Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-02-2008, 12:13
Verwijderd
Citaat:
Nogmaals, KOTOR = Star Wars = teh suck.
ja prima, lijkt me dus duidelijk dat je niet weet waar je het over hebt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-02-2008, 12:29
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
de karakters hebben niets met de film te maken, kotor is honderden of duizenden, weet ik het, jaren voor de star wars films
Is dat spel gemaakt voor het jaar 1700 dan? Lijkt me sterk, toen waren er nog geen computers.


Hoe ik het bedoelde kwam dus niet over.

Stel, ik maak een spel. Ik kan zelf een universum verzinnen, dat aankleden, en karakters verzinnen. Dat is aardig werk om het pakkend te maken.

Maar.. stel dat ik de achtergronden en het universum van een film, boek of ander spel gebruik. Dan heb ik een groot deel van mijn referentiekader al, en is het maken van een wereld dus een prestatie van drie keer niks.


Datzelfde is op een andere serie toe te passen: Star Trek was baanbrekend. De daarop gebaseerde series, Voyager of Babylon, waren minder goed omdat ze slechts gebaande paden betraden.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 04-02-2008, 12:59
Verwijderd
Ik vind het verhaal in kotor en de verschillende scenes stukken beter dan die onzin die ze in star wars 1 tot 3 uit hun hoed hebben getoverd.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2008, 13:17
Verwijderd
Citaat:
Is dat spel gemaakt voor het jaar 1700 dan? Lijkt me sterk, toen waren er nog geen computers.


Hoe ik het bedoelde kwam dus niet over.

Stel, ik maak een spel. Ik kan zelf een universum verzinnen, dat aankleden, en karakters verzinnen. Dat is aardig werk om het pakkend te maken.

Maar.. stel dat ik de achtergronden en het universum van een film, boek of ander spel gebruik. Dan heb ik een groot deel van mijn referentiekader al, en is het maken van een wereld dus een prestatie van drie keer niks.


Datzelfde is op een andere serie toe te passen: Star Trek was baanbrekend. De daarop gebaseerde series, Voyager of Babylon, waren minder goed omdat ze slechts gebaande paden betraden.
ik snap wel wat je zegt, maar het verhaal is goed, dat was het ook geweest als het een compleet andere setting zou hebben
Met citaat reageren
Oud 04-02-2008, 14:34
Verwijderd
Dat bewijzen de andere games van bioware wel.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2008, 17:42
The_Ataris
Avatar van The_Ataris
The_Ataris is offline
Citaat:
ik ga voor:
- half life series
- deus ex
- commander keen series
- unreal tournament (voornamelijk ut99, maar de rest ook heel goed)
- metal gear solid series
- prince of persia
- gta vice city
Deus ex I & II vond ik beide leuke gameplay. Deus ex I misschien wel iets beter. Die nano upgrades zijn zo cool he . Jmmr dat de graphics niet zo superieur waren. Ook F.E.A.R. was een machtig game.
__________________
Living for the moment.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2008, 17:43
The_Ataris
Avatar van The_Ataris
The_Ataris is offline
Ohja: HITMAN is zo goed!!!!
__________________
Living for the moment.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2008, 02:21
Jaff0
Jaff0 is offline
Citaat:
Is dat spel gemaakt voor het jaar 1700 dan? Lijkt me sterk, toen waren er nog geen computers.


Hoe ik het bedoelde kwam dus niet over.

Stel, ik maak een spel. Ik kan zelf een universum verzinnen, dat aankleden, en karakters verzinnen. Dat is aardig werk om het pakkend te maken.

Maar.. stel dat ik de achtergronden en het universum van een film, boek of ander spel gebruik. Dan heb ik een groot deel van mijn referentiekader al, en is het maken van een wereld dus een prestatie van drie keer niks.


Datzelfde is op een andere serie toe te passen: Star Trek was baanbrekend. De daarop gebaseerde series, Voyager of Babylon, waren minder goed omdat ze slechts gebaande paden betraden.
Ongeacht of het compleet origineel is of niet, KotOR is gewoon meesterlijk uitgevoerd en het verhaal mag dan wel bestaande elementen gebruiken maar waarom zou het daardoor minder zijn? Een Star Wars game afkraken omdat het Star Wars is?
__________________
You never go ass to mouth.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2008, 10:30
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
ja prima, lijkt me dus duidelijk dat je niet weet waar je het over hebt
Misschien niet nee

Ik heb me prima vermaakt met de game, maar de naam Star Wars is genoeg om weerzin bij me op te wekken.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2008, 11:25
Verwijderd
Citaat:
Datzelfde is op een andere serie toe te passen: Star Trek was baanbrekend. De daarop gebaseerde series, Voyager of Babylon, waren minder goed omdat ze slechts gebaande paden betraden.
Deze heb je dus geen flauw idee waar je over praat. Babylon 5 heeft niets maar dan ook niets met Star Trek te maken. Het is een opzichzelf staande serie waarbij het verhaal geschreven was voordat de verfilming(verserieing?) begon. Dat maakt deze serie zo goed.

On-topic: KOTOR prima game maar nooit echt in verdiept. Ben geen Star Wars fan, dat universum trekt mij niet zo.

Ik vind dat Lufia II: Rise of the Sinistrals ook wel een vermelding kan hebben.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2008, 19:13
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Babylon 5 heeft niets maar dan ook niets met Star Trek te maken.
Foutje, ik doelde natuurlijk op Deep Space Nine. De enige serie rond een ruimtestation speelt, en wel degelijk in het Star Trek universum zit.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 09-02-2008, 17:10
Evilblue
Avatar van Evilblue
Evilblue is offline
eer aan smash brothers.
Welke ander spel heeft zoveel mensen op een kleine kist aangesloten?
__________________
Broken lights, fading nights, darkness comes to my sights.
Makaku mi ta, makaku mi ta, tuma mi banana grandiii!!!
Met citaat reageren
Oud 09-02-2008, 17:11
Evilblue
Avatar van Evilblue
Evilblue is offline
En koTor is ook leuk, maar je moet wel een beetje veel tijd hebben en een beetje weinig leven
__________________
Broken lights, fading nights, darkness comes to my sights.
Makaku mi ta, makaku mi ta, tuma mi banana grandiii!!!
Met citaat reageren
Oud 10-02-2008, 22:37
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Quake.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2008, 10:21
Verwijderd
Citaat:
En koTor is ook leuk, maar je moet wel een beetje veel tijd hebben en een beetje weinig leven
Nounou poepoe. Je kan het ook 10 minuten per dag spelen.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2008, 14:42
Verwijderd
en na 30 uur heb je het ook wel uit, dus inderdaad, echt moordend voor je sociale leven!
Met citaat reageren
Oud 11-02-2008, 14:42
Verwijderd
de roloog mag je er zelf bijdenken
Met citaat reageren
Oud 12-02-2008, 21:07
Jaff0
Jaff0 is offline
Citaat:
En koTor is ook leuk, maar je moet wel een beetje veel tijd hebben en een beetje weinig leven
Ik ging er in de eerste instantie vanuit dat je 'n grapje maakte maar toen ik me realiseerde dat er niks grappigs aan was gokte ik maar op zwakzinnigheid.
__________________
You never go ass to mouth.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2008, 15:20
Verwijderd
Doom, DotT, Loom, C&C, Total Annihilation.
Civilization 1 & 2 ook.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2008, 22:53
darkbunny
Avatar van darkbunny
darkbunny is offline
1.
Super mario <3NES
NES was mijn eerste game console en dit was voor mij het beste spel (Niet te vergeten Duck hunt XD )

2.
BF2PC

Iets wat ik nog steeds dagelijks speel en denk wel mijn beste koop

3.
Age of Empires II: The Age Of The KingPC

Blijf het leuk vinden

4.
GTA 3PS2

Te veel tijd ingestoken om te kunnen zeggen dat ik het niet leuk vond (+3 keer de verhaallijn rond gespeeld)

5.
GTA Vice cityPS2

Met een dikke knipoog naar Scareface vind ik dat zonnige game sfeertje wel lekker spelen.

6.
GTA San AndereasPS2

De voorlopig laatste en nog steeds in me ps2 zittend spel, dat ik nu op 79% heb uitgespeeld (Safe fail. )

De rest heb ik niet zoveel gespeeld als deze 6 dus die verdienen nog geen plaats in mijn top 10.
__________________
Nee, jij bent aardig!
Appelmustafa, appelmustafa, appelmustafa, appelmustafa, appelmustafa?
Met citaat reageren
Oud 16-02-2008, 09:17
'I'he Prophet
Avatar van 'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Ninja Gaiden Black mag ook nog wel genoemd worden trouwens, ondanks de frustrerende moeilijkheidsgraad.
__________________
"If history is to change, let it change! If the world is to be destroyed, so be it! If my fate is to die, I must simply laugh!!"
Met citaat reageren
Oud 16-02-2008, 13:35
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Ik vind persoonlijk Disgaea: Hour of Darkness de beste uitvoering van een JRPG-Turn-Based-Strategy spel
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Met citaat reageren
Oud 16-02-2008, 15:51
Verwijderd
Hoe kan heroes of might and magic 2 + 3 vergeten !
Met citaat reageren
Oud 16-02-2008, 15:53
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Ninja Gaiden Black mag ook nog wel genoemd worden trouwens, ondanks de frustrerende moeilijkheidsgraad.
Meh. Ninja Gaiden is wel goed, maar ook weer niet zó goed. De overworld is flets, sfeerloos en saai om in rond te lopen, het constante gerespawn van vijanden is irritant, de platformgedeeltes zijn niet leuk en de game gaat véél te lang door. Na chapter 13 hadden ze van mij wel mogen stoppen.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2008, 22:43
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Mortal Kombat 1. Ik heb mezelf nooit meer zo vermaakt in de arcadehal.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2008, 00:54
Verwijderd
hehe, ik weet nog dat ik als klein mannetje dat voor het eerst in de arcade speelde. Mijn ass werd keihard gewhooped door Kano en aan het eind trok hij zo mijn hoofd compleet met ruggengraat eraf. Eng dat ik die shit vond.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2008, 09:49
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Dat was Kano niet, want die rukt je hart eruit.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2008, 10:34
Verwijderd
Ik was in de war met sub!
Met citaat reageren
Oud 18-02-2008, 15:04
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Mja, in deel drie rukt hij trouwens wel je hele geraamte eruit. Dat dan weer wel.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2008, 16:27
Verwijderd
Alsof hij de was doet
Met citaat reageren
Oud 23-02-2008, 00:19
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Qua recente games: Call of Duty 4. Wat 'n graphics en de verhaallijn is ook wel netjes vind ik. Ook gameplay-gewijs zeer de moeite.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 24-02-2008, 14:05
Inanis
Avatar van Inanis
Inanis is offline
Sinds kort 'Hard to be a God'
__________________
~steer the captain, and you control the ship, ai ai matey arrrr~
~behold my societal vision: nationstates.net/unius ~
Met citaat reageren
Oud 08-03-2008, 21:39
All Out Of Love
Avatar van All Out Of Love
All Out Of Love is offline
deze niet vergeten morgen te downloaden


quest for glory
kings quest
dungeon keeper
gabriel knight 3
__________________
By law i am required to inform you: I am a registered sex offender.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2008, 13:11
capibara
Avatar van capibara
capibara is offline
Citaat:
Total Annihilation.
Yeah, supergame.
__________________
Rodent of unusual size
Met citaat reageren
Oud 09-03-2008, 16:55
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Games die bij mij een goede indruk achterlieten en die ik langer dan 3 maanden heb gespeeld:

Keen commander


Dune II


Warcraft II


Warcraft III


Dungeon siege


Diablo II


Starcraft


World of warcraft


Tiberium wars
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.

Laatst gewijzigd op 09-03-2008 om 17:04.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2008, 21:24
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Die laatste viel me zwaar tegen.
__________________
I did it for teh lulz
Met citaat reageren
Oud 10-03-2008, 01:12
Changshan
Avatar van Changshan
Changshan is offline
^ Waarom precies? Ik overweeg 'm nu maar eens te proberen...
__________________
"DAS WAR EIN BEFEHL!"
Met citaat reageren
Oud 10-03-2008, 11:53
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Ehm, ja ik vond het vorige spel, generals gewoon veel lekkerder spelen. Daar kon je je basis tenminste een beetje fatsoenlijk verdedigen, dat kan met tiberium wars niet.

Ook dat gebrek aan geld-maak-gebouwtjes vond ik storend, en een aantal dingen die gewoon onwijs overpowered waren vond ik irritant.
Ik heb het ongeveer 3 dagen gespeeld.

Maar goed, straks zal er wel iemand komen die zegt dat ik onzin blaat en gewoon een n00b ben. Maar dit is hoe ik het vond.
__________________
I did it for teh lulz
Met citaat reageren
Oud 10-03-2008, 19:07
Q
Avatar van Q
Q is offline
Citaat:
Ehm, ja ik vond het vorige spel, generals gewoon veel lekkerder spelen. Daar kon je je basis tenminste een beetje fatsoenlijk verdedigen, dat kan met tiberium wars niet.

Ook dat gebrek aan geld-maak-gebouwtjes vond ik storend, en een aantal dingen die gewoon onwijs overpowered waren vond ik irritant.
Ik heb het ongeveer 3 dagen gespeeld.

Maar goed, straks zal er wel iemand komen die zegt dat ik onzin blaat en gewoon een n00b ben. Maar dit is hoe ik het vond.
Het is jouw mening he, niks mis mee Ik heb hem zelf niet gespeeld maar ik vind hem er niet cool uitzien, ik hou persoonlijk niet van die futuristische alien crap. Generals is wel cool
Met citaat reageren
Oud 10-03-2008, 20:07
Verwijderd
Ik vond Tiberium Wars vooral erg onoverzichtelijk, en het belangrijkste bij een RTS is toch wel overzichtelijkheid.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2008, 20:16
Jaff0
Jaff0 is offline
Citaat:
Ik vond Tiberium Wars vooral erg onoverzichtelijk, en het belangrijkste bij een RTS is toch wel overzichtelijkheid.
Waarheid detected.
__________________
You never go ass to mouth.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2008, 22:42
Changshan
Avatar van Changshan
Changshan is offline
Ik word alleen maar nieuwsgieriger naar hoe Westwood opeens zo gefaald kan hebben. Misschien download ik het bijwijze van experiment een keer.
__________________
"DAS WAR EIN BEFEHL!"
Met citaat reageren
Oud 12-03-2008, 10:30
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Games die bij mij een goede indruk achterlieten en die ik langer dan 3 maanden heb gespeeld:
Zo bekeken ook deze:



Zucht, ik wil niet eens weten hoe veel uur ik hier in heb gestoken
Met citaat reageren
Oud 12-03-2008, 10:51
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Die laatste viel me zwaar tegen.
Ik vond hem persoonlijk juist de beste C&C game. De sfeer van de game, de moeilijkheidsgraad en het verhaal trokken me. Ik vond het spel trouwens ook juist helemaal niet onoverzichtelijk. M'n broertje had hem eerder dan ik en hij wilde gelijk 1v1 het moment dat ik thuiskwam met het spel. Ik had het spel al vrij snel helemaal door, vooral ook omdat het de formule van oudere C&C games volgt. Verder heeft elke unit een hele duidelijke sterkte en zwakte. Dus de balans is imo ook niet slecht.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2008, 13:57
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
^ Waarom precies? Ik overweeg 'm nu maar eens te proberen...
Net als met Generals: tankrush ftw. En dat is iets dat in een goede RTS niet hoort te kunnen.

Met de aliens was dat al helemaal slecht gedaan. Westwood had op zijn vingers kunnen natellen dat die alien walkers en vliegtuigen de balans zouden verstoren. Neerhalen lukt niet als een speler slim is, omdat de alien luchtafweer dan weer absurd machtig is.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 13-03-2008, 20:26
Verwijderd
CnC:TW is een gave game maar geen topper. Prima sfeertje, leuke verhaallijn (voor zover dat kan) maar de balans is afwezig. Ze hadden zoals TI_D zegt ervoor moeten zorgen dat en de tankrush niet mogelijk (of moeilijker) was en dat de aliens niet zo overheersend zijn.

Nee de CnC reeks is toe aan zijn overlijden. Hopelijk kunnen ze met RA2 de flatline nog uitstellen maar daarna mag de stekker er wel uit.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2008, 01:21
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Vergis ik me nu of is RA2 al eeuwen uit?

Beste games uit de C&C reeks zijn gewoon C&C, RA en RA2.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 14-03-2008, 03:23
Koning
Avatar van Koning
Koning is offline
Citaat:
Ik word alleen maar nieuwsgieriger naar hoe Westwood opeens zo gefaald kan hebben. Misschien download ik het bijwijze van experiment een keer.
Omdat het niet door Westwood gemaakt is en pure verkrachting van de C&C serie is. JA MAAR DE FILMPJES.. ja inderdaad de filmpjes... maar waar is mijn vette muziek? Waarom ziet de wereld er opeens na Tiberian Sun uit als een sprankelend maar ietwat lege Amerikaanse stad uit en waarom is niks meer zo hard als C&C 1? Echt jammer.
__________________
"Bring me my monocle. I want to look rich."
Met citaat reageren
Oud 14-03-2008, 15:29
Verwijderd
Citaat:
Vergis ik me nu of is RA2 al eeuwen uit?

Beste games uit de C&C reeks zijn gewoon C&C, RA en RA2.
Ja ik bedoelde dus RA3.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2008, 13:27
Ephesis
Avatar van Ephesis
Ephesis is offline
Ssx 3
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
ARTistiek Designer gezocht Android games.
Verwijderd
0 28-11-2013 21:42
Games Oldies but Goldies
tommiegun
142 15-11-2005 22:03
Verhalen & Gedichten [Verhaal] De ondraaglijke lichtheid
clubje
124 27-09-2003 11:07
Games Waarheid over de XBOX, PS2 is krachtiger!
Diablos
274 20-09-2003 03:34
Games waarheid over de x-box ? ps2 is krachtiger.
GpMaStEr
7 13-07-2002 01:54
Games sega
king112
8 15-05-2002 14:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:25.