Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-01-2003, 17:24
Verwijderd
wat vinden jullie,

mag een huisarts/instelling een persoon weigeren om de morning after te geven bij misbruik? bijv. iemand gaat niet aan de pil en heeft af en toe een condoom bij, heeft die persoon t niet, neukt ze gewoon en de dag erna naar de dokter.


Mogen zulke mensen op ten duur geweigerd worden?
Met citaat reageren
Oud 01-01-2003, 17:27
Verwijderd
Nee, ik vind van niet. Ik vind dat je niet kunt zeggen dat zo iemand dan maar 'als straf' een kind moet krijgen, want je hebt het kind er ook mee en die kan er ten slotte niks aan doen dat zijn/haar moeder zo is.

P.S. Het is 'op den duur'.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2003, 18:40
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
ik denk dat 'zulke' mensen goede voorlichting moeten hebbe. Je kan niet elke keer maar een morning after pil gaan halen! Dat is gekken werk.
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 01-01-2003, 19:15
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Nee, ik vind van niet. Ik vind dat je niet kunt zeggen dat zo iemand dan maar 'als straf' een kind moet krijgen, want je hebt het kind er ook mee en die kan er ten slotte niks aan doen dat zijn/haar moeder zo is.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2003, 19:16
Verwijderd
Nee. Maar zoiets komt niet zo heel veel voor, gezien je flink ziek wordt van zo'n pil.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2003, 19:30
very drunk driver
Avatar van very drunk driver
very drunk driver is offline
Citaat:
perseus zegt:
Nee. Maar zoiets komt niet zo heel veel voor, gezien je flink ziek wordt van zo'n pil.
een morning afterpil hoef je niet ziek van te worden ik ken iemand die alleen een beetje duf wordt
__________________
haast je niet, we komen toch allemaal tegelijk aan bij nieuwjaar
Met citaat reageren
Oud 01-01-2003, 21:19
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
perseus schreef:
Nee. Maar zoiets komt niet zo heel veel voor, gezien je flink ziek wordt van zo'n pil.
tegenwoordig valt het wel mee, omdat ze er medicijnen tegen misselijkheid bij geven.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 13:34
Verwijderd
Ik denk niet dat je dat kan verbieden, maar ik vind wel dat de dokter, als iemand vaak langs komt voor de morning after pil, eens goed moet praten met zo'n iemand. Of iemand over halen om aan de pil te gaan. Of te zorgen dat ze altijd condooms heeft. Maar ik vraag me af of er echt mensen zijn die zo vaak naar de dokter gaan voor de morning after pil, op ten duur denk je toch zelf ook wel zovan misschien moet ik toch aan de pil gaan...
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 16:48
lieve
lieve is offline
Het kan inderdaad niet ,dat een huisarts/instelling het gebruik van de morning afterpil op zo'n manier mag tegengaan!
Hoewel het wel erg is... dat je op die manier die pil moet gebruiken!
Maar de huisarts zou wel kunnen proberen het gebruik van de gewone pil aan te praten! Ik bedoel dat is toch veel veiliger?
In elk geval ik zou me veel veiliger voelen met het gebruiken van de pil,dan met het gebruiken van de morning afterpil!
Met de pil kan je gewoon niet zwanger worden!?
Terwijl ik met de morning afterpil zou zitten tubben over het feit dat ik nu eigenlijk wel zwanger zou kunne zijn/worde... als ik die nu niet inneem!
__________________
Ik hou van ... alleen van ..., ik kan nie leven in een wereld MET jou!!
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 17:27
Verwijderd
Lijkt me niet dat je zoiets mag verbieden, iemand heeft nog steeds recht op een morning after pil. Maar een goed gesprek lijkt me wel op z'n plaats, zo van:'Ja, je slikt nu regelmatig die morning after pil, het zal veel beter zijn aan de pil te gaan!'
(maar dan natuurlijk wat dokter-achtiger he )
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 18:31
damaetas
Avatar van damaetas
damaetas is offline
je kan de morning after pil toch gewoon bij de apotheek halen?
__________________
deegrol -=- DUVEL -=- *is lief*
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 11:04
xcorienx
Avatar van xcorienx
xcorienx is offline
Citaat:
perseus schreef:
Nee. Maar zoiets komt niet zo heel veel voor, gezien je flink ziek wordt van zo'n pil.
ik had helemaal nergens last van
__________________
kuku kristiina helena jonas sussu maris alo max riia leila kristjan liina sixtus karu
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 16:23
Verwijderd
nee het moet wel gegeven worden vind ik... maar zoiets doe je gewoon niet, constand naar de huisarts toerenne om die pil..
je word er trouwens niet ziek van hoor. maar 'k vind dat je huisarts je gewoon de pil moet geven dan.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 10:48
Verwijderd
Citaat:
StefanLovertje schreef:
nee het moet wel gegeven worden vind ik... maar zoiets doe je gewoon niet, constand naar de huisarts toerenne om die pil..
je word er trouwens niet ziek van hoor. maar 'k vind dat je huisarts je gewoon de pil moet geven dan.
idd, van mijn part de prikpil, kan ze hem ook niet vergeten
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit Willen jullie deze Seksenquete invulle?
Suga~Suga
258 17-10-2005 20:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:58.