Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-12-2007, 23:09
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Ja sorry voor het openen van nog eentopic over het kopen van een laptop, maar ik heb wat specifieke vraagjes waarvan ik hoop dat hier iemand ze kan/wil beantwoorden, aangezien ik echt de ballen verstand heb van computers.

Ik denk er dus over om een laptop te kopen. Op zich niet echt nodig, ik heb een pc van drie en een half jaar oud die het nog prima doet, alleen de harde schijf is wat te klein (80 gb) maar daar is natuurlijk makkelijk wat aan te doen. Ik wil voornamelijk een laptop vanwege de ruimte, ik heb een kamertje van 14 m2. Bovendien zal ik vanaf volgend schooljaar waarschijnlijk verder moeten reizen voor school, dan is het ook wel handig.

Wat ik er mee wil doen? Niet echt iets bijzonders. Gewoon de standaard dingen, internet, schooldingen, muziek luisteren, films kijken, downloaden. Gamen doe ik nauwelijks, verder dan de Sims en Age of Empires kom ik niet . Enige specifieke vereiste is meer dan 80 gb harde schijf. Oh en liefst zo goedkoop mogelijk natuurlijk .

Nu kan ik via mn faculteit een laptop bestellen, dan zijn er wat aanbiedingen, waarvan de volgende twee voor mij het meest in aanmerking komen:
- Dell Latitude D531 basis: €701,68
http://premierconfigure.euro.dell.co...104308-1492233
- Toshiba Satellite Notebook MidRange: €680,-
Intel Core 2 duo T2130
1,86GHz, 1MB cache
120 GB SATA schijf 5400 tpm
2 GB Intern geheugen
15,4 ” Breedbeeld TFT Scherm
Double Layer DVD Brander
TruSurround Stereo Geluid
10/1100 mb Netwerkkaart
WiFi 802.11G (54Mbps)
Windows Vista Premium
1 Jaar Pickup &Return

Mijn vragen: Moet ik uberhaupt wel een laptop kopen? Of is het de ruimtebesparing niet waard? Zijn deze twee aanbiedingen goed? Of kan ik ergens anders een betere/goedkopere krijgen?
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-12-2007, 23:13
Verwijderd
Of het de ruimtebesparing waard is kan alleen jij bepalen.
De Dell kan ik niet bekijken (Dell wil dat ik inlog) maar de Toshiba ziet er goed uit en voldoet ruimschoots aan je eisen.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2007, 07:11
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Die jij noemt is Toshiba Satellite L40-12K C2D T2130 2GB 120GB 15.4" Vista HP € 592,91. Een iets betere keus is de Toshiba Satellite A200-174 C2D T5450 1GB 160GB 15" Vista HP € 625,-. Deze heeft wel 1GB ipv 2 maar een snellere CPU. Als het 1 module van 1024MB is en upgrade naar 2GB is betaalbaar zou ik die doen, anders de L40.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2007, 12:06
Inanis
Avatar van Inanis
Inanis is offline
luister naar deze man: ↑
__________________
~steer the captain, and you control the ship, ai ai matey arrrr~
~behold my societal vision: nationstates.net/unius ~
Met citaat reageren
Oud 12-12-2007, 12:10
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Ja ik snap het niet helemaal. Hoe kom je aan die 592 euro? Dan zou 680 euro wel een beetje een loze aanbieding zijn.
En die laatste zin moet je me helemaal uitleggen. Upgraden? Hoe kan dat?

En zou het niet goedkoper kunnen?
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 12-12-2007, 12:45
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Ja ik snap het niet helemaal. Hoe kom je aan die 592 euro? Dan zou 680 euro wel een beetje een loze aanbieding zijn.
En die laatste zin moet je me helemaal uitleggen. Upgraden? Hoe kan dat?

En zou het niet goedkoper kunnen?
Deze Toshiba's staan de laatste tijd vaker in de aanbieding.. ze zijn voor 700 ook een goede deal, dus noemen veel winkels dat al de 'aanbieding'. Ik heb de prijzen van tweakers.net/pricewatch

De L40 is 599 bij Yorcom (die van 592 is uitverkocht). http://www.yorcom.nl/winkel/artikel/...2GB_120GB_.htm

De A200 is 625 bij PC Megastore.
http://www.pcmegastore.nl/catalog/pr...ts_id=18128494
4Launch: http://www.4launch.nl/shop/product/0...160gb/tweakers

etc.



Dit is een module, die los te koop is..

En die monteer je in het geheugenslot (of , de twee slots) onder de laptop



Laptops hebben meestal 2 geheugenslots, deze Toshiba's in ieder geval. Een laptop wordt soms verkocht als 'met 1GB geheugen' en dan zijn beide slots bezet, dus 2 modules van elk 512MB. Wil je dan upgraden naar 2GB, moet je beide 512MB modules eruithalen en 2x 1GB of 1x 2GB ervoor in de plaats zetten.

Daarom is het altijd interessant om even na te gaan hoeveel modules erin zitten, zodat je weet of upgraden makkelijk/goedkoop is. Je kunt zo'n upgrade overigens zelf doen maar ook laten doen bij een computer winkel (zoals Mycom, 4Launch, etc.)
Met citaat reageren
Oud 12-12-2007, 12:49
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Overigens ik zie dat het betreffende model A200 2x512MB gebruikt. Dan kost de upgrade naar 2GB ongeveer tussen 35-60 euro. Heb je twee 512MB modules over
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Rellen in Saairo #1863
Verwijderd
500 20-08-2013 15:00
Games Steam Summer Sales
Verwijderd
32 24-07-2013 18:29


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:53.