Oud 09-09-2006, 16:34
Anoniem
verwijderd i.v.m. publicatie

Laatst gewijzigd op 01-02-2007 om 17:03.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-09-2006, 17:29
Orpheus
Orpheus is offline
Sterk, vooral de voorlaatste strofe.

Al met al vind ik het een mooi, gewaagd stukje poëzie.
Ook mooi zijn de twee regels met de streepjes ervoor, door de streepjes gebruik je minder woorden en zeg je toch meer op een meer originele manier dan wat gewoonte is (hier, en andere sites.).
__________________
Naamloos kun je niet schuilen// Het pseudoniem is gelogen vandaag.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2006, 23:02
Reynaert
Avatar van Reynaert
Reynaert is offline
Al met al vind ik het best een goed gedicht. De eerste twee strofes vind ik niet zo heel sterk, het is net alsof je moeite hebt om de juiste aanzet te vinden voor wat je eigenlijk wil zeggen. De derde en vierde strofe daarentegen vind ik echt heel fijn om te lezen, je fladdert zo door je tekst heen. Alleen een 'vederloze vogel' vind ik wat raar in het verband dat je aanhaalt. Het einde past prima, erg sterk.
Oh ja nog één vraag, waarom gebruik je haakjes voor (door de stad)? Dat voegt voor zover ik kan inschatten niets toe, sowieso de notie 'door de stad' eigenlijk niet.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2006, 08:55
Anoniem
He

Om iets te zeggen over mijn keuse voor de ( ), moet ik eerst misschien even toelichten wat ik bedoelde met die vederloos geworden vogel. Ik wilde de toon zetten voor 'iets' wat zonder een ander 'iets' niet heel is. Een vogel zonder vleugels of veren is incompleet, zou je kunnen zeggen. Het oor is slechts dat deel van het lichaam waarmee we luisteren, horen. Dus in die zin, en ook dat de ik persoon en de beschreven persoon een soort aparte, beklemmende band hebben. De ik persoon heeft min of meer stalkende bedoelingen, daarom haalde ik 'door de stad' aan. Alsof die wandeling door de stad niet de enige is, waarop de 'ik' de ander achtervolgd. En ik denk graag in haakjes
Bovendien ben ik een beelddenker, en had ik hiervoor weer een toekomstige illustratie voor mijn eindwerkstuk in mijn hoofd. Ik hoop dat je het nu wel een beetje snapt?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:17.