. Die periode is een zwarte bladzijde in mijn geschiedenis, en de belangrijkste reden voor mijn sociale en functionele tekortkomingen hedendaags.
Daarna werd ik extreem stil en teruggetrokken. Weer wat later -tegen m'n 16e- begon ik richting altoïsme te neigen, ik was fan van Rammstein, droeg gescheurde en bekladde kleren, spijbelde om te blowen, dronk een fles wodkaplus voor een mondeling, dat soort dingen.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2008, 17:13
Verwijderd
Ik begin nu pas puberale fratsen uit te halen, in de zin van experimenteren met drugs, en dergelijke. Ik ben een laatbloeier. Als puber heb ik geloof ik weinig fratsen uitgehaald, behalve dan extreem dronken worden op een examenfeestje, toen ik 16 was.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2008, 18:04
Verwijderd
Kotsen midden in Stratums Eind.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2008, 18:07
Verwijderd
Niks puberaals gedaan eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2008, 18:10
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Gothic kleding, me spiegelen aan vriendinnen door opeens onredelijk tegen mijn ouders te gaan doen (maar dat heb ik maar 5 keer gedaan ofzo het beviel me niet), me druk maken om achterlijke dingen waarvan ik nu denk dat het totaal niet nodig was. Ach ja.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2008, 18:12
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik was best braaf denk ik. Wij hadden alleen wel veel feestjes met alcohol. Dronken dan met 13 jaar pure barcardi zonder er ook maar enige kennis van te hebben, een beetje wat we nu coma-zuipen zouden noemen. Daar kwamen wel domme acties uit voort uiteraard en het was (achteraf) pas echt leuk als ouders onverwachts terug kwamen van vakantie.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2008, 18:20
Verwijderd
Ik kan me niet herinneren dat ik echt ''fratsen'' heb uitgehaald. Wel overhoop gelegen met mijn ouders, maar nooit over de typische puber-dingen, want ik mocht (bijna) alles en wilde (bijna) niks. Ik deed vooral heel saaie dingen met mijn saaie vrienden en als ik dan eens uit wilde, mochten zij niet van hun ouders.
Mijn docMartens periode vind ik achteraf wel een beetje, ''aah, wat schattig, 't kleine meisje heeft docMartens''-achtig.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-04-2008, 18:25
Lethe
Lethe is offline
Geen puberale fratsen, dat scheelt.
__________________
Nice
Met citaat reageren
Oud 01-04-2008, 18:36
Verwijderd
Me kleden als een gottik en dan natuurlijk met bijbehorende make-up: zwarte ogen en dan ook vaag nog met erbij getekende zwarte tranen en/of spinnen. Hoe fout . Achteraf gezien liep ik natuurlijk straal voor gek, maarja ik was pas 13/14. En mijn vriendinnetje deed het ook dus we liepen samen voor gek. Sowieso heb ik qua kleding er echt dom bij gelopen. Toen ik in de brugklas zat bijvoorbeeld waren die zweetbandjes in de mode, en dan droeg ik er drie om een arm omdat ik dacht dat dat extra hip was ofzo. En in mijn gottik-periode hield ik samen met mijn gottik-vriendinnetje een schriftje bij waarin we mosrednalaat schreven (oftewel: andersomtaal). Daarin schreven we over jongens die we leuk vonden en dat soort dingen. Ons favoriete woord was keorbredno, want het was dan zo grappig om aan mensen die de geheimtaal niet kenden te vragen of ze een keorbredno aanhadden. Tsjonge wat grappig. Nouja er zal vast wel meer zijn, maar dit is wat ik zo gauw kan bedenken.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2008, 18:38
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Geen puberale fratsen, dat scheelt.


ot: Ik doe niet aan puberteit.
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 01-04-2008, 18:40
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Een keer verliefd zijn op een meisje, haar zoenen in een disco maar daarna zo misselijk worden van de drank, dat je naar buiten gaat om te kotsen.
En wanneer zij dan naar je toe komt om te vragen hoe het met je gaat rustig, met een bek onder de kots vragen of ze nog een keer met je wilt zoenen.

Maar daar schaam ik me eigenlijk niet voor.
__________________
I did it for teh lulz
Met citaat reageren
Oud 01-04-2008, 18:46
Verwijderd
Ohja in de tweede klas moesten we bij natuurscheikunde een thermoskan maken, en degene die de beste thermoskan had mocht met zijn groepje gratis naar de bioscoop. Een gewone thermoskan vonden we maar saai, dus we hadden de buitenkant van die thermoskan ge(hier komt een spellingsfout aan)papiermachéd en beschilderd en er op die manier het hoofd van een happytreefriendsfiguurtje van gemaakt. De thermoskan die we liefkozend Flippie noemden werd benoemd tot beste thermoskan en toen zijn we met een groepje naar Sjakie en de Chocoladefabriek geweest. Naderhand hebben we Flippie volgepropt met briefjes waarin stond welke jongens we leuk vonden en ik heb hem tot een paar weken geleden bewaard. Eigenlijk mis ik hem wel, want hij stond altijd op mijn bureau en ik zou best die briefjes nog eens terug willen lezen .
Met citaat reageren
Oud 01-04-2008, 18:54
Verwijderd
En ik vergeet natuurlijk fan geweest zijn van the Rasmus, voordat iemand over mijn nick begint .
Met citaat reageren
Oud 01-04-2008, 18:57
Verwijderd
Citaat:
Het puberale was ook meer het gevoel van 'ooeh, we zijn zooo tegendraads!' enzo. Ik heb later ook nog wel geblowd, maar niet met die puberale ondertoon
Hahah, oh, een vriendinnetje had een keer alcohol mee naar school genomen (amaretto geloof ik, leek in zo'n flesje wel op cola vonden wij), dat vonden we vreselijk stoer om dan in de pauze te drinken.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2008, 19:13
Krynn
Krynn is offline
Spijbelen om lekker een film te pakken, en aangezien de dag vol moet en je weinig geld hebt in de bios van de ene naar de andere zaal sneaken als er even niemand kijkt. Je kamer vol hangen met posters van bands waarvan je de muziek nu niet meer zou willen horen, maar ja, de zanger was zo'n lekker ding en je beste vriendin vond ze ook goed en dan kon je samen zo lekker hysterisch doen, enzo. Zwartrijden omdat het stoer is om te kijken of je gepakt wordt (en je je geld voor een abonnement dan voor wat anders kunt gebruiken). Een tattoo laten zetten (an sich geen spijt van) en 'm doelbewust aan mensen laten zien waarvan je weet dat ze tattoos afschuwelijk vinden omdat je hun reacties zo grappig vindt, oid. "Ik wist wel dat ze het niet zouden begrijpen".

Ik ben zo blij dat ik inmiddels ouder en wijzer ben...
__________________
Zet de lijnen - neem je pen // Zet de lijnen en ren
Met citaat reageren
Oud 01-04-2008, 19:17
Krynn
Krynn is offline
Citaat:

Meedoen met de Tweede Fase-scholierenstaking in 1999 en op het Binnenhof lachen om ruiten die sneuvelden en meerennen met de meute toen de ME erbij kwam.
Omg en dat ja...

...maar daarover was ik wel oprecht verontwaardigd! Ik ging er echt niet heen puur om het rellen!
__________________
Zet de lijnen - neem je pen // Zet de lijnen en ren
Met citaat reageren
Oud 01-04-2008, 19:19
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Ohjah, spijbelen, ik ben ook een week een keer rebels niet naar school gegaan. Toen verveelde ik me en ben ik weer naar school gegaan.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2008, 21:30
Verwijderd
Ja spijbelen. Doodsbang, maar dan toch maar doen. Vet stoer vond je jezelf dan, terwijl ik me dat hele uur eigenlijk alleen maar druk zat te maken over de gevolgen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-04-2008, 01:43
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Oh ik spijbelde altijd. En dan moest ik altijd vroeger komen en/of langer blijven, maar dat deed ik ook nooit, dus toen gaven ze het maar op.
En natuurlijk was ik ook ontzettend alto, met roze haar en lelijke streep maillots. Maar ik ben altijd al een bietje 'n aparten geweest dus daar keek niemand echt van op.
Verder was ik in de 2e echt suuuperverliefd op een jongen uit m'n klas en ik durfde echt nooit wat te zeggen en als hij tegen me praatte kon ik alleen nog maar giechelen. En met vriendinnen had ik dan bijnamen voor degenen die we leuk vonden en het was allemaal een soort van kaas, want dan wist niemand over wie we het hadden. Er was lange kaas, blauwe kaas en Die van mij was Pittige Kaas.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2008, 03:18
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Als ik te laat was voor mijn eerste uur les op een dag, dan skipte ik meestal maar het hele uur. De kans was groot dat je niet opgeschreven werd als afwezig, omdat docenten niet echt zin hadden om dat allemaal bij te houden. Dus dan was er niks aan de hand. Als je wel als afwezig werd opgeschreven, dan moest je het gemiste uur dubbel inhalen. Maar dan kon je gewoon huiswerk gaan maken. Ook geen ramp dus. Echter, als je te laat komt, dan moet je stempelen, en bij 3 stempels krijg je corvee (tafels/kantine schoonmaken etc)/strafachtigiets. En dat is wel irritant. Want dan heb je de les voor het grootste gedeelte nog gevolgd, en moet je ook nog andere meuk gaan doen, en ook nog eens je huiswerk. Maar steeds meer mensen kwamen daarachter en toen hadden ze regels weer aangescherpt ;\
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 02-04-2008, 03:29
Verwijderd
Dat ik uberhaubt ooit drugs uitgeprobeerd heb.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2008, 04:23
Verwijderd
Mijn puberteit was idioot.

In de brugklas ging ik om met allemaal meisjes die heel graag populair wilden worden maar het niet waren. Die hadden net als bij Trimm Trabb ook allemaal bijnamen voor jongens die ze leuk vonden, alleen waren het bij ons ijzerwaren. Zoals 'schroef' en 'spijker'. Maar ze vonden elke week wel iemand anders leuk, dus na een tijdje wisten we geen voorwerpen meer. Ik weet niet hoe ze 't opgelost hebben, want op een gegeven moment vond ik ze allemaal kut en besloot ik dat ik niet meer met ze om wilde gaan. Dus toen werd ik vriendjes met de schoolgothics, alleen waren ze allebei gestoord. Eentje beweerde een kind te hebben ofzo en de andere liep heel vaak weg van huis. We kalkten toen heel vaak anarchie-tekens op de muren en gingen make-up stelen enzo. Maar toen was die met het kind opeens kwijt en de andere ook, dus toen sloot ik me maar aan bij de alto's. (Ik kwam die van het kind laatst tegen, trouwens. Ze was zwanger en ze vertelde dat ze allebei van school gingen omdat ze de gevangenis in moesten. Omdat de één de vriend van de ander had geneukt en toen raakten ze in een vechtpartij, ofzo. En dat andere meisje ben ik ook nog tegengekomen een paar jaar terug, zij vertelde dat ze advocaat wilde worden en momenteel bezig was met 'r vmbo. Eeehh.)

Hoe dan ook, daarna werd ik dus heel erg alto. Toen spijbelde ik nog niet zo veel en bracht ik de pauzes door met de andere alto's. We zongen liedjes van K3 () en riepen heel vaak "IK HOUD VAN JOU ZULLEN WE TROUWEN" () en ruilden van schoenen (). Op een gegeven moment hadden we een grote groep mensen die allemaal verschrikkelijk alto waren, want alle alto's gingen bij ons groepje zitten.
Omdat ik dat saai vond, omdat ik toen een beetje psychotisch was door teveel blowen/paddoën en omdat mijn toenmalige vriend zoiets had van 'hoiii ik ga vreemd k' werd ik maar heel gothic. Ik had ook geen zin om met al die mensen om te gaan dus toen ging ik met de paar mensen die ik nog aardig vond aan de muiterij. Dat hield in dat we nooit meer bij die andere mensen wilden zitten en in de pauzes stiekem gingen blowen.

Om te laten zien hoe gothic we waren: meestal zaten we op het balkon van het mortuarium, want daar kon je komen via de brandtrap. Of achter een kerk. Het mortuarium was vlakbij de school, de kerk vlakbij de dichtsbijzijnde coffeeshop. Onze favoriete bezigheid was kijken naar bomen en ze één voor één beoordelen op hoe geschikt de betreffende boom was om je aan te verhangen.

We gingen ook naar teveel feestjes en daar misdroegen we ons heel hard, maar we waren heel gezellig dus dat vond niemand erg. Toen waren we al niet gothic meer maar wel heel rebels en depressief. Als we al op school zaten waren we zelden tot nooit nuchter. En als je wel nuchter was dan was dat aanleiding tot spijbelen, want er was altijd wel iemand met een fles wodka of een grammetje van 't een of het ander.

De school heeft trouwens heel veel regels moeten aanpassen door ons wangedrag. Zo moet je tegenwoordig in een bepaald lokaal nablijven, vroeger mocht je gewoon overal rondlopen. Je mag ook niet meer nablijven na half 5, want we bleven heel vaak 12 uur achter elkaar na. Als de toestand echt kritiek werd en er weer eens gedreigd werd met de leerplichtsambtenaar. Dan waren we om half 11 uit, op een dag dat er 's avonds bandjesavond/leraarvergaderingen/ouderavond/etc was. En dan gingen we een beetje hangen en zuipen tot het half 11 's avonds was en de school bijna ging sluiten. Briefje laten ondertekenen door de relaxte conciërge en de dag daarna grijnzend inleveren bij de stafmedewerker. Lachen.

Tot slot, enkele plaatjes.

Op mijn veertiende had ik ook een 'band', we hadden geen nummers en geen instrumenten maar wel al een albumcover:

Zoals je ziet is alles verkeerd gespeld, want zo moest je schrijven als je alto was. Maarrr, mijn naam is ook verkeerd gespeld, want ik heet 'Masha' en geen 'Masja'. Dat was niet expres, men had mij in die tijd omgedoopt tot 'Masj' en daarom dachten alle nieuwkomers in mijn leven dat ik 'Masjjjja' was. Ik heb in totaal één niet-serieus vriendje en een (voor die tijd) serieuze relatie van zowat een jaar gehad, waarbij die jongens niet wisten dat ik eigenlijk 'Masha' heette. En ik durfde ze niet te verbeteren, want dat klinkt ook zo stom, dat je opeens na een halfjaar zegt van 'he, ik heet eigenlijk helemaal geen Masja'. Die semi-serieuze relatie ging ook pas uit toen ik zeventien was ofzo. Het is vrij triest.

Op mijn vijftiende was ik heel erg alto en dat zag er zo uit:


Ergens tussendoor was ik zigeuner ofzo:


En toen rebelgothic met getoupeerd haar.


Dit was tijdens de (repetities voor de?) kerstvoorstelling van 2005. Ondanks al mijn fratsen vonden de leraren mij tof, dus mocht ik altijd helpen bij leuke schooldingen. Vlak voor de betreffende voorstelling (of repetitie?) hadden we een fles wodka soldaat gemaakt in de wc's, want een vriendinnetje was net gedumpt en zoals zij het zei: "Hij kon toch niet beffen, dus dit moet gevierd worden." Hier lagen we laveloos op de bank achter de coulissen.


Maar we deden verder wel heel braaf wat we moesten doen voor de voorstelling, hoor. (Ik denk, ik zeg 't maar even. Voor Minke boos op me wordt. )

Later dat jaar schoor ik ook een gedeelte van m'n haar weg, want zo ruig was ik:


Maar toen werden mijn ruige vriendjes van school gestuurd of ze deden eindexamen en gingen zelf weg. En ik werd ook van school getrapt, maar toen was het na een paar maanden zo van 'oh lol het was een grapjeeee dus blijf toch maar, maar je moet wel het jaar overdoen' en toen werd ik maar heel braaf en aardig, want ik wilde op zich wel een diploma. Behalve dat ik nog steeds heel veel spijbelde, maar dan ging ik gewoon slapen.

KLAAAAR. Niet zeuren dat het lang is, je hebt er om gevraagd door op dit topic te klikken.

[edit] Ik ben trouwens geslaagd met een 7,3 gemiddeld, geen onvoldoendes en een afwezigheidspercentage van zo'n 60%. Daar ben ik eigenlijk nog best trots op, behalve dat die 7,3 best hoger kon, want die werd omlaag gehaald door een zooi tentamens die ik niet gemaakt had door afwezigheid. Daar stond dus een 1 voor, wat ook gewoon meetelde in het gemiddelde.

Oja, ik heb VWO4 en VWO5 gehaald zonder schoolboeken, want ik had geen zin om die te bestellen. Daardoor is het tegenwoordig verplicht om schoolboeken te hebben. Maar ik vind dat eigenlijk best lame, want als je gewoon voldoendes weet te halen zonder schoolboeken dan moeten mensen niet zeuren. Het werkt best prettig, dan let je tenminste op in de les.

Laatst gewijzigd op 02-04-2008 om 08:16.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2008, 04:48
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
(Ik denk, ik zeg 't maar even. Voor Minke boos op me wordt. )

[edit] Ik ben trouwens geslaagd met een 7,3 gemiddeld, geen onvoldoendes en een afwezigheidspercentage van zo'n 60%. Daar ben ik eigenlijk nog best trots op, behalve dat die 7,3 best hoger kon, want die werd omlaag gehaald door een zooi tentamens die ik niet gemaakt had door afwezigheid. Daar stond dus een 1 voor, wat ook gewoon meetelde in het gemiddelde.

Oja, ik heb VWO4 en VWO5 gehaald zonder schoolboeken, want ik had geen zin om die te bestellen. Daardoor is het tegenwoordig verplicht om schoolboeken te hebben. Maar ik vind dat eigenlijk best lame, want als je gewoon voldoendes weet te halen zonder schoolboeken dan moeten mensen niet zeuren. Het werkt best prettig, dan let je tenminste op in de les.


Dat is opzich best netjes ja
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 02-04-2008, 09:40
Verwijderd
Oh, vergeet ik haat het ultieme aandenken aan mijn duistere periode. Mijn home-made tattoo, gemaakt toen ik 13 was tijdens de geschiedenisles
Zal eens kijken of ik 'm zo kan inscannen oid.



Hij is donkergroen, ruim een vierkante cm groot en zit op m'n linkeronderarm.

Rond die tijd zette ik overigens ook mijn eerste neuspiercing. Met een naald en een ijsklontje.

Laatst gewijzigd op 02-04-2008 om 09:55.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2008, 09:59
Verwijderd
Als ik het verhaal van Paranoide lees, beni k geloof ik een akelig brave puber geweest.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2008, 10:16
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Heel toevallig dat ik het hiet gisteren nog met een vriend over heb gehad eigenlijk... Maar de conclusie was dat ik (en hij ook overigens) eigenlijk niet heb gepubert. Ik heb geen 'mijn-moeder-is-een-kut-wijf-periode' gehad (zoals veel leeftijdgenootjes wel, ik begreep dat nooit). Ik had nooit ruzie en overtrad eigenlijk geen regels omdat ik geen zin had in problemen of ruzie
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 02-04-2008, 10:27
Verwijderd
Oh ja spijbelen. Ik kon mijn moeders handtekening nadoen dus ik schreef gewoon een tandartsbriefje voor mezelf. Kun je niet te vaak doen, maar in geval van nood (deze tandartsafspraken vonden op mysterieuze wijze altijd plaats op dagen dat we twee tussenuren hadden en daarna nog een uur les) wel handig. Maar daar schaam ik me niet voor, dat vind ik nog steeds hip van mezelf.

Wat is iedereen hier alto geweest trouwens. Ik heb alleen maar geflirt met de alto-lifestyle omdat ik wel van wijde broeken hield en graag op de grond zat, maar ik ergerde me eraan dat alle alto's er ook allemaal hetzelfde uitzagen en bovendien waren die ook niet erg leuk. Ik had gewoon altijd een vriendinnengroepje van een stuk of 4, 5 meiden en dan gingen we nog om met andere meiden die niet per se bij de 'kern' hoorden, en hoewel de samenstelling enigszins wisselde over de jaren, was dat gewoon altijd de basis.

Ik had trouwens wel genoeg modeflaters (knaloranje broek! Tweety-t-shirt! Zakkige spijkerbroeken!), vooral de eerste drie jaar van de middelbare school, omdat ik tot die tijd gewoon nog helemaal níets gaf om kleding, ik snapte er de ballen van. Tegenwoordig weet ik tenminste wat ik mooi vind, ookal heb ik zelden genoeg geld om mijn hele garderobe op die manier in te richten
Met citaat reageren
Oud 02-04-2008, 10:30
Verwijderd
Citaat:
Heel toevallig dat ik het hiet gisteren nog met een vriend over heb gehad eigenlijk... Maar de conclusie was dat ik (en hij ook overigens) eigenlijk niet heb gepubert. Ik heb geen 'mijn-moeder-is-een-kut-wijf-periode' gehad (zoals veel leeftijdgenootjes wel, ik begreep dat nooit). Ik had nooit ruzie en overtrad eigenlijk geen regels omdat ik geen zin had in problemen of ruzie
Uchehandtekeningvanaangetrouwdeopdatmomentbekendevoetballermeenemen-
voordieeneleukejongenuitjeklasucheuche
Met citaat reageren
Oud 02-04-2008, 11:15
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Grappig al die verhalen. Ik kan zelf echt niks raars uit mijn puberteit bedenken. Maar goed, ik heb ook een erg slecht geheugen.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 02-04-2008, 12:00
Verwijderd
Ik ben 3 keer geschorst ofzo. Vooral een te grote bek hebben. Verder heb ik iemand ooit mijn boeken laten dragen en in ruil voor plek aan onze tafel worstenbroodjes laten halen Ook ging ik in de brugklas al naar bovenbouwschoolfeesten in de stad want ik kende mensen uit de bovenbouw. Ik vond mezelf stoer, zij vonden me waarschijnlijk een aandoenlijk opdondertje Naderhand schreef ik op mijn Cu2 OvEr mIjN eRvArInGeN DaT Ik LeKKaH VeeL HaD GeDrOnKeN~!~
Met citaat reageren
Oud 02-04-2008, 13:04
PixelDansje
Avatar van PixelDansje
PixelDansje is offline
tvp
__________________
een typisch geval van iemand met andere kwaliteiten
Met citaat reageren
Oud 02-04-2008, 13:06
Verwijderd
Citaat:
Als ik het verhaal van Paranoide lees, ben ik geloof ik een akelig brave puber geweest.
Qft.
Briljant dat verhaal van Paranoide (hoe kan het anders).

Edit: gisteren heb ik absynth gedronken en dat was natuurlijk heul puberaal.

Laatst gewijzigd op 02-04-2008 om 13:20.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:18.