Oud 11-04-2005, 13:52
Someboy
Avatar van Someboy
Someboy is offline
Hoiii ik zit met een probleem.

Iedereen zweet natuurlijk wel eens en dat doe ik dus ook. Alleen het nadeel is dat door de zweet bij me oksels me shirtjes 'vergelen' ? Ik krijg bij bijna al mijn shirtjes (duur of niet duur, merk of geen merk) gele plekken bij me oksels van het zweet en/of combinatie van deo. En het ergste is, je krijgt het er niet uitgewassen..
Bij een shirt waar ik veel in werk is het zelfs (waar ik natuurlijk meer in zweet) zo erg dat het gewoon "uitgehard" is van het zweet rond me oksels Die shirtjes kan ik dus weggooien !!
Ik zweet niet eens zo heel erg dat het van me afdruipt ofdat ik stink dus hoe komt dit?
Is het de combinatie van me zweet en deo? Moet ik andere deo, misschien spul halen waardoor ik minder zweet??

Mensen die het probleem herkennen?
__________________
...
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 13:59
heavyukkie
heavyukkie is offline
mischien helpt odorex wel ga je in ieder geval minder door zweten. dat dep je op je oxels en als je dat volgens mij een weel vol houd dan heb je daar in ieder gevalminder last van
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 14:02
Verwijderd
Ongelooflijk, wat voor deo gebruik jij?

Het zou ook wel een reactie kunnen zijn van je zweet en die deo, inderdaad, je zou bijv. heel zuur zweet kunnen hebben. Mijn eigen zweet is ook erg zuur en molt gewoon de snaren van m'n viool...
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 14:06
amor
Avatar van amor
amor is offline
Ik ken het probleem en meestal krijg ik het er ook niet uit.Volgens mij ligt het aan de deo dus de laatste tijd probeer ik telkens verschillende deo uit vooral spuitdeo geeft bij mij gele vlekken die stick van nivea dry geeft bij mij de minste vlekken.
Als er gele vlekken zitten smeer ik het in met shout voordat ik het ga wassen dan gaat het er nog wel een beetje uit..
Weet iemand een ander geod schoonmaakspul tegen die vlekken??
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 14:30
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Ik heb er ook last van, koop dan ook amper witte shirts meer..
Na een paar keer dragen kunnen ze weg.
Hoe het komt of wat je er tegen kunt doen, weet ik verder ook niet..
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 14:41
jemappelebas
Avatar van jemappelebas
jemappelebas is offline
Hmmz, vage shit. Ikzelf heb dat nooit.
Misschien is het handig om even langs de dokter te gaan als je echt overmatig zweet. Of gewoon andere deo's proberen net zolang totdat weg is of dat je de conclusie kunt trekken dat het daar niet mee te maken heeft.

Btw. Gefeliciteerd met je verjaardag Amor
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 14:46
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb er ook last van, vooral op lichte kleuren zoals lichtblauw of lichtroze. Ik heb al heel veel soorten deo gebruikt (dove, nivea, rexona crystal, 8x4) maar ik heb het overal mee. Geen idee waar het van is.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 15:05
bracelance
Avatar van bracelance
bracelance is offline
odorex 's avonds opdoen en 's ochtends afwassen...
__________________
Van een writersblock heb ik nooit last gehad, volgens mijn vrienden komt dat omdat ik nog van een hoopje stront een taartje kan maken...
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 16:05
Someboy
Avatar van Someboy
Someboy is offline
Hmm kennelijk ben ik niet de enige
Voordat ik het was spuit ik er ook shout op maar dat helpt niet. Althans het gaat er niet helemaal uit.....

Voortaan maar donkere kleding kopen

Moet binnenkort naar de dokter en dan vraag ik het wel gelijk, kijken wat ze te zeggen heeft en misschien nog nuttige tips heeft.
__________________
...
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 16:18
Verwijderd
heb ik ook bij oude shirtjes met spul dat bedoeld is tegen bloed- en spermavlekken krijg je het er wel uit, na een paar keer, shout helpt ook wel een beetje vind ik maar niet heel goed nee. Na het dragen niet te lang wachten met wassen helpt om het te voorkomen, maarja, dat kan niet altijd.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 16:25
Sade
Avatar van Sade
Sade is offline
Citaat:
heavyukkie schreef op 11-04-2005 @ 13:59 :
mischien helpt odorex wel ga je in ieder geval minder door zweten. dat dep je op je oxels en als je dat volgens mij een weel vol houd dan heb je daar in ieder gevalminder last van
Niet helemaal, je mag het niet elke dag gebruiken omdat dat niet zo heel gezond schijnt te zijn. Met dat spul verstop je namelijk je zweetkliertjes, als ik het goed heb.

Maar ik zou je inderdaad ook Odorex extra dry aanraden tegen het zweten. Kun je bij elke drogist kopen, ligt gewoon bij de deodorants en is een klein flesje verpakt in een vierkant doosje. Het zorgt ervoor dat je bijna geen vocht meer verliest vanuit je oksels (als je het regelmatig gebruikt) en dus ook geen zweetvlekken meer krijgt. Dat ze geel worden ligt denk ik ook aan hoe zuur jouw zweet is, maar daar heb ik verder geen verstand van. Ik zou als ik jou was in ieder geval die Odorex kopen, gebruiksaanwijzing even goed doorlezen en vervolgens gebruiken. En even geen lichte shirts dragen
__________________
I think I have a problem, I think I blink too much
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 16:27
xliselottex
Avatar van xliselottex
xliselottex is offline
Citaat:
perseus schreef op 11-04-2005 @ 14:02 :
Ongelooflijk, wat voor deo gebruik jij?

Het zou ook wel een reactie kunnen zijn van je zweet en die deo, inderdaad, je zou bijv. heel zuur zweet kunnen hebben. Mijn eigen zweet is ook erg zuur en molt gewoon de snaren van m'n viool...
zweet en vioolsnaren gaan dan ook niet samen
__________________
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 16:27
colette
colette is offline
odorex helpt echt heel goed!! tegen het zweten dan
__________________
ben je boos pluk een roos zet hem op je hoed ben je morgen weer goed;)
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 16:35
Cola
Avatar van Cola
Cola is offline
hmm vaag nog nooit last van gehad..
ik krijg wel altijd last van jeuk onder men oksels als ik axe spuit deo gebruik, dus ik gebruik nu rollerbal van adidas werkt goed
__________________
ajacied 4-life
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 17:23
Someboy
Avatar van Someboy
Someboy is offline
Ik heb heeeeel veel positieve reacties gehoord van odorex extra dry, zo ook hier.
Ga het maar eens proberen in combinatie met eendeoroller, met spuiten komt ook vaak op je kleren.
Verder w8 ik advies van de dokter af!
__________________
...
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 17:25
heavyukkie
heavyukkie is offline
als je die odorex gebruikt hoef je geen deo te gebruiken...
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 17:27
gurl19
Avatar van gurl19
gurl19 is offline
Ik en mijn zus hebben daar ook last van.. Het ligt idd aan de deo in combinatie met zweet. Die geeft een bepaalde reactie. Een oplossing is deorollers, en zonder alcohol en parfum. Bij ons hielp het.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 17:35
Tsu
Avatar van Tsu
Tsu is offline
Misschien zou je ossengal eens moeten proberen, die haalt de ergste vlekken er wel uit. Ik denk ook die zweetvlekken, moet je voordat je het in de wasmachine doet er even op doen.
(En dan bedoel ik gewoon hoe je de vlekken eruit kan halen)
__________________
Ei-hoofd | Snotjong | Fucking Poser | If only I could be as cool as you| If we compete we don't complete| Bladluis 4 life
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 08:21
someone
someone is offline
ik zweette altijd heel erg en kon dus ook alleen donkere shirtjes aan... na een trijdje kon in alsnog de shirtjes weg gooien omdat de zweet er zeg maar in trok en het iedere keer sneller ging ruiken.
ik heb toen echt elk middeltje geprobeert en de meesten werkten niet of maar voor een paar weken.
nu ben ik al een hele tijd droog en zweet bijna niet meer, af en toe eens een verdwaals zweet spportje maar dat is de moeite niet eens om het te noemen.
maar omdat het bij jullie niet gaat om over matig zweten...is het waarschijnlijk ook niet echt nogdig om het spul te gebruiken, maar goed bij mij waren het dus wel 2 vliegen in 1 klap..
geen zweet en geen geurtjes
__________________
Doe maar GEK, anderen doen al GEWOON genoeg!!!
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 09:05
Someboy
Avatar van Someboy
Someboy is offline
Ja het gaat er idd niet meer uit
Het is niet dat ik nou zo overmatig zweet maar die plekken he ..
__________________
...
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 09:54
someone
someone is offline
heb je die odorex al gebrobeert, want niet zwete betekend ook geen vlekken meer he?
__________________
Doe maar GEK, anderen doen al GEWOON genoeg!!!
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 14:43
Freestyler*
Freestyler* is offline
heb ik bij sommige shirtjes ook ja
odorex extra dry gebruiken kan goed helpen
maar heb niet het idee dat het echt gezond is ofzo
dus met mate gebruiken
__________________
I love dr Phil :D
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 17:43
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Is er niet iets wat alleen die vlekvorming voorkomt en niet het zweten zelf tegengaan. Odorex extra dry vind ik niet echt gezond klinken namelijk en ik zweet niet overmatig, tis alleen die vlekken.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 22:23
Tsu
Avatar van Tsu
Tsu is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 12-04-2005 @ 17:43 :
Is er niet iets wat alleen die vlekvorming voorkomt en niet het zweten zelf tegengaan. Odorex extra dry vind ik niet echt gezond klinken namelijk en ik zweet niet overmatig, tis alleen die vlekken.
Misschien moet je mijn eerdere reply eens lezen....
__________________
Ei-hoofd | Snotjong | Fucking Poser | If only I could be as cool as you| If we compete we don't complete| Bladluis 4 life
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 22:33
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Tsu schreef op 11-04-2005 @ 17:35 :
Misschien zou je ossengal eens moeten proberen, die haalt de ergste vlekken er wel uit. Ik denk ook die zweetvlekken, moet je voordat je het in de wasmachine doet er even op doen.
(En dan bedoel ik gewoon hoe je de vlekken eruit kan halen)
Dat gebruikt mijn moeder vaak al maar het nadeel met dat spul is dat het vettig is en als je dit geprobeerd hebt kan je niets anders meer proberen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 23:18
BrunetJuh
Avatar van BrunetJuh
BrunetJuh is offline
het kan ook met je eetpatroon te maken hebben hoorde ik ooit

ik zou gewoon een goede deo pakken die aan te raden valt. het kan soms ook aan de stof liggen. want ik heb dit bij een shirtje, maar dat doe ik over zo'n zwart truitje en is wat verkleurd. maar bij alle andere truitjes heb ik het niet.
__________________
move your body next to me
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 11:43
Tsu
Avatar van Tsu
Tsu is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 12-04-2005 @ 22:33 :
Dat gebruikt mijn moeder vaak al maar het nadeel met dat spul is dat het vettig is en als je dit geprobeerd hebt kan je niets anders meer proberen.
Hoezo kan je niets anders meer proberen?
__________________
Ei-hoofd | Snotjong | Fucking Poser | If only I could be as cool as you| If we compete we don't complete| Bladluis 4 life
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 19:03
annetjuh
Avatar van annetjuh
annetjuh is offline
probeer gewoon ander deo'tje of zo.
neem aan dat het door de deo komt en niet door je eigen zweetproductie
__________________
-o0o- Je hebt mensen en pennen, beiden schrijven -o0o-
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 19:20
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Eem wit, dun shirt onder je gewone t-shirt doen die het zweet opneemt. Niemand die het dan ziet en je kan gewoon een stapel van die goedkope dingen halen bij de hema ofzo.

Of heb je dat al geprobeerd en trekt het er gewoon doorheen?
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 20:05
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Tsu schreef op 13-04-2005 @ 11:43 :
Hoezo kan je niets anders meer proberen?
Mja, kweet niet. Dacht omdat het vettig was dat iets anders er dan niet meer op kon hechten ofzo maar dat weet ik niet zeker.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 20:23
margrietjuhhh
margrietjuhhh is offline
herken dit idd.
bij mij helpen andere soorten deo's ook niet.
doe ook vaak een shirtje ergens onder, maar das in de zomer ook niet echt handig natuurlijk.
maar missch dan toch weer eens rollers gaan proberen?
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 21:15
annetjuh
Avatar van annetjuh
annetjuh is offline
iig doe je deo direct na het douchen op, dan heeft het het meeste effect
__________________
-o0o- Je hebt mensen en pennen, beiden schrijven -o0o-
Met citaat reageren
Oud 14-04-2005, 00:01
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Mensen horen juist te zweten. Sommigen zweten meer dan anderen, als je een van hen bent, dan moet je wat producten gaan uitproberen..
Normale mensen zweten dus, dat moet je niet voorkomen.

Volgens mij wordt het alleen geel van zweet, kijk maar naar de kraag van een shirt (tenzij je daar een geurtje op hebt gespoten), dat is soms ook wat gelig.

Misschien dus ossengal(zeep) proberen, vlekkenverwijderaar, bleek middel, shirt in een andere kleur verven.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2005, 10:37
Someboy
Avatar van Someboy
Someboy is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 13-04-2005 @ 19:20 :
Eem wit, dun shirt onder je gewone t-shirt doen die het zweet opneemt. Niemand die het dan ziet en je kan gewoon een stapel van die goedkope dingen halen bij de hema ofzo.

Of heb je dat al geprobeerd en trekt het er gewoon doorheen?
Dat trekt er gewoon doorheen soms...
__________________
...
Met citaat reageren
Oud 14-04-2005, 21:31
MC Bobie
Avatar van MC Bobie
MC Bobie is offline
ik heb op een zwart shirt witte plekken.. dus bij donkere shirts kan het ook voorkomen..
__________________
Lekkerding, lekkerding, lekkerding, STOEPHOER!
Met citaat reageren
Oud 14-04-2005, 22:02
Tiks
Tiks is offline
Ik had het ook altijd, van die gele plekken op witte shirts.
Wat bij mij de oplossing was, très simple:
2 minuten wachten met shirt aantrekken na deo spuiten.
Als het opgedroogt is geeft het niet af verder, en verkleurt er verder ook niks.

Ik heb er verder nooit meer last van gehad!
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 21:07
Pinnok
Pinnok is offline
die odorex, zit daar geen aluminium en nog iets spul in? dat is kankerverwekkend...
__________________
Hakuna matata
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 21:10
Snow White
Avatar van Snow White
Snow White is offline
Als je een heel neutrale deo pakt (deoleen; daaraan is geen parfum of andere troep toegevoegd) moet het vast al een heel stuk minder zijn. Of misschien minder lang 'sprayen' (kan ook een laagje vormen op je huid dat afgeeft?
__________________
BE the *miracle* !
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 21:18
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Snow White schreef op 19-04-2005 @ 21:10 :
Als je een heel neutrale deo pakt (deoleen; daaraan is geen parfum of andere troep toegevoegd) moet het vast al een heel stuk minder zijn. Of misschien minder lang 'sprayen' (kan ook een laagje vormen op je huid dat afgeeft?
Mja, maar die deo's als Deoleen werken dan bij mij ook totaal niet..
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 21:44
steefos
Avatar van steefos
steefos is offline
hmm waarschijnlijk ligt het ook aan de soort stof, synthetisch is niet zo goed in combinatie met zweet. katoennen topje eronder dat vrij hoog zit bij je oksels helpt misschien
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 21:45
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
steefos schreef op 19-04-2005 @ 21:44 :
hmm waarschijnlijk ligt het ook aan de soort stof, synthetisch is niet zo goed in combinatie met zweet. katoennen topje eronder dat vrij hoog zit bij je oksels helpt misschien
Ik draag alleen maar katoenen shirtjes en daar heb ik het ook mee.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 21:55
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 19-04-2005 @ 21:45 :
Ik draag alleen maar katoenen shirtjes en daar heb ik het ook mee.
Júist daarmee geloof ik.
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 22:23
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
Pinnok schreef op 19-04-2005 @ 21:07 :
die odorex, zit daar geen aluminium en nog iets spul in? dat is kankerverwekkend...
Dat is niet waar. Dat onderzoek klopte voor geen kant. Gewoon vergeten dus.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 21-04-2005, 17:20
LiefsvanHier
Avatar van LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Ik heb het ook, dus als het te erg word gooien we ze gewoon weg maar alleen witte t-shirts. Bij andere kleur niet.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2005, 17:47
noa-zut
Avatar van noa-zut
noa-zut is offline
wat heel goed helpt, is om op die plaatsen waar je veel last hebt van zweet. botox in te spuiten.
Ik doe dit ook. en moet echt bekennen dat het supergoed werkt!!
Met citaat reageren
Oud 21-04-2005, 20:23
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
sweet-les schreef op 21-04-2005 @ 17:47 :
wat heel goed helpt, is om op die plaatsen waar je veel last hebt van zweet. botox in te spuiten.
Ik doe dit ook. en moet echt bekennen dat het supergoed werkt!!
Maar dat is heel duur, of niet?
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 16:53
marlies
Avatar van marlies
marlies is offline
Je bent niet de enige hoor.

Ik heb precies hetzelfde. Met een paar shirts die ik al een aantal jaar heb is het helemaal hard. Tegen die gele kleur helpt "effen wit" (dat gebruikt mijn moeder altijd ervoor), maar dat harde dat krijg je daar niet mee weg.
Het is inderdaad flink irritant, maar ik weet helaas ook niet wat je er tegen kunt doen. Ik draag alleen maar katoen, dus ik kan je niet zeggen hoe het met andere stoffen zit.
__________________
Als ik later groot ben, trouw ik met kermit de kikker :p | Tel wat je hebt, niet wat je mist
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 21:38
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Sarah schreef op 11-04-2005 @ 16:18 :
heb ik ook bij oude shirtjes met spul dat bedoeld is tegen bloed- en spermavlekken krijg je het er wel uit, na een paar keer, shout helpt ook wel een beetje vind ik maar niet heel goed nee. Na het dragen niet te lang wachten met wassen helpt om het te voorkomen, maarja, dat kan niet altijd.
Dat wilde ik ook net zeggen Gewoon na het dragen meteen wassen. Dat helpt denk ik wel.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Overmatig zweten
Crimson
44 07-10-2006 00:33
Liefde & Relatie sexy??? Of niet??
Roffachick
41 09-10-2005 22:15
Lichaam & Gezondheid zweetplekken..
Maija
48 03-11-2004 19:05
Lichaam & Gezondheid zweetplekken
Maija
39 17-04-2004 11:54
Lichaam & Gezondheid zweten
Co
15 18-03-2004 19:06
Lichaam & Gezondheid Zweten :)
SCARLET
52 20-07-2003 16:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:30.