Oud 15-05-2002, 14:55
Game-surfer
Game-surfer is offline
Nu moet je het toch al weten, he!!!

De Xbox is een zware teleurstelling,
ze hadden de capciteiten (financieel)
en hadden een goede naam voor de lancering
MAAR er waren teveel problemen,... die voor een slechtere naam hebben gezorgd, maar ze zijn nog niet afgeschreven.

Op het moment richt ik mij iets meer op de gamecube,
een onderschate console,
de naam klinkt belachelijk
ze hebben geen goede naam
MAAR er zijn enkele hele goede games
hun online-systeem zal heel goed worden
hun technische capaciteiten liggen redelijk hoog

En de playstation 2 begint nu al terug oud te worden, het zal moeilijk worden voor de PS om zijn leiders-positie aan te houden, want de markt zit nu vol met concurrentie!!!!
__________________
Greetz c ya @ http://www.cheatz.nl ???
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-05-2002, 21:12
ScatMan.II
ScatMan.II is offline
Slap gelul hiero

Ik raad jullie allemaal (althans de mensen die er echt wat vanaf (denken?) te weten) over te stappen naar GoT voor dit soort discussies....
Daar heb je nl meer mensen die er WEL het fijne van weten waardoor er niet zolang zinloze discussies kunnen plaatsvinden

Greetz,
Scat

ps: Hou het maar gewoon bij een pc, veel betere upgrademogelijkheden, meer dan genoeg GOEIE game titels, emulators ten overvloede.......

wat wil je nog meer? (ja ik weet dat jullie deze vraag gaan beantwoorden)
__________________
a PC has 2b your hobby, not an obsession

Laatst gewijzigd op 16-05-2002 om 21:17.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 21:27
Baron Sengir
Avatar van Baron Sengir
Baron Sengir is offline
Ik wil spellen van Nintendo in de originele staat en de originele controllers...
Verder kan mijn P3 800MHz Zelda: MM niet normaal spelen...
I rest my case
__________________
I like angles...to a certain degree.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 21:29
ScatMan.II
ScatMan.II is offline
Citaat:
Baron Sengir schreef:
Ik wil spellen van Nintendo in de originele staat en de originele controllers...
Verder kan mijn P3 800MHz Zelda: MM niet normaal spelen...
I rest my case
Wat voor videokaart heb je dan
__________________
a PC has 2b your hobby, not an obsession
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 21:39
Rerisen Phoenix
Avatar van Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Ik heb alles doorgelezen... voor de duidelijkheid

I agree to scatman2. iig diablo kan de overstap naar GoT (gathering of tweakers - http://gathering.tweakers.net ) wel maken. En dan waren er nog een paar die hem goed bekritiseerden en die mogen ook.

Daarnaast moet je ook een PC nemen... met PC kan je nu al online gamen en je kan met toetsenbord en muis gamen en je hebt veel goede games voor €45... en je kunt games illegaal kopen en consolegames emuleren.

En bepaalde kritiek op PC vind ik ook idioot:
om te beginnen wil ik alle console-fans er ff aan herinneren welk apparaat ze hebben gebruikt om hun apparaat te verdedigen...
Citaat:
Diablos schreef:
vergeleken met die chipjesbakjes is de pc een rommelbak!
Nee, dat noem je naar wens en financieële mogelijkheden aan te passen en 'upgradebaarheid'.
Citaat:
spawn again schreef:
En ik zie ook geen 4 mensen voor een computerbeeldscherm zitten te gamen.
nee, wij zitten allemaal gemakkelijk achter onze eigen PC en gaan of naar LAN of naar zelfde internetserver.

helaas vind ik dat niet meer terug maar iemand had ook gezegd dat PC gewoon stom hetzelfde was wat gewoon constant verbeterd wordt en nauwelijks verandert... daar heb ik een woord voor: 'backwards compatibility' - (had de PS2 dat ook niet met de PS1? - iig heeft PS2 nog zelfde grote nadeel als PS1... je moet een joypad gebruiken.
__________________
Ik denk meer dan jij dus ik besta meer dan jij.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 22:27
Rerisen Phoenix
Avatar van Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Ik heb hier nog wat discussiestof voor jullie.

[beide dingen komen van www.tweakers.net ]
Sony verlaagt prijs PlayStation 2
In navolging van Microsoft en Nintendo heeft Sony besloten de prijs van haar Playstation spelconsoles in de VS drastisch te verlagen, zo melden De Telegraaf en Yahoo. Ten eerste zal de PSOne deze week 49 dollar gaan kosten in plaats van de huidige 99 dollar. De Playstation 2 wordt in prijs verlaagd naar $199, wat hem op dezelfde prijs brengt als de Nintendo GameCube. Deze laatste kan echter in tegenstelling tot de Playstation 2, voor dat bedrag geen DVD's afspelen.

Enkele analisten spraken de verwachting uit dat Microsoft nu ook voor de Xbox, waarvan een prijsverlaging al vermoed werd, binnenkort deze zelfde prijs van 199 dollar zal gaan aanhouden. De Xbox heeft als grote voordeel dat deze een ingebouwde netwerkadapter heeft, maar zowel Sony als Nintendo hebben adapters aangekondigd die dezelfde functionaliteit aan hun consoles zullen toevoegen.


Vernieuwde Xbox gepland voor september
Op de site van MegaGames komen we het bericht tegen dat Microsoft van plan is om per september 2002 een nieuwe versie van de Xbox uit te brengen. De reden van deze nieuwe goedkopere versie is, is dat Microsoft op het moment te veel geld moet bijleggen bij de verkoop van de Xbox-consoles. Verder gaat het gerucht dat Microsoft een nieuwe deal met DVD-leveranciers heeft afgesloten, waarbij de leveranciers hun verkoopprijs met ongeveer dertig procent hebben moeten verlagen. Microsoft is nu ook bezig om Intel en nVidia te dwingen een lagere prijs te vragen voor hun producten. Maar dat zal waarschijnlijk met moeite gaan, aangezien beide bedrijven helemaal niet tevreden zijn met de verkoopresultaten van de Xbox. Microsoft is echter zo vastberaden om Xbox-console goedkoper te produceren - en zo een lagere prijs ervoor te kunnen vragen - dat Microsoft mogelijk naar andere leveranciers gaat zoeken, indien haar eisen niet worden ingewilligd.



Dus het gaat slecht met de xbox... MS wil hem dus goedkoper maken en rest wil niet vanwege tegenvallende resultaten. Mja, beter is het uiteraard om een computer te kopen bij goedkope zaak (met garantie).
__________________
Ik denk meer dan jij dus ik besta meer dan jij.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 22:58
Diablos
Avatar van Diablos
Diablos is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:

Daarnaast moet je ook een PC nemen... met PC kan je nu al online gamen en je kan met toetsenbord en muis gamen en je hebt veel goede games voor €45... en je kunt games illegaal kopen en consolegames emuleren.
ik wil helemaal niet met toetsenbord en muis gamen, met joypad speelt veel leuker en fijner, vind ik. voor elke console(op gamecube na) kun je illegale games kopen dus dat is ook een zwak argument om een pc te nemen.

Citaat:
En bepaalde kritiek op PC vind ik ook idioot:

om te beginnen wil ik alle console-fans er ff aan herinneren welk apparaat ze hebben gebruikt om hun apparaat te verdedigen...

Diablos schreef:
vergeleken met die chipjesbakjes is de pc een rommelbak!

Nee, dat noem je naar wens en financieële mogelijkheden aan te passen en 'upgradebaarheid'.
daar had ik het helemaal niet over, gewoon op hardware gebied zijn consoles veel beter dan pc's, daarom hoef je ze ook niet om de 3 maanden te upgraden en gaan ze wel een jaartje of 5 mee.

Citaat:

helaas vind ik dat niet meer terug maar iemand had ook gezegd dat PC gewoon stom hetzelfde was wat gewoon constant verbeterd wordt en nauwelijks verandert... daar heb ik een woord voor: 'backwards compatibility' - (had de PS2 dat ook niet met de PS1? - iig heeft PS2 nog zelfde grote nadeel als PS1... je moet een joypad gebruiken.
dat zei ik ja, in de ps2 zit gewoon de ps1 processor erbij voor de backwards compatibility dus daar word de nieuwe hardware in de ps2 niet voor gerbuikt. en dat van een joypad is geen nadeel dat is gewoon jou mening omdat je er niet mee kan spelen. zo vind ik toetsenbord en muis niks om dezelfde redenen. en het is een feit dat joypads beter spelen anders hadden ze bij de consoles wel een toetsenbord en muis erbij gedaan inplaats van speciaal een joypad te ontwikkelen
__________________
Dih
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 23:06
Rerisen Phoenix
Avatar van Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
ik zal ophouden met stuff off-topic te drijven. Consoles zijn hebben als ze uitkomen betere graphics maar de pc overtreft ze redelijk snel weer. Ook zijn op de pc makkelijker geavanceerdere spellen mogelijk dan op console.
Voordelen van consoles zijn echter dat ze veel goedkoper zijn en het gewoon doen of gewoon niet doen waarbij het in het tweede geval meestal garantie is.

en diablos... je zou moeten concluderen dat je voor PS2 al een hele load goedkope goede games hebt van PS1...
__________________
Ik denk meer dan jij dus ik besta meer dan jij.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 23:18
Diablos
Avatar van Diablos
Diablos is offline
Citaat:
Game-surfer schreef:
En de playstation 2 begint nu al terug oud te worden, het zal moeilijk worden voor de PS om zijn leiders-positie aan te houden, want de markt zit nu vol met concurrentie!!!!
volg je de console markt uberhaubt? als de ps2 vanaf nu niet meer verkocht zou worden dan zou hij na 2 jaar nog steeds marktleider zijn.
__________________
Dih
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 23:21
Diablos
Avatar van Diablos
Diablos is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:
Ook zijn op de pc makkelijker geavanceerdere spellen mogelijk dan op console.
wat moet ik onder geavanceerdere spellen verstaan??
__________________
Dih
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 10:24
Rerisen Phoenix
Avatar van Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Geavanceerdere spellen:

Real Time Strategy - met nadruk op tactiek en speciale mogelijkheden.... lukt je niet met joypad
Tactical First Person Shooters - idem joypad
En simulations - echte sims... waar je met joypad alle controls echt niet zou kunnen gebruiken.

En diy is dus overduidelijk mijn mening anders waren ze na de supernintendo gestopt - de zogenaamd 'goede' games op console sucken (heb er wel wat gespeeld) en de zogenaamd 'goede' games op PC zijn ook echt goed

maar dis off topic en niet relevant. PC kan ook typen enz... - en is een hele andere prijsklasse.
consolegames worden btw ook op PC geprogrammeerd.
__________________
Ik denk meer dan jij dus ik besta meer dan jij.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 11:25
Baron Sengir
Avatar van Baron Sengir
Baron Sengir is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:
Tactical First Person Shooters - idem joypad
Nooit gehoord van Goldeneye en Perfect Dark?
__________________
I like angles...to a certain degree.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 11:50
b00m
b00m is offline
jongens jongens (meisjes ook) die windhoos x-box zuigt.
ik vind het nog raar dat ze er geen ctrl alt del knop op hebben geplaatst mijn ps2 is nog nooit vastgelopen. ik heb die x-box in de bart-smit bespeelt en hij liep vast. mm?
__________________
go to: www.devnation.com
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 11:56
Paperz
Avatar van Paperz
Paperz is offline
Citaat:
Baron Sengir schreef:


Nooit gehoord van Goldeneye en Perfect Dark?
let op 't woordje tactical...
__________________
Val lekker even dood! Cooking is science for hungry people *Mysteria*
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 13:49
Baron Sengir
Avatar van Baron Sengir
Baron Sengir is offline
Citaat:
Paperz schreef:


let op 't woordje tactical...
tactical=tactisch
Voor Goldeneye geen tactiek nodig dan?
__________________
I like angles...to a certain degree.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 15:16
Verwijderd
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:
Geavanceerdere spellen:

Real Time Strategy - met nadruk op tactiek en speciale mogelijkheden.... lukt je niet met joypad
Tactical First Person Shooters - idem joypad
En simulations - echte sims... waar je met joypad alle controls echt niet zou kunnen gebruiken.

over het algemeen zijn console spelers ook niet echt in die genres geinteresseerd
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 15:18
Verwijderd
Citaat:
Diablos schreef:


daar had ik het helemaal niet over, gewoon op hardware gebied zijn consoles veel beter dan pc's, daarom hoef je ze ook niet om de 3 maanden te upgraden en gaan ze wel een jaartje of 5 mee.

dat ligt gewoon aan het feit dat consoles daarvoor te duur zijn om te ontwikkelen

en de pc IS gewoon beter... je moet er alleen wat meer geld voor neergooien

cube tegen 1 ghz 256 ram en geforce 3tje... welke zal beste beelden neergooien?
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 16:39
Diablos
Avatar van Diablos
Diablos is offline
Citaat:
Havock schreef:
cube tegen 1 ghz 256 ram en geforce 3tje... welke zal beste beelden neergooien?
cube en ps2 ook, die zijn allebij sneller dan een 1 ghz, en hebben meer power dan een geforce 3tje, xbox trouwens ook(maar dat is gewoon een pc), en het ramm geheugen van een console is veel sneller daarom hebben die ook niet zoveel nodig.
__________________
Dih
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 16:46
Diablos
Avatar van Diablos
Diablos is offline
Citaat:
Havock schreef:

Rerisen Phoenix schreef:
Geavanceerdere spellen:

Real Time Strategy - met nadruk op tactiek en speciale mogelijkheden.... lukt je niet met joypad
Tactical First Person Shooters - idem joypad
En simulations - echte sims... waar je met joypad alle controls echt niet zou kunnen gebruiken.

over het algemeen zijn console spelers ook niet echt in die genres geinteresseerd
nee dat klopt , die games interesseren me niks, maar ze hebben voor consoles ook een muis uitgebracht. dus ze zijn op een console dan netzo makkelijk te spelen. en FPS zijn echt wel te spelen met een goede joypad. meeste pc gamers zeuren altijd dat je met zo'n ding niet kan mikken, maar dat is het juist met een joypad moet je echt mikken en met de muis wijs je het gewoon aan, dus jullie kunnen gewoon niet goed gamen als het echt op vaardigheden aankomt, zodra je echt moet gaan mikken is het gelijk zeuren dat het niet te spelen is
__________________
Dih
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 16:52
bam
Avatar van bam
bam is offline
http://users.skynet.be/xsuw/ps2vsxbox1.html



en wat staat daar :

De reden waarom de Xbox games momenteel mooier zijn is omdat de architectuur gebaseerd is rond de oude PC-architectuur. Elke programmeur kent nu ondertussen de ouwbollige x86ISA op z'n duimpje en weet precies hoe hij/zij alles er kan uitpersen. Alsook zijn hierdoor de meeste software libraries/tools al voorhanden en zijn de compilers optimaal.

De PS2 echter werkt met volledig nieuwe technologie die gebouwd is rond een "vreemde" combinatie van een Emotion Engine parallel met Vector units. Deze laatsten bezorgen vele programmeurs hoofdpijn omdat deze structuur volledig afwijkt van de gebruikelijke. Ook worden sommige routines nog geschreven in assembler en code geoptimaliseerd met Excel sheets. Momenteel lopen de meeste games nog maar op 30% van de ware PS2 capaciteit. Recente games als GT3 of MGS2 gebruiken amper 40%.

De software ontwikkeling voor de PS2 blijft maar groeien en verbeteren. De eigenaars van een PSX zullen zich ook wel herinneren hoe de games evolueerden en de recentste alles uit de PSX haalden. Kijk maar naar GT2, of vergelijk FF7 met FF9...
__________________
Ik ben nieuw
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 16:55
Diablos
Avatar van Diablos
Diablos is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:
Geavanceerdere spellen:

Real Time Strategy - met nadruk op tactiek en speciale mogelijkheden.... lukt je niet met joypad
Tactical First Person Shooters - idem joypad
En simulations - echte sims... waar je met joypad alle controls echt niet zou kunnen gebruiken.

En diy is dus overduidelijk mijn mening anders waren ze na de supernintendo gestopt - de zogenaamd 'goede' games op console sucken (heb er wel wat gespeeld) en de zogenaamd 'goede' games op PC zijn ook echt goed

maar dis off topic en niet relevant. PC kan ook typen enz... - en is een hele andere prijsklasse.
consolegames worden btw ook op PC geprogrammeerd.
noem eens titels dan van de zogenaamde goede games.

consolegames worden btw op een ontwikkelaars-kit geprogrammeerd. waar ze een pc als tussen station gebruiken
__________________
Dih
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 16:56
bam
Avatar van bam
bam is offline
oeps...
had niet door dat er al 4 pagina's waren...

zal zo onder tussen al gezegd zijn....
__________________
Ik ben nieuw
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 16:59
Diablos
Avatar van Diablos
Diablos is offline
jep klopt toch, ik wil je nog wel wat sites geven waar het op staat hoor , zijn namelijk algemene feiten
__________________
Dih
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 19:02
Verwijderd
Citaat:
Diablos schreef:


nee dat klopt , die games interesseren me niks, maar ze hebben voor consoles ook een muis uitgebracht. dus ze zijn op een console dan netzo makkelijk te spelen. en FPS zijn echt wel te spelen met een goede joypad. meeste pc gamers zeuren altijd dat je met zo'n ding niet kan mikken, maar dat is het juist met een joypad moet je echt mikken en met de muis wijs je het gewoon aan, dus jullie kunnen gewoon niet goed gamen als het echt op vaardigheden aankomt, zodra je echt moet gaan mikken is het gelijk zeuren dat het niet te spelen is
ga maar eens paintballen, dan zul je zien hoe goed ik kan mikken

maar een 1 gig pc met geforce 3 kan mooiere beelden leveren als consoles... maar het ligt ook zeer veel aan monitor/tv...

persoonlijk zou ik een console meer zien als een uitbreiding....

en die x-box controller kan je idd wel lekker mee mikken...

die cube controller is te klein/gevoelig
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 20:14
Rerisen Phoenix
Avatar van Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Havock... je vergeet een belangrijk punt.

Als jouw PC een game draait draait hij niet alleen de game maar ook nog windows en hoop andere dingen. Console = dedictated 2 games.

Maar dat is ook minpunt als je meer wilt dan gamen. Verder is control gebrekkig maar dat is subjectief.


Goldeneye is idd niet zo tactical...

goede games? - SOF2, Warrior Kings, Jedi Knight 3, Deus Ex (wat ouder), *mohaa, Freedom Force (die me misschien wel wat speelbaarder... (hmm... meer knoppen in directe nabijheid..) die me fijner lijkt spelen op console (zowzow))

Maar ik heb dit stuk aardig objectief doorgelezen. Ik d8 in eerste instantie namelijk dat al die consoles ongeveer even goed waren en even slechte games hadden en dat PC gewoon beter was... (PC is hier niet relevant dus is het objectief) en ik heb pc niet op xbox geprojecteerd (ik nam aan dat alle consoles op pc-technologie waren gebouwd).
Maar als ik dit stuk op die manier objectief doorlees dan kom ik erop uit dat PS2 beter is. Verder was ik vandaag bij videoland en daar verhuren ze ook games... van de 9 gevulde rijen met games lagen er in 8 PS2 games en in 1 xbox games...

En consoles (met PS2 dus voorop) veroveren zelfs een hogere positie bij mij... - but they've still got a long way to go


Hee w8... ik heb helemaal geen PS2 games gespeeld. Maar kan joypad-gameplay zo zijn verbeterd vanaf PSX?
__________________
Ik denk meer dan jij dus ik besta meer dan jij.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2002, 14:13
bam
Avatar van bam
bam is offline
Citaat:
Diablos schreef:


jep klopt toch, ik wil je nog wel wat sites geven waar het op staat hoor , zijn namelijk algemene feiten
bij tweakers.net worden de feiten die op die site staan niet goedgekeurd oftewel dr klopt nix van
__________________
Ik ben nieuw
Met citaat reageren
Oud 18-05-2002, 14:51
Verwijderd
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:
Havock... je vergeet een belangrijk punt.

Als jouw PC een game draait draait hij niet alleen de game maar ook nog windows en hoop andere dingen. Console = dedictated 2 games.

Maar dat is ook minpunt als je meer wilt dan gamen. Verder is control gebrekkig maar dat is subjectief.

*kuch* forummen*kuch*

Goldeneye is idd niet zo tactical...

goede games? - SOF2, Warrior Kings, Jedi Knight 3, Deus Ex (wat ouder), *mohaa, Freedom Force (die me misschien wel wat speelbaarder... (hmm... meer knoppen in directe nabijheid..) die me fijner lijkt spelen op console (zowzow))

yup, zoals ik al zrei: heel ander soort spellen op een console, pc+console=

Maar ik heb dit stuk aardig objectief doorgelezen. Ik d8 in eerste instantie namelijk dat al die consoles ongeveer even goed waren en even slechte games hadden en dat PC gewoon beter was... (PC is hier niet relevant dus is het objectief) en ik heb pc niet op xbox geprojecteerd (ik nam aan dat alle consoles op pc-technologie waren gebouwd).
Maar als ik dit stuk op die manier objectief doorlees dan kom ik erop uit dat PS2 beter is. Verder was ik vandaag bij videoland en daar verhuren ze ook games... van de 9 gevulde rijen met games lagen er in 8 PS2 games en in 1 xbox games...

er zijn veel meer ps2 games als xbox games, de ps2 is al veel langer uit , ofwel: DUH

En consoles (met PS2 dus voorop) veroveren zelfs een hogere positie bij mij... - but they've still got a long way to go

ps2 is leuk... maar de games op de xbox spreken mij meer aan...

Hee w8... ik heb helemaal geen PS2 games gespeeld. Maar kan joypad-gameplay zo zijn verbeterd vanaf PSX?
weet ik veel , maar die xbox controller vink zelf alvast de beste/2e... niet te klein en lekker ergonomisch (duur woord, bah)
en nogmaals diablos:

en games mikken heeft helemaal nix met mikken te maken

geloof mij maar hoor... als je in het echt goed wilt schieten moet je letten op:
1- je houding
2- je ademhaling
3- hoe je je gun vasthoud
4- hoe je de trekken overhaalt, ofwel: niet trekken aan de trekker

dus ik kan tot de veilige conclusie komen dat games helemaal nix aan je schietvaardigheid ten goede komen... hooguit reflexen @ shooters
Met citaat reageren
Oud 18-05-2002, 22:36
Diablos
Avatar van Diablos
Diablos is offline
Citaat:
Havock schreef:


en nogmaals diablos:

en games mikken heeft helemaal nix met mikken te maken

geloof mij maar hoor... als je in het echt goed wilt schieten moet je letten op:
1- je houding
2- je ademhaling
3- hoe je je gun vasthoud
4- hoe je de trekken overhaalt, ofwel: niet trekken aan de trekker

dus ik kan tot de veilige conclusie komen dat games helemaal nix aan je schietvaardigheid ten goede komen... hooguit reflexen @ shooters
op een pc niet nee, kijk wij op een console spelen schiet spellen met een geweer veel cooler dan een muis en toetsenbord
__________________
Dih
Met citaat reageren
Oud 19-05-2002, 11:27
Verwijderd
grapjas...

een lightgun welke licht is, geen terugslag geeft, je niet vuurklaar moet maken je zit praktisch op je beeldscherm...

dus doe nou maar neit zo stoer

in feite doe je met console EN pc apparatuur nix anders als aanwijzen van doelwit...

en probeer maar eens operation flashpoint met snipergeweer te spelen, dan ben je BLIJ dat je een muis hebt (en dan is het nog moeilijk om op echt lange afstand te raken)
Met citaat reageren
Oud 19-05-2002, 14:28
Diablos
Avatar van Diablos
Diablos is offline
Citaat:
Havock schreef:
grapjas...

een lightgun welke licht is, geen terugslag geeft, je niet vuurklaar moet maken je zit praktisch op je beeldscherm...

en probeer maar eens operation flashpoint met snipergeweer te spelen, dan ben je BLIJ dat je een muis hebt (en dan is het nog moeilijk om op echt lange afstand te raken)
net of je muis wel terugslag heeft, en je zit dan ook helemaal niet dicht op je beeldscherm he.
en vergeleken met een muis speelt het nog altijd veel leuker, en met een goede lightgun ben je altijd stukken sneller dan een muis of joypad. en je moet ook wel een goede licht gun kopen, niet zo'n bartsmit ding. je hebt wel degelijk lichtguns die zwaarder zijn en waar terugslag en al opzit. en dan heb je wel lichtelijk het gevoel dat je echt schiet..

als ik een goede joypad heb, heb ik bij geen een spel een muis nodig, en ook geen toetsenbord.
__________________
Dih

Laatst gewijzigd op 19-05-2002 om 14:43.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2002, 23:05
Dark_Side_2002
Dark_Side_2002 is offline
Citaat:
LB06 schreef:
Ja hallo. Denk 's na. De ps2 is krachtiger. Tuurlijk hoor! Laat je gezwets met specs maar achterwege (wat niet eens klopt maarja). Neem nou 's gewoon effe een reëel voorbeeld. Heb je die test op Gamequest gezien? De ps2 kwam veruit als slechtste uit de bus qua opstartsnelheid. NGC vs XBox vs Ps2: respectievelijk 15, 22 en 45 (ong.) seconde om hetzelfde spel op te starten. De ps2 is gewoon veruit de slechtste in dit opzicht.

En moet maar eens twee screenshots van Resident Evil vergelijken: een van de Cube en een van de ps2. Op die vna de cube staan veeeel meer details en is minder aliased dan die van de ps2.

Voor ik begin wil ik ff zeggen dat ik niet bepaald een playstation fan ben, ik ben een echte Die hard nintendo fan, maar ik verzeker je dat dat niet mee zal wegen in mijn reactie.

Ik wil dat je ff iets uitprobeert, zet je pc aan en start een willekeurig spel op.
Zet alle grafische shit op z'n allerlaagst en begin een game.
klok de level opstart-tijd
Zet nu alles op z'n hoogst en doe hetzelfde opnieuw.
Vergelijk de tijden en zie dat als een console langzaam opstart dat niet alles zegt over zijn prestaties.
Dat wil niet zeggen dat ps de beste graphics heeft en de cube zuigt, de cube heeft gewoon betere hardware

en kom op he wie haalt nou z'n info over spec's E.D uit Gamequest ?? JEEZ!!! lees dan bladen waar ze wat van dat soort shit afweten!! of luister naar Diablos (hij had het wel goed By the way) Maargoed mijn pleidooi is voorbij ik ga LOS MAZZELOS!!!!
__________________
!BewarE! The DarK ForceS LaY WaitinG IN ThE DarK!
Met citaat reageren
Oud 21-05-2002, 09:21
Lakini's Juice
Avatar van Lakini's Juice
Lakini's Juice is offline
Citaat:
Dark_Side_2002 schreef:



Voor ik begin wil ik ff zeggen dat ik niet bepaald een playstation fan ben, ik ben een echte Die hard nintendo fan, maar ik verzeker je dat dat niet mee zal wegen in mijn reactie.

Ik wil dat je ff iets uitprobeert, zet je pc aan en start een willekeurig spel op.
Zet alle grafische shit op z'n allerlaagst en begin een game.
klok de level opstart-tijd
Zet nu alles op z'n hoogst en doe hetzelfde opnieuw.
Vergelijk de tijden en zie dat als een console langzaam opstart dat niet alles zegt over zijn prestaties.
Dat wil niet zeggen dat ps de beste graphics heeft en de cube zuigt, de cube heeft gewoon betere hardware

en kom op he wie haalt nou z'n info over spec's E.D uit Gamequest ?? JEEZ!!! lees dan bladen waar ze wat van dat soort shit afweten!! of luister naar Diablos (hij had het wel goed By the way) Maargoed mijn pleidooi is voorbij ik ga LOS MAZZELOS!!!!
en de Gamecube blijft toch rulen
I iz a die-hard Nintendo fan too
__________________
`·.¸¸.·´´¯`··._.·It's self-perpetuating a parahumanoidarianised®! `·.¸¸.·´´¯`··._.·
Met citaat reageren
Oud 21-05-2002, 12:23
Verwijderd
Citaat:
Diablos schreef:


net of je muis wel terugslag heeft, en je zit dan ook helemaal niet dicht op je beeldscherm he.
en vergeleken met een muis speelt het nog altijd veel leuker, en met een goede lightgun ben je altijd stukken sneller dan een muis of joypad. en je moet ook wel een goede licht gun kopen, niet zo'n bartsmit ding. je hebt wel degelijk lichtguns die zwaarder zijn en waar terugslag en al opzit. en dan heb je wel lichtelijk het gevoel dat je echt schiet..

als ik een goede joypad heb, heb ik bij geen een spel een muis nodig, en ook geen toetsenbord.
daarom zeg ik: het maakt helemaal geen flikker uit...

en met de muis voelt natuurlijker aan als met een joypad...
normaal mik je ook niet met je duim!

ja jij misschien...

maar als je echt wil schieten, moet je gaan paintballen...
of in dienst gaan...
Met citaat reageren
Oud 21-05-2002, 13:52
Lakini's Juice
Avatar van Lakini's Juice
Lakini's Juice is offline
Citaat:
Havock schreef:


daarom zeg ik: het maakt helemaal geen flikker uit...

en met de muis voelt natuurlijker aan als met een joypad...
normaal mik je ook niet met je duim!

ja jij misschien...

maar als je echt wil schieten, moet je gaan paintballen...
of in dienst gaan...
Weer zo'n snuggere opmerking, je bent op dreef man!

__________________
`·.¸¸.·´´¯`··._.·It's self-perpetuating a parahumanoidarianised®! `·.¸¸.·´´¯`··._.·
Met citaat reageren
Oud 21-05-2002, 14:47
Verwijderd
Dit zeiktopic gaat nog steeds door -tot mijn verbazing-, en -tot mijn nog grotere verbazing- zie ik niets wat die magische '40%' bevestigd.

Kan iemand daar even een concrete uitleg bij geven, van een betrouwbare bron?
Met citaat reageren
Oud 30-05-2002, 23:03
Verwijderd
Hee ik zit deze discussie nou net een beetje te lezen en ik zie dat de grafische kaart van een PS2 ontzettend krachtig is, is er nou geen maier om dat ding om te bouwen voor een agp slot?
Met citaat reageren
Oud 31-05-2002, 00:28
MaakUt
Avatar van MaakUt
MaakUt is offline
lol.. zat ik ook te denken met m'n x-box .. geforce 4 is toch altijd leuk meegenomen..
__________________
http://www.twistedmojo.com/la.html
Met citaat reageren
Oud 04-06-2002, 22:53
Casull
Avatar van Casull
Casull is offline
Ik ga denk ik kijken op welke console er nog de leukste spelletjes komen...
Met citaat reageren
Oud 05-06-2002, 11:01
Pletterprater
Pletterprater is offline
Bij de V&D staan ook alle 3 de consoles (game cube, Xbox, playstation2)
Van de spellen die op de demo discs zitten van deze consoles, vind ik toch de spellen van de Xbox definitief het beste en die van de Gamecube het slechtste.

Dit wilt uiteraard niet zeggen dat hiermee is aangetoond dat de playstation slechter is, laat staan dat de spellen over het algemeen genomen slechter zijn, maar als ik op dit moment zou moeten kiezen, zou ik daardoor wel gaan voor de Xbox (als ik uberhaupt al een console zou kopen)

Als de playstation dan inderdaad beter is, laat ze dan ook een betere demo disc uitbrengen zodat de gamers ook al in de winkels de betere vergelijkingen kunnen maken.

(Halo is zeer tof, net als dat fiets stunt spelletje waarvan ik de naam vergeten ben)
__________________
Uiteindelijk stammen we toch allemaal af van een en hetzelfde speldenknoppie
Met citaat reageren
Oud 05-06-2002, 19:51
bam
Avatar van bam
bam is offline
Citaat:
Pletterprater schreef:
Bij de V&D staan ook alle 3 de consoles (game cube, Xbox, playstation2)
Van de spellen die op de demo discs zitten van deze consoles, vind ik toch de spellen van de Xbox definitief het beste en die van de Gamecube het slechtste.
je hebt 1 computer. super snel.
en je heb 2 spellen
een DoS spelletjuh(Pac-Man) & Soldier of Fortune 2 Double Helix

welk spel vin je beter?
lijkt mij de SoF2

je kan niet een conclusie trekken wat nu de beste console is als je de spellen verglijk.


als je nu precies de zelfde spellen neemt en ook even goed gemaakt zijn. En dan ze op alle drie speelt pas DAN kan je zeggen die is goed en die niet.
__________________
Ik ben nieuw
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 10:13
The Bachelor
Avatar van The Bachelor
The Bachelor is offline
ok, volgens mij heb je je duidelijk verveeld om zo'n lange post te maken, maar bedankt! nu kan ik eindelijk mijn standpunt ondergronden, want ik vond de ps2 al duidelijk beter, en bill gates is een matenaaier 1e klas want windows is ook al niet zijn concept
__________________
'How can we help each other if we keep killing each other'( R Kelly, 1995)
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 10:24
Verwijderd
Citaat:
Lakini's Juice schreef:
Weer zo'n snuggere opmerking, je bent op dreef man!

that is called sarcasme, idiot

en jij bent zeker zo een type dat via internet alles durft te zeggen....

zeer stoer, waarom kom je niet eens gewoon langs, kijken of je dan nog zo uitdaagt...

(ja ik ben fucked up vandaag)
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 15:27
Casull
Avatar van Casull
Casull is offline
x-box vs. PS2, en waar ga ik uiteindelijk voor? De GAMECUBE, HOOYAH!

Die komt er uiteindelijk nog het best vanaf denk ik...
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 00:32
Verwijderd
ik heb ze nu alle 3 gespeeld

en kwa grapics vind ik de XBOX echt vele malen beter dan de rest..

bij de gamecube val het me op dat in de verte van een spel allemaal randjes komen

en bij de ps2 ook ..


xbox is gewoon super !
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 01:55
TeiZ
TeiZ is offline
Volkomen mee eens!

Ik heb heel lang getwijfeld welke console ik moest kopen, ben al vanaf jongs af aan game-gek! Heb nu al geruime tijd kunnen spelen op psx2 bij mn vrienden en ik vond het zo wreed !!
Toen hoorde ik dat Xbox kwam, ik had zo mn twijfels, ik heb em na 3 keer spelen gekocht, ik ben gewoon verslaafd! DIe games zijn zo mooi en scherp, dat zie ik de psx2 nog niet doen.

Ik Weet dat psx2 veel verkoopt en groot marktaandeel heeft, maar dat komt mede door goede PR en timing.

Maar als iemand mij laat kiezen tussen een psx2 en een Xbox, dan ben ik dom als ik de psx2 kies!

En dat geouwehoer dat die spellen nog zo veel mooier worden blablabla, dat is bij iedere console.

No duobt, de Xbox ruled nu, bewijs me anders maar tot die tijd geen gelul!
__________________
You Talk the talk, but can you Walk the walk?
Met citaat reageren
Oud 01-01-2003, 23:28
Casull
Avatar van Casull
Casull is offline
"Daar waar alleen mening telt, kan niks rulen."

-Mij
__________________
Hurry! Hurry! Hurry! Hurry!
Met citaat reageren
Oud 02-01-2003, 01:31
Blizz
Avatar van Blizz
Blizz is offline
bijna 7 maanden oude thread kom op zeg
__________________
http://www.twistedmojo.com/la.html
Met citaat reageren
Oud 02-01-2003, 12:31
.Mpje Dual
.Mpje Dual is offline
Ik heb een PS2, maar stiekem wil ik toch wel een Xbox, WAT HEEFT IEDEREEN NOU TEGEN MICROSOFT JOH, ALLEEN VANWEGE HUN MONOPOLIESTAND (tja, wie gebruikt er nou linux of Mac )
__________________
piemel

Laatst gewijzigd op 02-01-2003 om 12:36.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2003, 12:53
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
Dit zeiktopic gaat nog steeds door -tot mijn verbazing-, en -tot mijn nog grotere verbazing- zie ik niets wat die magische '40%' bevestigd.

Kan iemand daar even een concrete uitleg bij geven, van een betrouwbare bron?
zal ik dan ook maar iets posten...

in het verleden zag je ook altijd dat consoles nooit gelijk tot hun maximale vermogen worden gebruikt. Was met de psx launch derby demolition race ofzo je-van-het (3D racen!), ze hadden toen hun ogen uitgekeken als ze toen metal of honor op de psx hadden gezien.
De xbox lijkt dus kwa systeem heel veel op een PC. Logisch dat men hier dan gelijk vertrouwt mee is, en een spel kan bouwen dat to the max is.
De PS2 en ook de gamecube hebben processoren die ontwikkelt zijn om games te spelen, niet "besturingsysteem+word". De ps2processor is dus speciaal gemaakt om complexe werelden weer te geven, en is daarom ingewikkelder, en dus ook ingewikkelder om mee te programmeren.

stel je vergelijkt een fiets met 3 versnellingen met een fiets met 3x5versnellingen en dunne bandjes. Iedereen kan met de eerste fiets fietsen, en het maakt niet uit welke ondergrond.
Maar als je een beetje bekent bent geworden met een race fiets
kun je toch harder fietsen dan die eerste fiets, juist omdat hij ingewikkelder/moeilijker te gebruiken is.

maar goed, ik heb zelf alleen een psxtje staan, consoles boeien me niet meer zo heel veel. Als de game play maar goed is.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2003, 13:06
Verwijderd
Citaat:
Diablos schreef:
een heel lul verhaal
als de ps2 zoveel krachtiger is, waarom zien de spellen er dan slechter uit dan op de X-box??

zeg nou zelf halo splintercell en doa3

en btw de xbox heeft een harde schijf van 8 gig. en in Blinx kun e daardoor terug in de tijd, de harde schijf zorgt dus voor betere gameplay
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Picknicken in de lentesaai #1402
Verwijderd
500 10-06-2011 18:58
Games [Next Gen Console's]Xbox 360, PS 3 en Revolution
Jolt
199 17-01-2006 15:42
Games poll: welke console is het best?
Purno
83 14-01-2004 11:21
Games wat vinden jullie v/d xbox
reuffneck
57 20-08-2002 07:45
Games waarheid over de x-box ? ps2 is krachtiger.
GpMaStEr
7 13-07-2002 02:54
Games Microsoft wilde Nintendo kopen voor $25 miljard
Verwijderd
19 30-04-2002 16:15


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:42.