Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-05-2011, 10:49
erkro1
Avatar van erkro1
erkro1 is offline
Echt heel vet spel, je moet niet letten op de slechte graphics want het is echt heel gaaf.

Je kan hier de Classic versie spelen :
http://www.minecraft.net/play.jsp

Maar je moet natuurlijk Beta downloaden :
http://www.minecraft.net/download.jsp
__________________
http://erkro1.dragonadopters.com/dragonbar_548532.png
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-05-2011, 11:26
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Ik speel(de) de gratis, classic versie, en die vind ik leuk.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 04-05-2011, 23:11
Zazum
Avatar van Zazum
Zazum is offline
Ik heb de legale beta versie gekocht, erg leuk spel en echt een aanrader!
Met citaat reageren
Oud 05-05-2011, 07:41
erkro1
Avatar van erkro1
erkro1 is offline
Ik heb maar een keer de Classic versie gespeelt, veel te saai, je hebt al meteen van alles heel veel en je hebt niet alle dingen die in Beta zitten..
__________________
http://erkro1.dragonadopters.com/dragonbar_548532.png
Met citaat reageren
Oud 05-05-2011, 08:43
Zazum
Avatar van Zazum
Zazum is offline
Classic is inderdaad een stuk saaier, omdat je daar niet zelf dingen kunt maken, alleen plaatsen en verweideren.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2011, 13:02
erkro1
Avatar van erkro1
erkro1 is offline
Citaat:
Classic is inderdaad een stuk saaier, omdat je daar niet zelf dingen kunt maken, alleen plaatsen en verweideren.
Idd, en je kan ook geen skins en mods doen, etc.
__________________
http://erkro1.dragonadopters.com/dragonbar_548532.png
Met citaat reageren
Oud 06-05-2011, 22:40
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Ik kwam het een tijdje geleden tegen en vond het grappig. Het is een soort lego voor volwassenen, en ik betrapte mezelf erop dat ik al gauw allerlei dingen aan het bouwen was.

Tegelijkertijd heb ik in jaren niets gezien dat zo slecht geprogrammeerd is. Het spel haalt het niveau van spellen van een jaar of elf a twaalf geleden, maar trekt toch wel even 30-40% van een toch stevige CPU leeg, en taskswitchen gaat al helemaal traag als minecraft draait. De programmeurs zouden terug moeten gaan naar de basics, en eerst een stevige basis leggen voordat ze allerlei dingen blijven toevoegen. Ik kan gewoon niets doen behalve me ergeren als je je omdraait of snel loopt en het gaat terug naar 1 frame per seconde omdat het spel allerlei dingen moet laden.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 07-05-2011, 14:19
FREAKY_7
FREAKY_7 is offline
Klopt, dat een spel met zulke graphics zoveel lag heeft is gewoon frustrerend en is voor mij het enige echte minpunt van het spel.

Ik hou van het gehele idee dat erachter zit, maar ik hoop dat ze nog wat gaan doen aan die 'omgevingsgeneratorlag'.
Het heeft spel nog een hele evolutie voor zich.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2011, 20:06
Sebastien
Avatar van Sebastien
Sebastien is offline
Minecraft is sowieso een leuk spel
__________________
always give 100%, unless you are donating blood.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2011, 12:31
erkro1
Avatar van erkro1
erkro1 is offline
Citaat:
Klopt, dat een spel met zulke graphics zoveel lag heeft is gewoon frustrerend en is voor mij het enige echte minpunt van het spel.

Ik hou van het gehele idee dat erachter zit, maar ik hoop dat ze nog wat gaan doen aan die 'omgevingsgeneratorlag'.
Het heeft spel nog een hele evolutie voor zich.
Je wilt niet weten hoeveel rekenkracht het kost om een wereld te laten genereren en hem ook nog echt (oke, soms vliegende blokjes ofzo) en mooi uit te laten zien.
__________________
http://erkro1.dragonadopters.com/dragonbar_548532.png
Met citaat reageren
Oud 10-05-2011, 16:57
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Je wilt niet weten hoeveel rekenkracht het kost om een wereld te laten genereren en hem ook nog echt (oke, soms vliegende blokjes ofzo) en mooi uit te laten zien.
Maar daar is al jaren een oplossing voor gevonden, in het weergeven van alleen zichtbare zaken, en de rest niet, of op lage capaciteit bij te houden. Volgens mij heet dat hidden surface removal.

Minecraft doet dat alleen voor onverlichte en nog onaangeraakte blokken geloof ik (te oordelen aan de kijk-door-de-muur bug), waardoor er dus enorme stukken grond en grotten om je heen volledig bijgehouden moeten worden, terwijl je ze niet ziet.

Plus dat het spel alleen volledige blokken landschap wil laden, waardoor je op een grensvlak opeens het spel veel meer te doen geeft dan in het midden van 1 blok staand.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 10-05-2011, 23:52
Jefar
Avatar van Jefar
Jefar is offline
Minecraft is een bazen spel, ik heb zelf nu een public server die goed en zonder lag loopt!
Met citaat reageren
Oud 11-05-2011, 07:18
erkro1
Avatar van erkro1
erkro1 is offline
Citaat:
Maar daar is al jaren een oplossing voor gevonden, in het weergeven van alleen zichtbare zaken, en de rest niet, of op lage capaciteit bij te houden. Volgens mij heet dat hidden surface removal.

Minecraft doet dat alleen voor onverlichte en nog onaangeraakte blokken geloof ik (te oordelen aan de kijk-door-de-muur bug), waardoor er dus enorme stukken grond en grotten om je heen volledig bijgehouden moeten worden, terwijl je ze niet ziet.

Plus dat het spel alleen volledige blokken landschap wil laden, waardoor je op een grensvlak opeens het spel veel meer te doen geeft dan in het midden van 1 blok staand.
Dat is wel een nadeel ja, Notch zou het eigenlijk moeten maken dat hij niet de blokjes laad onder je, maar meestal (in SMP) werkt het al om Render Distance op Short te zetten.
__________________
http://erkro1.dragonadopters.com/dragonbar_548532.png
Met citaat reageren
Oud 12-05-2011, 22:11
Jefar
Avatar van Jefar
Jefar is offline
Je hebt wel een brakke computer als je minecraft niet kan draaien
Met citaat reageren
Oud 12-05-2011, 23:00
Zazum
Avatar van Zazum
Zazum is offline
Nouja als ik MineCraft ga spelen moetk tog echt wel msn enzo uitzetten...
Met citaat reageren
Oud 15-05-2011, 22:42
Jefar
Avatar van Jefar
Jefar is offline
Ik kan minecraft en WoW gewoon draaien als ik ze beide aan heb staan
Met citaat reageren
Oud 16-05-2011, 09:25
-SoloWolf-
Avatar van -SoloWolf-
-SoloWolf- is offline
wat voor wank pc draai je minecraft op? P3 ofzo?
__________________
|| Heaven won't let me in, Hell's afraid that I take over ||
[QUOTE=Ellesdee;26151717]hahaha, je bent wel lief <3[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 18-05-2011, 16:49
J0hAn
Avatar van J0hAn
J0hAn is offline
Echt een geweldig spel, het ziet er wat kinderachtig uit,
maar je kan echt gigantisch veel.

Op youtube staat trouwens een geweldige minecraft serie:
http://www.youtube.com/watch?v=4UdEFmxRmNE
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-05-2011, 19:09
Geriananas
Avatar van Geriananas
Geriananas is offline
Het ziet er toch helemaal niet slecht uit? Ik denk dat als minecraft er net zo uit zou zien als de sims geen enkele computer het aan zou kunnen. Mijne kan het nog maar net draaien, met 8 fps, niet omdat de computer slecht is maar omdat ik geen goede videokaart heb. (Het is een werkcomputer).
Ik speelde het een jaar geleden heel veel, maar nu nog maar af en toe. Ik ga alleen nog grotten enzo ontdekken met mijn vriendje, de rest is niet zo spannend meer.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2011, 07:09
erkro1
Avatar van erkro1
erkro1 is offline
Citaat:
Het ziet er toch helemaal niet slecht uit? Ik denk dat als minecraft er net zo uit zou zien als de sims geen enkele computer het aan zou kunnen. Mijne kan het nog maar net draaien, met 8 fps, niet omdat de computer slecht is maar omdat ik geen goede videokaart heb. (Het is een werkcomputer).
Ik speelde het een jaar geleden heel veel, maar nu nog maar af en toe. Ik ga alleen nog grotten enzo ontdekken met mijn vriendje, de rest is niet zo spannend meer.
Dat is wel een nadeel ja, het word snel saai, dan is alleen SMP nog leuk.
__________________
http://erkro1.dragonadopters.com/dragonbar_548532.png
Met citaat reageren
Oud 20-05-2011, 14:44
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Het ziet er toch helemaal niet slecht uit? Ik denk dat als minecraft er net zo uit zou zien als de sims geen enkele computer het aan zou kunnen.
Dat hangt er van af hoe het geprogrammeerd is. Minecraft steekt grafisch-technisch slecht in elkaar (zie mijn eerdere post over hidden surface removal) en verbruikt dus meer computerkracht dan noodzakelijk is.

Als ze zulke techniek beter zouden toepassen zou Minecraft met dit grafisch niveau op machines van tien jaar oud prima kunnen draaien.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 21-05-2011, 10:48
erkro1
Avatar van erkro1
erkro1 is offline
Citaat:
Dat hangt er van af hoe het geprogrammeerd is. Minecraft steekt grafisch-technisch slecht in elkaar (zie mijn eerdere post over hidden surface removal) en verbruikt dus meer computerkracht dan noodzakelijk is.

Als ze zulke techniek beter zouden toepassen zou Minecraft met dit grafisch niveau op machines van tien jaar oud prima kunnen draaien.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens, want als Minecraft de blokjes 'unload' als je ze niet meer ziet, moet hij ze dus ook weer inladen als je ze wel ziet, oftewel lagg
__________________
http://erkro1.dragonadopters.com/dragonbar_548532.png
Met citaat reageren
Oud 21-05-2011, 18:38
Alpha_Omega
Avatar van Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Bijna alle games renderen alleen het broodnodige.
__________________
My future's so bright; I gotta wear shades
Met citaat reageren
Oud 22-05-2011, 21:56
Sherlock
Avatar van Sherlock
Sherlock is offline
Ik speel het al sinds de alpha

*hipster*
__________________
Yoloswag 420
Met citaat reageren
Oud 23-05-2011, 00:06
Jefar
Avatar van Jefar
Jefar is offline
Ik speelde voordat het mainstream werd /flex
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-05-2011, 06:22
SacredRose
Avatar van SacredRose
SacredRose is offline
ik weet niet wat voor klote computer je hebt als je lag hebt bij minecraft. ik gebruik een laptop die nu alweer een anderhalfjaar oud is maar er wel op gemaakt is om meerdere grafische programma's te draaien dus eigen videokaart en vor die tijd een redelijke processor.
maar ik kan wel gewoon msn, chrome, photoshop, en nog redelijk wat andere dingen. en hij loopt bij mij gewoon goed rond de 60 FPS en ik merk het niet eens wanneer een nieuwe chunk geladen.
__________________
|| wees lief tegen mijn spelfouten of ze vallen je aan || [QUOTE=spawn again;31169639]Ja hij wil daten, ik wil je gewoon beffen. (y)[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 25-05-2011, 10:49
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
ik weet niet wat voor klote computer je hebt als je lag hebt bij minecraft.
Ik zou zeggen dat grafisch 256 MB met een relatief goede chip en 1 gig aan geheugen toch voldoende zou moeten zijn om zo'n simpel spel vlekkenloos te laten lopen. Processor trekt hij nooit voor meer dan 45% leeg (wat zou suggereren dat Minecraft rond de 900-1000 mhz nodig heeft op drukke momenten), dus dat kan het niet zijn.

Maar af en toe komt het hele gebeuren gewoon knarsend tot stilstand.

Dat ik bij een grafische geweldenaar als Oblivion of Stalker soms moet wachten, okay, maar minecraft heeft niet genoeg grafische kwaliteit om dat te rechtvaardigen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 13-07-2011, 12:34
Verwijderd
Ik speel beta 1.7 en gebruik Romecraft TexturePack en Heb eigen servers XD
Met citaat reageren
Oud 21-07-2011, 16:32
Verwijderd
Klinkt wel leuk, is er ook een mac versie?
Met citaat reageren
Oud 22-07-2011, 03:24
Verwijderd
Ik ben stout want ik geef toe dat ik software piraat.

En post jullie creaties hier anders ff, ook leuk om te zien.

F2 in minecraft is screenshot. Die zit dan in je MC folder.

start --> uitvoeren --> %appdata% --> .minecraft --> screenshots --> de hele bagger.

Ik zou wat posten als ik nu niet op de verkeerde pc zat...

Laatst gewijzigd op 22-07-2011 om 18:08.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2011, 12:48
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
ja grappig spel maar toch eerst maar m'n windhoos regeneraten.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 22-07-2011, 12:52
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Dat hangt er van af hoe het geprogrammeerd is. Minecraft steekt grafisch-technisch slecht in elkaar (zie mijn eerdere post over hidden surface removal) en verbruikt dus meer computerkracht dan noodzakelijk is.

Als ze zulke techniek beter zouden toepassen zou Minecraft met dit grafisch niveau op machines van tien jaar oud prima kunnen draaien.
Ach ik weet niet of die techniek bereikbaar is voor een indy programmer of überhaupt mogelijk in dit specifieke spel, of dat het dan bv moeilijker wordt om te modden (wat toch meestal de drijvende kracht achter zon spel is op low-new-content momenten)

de meeste spellen kan je niet volledig afbreken en opbouwen naar wens, kan me best voorstellen dat er problemen kunnen ontstaan.

of werkt dat zo niet?
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 22-07-2011, 17:33
Verwijderd
Citaat:
Ik ben een vervelend heilig boontje.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2011, 18:07
Alpha_Omega
Avatar van Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Het staat in de regels en ik heb de rest van je post netjes teruggezet.
__________________
My future's so bright; I gotta wear shades
Met citaat reageren
Oud 22-07-2011, 18:36
Verwijderd




Met citaat reageren
Oud 22-07-2011, 20:39
Verwijderd
LEGO!!!!!!!!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-07-2011, 22:43
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Winning.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 25-07-2011, 03:40
Pr0xy
Avatar van Pr0xy
Pr0xy is offline
Ik ben net maar eens even begonnen met Minecraft
Het huis is nog een beetje een Irak-achtig geval
__________________
|Ratatatatatata boink pfffff|Ben jij de albatrosvos?|Wajonger sinds 2013|Trans Pride|Kringloopvrijwilliger
Met citaat reageren
Oud 25-07-2011, 11:54
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Citaat:
Ik ben net maar eens even begonnen met Minecraft
Het huis is nog een beetje een Irak-achtig geval
Irak-achtig voor de oorlog, of na de oorlog?
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 27-07-2011, 05:56
Pr0xy
Avatar van Pr0xy
Pr0xy is offline
Citaat:
Irak-achtig voor de oorlog, of na de oorlog?
Maakt niet veel uit toch
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: png w1-huis1.png (115.2 KB, 34x gelezen)
__________________
|Ratatatatatata boink pfffff|Ben jij de albatrosvos?|Wajonger sinds 2013|Trans Pride|Kringloopvrijwilliger
Met citaat reageren
Oud 27-07-2011, 13:58
Verwijderd
Citaat:
Maakt niet veel uit toch
Een deur is wel zo handig.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2011, 20:49
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Met citaat reageren
Oud 27-07-2011, 23:33
Verwijderd
Die is ook goed!
Met citaat reageren
Oud 28-07-2011, 11:21
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Je had alles moeten zien voor dat een stomme griefer het afbrandde
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Met citaat reageren
Oud 29-07-2011, 06:37
Verwijderd
Ik had dit gepost in het wat-kun-je-niet-waarderen-topic op DK, maar eigenlijk past het beter hier:

Deze lui, uit de aankomende Minecraft-update. Ik kan ze niet waarderen omdat ze me gegarandeerd nachtmerries gaan bezorgen. [...] Vooral dit is doodeng:

Citaat:
They are generally peaceful. If you look at them, they freeze, stare back at you, and become hostile. When you look away, they will run fast towards you and teleport.
They will run fast.. And teleport? ..waarheen? En dan? En dat doen ze pas als je wegkijkt? WAT WAT WAT.

Ze bewegen schijnbaar ook alleen als je er niet naar kijkt, dus je weet niet waar ze zijn, maar je mag ze niet aankijken om te zien waar ze zijn want dat vinden ze niet leuk. EEHHHH. En ze kunnen kennelijk dingen bouwen, of in ieder geval blokken optillen/verplaatsen. Wat betekent dat ze potentieel in je huis kunnen komen.

En ze zijn gebaseerd op Slender Man.

Dat wordt nooit meer naar buiten gaan

Eigenlijk is Minecraft gewoon een soort Amnesia: The Dark Descent, maar dan vermomd als een onschuldig spelletje waarin je kastelen kunt bouwen en taart kunt bakken en graan kunt verbouwen enzo. En dan ga je het spelen en dan blijkt van 'Ja, ja, dat is zo.. Overdag.'
Met citaat reageren
Oud 29-07-2011, 12:55
Verwijderd
Oh shit, voor altijd op peaceful terwijl ik met me zwaard in het diepste hoekje van me kasteel zit.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2011, 23:52
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Klinkt juist als prima bejaagbare vijanden. Bedenk even: jij hebt controle over wanneer zij bewegen of stilstaan. Dus je houd de cursor erop terwijl je zorgt dat er een (dodelijk) obstakel tussen hem en jou komt te zitten.

Een gracht lava met een 1-bloks muur er tussen, zelfs al is die niet breed, zou zo'n ding, als die voorspelling van zijn gedrag klopt, zo fataal moeten worden. Wellicht kun je ze zelfs verzuipen in water door de cursor erop te richten terwijl ze zwemmen; blup, blup, blup.

Weet je wat mij een bugger lijkt? Meerdere van die dingen tegelijk, of een enderman en een andere vijand in de buurt, zodat je geen rust krijgt om die tactieken uit te voeren.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 01-08-2011, 06:44
Pr0xy
Avatar van Pr0xy
Pr0xy is offline
Citaat:
Een deur is wel zo handig.
Zit er inmiddels in hoor en het Dirt aan het vervangen door Cobblestone
__________________
|Ratatatatatata boink pfffff|Ben jij de albatrosvos?|Wajonger sinds 2013|Trans Pride|Kringloopvrijwilliger
Met citaat reageren
Oud 01-08-2011, 06:47
Pr0xy
Avatar van Pr0xy
Pr0xy is offline
Citaat:
Je had alles moeten zien voor dat een stomme griefer het afbrandde
*Backupje maak van ~/.minecraft*
__________________
|Ratatatatatata boink pfffff|Ben jij de albatrosvos?|Wajonger sinds 2013|Trans Pride|Kringloopvrijwilliger
Met citaat reageren
Oud 01-08-2011, 22:58
Verwijderd
Wat is je server eigenlijk, Mac?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Games Minecraft vrienden
ElectronicJason
2 29-10-2016 13:21
Games Minecraft server NL server :)
Dylae
2 14-03-2013 14:03
Games Wie wil Minecraft server maken voor mij?!
iMen
5 26-01-2012 22:33
Games MINECRAFT VRAAG! Help!
iMen
6 19-11-2011 11:15
Games MInECRAFT HELLUPP!!!!
CuwleMandarijn
1 19-11-2011 11:14
Games minecraft.
sjappie123
3 13-07-2011 22:27


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:11.