Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-06-2011, 18:22
fl0r!s
fl0r!s is offline
Hallo ik ben 18 en zit op de middelbare en ik heb geen diploma behaald, van school moet ik een opleiding niveau 1 starten volgend jaar en er 1 jaar over doen, maaaarrrr, het kan toch ook anders? Je kan toch ook 1 jaar of korter thuis zitten en jezelf aan een thuisstudie opgeven om een vmbo-opleiding te doen? (de vakkenpakket kiezen afhankelijk van de richting die ik daarna wil) en dan me diploma halen? en later aan een mbo 3/4 opleiding beginnen. Ik heb de motivatie daarvoor, heel erg zeker. En omdat ik nog niet zeker weet of het mij op die mbo school waar ik heen moet zou bevallen heb ik dat als optie gelaten, is dit goed wat ik als idee heb of niet?

En kun je ook naast 1 mbo opleiding ook zelfstandig tegelijkertijd ook nog je vmbo-diploma via zo een thuisstudie halen? Ik bedoel of dat mogelijk is, dat er niks dwars gaat zitten qua het onderwijsssysteem waar je op zit?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-06-2011, 18:35
312
Avatar van 312
312 is offline
Ik weet niet of je ooit gehoord hebt van VAVO, je middelbareschooldiploma halen op een ROC, maar dat is een optie. De kans dat ze je toelaten is gezien je situatie vrij klein, maar ze bekijken je als individu en je motivatie telt erg zwaar mee in hun beslissing.

Ik zou geen thuisstudie gaan doen als ik jou was, want daar heb je erg veel zelfdiscipline voor nodig, terwijl ze je op het VAVO als volwassene behandelen en je betere begeleiding bieden. Het is echter wel mogelijk, want je bent 18 jaar oud en dus heb je geen leerplicht. Het is inderdaad wel verstandig om een diploma te halen.

Alle vakken (op vmbo-t) in een jaar halen, is echter een moeilijke, maar mogelijke, opgave. Het wordt dan wel een zwaar jaartje.
__________________
"Death does not concern us, because as long as we exist, death is not here. And when it does come, we no longer exist." (Epicurus)

Laatst gewijzigd op 28-06-2011 om 18:52.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2011, 18:40
fl0r!s
fl0r!s is offline
Maar als ik al een idee heb watvoor opleiding ik wil als ik me diploma heb gehaald, kan je toch gewoon examen doen voor de vakken die nodig zijn of hoe zit dat?

En voor de vavo heb je op z'n minst niveau 1 nodig en het zou wel vreemd zijn om dit te doen :
niveau 1 -> vavo -> mbo 4 toch?


Want ze plannen het wel zo mooi mogelijk, maar zonder minimaal een vmbo diploma krijg je het wel zwaar, later als ik bijvoorbeeld een opleiding niveau 3 wil doen ga ik der vast afzakken omdat ik de leerstof niet kan snappen doordat ik dat niet heb geleerd.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2011, 18:47
312
Avatar van 312
312 is offline
Nee, dit kan niet. Zo werkt het gewoon niet. Je moet minimaal in 7 vakken examen doen, waaronder Engels, Nederlands en maatschappijleer.

En volgens mij kan jij gewoon VAVO doen, want op http://www.roc-nijmegen.nl/student/o...en/vavo/vmbo-t staat niets over minimaal mbo-1. Ik weet het echter niet zeker, want de toelatingseisen kunnen verschillen per ROC.
__________________
"Death does not concern us, because as long as we exist, death is not here. And when it does come, we no longer exist." (Epicurus)

Laatst gewijzigd op 28-06-2011 om 18:52.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verkeer & Vervoer ik word gek van rijles
King nothing.
29 27-05-2016 03:06
De Kantine Weerwolfspel #87 deel 2
Verwijderd
470 15-08-2011 14:29
Studeren Studie gericht op het gevangeniswezen
markolst
3 19-07-2009 22:01
Seksualiteit Wachten of niet?
doesje
60 09-12-2007 19:31
Levensbeschouwing & Filosofie hemel en hel, ieders vrije keuze
Donderzoon
10 03-12-2006 20:54
Psychologie zo gaat het super en zo gaat het weer onwijs kut!!
smilegirl
66 18-07-2003 12:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:09.