Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Bekijk resultaten poll: De Tweede Fase bevordert het spijbelen.
Eens 84 66.14%
Oneens 43 33.86%
Aantal stemmers: 127. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-12-2004, 20:56
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Naar aanleiding van het topic "Voor de 4e klassers" een onderzoek naar jullie mening over dit onderwerp!

Ik ben van mening dat door de nadruk die op zelfstandigheid wordt gelegd in de Tweede Fase het spijbelen wordt bevorderd. Er worden veel tussenuren ingeroosterd, waarin je dan zelfstandig zou moeten studeren. Het aantal lessen is afgenomen (om dus meer de nadruk op de zelfstandige studie te leggen). Maar door de tussenuren is het verleidelijker om te spijbelen (door 1 uur te spijbelen kan je al gauw 3 uur eerder uit zijn!) Bovendien is de controle op het spijbelen veel geringer geworden, omdat de afdelingsleiding met hele andere (beleids)zaken bezig is.

Daarom de stelling: De Tweede Fase bevordert het spijbelen.

Eens? Oneens? Prima: laat je argumenten horen!
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-12-2004, 20:59
qghp
qghp is offline
Eens, omdat je voor de toetsweek 5 week niks hoeft te doen en je daardoor eerder bent geneigd om thuis te blijven.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 21:55
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Oneens.
hoe kom je er bij dat de afdelingsleiding met hele andere zaken bezig is?
En volgens mij hadden wij niet meer tussenuren dan mijn broer die drie jaar voor mij nog niet onder de Tweede Fase viel.
En waar het om gaat: wij spijbelden helemaal niet meer dan de mensen die een paar jaar ervoor buiten de Tweede Fase vielen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 22:00
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Bij ons is de afdelingsleiding voortdurend bezig met vergaderen en nieuwe dingen bedenken om de Tweede Fase te verbeteren.

En mijn broer (die nog van de oude garde is ) had veel minder tussenuren en meer lesuren.
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 22:03
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Oneens. Dat ligt ontzettend aan de school waarop je zit.
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 06:49
Verwijderd
Goed, waarom zou je spijbelen?

Komop zeg ik mag toch wel denken dat als je naar school gaat je nu ondertussen wel weet dat je dat voor jezelf doet en niet voor de docenten of de overheid.

Bij ons op school kan je wel spijbelen hoor, en als je gepakt wordt moet je naar heel veel mensen toe en alleen al daarom is het gewoon vervelend om te spijbelen.. (je moet langs : mentor, assistent afdelings coordinator, afdelings coordinator, co-rector, rector en dan sta je dus bij iedereen bekend )

Wel controleren ze de studie uren bij ons, maargoed daar doet ook niemand meer aan .

Ik denk dat als je spijbelt je daar een rede voor hebt en zelf wel weet waarom je het doet. Bij ons op school zeggen ze altijd : Als je spijbelt, doe het dan goed..

Maargoed, misschien komt het wel omdat ik op een dalton school zit en al sinds de eerste zelfstandig moet doen en plannen en jullie niet ofzo
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 10:14
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Ik heb nooit gezegd dat ik veel spijbel. Ik zeg dat er veel wordt gespijbeld.
Waarom dat gebeurt? Omdat mensen verwachten dat je zelfstandig bent en discipline hebt, maar voor de meerderheid van de 15-18-jarigen geldt dat nu eenmaal niet! Docenten (en mensen die de Tweede Fase bedacht hebben) denken daar niet, verwachten te veel. De wereld die geschetst wordt, is een wereld vol illusies.
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 13:17
Crystall Girl
Avatar van Crystall Girl
Crystall Girl is offline
Oneens.
Ok, je hebt veel tussenuren, en we doen dan meestal ook niks maar het is wel gezellig, beetje rondhangen met een groepje, en niemand gaat dan spijbelen...

Er zijn in totaal ook helemaal niet veel mensen die spijbelen, vooral omdat er toch best wel streng wordt gecontroleerd.
__________________
Justice, in a society, is when each level of a hierarchy works within his place and is content with it. Plato, the Republic
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 13:26
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
Bij mij iig wel, in de 3e deed ik nog iets -nou ja, eens in het jaar- en in de Tweede Fase helemaal niks meer. En toen was ik ook zelden meer aanwezig.
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 13:35
Fatality
Fatality is offline
bij ons krijg je geen vrijstelling van bepaalde uren als je te vaak afwezig was..ook al sta je allemaal mooie cijfers...
Het wordt vrij streng gecontroleerd.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 13:53
Verwijderd
oneens. Ik vind dat je zelf de discipline moet hebben om door te zetten. Kun je dat niet, ga dan maar naar de mavo.

Hier is het overigens redelijk goed gecontroleerd, spijbelen kun je niet zomaar.

Ik zit overigens in 5 vwo en heb maar 2 tussenuren per week
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 14:10
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Bij ons op school hebben de meesten niet zo heel veel tussenuren eigenlijk...

Ikzelf heb er zes, wat dan toevallig wel weer veel is, maar ik ben kei braaf en blijf altijd Het wordt ook wel redelijk goed gecontroleerd, al kun je natuurlijk altijd een briefje schrijven dat je naar de ortho of dokter moet. Maar ik vind het ook wel een beetje je eigen verantwoordelijkheid, hoor
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 14:11
qghp
qghp is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 03-12-2004 @ 07:49 :
Goed, waarom zou je spijbelen?

Komop zeg ik mag toch wel denken dat als je naar school gaat je nu ondertussen wel weet dat je dat voor jezelf doet en niet voor de docenten of de overheid.

En als de lessen toataal geen toegevoegde waarde hebben?
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 14:12
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Op onze school is het onmogelijk om een uurtje weg te blijven. De enige manier om te spijbelen is om de handtekening van je ouders te faken en te zeggen dat je ergens heen moet of netzoalsof doen dat je ziek bent. Maar dan moeten je ouders ermee eens zijn enz enz enz. Ik heb zelf geen enkel tussenuur dus oneens. Het vermindert het spijbelen juist mn de onderbouw lokatie was veel minderstreng.
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 14:14
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 03-12-2004 @ 07:49 :
Goed, waarom zou je spijbelen?

Komop zeg ik mag toch wel denken dat als je naar school gaat je nu ondertussen wel weet dat je dat voor jezelf doet en niet voor de docenten of de overheid.

Bij ons op school kan je wel spijbelen hoor, en als je gepakt wordt moet je naar heel veel mensen toe en alleen al daarom is het gewoon vervelend om te spijbelen.. (je moet langs : mentor, assistent afdelings coordinator, afdelings coordinator, co-rector, rector en dan sta je dus bij iedereen bekend )

Wel controleren ze de studie uren bij ons, maargoed daar doet ook niemand meer aan .

Ik denk dat als je spijbelt je daar een rede voor hebt en zelf wel weet waarom je het doet. Bij ons op school zeggen ze altijd : Als je spijbelt, doe het dan goed..

Maargoed, misschien komt het wel omdat ik op een dalton school zit en al sinds de eerste zelfstandig moet doen en plannen en jullie niet ofzo
Nou ik heb binnen 2 weken 5 weken gemaakt ofzo en heb nu weinig nog maar te doen. Dus ik snap niet echt wat ik op school uitspook.
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 14:15
yavanna
Avatar van yavanna
yavanna is offline
Oneens

Als je een tussenuur hebt, kan je niet spijbelen hoor....
Je hebt geen les, dus kan je doen wat je wil.
Natuurlijk zou je alvast je huiswerk ofzo kunnen maken, maar wie gaat dat nou doen. Men gaat liever naar de macDonalds ofzo.
Het is onterecht om dit spijbelen te noemen. Want je spijbelt als je zonder geldige reden afwezig bent tijdens de les, en een tussenuur is geen les.
Maar als je het tussenuur te lang bij de macDonalds blijft hangen, en je komt te laat, dan is dat weer wel spijbelen... maar dat heeft niets met het tussenuur zelf te maken dat is de schuld van de leerlingen zelf.

en dat over de schoolleiding klopt ook niet er wordt wel gecontroleerd wie er niet is, maar alleen tijdens de LES. Dus als er geen les is, maakt het ook niet uit of je er bent of niet...
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 14:35
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
^^ jij hebt blijkbaar totaal de strekking van mijn bericht niet begrepen. Ik bedoelde: als je 1 of 2 tussenuren hebt en daarna nog 1 les, dan ga je liever naar huis en kom je dus ook niet meer terug voor die ene les. Dan spijbel je dus wel en zou de schoolleiding daar wel op moeten letten.

Maar zo te lezen ligt het ook met name aan mijn school, dat ze daar gewoon veel te laks zijn. Ik zit er zelf niet zo mee, maar sommige mensen halen echt lage cijfers, doordat ze te veel spijbelen. Natuurlijk is dat hun eigen verantwoordelijkheid, maar als er door de leiding meer toezicht zou zijn, zou er veel minder gespijbeld worden en de resultaten waarschijnlijk hoger liggen.
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 15:04
yavanna
Avatar van yavanna
yavanna is offline
Citaat:
FMathers schreef op 03-12-2004 @ 15:35 :
^^ jij hebt blijkbaar totaal de strekking van mijn bericht niet begrepen. Ik bedoelde: als je 1 of 2 tussenuren hebt en daarna nog 1 les, dan ga je liever naar huis en kom je dus ook niet meer terug voor die ene les. Dan spijbel je dus wel en zou de schoolleiding daar wel op moeten letten.

Maar zo te lezen ligt het ook met name aan mijn school, dat ze daar gewoon veel te laks zijn. Ik zit er zelf niet zo mee, maar sommige mensen halen echt lage cijfers, doordat ze te veel spijbelen. Natuurlijk is dat hun eigen verantwoordelijkheid, maar als er door de leiding meer toezicht zou zijn, zou er veel minder gespijbeld worden en de resultaten waarschijnlijk hoger liggen.

owh w8, ik had dat stukje tussen haaktjes niet gelezen.... sorriej
jah dan heb je wel min of meer gelijk, maar het komt bij mij op school geloof ik niet zo vaak voor. De school let daar ook wel op. Iedere dag komt de bovenbouwcoordinator langs met een lijst van de 'stoute kindertjes' (zegt ie zelf) en dat zijn de mensen die bij een les niet aanwezig waren dan wil ie daar mee spreken en als je geen goede reden hebt, oeioei dan heb je een probleem.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 03-12-2004, 15:12
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
FMathers schreef op 03-12-2004 @ 15:35 :
^^ jij hebt blijkbaar totaal de strekking van mijn bericht niet begrepen. Ik bedoelde: als je 1 of 2 tussenuren hebt en daarna nog 1 les, dan ga je liever naar huis en kom je dus ook niet meer terug voor die ene les. Dan spijbel je dus wel en zou de schoolleiding daar wel op moeten letten.

Maar zo te lezen ligt het ook met name aan mijn school, dat ze daar gewoon veel te laks zijn. Ik zit er zelf niet zo mee, maar sommige mensen halen echt lage cijfers, doordat ze te veel spijbelen. Natuurlijk is dat hun eigen verantwoordelijkheid, maar als er door de leiding meer toezicht zou zijn, zou er veel minder gespijbeld worden en de resultaten waarschijnlijk hoger liggen.
Ik denk dat dat inderdaad per school verschillend is.
Ik had op mijn school totaal niet het idee dat zij ook maar iets probeerden om de tweede fase te verbeteren. Het schoolleiding-aspect waar jij het over hebt is dus totaal niet van toepassing op mijn oude school. Een groot deel van het werk van de schoolleiding was júist absenties verwerken en spijbelaars controleren. En dat deden ze verdomd goed bij ons
En als wij meerdere tussenuren hadden gingen we altijd naar de docent. En omdat het tweede Fase is mocht je dan best een uurtje eerder werken zodat je ook een uurtje eerder naar huis kon. Dat was dus volkomen legaal en zo werd het spijbelen juist eerder tegen gegaan door de Tweede Fase.
Er was eigenlijk maar één vak waar we geregeld spijbelden, maar dat was omdat die docent er gewoon nooit was: dus waarom wij wel?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 15:32
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Ja bij ons roosteren ze heel vervelend. Met standaard 2 tussenuren voor een les o.i.d. dus ja, de leraar wil dan niet standaard goedkeuren dat je zelfstandig gaat werken enzo, zo ver gaat de Tweede Fase dan weer niet..

Maarre.. ja bij ons op school is sowieso het beleid meestal een zooitje Maar de sfeer is altijd goed en het onderwijs enzo ook, dus je hoort me niet klagen
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 17:00
-00333-
Avatar van -00333-
-00333- is offline
Eens. En dan spreek ik alleen over mijn school. Op mijn school is dat degelijk waar, er wordt meer gespijbeld in mijn klas 2e Fase als in alle 1e Fase klassen bij elkaar. Controles zijn er, maar helpt geen klap.
__________________
| Als het woord dood is, sterft de wereld | Mais, je ne fume pas! *Eik benk toch bes wel lief...* (L) Roy HVJ! (L) Out ---
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 17:21
Experiment
Experiment is offline
Eens, maar niet door dat van de tussen-uren, want volgens mij zijn er bij mij op school door de 2e fase niet meer tussenuren gekomen!

Wel eens, omdat je nu meer uren hebt waarin je zelf aan je planning moet werken, en ik doe in tien minuutjes thuis of in studielokaal meer dan in een hele les. Mja, dat mag dan weer niet
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 17:27
Verwijderd
Citaat:
Briseïs schreef op 02-12-2004 @ 23:03 :
Oneens. Dat ligt ontzettend aan de school waarop je zit.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 19:49
ArtemisQ
Avatar van ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Als je al een stapel tussenuren hebt, en er valt dan ook nog 'ns wat uit, is de verleiding vaak erg groot om er niet heen te gaan. Maar meestal kan je met de leraren wel wat afspreken zodat je 't een andere keer doet. Maar helaas willen niet alle leraren dat, maarja..
__________________
On the internet, no one can hear you scream...
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 19:57
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Het is vaak terecht. Een aantal (veel?) leerlingen kunnen heel goed leren, zonder naar alle lessen te hoeven. Lessen moeten niet meer verplicht zijn (althans niet allemaal, of niet voor iedereen)...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-12-2004, 00:59
Verwijderd
Vind niet dat het spijbelen bevorderd. Als wij spijbelden dan konden we 2 uur komen vegen voor ieder uur dat we er niet waren. De straffen voor spijbelen waren in de onderbouw wel lager.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 08:13
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 03-12-2004 @ 20:57 :
Het is vaak terecht. Een aantal (veel?) leerlingen kunnen heel goed leren, zonder naar alle lessen te hoeven. Lessen moeten niet meer verplicht zijn (althans niet allemaal, of niet voor iedereen)...
Is een goed idee maar er zal veel misbruik van gemaakt worden.

Als je nu 2/3 van het rooster klassikale lessen doet en 1/3 keuze lessen waarvan je zelf mag bepalen of je komt of niet. (moeten dan wel de eerste , of laatste uren zijn) Met als regel dat als je meer dan 4 tekorten heb ofzo je ze verplicht moet volgen.
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 08:14
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
ArtemisQ schreef op 03-12-2004 @ 20:49 :
Als je al een stapel tussenuren hebt, en er valt dan ook nog 'ns wat uit, is de verleiding vaak erg groot om er niet heen te gaan. Maar meestal kan je met de leraren wel wat afspreken zodat je 't een andere keer doet. Maar helaas willen niet alle leraren dat, maarja..
Bij ons mag je als je drie tussenuren naar elkaar heb en daarna 1 uur , bij dat uur wegblijven.

Gelukkig heb ik geen enkel ingeroosterde tussenuur.
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 11:43
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
I love stars schreef op 04-12-2004 @ 09:13 :
Is een goed idee maar er zal veel misbruik van gemaakt worden.

Als je nu 2/3 van het rooster klassikale lessen doet en 1/3 keuze lessen waarvan je zelf mag bepalen of je komt of niet. (moeten dan wel de eerste , of laatste uren zijn) Met als regel dat als je meer dan 4 tekorten heb ofzo je ze verplicht moet volgen.
Ik weet dat het niet realiseerbaar is met al die snotjong op de middelbare school zonder een klein beetje verantwoordelijkheidsgevoel (die het verneuken voor de rest), maar het klonk wel leuk


Uit mijn oude klas (VWO, ik denk dat je hetgeen invoeren op het VWO best realiseerbaar is), konden zeker 3/4 het wel op die manier halen.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 11:44
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 03-12-2004 @ 20:57 :
Het is vaak terecht. Een aantal (veel?) leerlingen kunnen heel goed leren, zonder naar alle lessen te hoeven. Lessen moeten niet meer verplicht zijn (althans niet allemaal, of niet voor iedereen)...
Dat zou de ondergang van het Nederlandse onderwijs betekenen. Het grootste deel van de leerlingen beseft niet dat zij in de lessen wel degelijk wat oppikken, bovendien gaan ook de leerlingen die helemaal niet zo makkelijk leren dan niet meer naar die lessen, terwijl ze het wel nodig zouden hebben.
"Dat is dan hun eigen verantwoordelijkheid" hoor ik je denken, maar zoals ik al eerder zei in dit topic: op je 15e, 16e, 17e neem je die verantwoordelijkheid gewoon nog niet, je bent dan een puber (godzijdank ) en denkt niet teveel aan je toekomst. Mensen verwachten ook niet van je dat je je eigen verantwoordelijkheid neemt en zouden dat ook niet moeten verwachten.
Natuurlijk geldt dit niet voor elke bovenbouwer, maar zeker in de 4e en de 5e zal het voor meer dan de helft van de leerlingen opgaan.
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 12:31
Verwijderd
oneens
alsof je voor de 2e fase nooit tussenuren had?!
't zal wel ongeveer 't zelfde zijn.
Daarbij heb ik iig ontzettend veel lessen (37,6vwo) (oke ook veel vakken ) maar de meesten hebben toch redelijk veel lessuren. En als je veel tussenuren hebt voor de laatste les, dan mag je vaak wel eerder aan dat vak werken.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 13:38
Verwijderd
Citaat:
mat-ice schreef op 03-12-2004 @ 15:11 :
En als de lessen toataal geen toegevoegde waarde hebben?
Dan ga je in overleg met de docent om te zorgen dat de lessen een toevoegende waarde hebben. Als het goed is heb je veel vrijheid en kan je zelfstandig werken dus je kan dan ook voor je eigen uitdaging zorgen denk ik..
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 13:39
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Oneens, iig niet bij op school.
We hebben schrapkaarten, als een leerling afwezig is wordt die aangekruist. Die leerling komt dan op een bord te staan "waar was je gisteren" dan staat daar de naam en welke uren of de hele dag.
Dan moet je een 'geel briefje' inleveren, ingevuld door je ouders.
Daarop staat welke uren e.d. je afwezig was met de reden. Als je geen briefje inleverd oid dan krijg je strafcorvee en/of een vierkant rooster (= van 8 uur tot 5 uur op school) en als het blijft gebeuren dan krijg je pas echt problemen.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 13:39
Verwijderd
Citaat:
I love stars schreef op 03-12-2004 @ 15:14 :
Nou ik heb binnen 2 weken 5 weken gemaakt ofzo en heb nu weinig nog maar te doen. Dus ik snap niet echt wat ik op school uitspook.
Dan werk je gewoon te hard
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 13:50
ythguaN
Avatar van ythguaN
ythguaN is offline
Eens..je kan een hele module in 2 weken afhebben..en dan de rest van de module tot de toetsweek niets nutten.
Bovendien heb ik vaak 2 tussenuren..en dan mag ik van half 4 tot 10 voor half 5 een anw video kijken..dan ben ik dus thuis..
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 14:03
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
jup, de 2e fase bevordert spijbelen. (niet dat ik veel spijbel, ik heb gewoon weinig verplichte lessen). als de inhoud van de lessen nou nog eens interressant was geweest op de havo.... ach ja, je kan niet alles hebben he
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-12-2004, 14:04
Verwijderd
Op mijn school was dat juist niet zo, ze werden veel strenger. Spijbelen werd haast onmogelijk.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 14:55
qghp
qghp is offline
Als ik bijvoorbeeld naar het vak aardijkskunde kijk, als ik aan het begin van Havo 4 de examens en de toetsen had moeten maken die in de 2de fase voorbij zouden komen, had ik evenveel kans gehad om de toetsten voldoende af te sluiten, domweg omdat de stof die in de lessen werd 'behandeld' niet terugkwam in de toetsen, ik heb na de 1ste toets dus ook nooit meer geleerd f iets gedaan aan aardrijkskunde, en heb het toch voldoende afgesloten.

De leraar zei ook altijd dat het wel ok was als je niet kwam...
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 15:44
Verwijderd
Citaat:
citroen schreef op 04-12-2004 @ 13:31 :
oneens
alsof je voor de 2e fase nooit tussenuren had?!
't zal wel ongeveer 't zelfde zijn.
Daarbij heb ik iig ontzettend veel lessen (37,6vwo) (oke ook veel vakken ) maar de meesten hebben toch redelijk veel lessuren. En als je veel tussenuren hebt voor de laatste les, dan mag je vaak wel eerder aan dat vak werken.
Nee. Ik had voor de Tweede Fase nooit tussenuren, of de leraar moest ziek zijn.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 16:16
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 04-12-2004 @ 16:44 :
Nee. Ik had voor de Tweede Fase nooit tussenuren, of de leraar moest ziek zijn.
Ik ook
Ik heb nog nooit een tussen uur gehad in mijn hele leven.. Altijd verplicht zelfstandig werken (met absentie controle) of lesverplaatsing
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 16:56
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 04-12-2004 @ 16:44 :
Nee. Ik had voor de Tweede Fase nooit tussenuren, of de leraar moest ziek zijn.
Vóór de Tweede Fase zat jij in de brugklas, veel scholen proberen te voorkomen dat bruggers tussenuren hebben. Ik denk dat citroen bedoeld dat mensen in de bovenbouw voor de tweede fase ook tussenuren hadden.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 16:59
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Wij haddeen wel veel tussenuren, maar ze hebben wel een systeem dat spijbelen bijna onmogelijk maakt. Het klopt dat het in het begin wel het geval was dat veel mensen spijbelden, maar omdat daardoor de resultaten flink verslechterde terwijl mijn oude school altijd een stuk boven het gemiddelde zat.

Nu is het zo dat als je te laat komt, je direct dezelfde dag een uur moet nablijven. Wanneer je er een uur niet was, moet je dezelfde dag (of anders later in de week) 2 uur na blijven. Bij een dag spijbelen moet je een hele week nablijven. Wanneer dit alles te vaak voorkomt, worden je ouders ingelicht en worden de straffen alleen maar zwaarder. Nou... bijna niemand kwam meer te laat en nablijven gebeurde ook bijna niet meer. Ook omdat mijn coördinaten zich strikt aan deze regels hielden.

Nou ja, t was wel eens irritant... zeker als je echt een goede reden had waarom je te laat was. Maar het werkte wel super goed
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 17:00
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
oneens. door de 2e fase krijg ik toch niet ineens meer tussenuren? ik heb 1 Z en een tussenuur, oke, maar toch. dat tussenuur spijbel ik eigenlijk niet, alleen als ik dat uur ervoor verval heb en dat is nog wel eens het geval.

je voert alleen geen ene donder meer of minder uit met die 2e fase. veel leraren hebben het in hun lessen ook maar afgeschafd. alleen studiewijzers en Z's herinneren aan deze misstap .
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 17:02
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 04-12-2004 @ 17:59 :
Nu is het zo dat als je te laat komt, je direct dezelfde dag een uur moet nablijven. Wanneer je er een uur niet was, moet je dezelfde dag (of anders later in de week) 2 uur na blijven. Bij een dag spijbelen moet je een hele week nablijven. Wanneer dit alles te vaak voorkomt, worden je ouders ingelicht en worden de straffen alleen maar zwaarder. Nou... bijna niemand kwam meer te laat en nablijven gebeurde ook bijna niet meer. Ook omdat mijn coördinaten zich strikt aan deze regels hielden.
bij ons is dat dus al zo. anders zou er toch echt heel wat meer te laten worden gekomen, om maar iets te zeggen. dan hadden ze mij het eerste ook niet vaak op tijd gezien. ze staan bij de deur, geen ontkomen aan. en aan dat uurtje ook niet. en verder nog 3x te laat in de les in de volgende uren (of het 2e bijv. bij 1e verval) ook een uur.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 17:05
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
GanzenVeer schreef op 04-12-2004 @ 18:02 :
bij ons is dat dus al zo. anders zou er toch echt heel wat meer te laten worden gekomen, om maar iets te zeggen. dan hadden ze mij het eerste ook niet vaak op tijd gezien. ze staan bij de deur, geen ontkomen aan. en aan dat uurtje ook niet. en verder nog 3x te laat in de les in de volgende uren (of het 2e bijv. bij 1e verval) ook een uur.
nou bij ons is het gewoon bij iedere keer een uur nakomen, ook tijdens bijv. t 5e uur na de pauze... (hm, ik zit niet meer op die school, maar praat alsof ik dat nog wel zit )
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 17:38
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Wojoo.. als je bij ons te laat komt, moet je officieel de volgende ochtend om 8 uur komen (ipv 8.35) en als je het eerste uur vrij hebt om 8.45 ipv 9.25. Maar als de concierges je aardig vinden en je komt niet te vaak te laat (max 1x in de week) hoeft dat nooit..
En als je spijbelt moet je officieel 2 uur nablijven, maar ze pakken 1 op de 50 spijbeluren. Ik snap dat ook niet echt, maar vind het wel prima zo.
Trouwens, vriendin van me moest 2 uur nablijven, omdat ze een uur gespijbeld had (ze had net de pech 1 van die 50 uren te zijn ) en toen mocht ze na 1 uur weg, omdat de coordinator in een goede bui was..
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 18:12
.Pure
.Pure is offline
Citaat:
FMathers schreef op 04-12-2004 @ 18:38 :
Wojoo.. als je bij ons te laat komt, moet je officieel de volgende ochtend om 8 uur komen (ipv 8.35) en als je het eerste uur vrij hebt om 8.45 ipv 9.25. Maar als de concierges je aardig vinden en je komt niet te vaak te laat (max 1x in de week) hoeft dat nooit..
En als je spijbelt moet je officieel 2 uur nablijven, maar ze pakken 1 op de 50 spijbeluren. Ik snap dat ook niet echt, maar vind het wel prima zo.
Trouwens, vriendin van me moest 2 uur nablijven, omdat ze een uur gespijbeld had (ze had net de pech 1 van die 50 uren te zijn ) en toen mocht ze na 1 uur weg, omdat de coordinator in een goede bui was..
Ja zo is dat bij ons ook. Alleen is het 8.20 ipv 8.35.

Maar ik heb eens gestemd. Waarom? Omdat je vaak geen ene flikker in de lessen doet, vaak meer tussenuren op een dag dan les hebt, afdelingsleider die zo slordig is als wat, etc.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 20:04
Verwijderd
Eens. Maar de Tweede Fase bevordert ook de zelfstandigheid van leerlingen, door ze meer vrijheid/keuzes te geven. Spijbelen is een van die keuzes, en als mensen (te veel) spijbelen komen ze er vanzelf wel achter.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 20:05
Stff
Avatar van Stff
Stff is offline
oneens,

als je in een zelfstudie uur wel of niet wilt studeren is aan jezelf. ik zelf heb het eigenlijk nooit gedaan maar daarom ben ik niet meer gewone lesuren gaan spijbelen
__________________
Mess with the Best, Die Like the Rest | | Suus, Chelle, Linds, Marte, Daphne & Anne | | What the Eyes See and the Ears Hear the Mind Believes
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 23:08
BrunetJuh
Avatar van BrunetJuh
BrunetJuh is offline
ik ben het er mee eens. ik zit nu in de 4de en ik heb echt superveel tussenuren. omdat ik nogal ver van mijn school woon, kan ik niet eventjes gauw naar huis om te relaxen. gelukkig ga ik dan altijd shoppen, ook al is het slecht voor mijn bankrekening , bij mij op school spijbelen er echt super veel. al die tussenuren is tijd verdoen!
__________________
move your body next to me
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:26.