Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-11-2011, 17:57
koekje97
Avatar van koekje97
koekje97 is offline
Hoii

Ik ben een vegetariër, en ik zou wel willen weten wat jullie zoal vinden van het vegetariër zijn. Ben je het zelf, zou je het willen zijn of juist helemaal niet? Als je vegetariër bent, eet je dan ook vis? Als je vis eet, spreek je dan nog van een vegetariër? En dat soort dingen.

Laatst gewijzigd op 19-11-2011 om 18:04.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-11-2011, 18:08
Verwijderd
Ik eet bijna nooit vlees, maar heel soms wel eens, dus ik ben geen echte vegetariër. Ik eet wel alleen biologisch vlees (en veilig gevangen vis). Mij gaat 't dus ook om het milieu. Dat het zielig is om dieren dood te maken, dat vind ik onzin. Maar bio-industrie, daar heb ik niks mee, en het feit dat de vleesproductie zo slecht is voor ons milieu, daar hou ik ook niet van.
*schouderophaal* Ik heb geen zin om morele discussies te doen, maar mensen die per se elke dag vlees 'moeten' en die geen biologisch vlees willen want 'het kost zo veel', die vind ik wel een beetje stom. En ik vermoed dat ze niet zo goed kunnen koken.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2011, 20:27
Sihem
Sihem is offline
Ik eet wel vlees, geen vis. Als ik boodschappen doe koop ik altijd biologish vlees, mijn ouders niet.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2011, 20:32
Verwijderd
Ik eet alleen biologisch vlees en groen gevangen vis, dus het gaat mij en mijn ouders om het milieu,net als bij Freya.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2011, 20:35
Smartie<3
Avatar van Smartie<3
Smartie<3 is offline
Ik ben zelf ook vegatarisch, alleen moet ik wel vis eten van mijn ouders omdat ik anders weer bloedarmoede krijg. Maar ik ben al blij dat ik geen vlees hoef te eten ^^
__________________
~

Laatst gewijzigd op 20-11-2011 om 13:39.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2011, 20:56
CuwleMandarijn
Avatar van CuwleMandarijn
CuwleMandarijn is offline
lawl, iedereen hier, pff ik eet gewoon vlees, en vis, niks biologisch, ofzo, gwoon uit de supermakrt, nee ik ben geen vegatarïer, ja ik heb wel een ziel..
__________________
Dat is nou het punt, je bent wel aardig, en lief, en 3 jaar, maar toch wordt je gezocht in 42 staten...
Met citaat reageren
Oud 19-11-2011, 20:57
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Ik ben zelf ook vegetarisch..
Vegetarisch, ja?
Met citaat reageren
Oud 20-11-2011, 09:07
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Geen vegetariër of biologische eter. Als 't lekker en niet al te duur is, gaat 't er bij mij wel in. Argumenten van dat het zielig voor dieren is om ze op te eten zijn onzin, want de natuur heeft ons zo gemaakt en niet voor niets kiezen en snij- en hoektanden gegeven. En 't zelfde gebeurt in de natuur, bijv. op de savanne.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2011, 09:47
Verwijderd
Citaat:
Geen vegetariër of biologische eter. Als 't lekker en niet al te duur is, gaat 't er bij mij wel in. Argumenten van dat het zielig voor dieren is om ze op te eten zijn onzin, want de natuur heeft ons zo gemaakt en niet voor niets kiezen en snij- en hoektanden gegeven. En 't zelfde gebeurt in de natuur, bijv. op de savanne.
Maar het is verder niet alsof de natuur ons legbatterijen heeft gegeven, bijvoorbeeld.

OT: Ik eet vlees, ja, maar bijna nooit biologisch omdat er voor vlees an sich al amper geld is, laat staan voor biologisch.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2011, 10:34
bambambam
bambambam is offline
Biologisch vlees zorgt voor meer vervuiling van het millieu, hoor.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2011, 11:42
Verwijderd
Citaat:
Geen vegetariër of biologische eter. Als 't lekker en niet al te duur is, gaat 't er bij mij wel in. Argumenten van dat het zielig voor dieren is om ze op te eten zijn onzin, want de natuur heeft ons zo gemaakt en niet voor niets kiezen en snij- en hoektanden gegeven. En 't zelfde gebeurt in de natuur, bijv. op de savanne.
Dit verhaal bevat totaal geen logica, maar dat begrijp je zelf ook wel.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2011, 11:56
Verwijderd
Ik ben geen vegetariër. Ik vind vlees simpelweg te lekker om het nooit meer te eten. Ik eet niet elke dag vlees en probeer minstens een keer in de week vegetarisch te koken en eens in de week (wit)vis te eten. Biologisch vlees is een stuk duurder dan niet-biologisch vlees en eigenlijk kunnen we dat niet betalen, dus kopen we vaak niet-biologisch vlees.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2011, 13:00
Verwijderd
ik ben geen vegetarier want voor mn gezondheid heb ik vlees hard nodig. ik eet wel een keer peer week vis. het is ook best zielig voor die diertjes, daarom probeer ik wel minder vlees te eten en vleesvervangers te gebruiken. maar ik zou nooit geen vlees meer eten daar is het soms te lekker voor.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2011, 13:51
Verwijderd
^Dat vind ik altijd zo'n kutsmoesje 'voor m'n gezondheid'.... Niets persoonlijks hoor, echt neit, maar dat is echt de slechtste reden die je kunt bedenken om geen vegetarier te worden. De vleesvervangers hebben in de supermarkt een eigen schap gekregen en er zijn net zoveel soorten vleesvervangers als gewoon vlees. Daarnaast zijn er een shitload aan andere manieren om te zorgen dat je voldoende voedingsstoffen binnenkrijgt zonder dat je vlees eet. Een ex was ook vegetariër en die had het altijd koud. Dat kwam omdat hij niet genoeg voedingsstoffen binnenkreeg, maar hij zei de hele dat het kwam omdat hij geen vlees at. Nee, daar komt dat neit door. Dat komt omdat je gewoon niet goed voor jezelf zorgt. Een vriendin is ook vegetariër en die komt écht niks tekort en is zo gezond als een paard (of wat de uitdrukking dan ook is). Die heeft zich verdiept in vleesvervangers en manieren om de zaken die je niet binnen krijgt, wél binnen te krijgen.

Uit nieuwsgierigheid een vraag aan de vegetariërs: Let jij ook op producten waar gelatine in zit? Mijn ex die at dus ook geen B&J ijs, omdat hij beweerde dat daar gelatine in zat.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2011, 13:55
Verwijderd
nee daar let ik nooit op, maar als ik geen vlees eet heb ik heel snel last van duizeligheid, en mn bloeddruk gaat echt snel omlaag.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2011, 14:21
Verwijderd
Het was ook niet persoonlijk naar jou, maar meer mijn ergernis in het algemeen aan het argument 'slecht voor m'n gezondheid', want dat hoeft het neit meer te zijn, als je je maar verdiept in goede vleesvervangers.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2011, 14:52
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Het is ook niet zo'n goed argument, omdat de gemiddelde Nederlander volgens mij met véél minder vlees kan. En los daarvan zit er (zeker in kiloknallers, in biologisch vlees weer niet) allerlei hormonen en shit die juist weer niet gezond zijn. En door het veel en preventief gebruiken van antibiotica, om dieren die zo op elkaar gepropt zijn gezond te houden, bouwen bacteriën veel sneller een resistentie op tegen antibiotica, waardoor ze steeds minder goed met antibiotica te bestrijden zijn - en daar heeft iedereen evenveel nadeel van. Met gezond zijn heeft intensieve veehouder in ieder geval niet heel veel van doen.

En ik vind dat van de bloeddruk klinken alsof je te weinig ijzer binnenkrijgt (als je geen vlees eet), maar ijzer zit niet alleen in vlees. Broccoli is ook een bron van ijzer en anders gebruikt mijn moeder stomme smoesjes om mij broccoli te laten eten. Maar nog los daarvan, zal dat van lage bloeddruk voor de meeste mensen die minder vlees gaan eten, niet gelden.

Verder ben ik geen vegetariër, hoewel ik het wel heel goed vind als mensen dat wel zijn. Ik heb verder niet héél veel invloed op wat mijn ouders aan vlees kopen, maar mijn vader vindt in ieder geval dat we minder vlees moeten eten (al ziet hij nog niet helemaal in dat híj juist het meeste vlees maakt) en mijn moeder kookt sowieso een paar keer in de week vegetarisch.

Alleen is vlees vrij vaak het enige wat ik lekker vind bij het avondeten (ik heb niets met groente) - en dus heb ik ook meer moeite met zeggen 'ik eet geen vlees meer'. Ik denk dat ik wel vegetariër (of nou ja: iemand die bíjna geen vlees meer eet, dat is niet echt een vegetariër) was geweest als ik andere dingen (bij het avondeten) even lekker, of bijna even lekker had gevonden als vlees. Zo eet ik eigenlijk nooit vleeswaar op brood sinds ik dat niet meer moet, want ik vind hagelslag toch lekkerder.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 20-11-2011, 20:09
Verwijderd
Ik vind de opmerking "ja we hebben al bijna geen geld voor gewoon vlees, laat staan voor biologisch vlees" ook een kutsmoesje anders. Stel dat biologisch vlees anderhalf keer zo duur is als gewoon vlees. Dan eet je van de 3 dagen één dag vegetarisch, en hoppaaaaaa, dan kun je gewoon biologisch vlees betalen. Spaar je het milieu ook nog eens wat.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-11-2011, 20:12
Verwijderd
Citaat:
Ik vind de opmerking "ja we hebben al bijna geen geld voor gewoon vlees, laat staan voor biologisch vlees" ook een kutsmoesje anders. Stel dat biologisch vlees anderhalf keer zo duur is als gewoon vlees. Dan eet je van de 3 dagen één dag vegetarisch, en hoppaaaaaa, dan kun je gewoon biologisch vlees betalen. Spaar je het milieu ook nog eens wat.
Ik zei toch niet dat we elke dag vlees eten?
Met citaat reageren
Oud 20-11-2011, 20:17
Verwijderd
Ik had het niet tegen jou
Met citaat reageren
Oud 20-11-2011, 21:17
Verwijderd
Citaat:
Ik vind de opmerking "ja we hebben al bijna geen geld voor gewoon vlees, laat staan voor biologisch vlees" ook een kutsmoesje anders. Stel dat biologisch vlees anderhalf keer zo duur is als gewoon vlees. Dan eet je van de 3 dagen één dag vegetarisch, en hoppaaaaaa, dan kun je gewoon biologisch vlees betalen. Spaar je het milieu ook nog eens wat.
Was dat tegen mij? Ik heb nergens gezegd dat we nauwelijks geld hebben voor geen gewoon vlees, ik heb alleen gezegd dat biologisch vlees duurder is en dat we dat niet kunnen betalen. Ik vind biologisch vlees gewoon duur, en het is inderdaad beter voor het milieu, maar ik spaar het milieu weer op andere manieren. Daar wil ik even aan toevoegen dat de supermarkten waar ik meestal kom, geen heel uitgebreid assortiment biologisch vlees hebben. Het zijn vaak de toch al wat duurdere soorten die biologisch zijn, als biefstuk, kogelbiefstuk, entrecote enzo. Maar gewoon rundervinken of gehakt hebben ze niet in biologische versie.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2011, 06:11
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Dit verhaal bevat totaal geen logica, maar dat begrijp je zelf ook wel.
Leg mij nou uit wat er niet logisch aan is, dan?
Met citaat reageren
Oud 21-11-2011, 10:36
Verwijderd
Citaat:
Argumenten van dat het zielig voor dieren is om ze op te eten zijn onzin,
want de natuur heeft ons zo gemaakt en niet voor niets kiezen en snij- en hoektanden gegeven.
Dus als ik mijn leeuw wat mensenkindjes is het niet zielig omdat die leeuw immers snijtanden heeft. Als ik iemand een hoek op straat geef is het ook niet zielig, want de natuur heeft mij vuisten gegeven!

Wat hebben je tanden in godsnaam te maken met of het wel of niet zielig is of je vlees eet "Omdat het hoort" is altijd al een verschrikkelijk zwak argument geweest, maakt niet zoveel uit waar het over gaat.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2011, 11:36
Verwijderd
Citaat:
Was dat tegen mij? Ik heb nergens gezegd dat we nauwelijks geld hebben voor geen gewoon vlees, ik heb alleen gezegd dat biologisch vlees duurder is en dat we dat niet kunnen betalen. Ik vind biologisch vlees gewoon duur, en het is inderdaad beter voor het milieu, maar ik spaar het milieu weer op andere manieren. Daar wil ik even aan toevoegen dat de supermarkten waar ik meestal kom, geen heel uitgebreid assortiment biologisch vlees hebben. Het zijn vaak de toch al wat duurdere soorten die biologisch zijn, als biefstuk, kogelbiefstuk, entrecote enzo. Maar gewoon rundervinken of gehakt hebben ze niet in biologische versie.
't Is gewoon een vergelijkbare redenatie met "ik moet wel vlees eten voor mijn gezondheid", die jij zelf tot een kutsmoesje benoemt. Als het te duur is, dan kun je er ook gewoon langer voor sparen. Voor goedkoper vlees (gehakt of rundervinken of wat dan ook) breng je een bezoekje aan een biologische winkel of slager - en in elke stad waar een hbo is, zijn die heus te vinden.
Bovendien hebben jullie (vriend+baan en jij+stufi+evt lening) echt onmogelijk minder geld dan ik, en ik kan het óók bekostigen als ik wil. Het is een kwestie van prioriteiten. Vlees is ook maar een luxeproduct, dat je heus niet vaker dan een paar keer per maand hoeft te eten om genoeg voedingsstoffen binnen te krijgen zelfs als je níet compenseert met vegaburgers etc. Dat het niet je prioriteit is, prima, maar zeg dan gewoon dat het je niet echt iets kan schelen ipv dat het te duur is.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2011, 11:46
Verwijderd
Nou, als je het zo stelt: Het kan me niet echt iets schelen. Ik zou zeker biologisch vlees kopen, maar ik vind het gewoon te duur. We zullen het inderdaad best wel gewoon kunnen betalen, maar ik vind het simpelweg te duur, als ik kijk hoeveel het kost vind ik dat overdreven oor een stuk vlees.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-11-2011, 13:04
Verwijderd
Thanks
Met citaat reageren
Oud 21-11-2011, 13:08
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik ben sinds ik op mezelf woon veel kleinere porties vlees gaan eten. Daarnaast eet ik een keer per week vis en minstens een keer per week zonder vis/vlees (maar dan ook geen speciale vleesvervanger).
Het lastige aan vegetarisch eten lijkt me het opzoeken van gelatine e.d. in producten.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2011, 13:24
Verwijderd
Citaat:
Thanks
Daarnaast kan ik de discussie wel met jou aangaan, maar jij geeft toch niet bij.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2011, 15:28
Catch
Catch is offline
Ik eet geen vlees en vis maar wel producten met gelatine erin en kaas. Ik beperk mijn consumptie van eten met dieren erin verwerkt al heel veel en ik ben nog niet zo lang vegetariër dus ik doe het even in stappen. Maar het voelt goed en als je op je eten let (wat je altijd zou moeten doen) hoef je geen tekort aan vitaminen en voedingsstoffen te krijgen.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2011, 16:52
Verwijderd
Citaat:
Daarnaast kan ik de discussie wel met jou aangaan, maar jij geeft toch niet bij.
Ach, 't is een proces Vijf jaar geleden had ik nog een vriendje dat uit principe geen biologisch vlees wilde. 10 jaar geleden vond ik vegetariërs stom. Maar dat kwam vooral omdat ik de discussie toen ook al niet kon winnen en het schuldgevoel stiekem toch de kop op kwam steken

Besloten om (bijna) geen vlees meer te eten toen ik erachter kwam dat eigenlijk de enige dingen die wij kunnen doen om structureel iets te doen voor het milieu, niet meer vliegen is en geen vlees eten. Toen besefte ik me eigenlijk pas echt hoe ontzettend belastend de vleesproductie is. (En het vliegen, damn, niet meer naar Londen in een uurtje voor mij). En hoe lekker ik een speklapje of gehaktbal ook vind, dát vind ik het dan weer niet waard. Dan zijn er genoeg superlekkere dingen te eten die niet zo slecht zijn voor het milieu. Maar goed, dat punt moet je natuurlijk wel bereiken, en bij de een gaat dat sneller dan bij de ander, sommigen komen er nooit

Damn toch moralistisch gepraat! Ik ga al weer.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2011, 06:44
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Dus als ik mijn leeuw wat mensenkindjes is het niet zielig omdat die leeuw immers snijtanden heeft. Als ik iemand een hoek op straat geef is het ook niet zielig, want de natuur heeft mij vuisten gegeven!

Wat hebben je tanden in godsnaam te maken met of het wel of niet zielig is of je vlees eet "Omdat het hoort" is altijd al een verschrikkelijk zwak argument geweest, maakt niet zoveel uit waar het over gaat.
Het is niet zo dat het 'hoort' dat een mens vlees eet. Mijn argument is meer gericht tegen de, in mijn ogen, hypocriete houding van dat enkelen het door mensen eten van vlees zielig is maar dat er eigenlijk 't zelfde gebeurt in de natuur. Het is ook niet mogelijk om sommige carnivoren en omnivoren te gaan verbieden vlees te eten.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2011, 10:29
Catch
Catch is offline
Citaat:
Het is niet zo dat het 'hoort' dat een mens vlees eet. Mijn argument is meer gericht tegen de, in mijn ogen, hypocriete houding van dat enkelen het door mensen eten van vlees zielig is maar dat er eigenlijk 't zelfde gebeurt in de natuur. Het is ook niet mogelijk om sommige carnivoren en omnivoren te gaan verbieden vlees te eten.
Maar de manier waarop mensen vlees eten en produceren is absoluut niet meer natuurlijk. Er zijn daarom weer mensen die hier tegen zijn en daarom geen vlees eten. Lijkt mij heel logisch.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2011, 10:58
Verwijderd
Citaat:
Mijn argument is meer gericht tegen de, in mijn ogen, hypocriete houding van dat enkelen het door mensen eten van vlees zielig is maar dat er eigenlijk 't zelfde gebeurt in de natuur.
En omdat hetzelfde in de natuur gebeurt kan je het niet zielig vinden voor dieren?
Met citaat reageren
Oud 22-11-2011, 19:20
Verwijderd
Vlees is lekker en mensen zijn toch omnivoren, dus gezond zal het ook wel zijn.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2011, 06:22
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
En omdat hetzelfde in de natuur gebeurt kan je het niet zielig vinden voor dieren?
Jawel, dat is natuurlijk wel mogelijk. Alleen, vanuit mijn oogpunt, is het dan vreemd om met dat argument vegetariër te worden, want zou je 't dan ook zielig vinden voor al die luizen waarvan de schilfers gebruikt worden voor de glans van de M&M's die je eet?
Misschien niet een heel goed voorbeeld, maar waarschijnlijk begrijp je wel wat ik bedoel...
Met citaat reageren
Oud 23-11-2011, 12:51
Verwijderd
Denken de meeste mensen in dit topic nou serieus dat mensen vegetariër zijn omdat ze "dieren zielig vinden"?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-11-2011, 12:59
Verwijderd
Citaat:
Jawel, dat is natuurlijk wel mogelijk. Alleen, vanuit mijn oogpunt, is het dan vreemd om met dat argument vegetariër te worden, want zou je 't dan ook zielig vinden voor al die luizen waarvan de schilfers gebruikt worden voor de glans van de M&M's die je eet?
Misschien niet een heel goed voorbeeld, maar waarschijnlijk begrijp je wel wat ik bedoel...
Ik heb geen idee wat je bedoelt, maar een consistente dierenvriend zou inderdaad ook aanstoot nemen aan dergelijke praktijken. Ik zal nooit ontkennen dat het overgrote deel van de vegetariërs hypocriet is.


Citaat:
Denken de meeste mensen in dit topic nou serieus dat mensen vegetariër zijn omdat ze "dieren zielig vinden"?
Ik denk dat een aanzienlijk deel van de wereldbevolking vegetarisch is om die reden, ja. Is ook een van de betere redenen om er een te zijn me dunkt.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2011, 13:25
Verwijderd
Ieder moet het voor zich weten.... Vanuit een evolutionair standpunt is vegatsrisme we hebben ons omnifvorisch gebit voor eeb reden, ons hele lichaam is er oo gebouwd dat we alles (kunnen) eten.

Maar natuurlijk is iedereen vrij om te doen en laten wat ze willen.
Maar laat een ander op zijn beurt ook in zijn of haar waarde.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2012, 17:21
Alyssaaaa_
Alyssaaaa_ is offline
ik doe mijn eindwerk over vegetarisme! ik heb een vragenlijst gemaakt voor vegetariërs en ben nog op zoek naar mensen die deze willen invullen..
Kandidaten? je zou me er ontzettend mee helpen en het neemt maar 10 minuutjes tijd in beslag.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2012, 08:34
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Lekkere up hier.
Ik ben vegetarier (en heb geen trema) en eet dus geen vlees, vis, snoep met gelatine en ook geen melk, zo weinig mogelijk melkproducten en eieren eet ik alleen als ze ergens in verwerkt zijn en ik het niet kan vermijden. Thuis kook en eet ik eigenlijk altijd veganistisch. Dit omdat ik vegetarier ben en erg slecht in staat ben tot ijzer opnemen uit mijn eten. De dokter heeft me aangeraden geen melk of melkproducten meer te gebruiken bij het eten, zodat ik het ijzer uit de groenten die ik eet, beter opneem. Tussen de maaltijden door mag ik in theorie wel melk drinken enzo, maar ik vind het makkelijker om gewoon geen melk te kopen en alleen af en toe wat sojamelk te gebruiken. Honing gebruik ik alleen van de bijen van mijn grootmoeder, omdat ik dan zeker weet dat de bijen goed behandeld worden, en leren schoenen draag ik gewoon.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2012, 15:09
mytholon
Avatar van mytholon
mytholon is offline
Ik vind het een vreselijk dat mensen verwachten dat er geen koeien meer in kleine hokje gepropt worden of dat er geen legbatterijen meer komen. Het zal toch wel blijven, nothing to do about it net zoals de meeste mensen in het arme gedeelte van Afrika arm blijven blijven de kippen hier in de leghokken ook in die leghokken. Enigste reden die ik naar mijn idee normaal vind om vegetariër voor te worden is dat je vlees gewoon niet lekker vind. Over het algemeen is het hun eigen keus dat ze vegetariër worden zolang ze het maar niet bij andere mensen opdringen wat sommige doen vind ik het allemaal prima. (Heb bepaalde woorden onderstreept om mijn mening aanteduiden.)
Met citaat reageren
Oud 18-04-2012, 15:38
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
Ik vind het een vreselijk dat mensen verwachten dat er geen koeien meer in kleine hokje gepropt worden of dat er geen legbatterijen meer komen. Het zal toch wel blijven, nothing to do about it
Dat lijkt me niet. Tenminste, als 80% van de mensen geen vlees meer wilt eten dat komt van dieren die slecht behandeld zijn, lijkt het me niet heel gek dat dat vlees dus niet meer zo goed verkoopt en dus minder 'geproduceerd' zal worden. Misschien verdwijnt het niet in het geheel, maar ik denk dat het gek is om te veronderstellen dat eetgedrag aanpassen geen invloed heeft als iedereen/veel mensen dat doen. En waarom is het vreselijk dat mensen dat denken?
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 18-04-2012, 18:26
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik eet geen vlees, omdat ik het meeste niet lust. Ik lees net dat dat een geldige reden is, heel fijn. Ik lust alleen kip en vis, en af en toe een tartaartje of een hamburgertje vande Mac. Maar verder eet ik groenteburgers enzo. Ik mis vlees ook absoluut niet.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2012, 09:00
Verwijderd
Citaat:
Ik vind de opmerking "ja we hebben al bijna geen geld voor gewoon vlees, laat staan voor biologisch vlees" ook een kutsmoesje anders. Stel dat biologisch vlees anderhalf keer zo duur is als gewoon vlees. Dan eet je van de 3 dagen één dag vegetarisch, en hoppaaaaaa, dan kun je gewoon biologisch vlees betalen. Spaar je het milieu ook nog eens wat.
Want vegetarisch eten is gratis?

Ik ben niet principieel tegen het eten van vlees. Ik heb veel vegetariers om me heen en minder vlees eten betekent kort door de bocht ook gezonder eten (minder verzadigde vetten, minder calorieën, etc). Ik word wel een beetje gek van alle mutsen (meestal meisjes in de leeftijd van ts ) die helemaal zelfstandig besluiten geen arme diertjes meer te eten en dan voor het gemak even niet nadenken over aanvullende voedingsmiddelen (en dan vooral ijzertekort).
Met citaat reageren
Oud 19-04-2012, 11:11
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Ik was ook zo'n "muts" , maar een paar jaar geleden heb ik besloten dat ik toch maar weer vlees gingen eten. Enkel en alleen omdat het gewoon lekker is.
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 19-04-2012, 21:07
Destroya
Avatar van Destroya
Destroya is offline
ik ben zelf een vegetariër, maar ik eet wel vis. Of je dan nog echt van vegetariër zijn kunt spreken weet ik niet. Misschien ben ik een nep-vegetariër dan.
__________________
~I hate I was raised to believe in miracles, 'cause life is so cold.~
Met citaat reageren
Oud 20-04-2012, 10:37
Verwijderd
Citaat:
Ik was ook zo'n "muts" , maar een paar jaar geleden heb ik besloten dat ik toch maar weer vlees gingen eten. Enkel en alleen omdat het gewoon lekker is.
Was je zo'n muts dat je geen vleesvervangers eet? Dus geen nepvleesjes of kazen of noten of wat dan ook? Gewoon een onderdeel van je voedsel volledig wegliet? Want daar doelde ik op.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2012, 12:53
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Citaat:
Was je zo'n muts dat je geen vleesvervangers eet? Dus geen nepvleesjes of kazen of noten of wat dan ook? Gewoon een onderdeel van je voedsel volledig wegliet? Want daar doelde ik op.
Ja, die at ik wel. Dan heb ik het topic niet goed gelezen . Wat die vleesvervangers betreft: die tuinkruidenpaté van de AH is echt lekker.
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 25-04-2012, 15:45
roodvogeltje
Avatar van roodvogeltje
roodvogeltje is offline
Ik ben geen vegetariër en heb ook geen problemen met vlees eten. Als ik boodschappen doe koop ik wel biologisch vlees, vanwege het milieu. Ik heb niks tegen vegetariërs in het algemeen, maar ik vind het soms wel irritant om rekening met ze te moeten houden. Mijn tante en neefjes zijn vegetarisch, en iedere keer als we bij hen eten of zij bij ons, krijgen we zo'n smakeloze hap met sojadingen erin. Brrr. En ik mag mijn nichtje geen snoepjes geven, want er zou maar eens gelatine in zitten.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2012, 16:50
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Dat het smakeloze hap is, ligt niet echt aan het feit dat het vegetarisch is, eerder aan dat ze niet zo goed koken, waarschijnlijk.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:37.