Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-06-2001, 10:25
Ik ga voor boek.
In een boek kun je je eigen fantasie gebruiken, daarom houd ik ook niet van plaatjes in boeken.
Film valt altijd zo tegen, het word al voor je bepaald hoe alles moet zijn zeg maar.

Eerst boek lezen en daarna film valt tegen, misschien andersom ook wel, nooit geprobeerd eigenlijk...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-06-2001, 10:26
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
hangt van de kwalitiet van het boek/de film af.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2001, 10:26
*Fallen_Tear*
*Fallen_Tear* is offline
Je hebt gelijk. Nix meer aan toe te voegen..
__________________
Ik ben verliefd op het leven
Met citaat reageren
Oud 15-06-2001, 10:30
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
*Fallen_Tear* schreef:
Je hebt gelijk. Nix meer aan toe te voegen..
wie heeft gelijk, ik of killah_babe?

Met citaat reageren
Oud 15-06-2001, 10:32
[quote]Kenny McCormick schreef:
Citaat:
wie heeft gelijk, ik of killah_babe?
idd ik volg het ook niet
Met citaat reageren
Oud 15-06-2001, 10:33
dystopia
dystopia is offline
Ik ben het met killah)babe eens.

Bij een film kun je minder fantaseren. Bij een boek kun je beter fantaseren omdat er geen beeld is, dat mag je helemaal zelf invullen. Bij een boek voel ik me dus vrijer.

Soms, als je erg moe bent, is een film kijken wel beters omdat je dan juist niet hoeft te fantaseren. Daar heb ik niet erg veel zin in als ik moe ben.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 15-06-2001, 10:38
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Ik ben het met killah)babe eens.

Bij een film kun je minder fantaseren. Bij een boek kun je beter fantaseren omdat er geen beeld is, dat mag je helemaal zelf invullen. Bij een boek voel ik me dus vrijer.

Soms, als je erg moe bent, is een film kijken wel beters omdat je dan juist niet hoeft te fantaseren. Daar heb ik niet erg veel zin in als ik moe ben.

soms is mijn fanatsie te beperkt en kunnen ze in een film gebeurtenissen beter weergeven. Dan zijn de special effects groter dan mijn verbeeldingskracht.

Met citaat reageren
Oud 15-06-2001, 10:46
J-roen
Avatar van J-roen
J-roen is offline
Ligt aan mijn stemming e.d., tegenwoordig kijk ik best wel veel films, maar ik heb ook wel een tijdje gehad waarin de tv nooit aanstond en ik heel veel boeken las.

Ik heb dus niet echt een voorkeur
__________________
dressed-up, messed-up, young, sexy, drunk and dirty.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2001, 10:47
MAS187
MAS187 is offline
Soms is het boek beter en soms is de film beter

Het hangt bij een auteur vind ik, gewoon van zijn schrijfstijl af en hoe hij bepaalde situaties in *beeld* zet...

Hoe goed een film is, hangt volgens mij gedeeltelijk van het verhaal en gedeeltelijk van de acteurs af...




[Dit bericht is aangepast door MAS187 (15-06-2001).]
Met citaat reageren
Oud 15-06-2001, 11:21
CryperA
Avatar van CryperA
CryperA is offline
Kvin beide wel lievv eiglijk, like iedreen segt, bij een boek kun je meer self fantaseren, maar bij een film vinnik ut persoonlijk spannender.
Nouja, ligt er aan welke film of welk boek het is
__________________
euh
Met citaat reageren
Oud 15-06-2001, 11:26
TearSong
Avatar van TearSong
TearSong is offline
ik heb liever een boek (om bovengenoemde redenen van Killah_babe). Voordeel van boeken is ook dat je kunt lezen waar en wanneer je wilt, dat kan met een film niet...
__________________
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2001, 12:01
Citaat:
TearSong schreef:
ik heb liever een boek (om bovengenoemde redenen van Killah_babe). Voordeel van boeken is ook dat je kunt lezen waar en wanneer je wilt, dat kan met een film niet...

Das idd zo, een film in stukken kijken is absoluut niett leuk, bij een boek maat dat niet uit
Met citaat reageren
Oud 15-06-2001, 12:06
A loved one
Avatar van A loved one
A loved one is offline
Bovengenoemde redenen zijn wel waar op zich, maar soms ben je gewoon te moe om te lezen, of zoals dys al zei, om je iets voor te stellen. Dan vind ik film toch wel beter. Maar hele oude boeken hebben zo´n geweldige uitstraling, net zoals zo'n enorme boekenkast in dure huizen, die er eigenlijk alleen maar staat om indruk te maken op de gasten. Volgen jullie me nog? Boeken hebben voor mij meer um... romantische waarde? En films kunnen soms ook je verbeelding laten spreken.

Conclusie: het is heel moeilijk kiezen. Ik denk dat ik toch voor het boek zou gaan.

Love
Met citaat reageren
Oud 15-06-2001, 12:10
Cypher
Cypher is offline
Neem nou bijvoorbeeld een film als The Big Lebowski, de stijl van die film, de typetjes, de stemmen, enz. Je moet wel een ongelofelijke fantasie hebben om dat bij elkaar te fantaseren, als het een boek was. Fantaseren is leuk, maar soms is het prettig een film gewoon over je heen te laten komen. Is ook minder vermoeidend
Bovendien is fantasie altijd je eigen interpretatie, bij film zie je de voorstelling van de filmmaker.

Maar zoals iemand al zei, het hangt van het boek/film af. Boeken en films zijn manieren om kunst te uiten, en op zich is de een niet beter dan de ander. Maar hoewel... dat wil niet zeggen dat je niet kan zeggen dat de ene kunstvorm beter is dan de ander, ik ken literatuur toch een hogere waarde toe dan bodypaint (ook een kunstvorm). Maar dat gaat voor boeken en films niet op denk ik...




[Dit bericht is aangepast door Cypher (15-06-2001).]
__________________
[ Appendix-club lid] Wormvormig-aanhangel pride![ Appendix-club lid]
Met citaat reageren
Oud 15-06-2001, 14:20
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Vaak is het boek beter, vooral omdat bij verfilmingen vaak sterk wordt afgeweken van het verhaal (voorbeeld: boek en film Clear and Present Danger (verfilmd met Harrison Ford)) zijn heel verschillend.

Maar soms zijn er ook heel erg goede films, dramas, die niet verfilmd zijn, maar gewoon als film gemaakt.
Die kunnen soms ook goed zijn.
Mijn favoriete is The Book of Stars, uit 1999 met Jena Malone, die was in februari/maart op Fox8.

Beetje off-topic misschien...
Met citaat reageren
Oud 16-06-2001, 18:53
Heelduh
Heelduh is offline
Ik heb volgens mij nog nooit eerst een boek gelezen en daarna de verfilming gezien, ow toch wel, van Madelief die vond ik wel gaan.

Ik heb van het boek Uitgesloten eerst de film gezien, daar was ik helemaal gek van, prachtige film, toen viel het boek erna nogal tegen...

Het ligt aan het boek en aan de film, geen eenduidige antwoord/keuze
__________________
Als je een vinger in je oor steekt en je teen in je mond en je draait op één been 20 rondjes, val je dan om?
Met citaat reageren
Oud 18-06-2001, 15:17
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Ik ben gek op boeken en films. Ik vind het een beetje onzinnig om ze te vergelijken.

---------------------------
Song of the Day:
Air - Wonder Milky Bitch
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 18-06-2001, 20:40
Sacha
Sacha is offline
Ik denk dat het heel erg afhangt van zowel boek als film, maar ook te maken heeft waar je behoefte aan hebt. Als je lekker lui op de bank wil liggen zonder na te denken, is een film veel beter, en als je zin hebt om eens lekker diepzinnig te gaan doen, lees je een boek.

Voordeel van een boek vind ik vaak wel dat je meer over de personen te weten komt, doordat gedachtes veel uitgebreider worden beschreven, terwijl je deze in een film moeilijk kunt uitbeelden..

En wat ik vaak heel teleurstellend vind, is een film van een boek kijken als ik het boek al gelezen heb; het komt vaak niet overeen met wat je zelf in je hoofd hebt en de spanning is er vaak al vanaf, waardoor de film ook minder snel boeit...

Tja, een moeilijke keuze dus
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-06-2001, 20:26
stroopwafel
Avatar van stroopwafel
stroopwafel is offline
ligt aan mijn stemming
ik haat trouwens ook plaatjes in boeken..
__________________
de havenmeester is ook niet perfect, maar zolang de worst vliegt, heerst de bloemkool de wereld..
Met citaat reageren
Oud 22-06-2001, 06:22
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:
Ik ben gek op boeken en films. Ik vind het een beetje onzinnig om ze te vergelijken.

Waarom onzinnig? Er zit in beide een verhaal dat op een bepaalde manier gebracht wordt.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 22-06-2001, 10:06
Hannibal
Hannibal is offline
Zolang een goed boek maar niet verfilmd wordt.
__________________
We are all one. I do not follow a better path, I just follow another path.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2001, 15:08
kiezel
Avatar van kiezel
kiezel is offline
Hannibal: I agree!
Offtopic: Waarom wil je dan zo graag De Alchemist verfilmen? Er is trouwens al een toneelvoorstelling van

Maar goed, ik vond boeken altijd te verkiezen boven films, maar tegenwoordig ben ik erg geïnteresseerd in film en ook toneel. Moet het wel goed zijn natuurlijk, of experimenteel, dat kan ik vaak ook wel waarderen.
Het kwam denk ik altijd meer doordat ik goede boeken las en slechte films zag. Want wat de doorsnee bioscoop je biedt op zaterdagavond, daar ga ik van huilen.
__________________
We are not striving for elegance
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Films, TV & Radio Welchen Film haben Sie zuletzt gesehen, und wie fandest du es? II
DanielC
500 06-11-2006 12:23
Verhalen & Gedichten [RUIGE SPOILER] Harry Potter and the order of the phoenix [SPOILER]
Retinite
294 03-09-2003 16:20
Liefde & Relatie Contradictie (gevoel vs gedrag)
Verwijderd
6 16-02-2003 15:40
Liefde & Relatie contact leggen met een leuke meid
Dotcom
13 05-03-2002 16:14
Liefde & Relatie What should I do
mysteryyy
22 15-02-2002 16:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:06.