Oud 16-06-2003, 22:47
coecie
Avatar van coecie
coecie is offline
heeej

ik ken een hééle leuke jongen, en hij is vegetarisch
eet wel kaas, eeh... verder niets specifieks

hij komt deze vrijdag bij me eten en ik zou gaan koken...
maar ik wil een ongelooflijke indruk achterlaten
heeft iemand een leuke tip?

heb zelf ook al een paar ideeën, post ik in de loop der tijd nog wel
__________________
hieperdepiepp!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-06-2003, 00:23
Verwijderd
www.vegatopia.com, als ik me niet vergis. Succes.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 00:36
coecie
Avatar van coecie
coecie is offline
oh bedankt!
ik had al iets heel lekkers met tomaat en spinazie en pijnboompitten en geitenkaas...

oeeeh... *voelt weer een kriebel*
__________________
hieperdepiepp!
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 00:42
Verwijderd
Tja ik weet niet precies wat je wil (echt uitgebreid of simpel&voedzaam)


Vooraf Soep, dat is makkelijk te maken (koop een blik soep en gooi er nog wat extra vulling doorheen) Wat stokbrood erbij en je hebt al een goed voorafje.

Gewoon Pasta met een Salade/Sla (of 2 verschillende salades, nog beter) Zorg dat je zoveel mogelijk extra's in je sla (bijvoorbeeld walnoten) in apparte schaaltjes hebt... lust hij dat niet dan is niet meteen het hele gerecht verpest. Ook de saus appart (en eventueel een hele simpele tomatensaus achter de hand houden voor als hij het niet lust)

Als toetje kan je eigenlijk alles wel doen.... Misschien een vruchtensalade met een sausje.... kan niet veel aan mislukken en kan je redelijk kant en klaar kopen.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 00:48
coecie
Avatar van coecie
coecie is offline
Citaat:
Alex schreef op 17-06-2003 @ 00:42:
Tja ik weet niet precies wat je wil (echt uitgebreid of simpel&voedzaam)


Vooraf Soep, dat is makkelijk te maken (koop een blik soep en gooi er nog wat extra vulling doorheen) Wat stokbrood erbij en je hebt al een goed voorafje.

Gewoon Pasta met een Salade/Sla (of 2 verschillende salades, nog beter) Zorg dat je zoveel mogelijk extra's in je sla (bijvoorbeeld walnoten) in apparte schaaltjes hebt... lust hij dat niet dan is niet meteen het hele gerecht verpest. Ook de saus appart (en eventueel een hele simpele tomatensaus achter de hand houden voor als hij het niet lust)

Als toetje kan je eigenlijk alles wel doen.... Misschien een vruchtensalade met een sausje.... kan niet veel aan mislukken en kan je redelijk kant en klaar kopen.
ik ga ervan uit dat de perfecte jongen alles lust dat ik ook lekker vind... maar inderdaad meer gangen is sowieso een goed plan
met lekker salades want het is toch zomer en lekker een soepje want dat valt licht..

ik zat zo aan aspergesoep te denken
en aan een sla met aardbeien... hmm

en iets met spinazie
__________________
hieperdepiepp!
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 14:18
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Je kan ook van die hele grote paddestoelen kopen (heten portabello's dacht ik) en die dan vullen met bijv. creme fraische met noten, brocolli of andere groente en feta of pijnboompitten, verzin maar dingen die je lekker vind (dat wat ik als voorbeeld gaf is misschien niet zo'n lekkere combinatie maar het was een voorbeeld van dingen die je erin kan doen en vegetarisch zijn, snappie?)
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 16:33
Verwijderd
nou wat ik bijzonder lekker vind, maakt mijn moeder altijd maar ikw eet het recept niet:
gierst
kikkererwten in tomatensaus
wortel-rozijnen salade
en tutti frutti (daar hou ik dan iets minder van)

en dan vooral die wortel-rozijn salade! verrukkelijk!

tis trouwens niet zon zware maaltijd.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 22:23
coecie
Avatar van coecie
coecie is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 17-06-2003 @ 14:18:
Je kan ook van die hele grote paddestoelen kopen (heten portabello's dacht ik) en die dan vullen met bijv. creme fraische met noten, brocolli of andere groente en feta of pijnboompitten, verzin maar dingen die je lekker vind (dat wat ik als voorbeeld gaf is misschien niet zo'n lekkere combinatie maar het was een voorbeeld van dingen die je erin kan doen en vegetarisch zijn, snappie?)
ja of lekker met gorgonzola!!
__________________
hieperdepiepp!
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 01:20
Verwijderd
Aspergesoep mislukt nogal makkelijk misschien is Mangosoep wel een goed idee, origineeel en erg lekker

Salade met aardbeien is inderdaad wel een goed idee
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 01:34
coecie
Avatar van coecie
coecie is offline
Citaat:
Alex schreef op 19-06-2003 @ 01:20:
Aspergesoep mislukt nogal makkelijk misschien is Mangosoep wel een goed idee, origineeel en erg lekker

Salade met aardbeien is inderdaad wel een goed idee
aspergesoep kan ik juist heel goed maken
__________________
hieperdepiepp!
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 04:23
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
'n vegetarische quiche met quorn
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 12:10
Verwijderd
Citaat:
cHa0s schreef op 19-06-2003 @ 04:23:
'n vegetarische quiche met quorn
ja ook lekker!
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 15:00
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Ik heb laatst in een restaurant gebakken camambert besteld. Ik ben niet vegetarisch maar ik vond het heerlijk! En met een lekkere salade erbij en wat aardappelkroketjes oid is het een geweldige maaltijd.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 23:01
skatefamke
skatefamke is offline
denk er bij een gekochte soep wel om, dat veel vegetariers geen boullion consumeren, als er niet specifiek bij staat dat het plantaardig is.
__________________
give me one reason to be beautiful
Met citaat reageren
Oud 22-06-2003, 13:07
sirrah
sirrah is offline
Heey,
Ik ben ook vegetarisch en wat ik zelf erg lekker vind is gnocci ('n soort meelbolletjes uit Italie--> te koop bij Xenos) met gorgonzola en gebakken paprika. Wat ook erg lekker is is chinese speziboontjes met cocos,quorn(vega 'vlees')
en veel kruiden (die ik ff niet uit m'n hoofd weet) met mie.

Enne succes!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:03.