Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-02-2005, 21:34
dark*dizzie*
Avatar van dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
is hier iemand die een opleiding verloskunde heeft gedaan? Wat voor soort opleiding was dat en hoe heb je die opleiding ervaren?
__________________
Foras exire Jippus ac Jannica non possunt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-02-2005, 16:43
koekiemonstertje
Avatar van koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
Eerst was ik er ook van overtuigd dat verloskunde de opleiding voor mij was. Op de studiemarkt in Utrecht ben ik toen in contact gekomen met een paar studenten en toen is het me ontzettend tegen gaan staan...

Ten eerste moet je je bedenken dat het een levensstijl is en of je dat wel wilt. Je kunt altijd opgeroepen worden. Je bent heel erg verantwoordelijk en moet goed beslissingen kunnen nemen...

Daarnaast vraagt de opleiding veel van je. De toelatingseisen zijn heel erg streng, ik weet niet of je daar al naar gekeken hebt maar van de 800 aanmeldingen worden er maar 200 geplaatst!
De studente die ik sprak zat in Maastricht op de opleiding en liep stage in Den Helder! Daar zat ze dan ook op kamers omdat je ook in je stage altijd oproepbaar bent. Die studente zei dat het eigenlijk onmogelijk was om een baantje daarnaast te nemen...

Maar je hebt wel een prachtig beroep. Je mag bij hele speciale momenten zijn.....

Tip van mij: praat met studenten en zo kom je er achter hoeveel jij er voor over hebt om verloskundige te worden...
Voor mij zater er te veel nadelen aan....
__________________
Dromendief
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 16:27
dark*dizzie*
Avatar van dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
thanks! Ik wil eigenlijk al heel mijn leven of dokter of verloskundige worden. Lijkt me allebei super.
__________________
Foras exire Jippus ac Jannica non possunt
Met citaat reageren
Oud 05-03-2005, 21:34
Verwijderd
Citaat:
koekiemonstertje schreef op 14-02-2005 @ 17:43 :
Daarnaast vraagt de opleiding veel van je. De toelatingseisen zijn heel erg streng, ik weet niet of je daar al naar gekeken hebt maar van de 800 aanmeldingen worden er maar 200 geplaatst!
Daar zat ze dan ook op kamers omdat je ook in je stage altijd oproepbaar bent. Die studente zei dat het eigenlijk onmogelijk was om een baantje daarnaast te nemen...
Is het niet zo dat er maar zo weinig mensen worden toe gelaten omdat er gewoon niet meer vraag is naar nog meer verloskundige?
Ik ken iemand (zij deed vorig jaar 1 jaartje hbo-v, omdat ze dus niet toegelaten was het eerste jaar), zij is dit jaar dus met verloskunde begonnen en ze vindt het voor zover ik weet erg leuk.
En van die stage, dat is toch bij elke stage wel een beetje zo, dat het lastig is om een bijbaantje te hebben? Daarnaast het is alleen de periode dat je stage loopt moeilijk, maar verder toch niet.
Zou wel eens gaan kijken als het je interesseert .
Met citaat reageren
Oud 07-03-2005, 22:29
5803
5803 is offline
wat er wordt gezegd over dat je op elk moment opgeroepen kan worden, dat klopt niet. het ligt er aan natuurlijk of je een eigen praktijk hebt in je eentje, of in een praktijk werkt met meerdere mensen, dit is een stuk gebruikelijker.
Als je in je eentje een praktijk runt, heb je niet zoveel patienten, dus hoef je meestal maar 1 a 2 bevallingen per week te doen.
Als je in een praktijk met meerdere mensen werkt, maak je gebruik van diensten, dan heb je bijv. 48 uur dienst achter elkaar, in die tijd doe jij alle bevallingen. Als je bijv. met zijn 5en bent, wat best een gebruikelijk aantal is, heb je weinig dienst, maar je weet wel zeker, omdat je een groter patientenbestand hebt met 5 mensen in dienst, dat je er in die tijd ook echt uit moet.



en nee, ik weet dit niet allemaal zelf, maar mijn zus is 4e jaars verloskunde in Maastricht. (vrijdag gaat ze trouwens voor een stage naar Ghana, erg gaaf!)
__________________
in the sky with diamonds.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 15:40
koekiemonstertje
Avatar van koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 05-03-2005 @ 22:34 :
Is het niet zo dat er maar zo weinig mensen worden toe gelaten omdat er gewoon niet meer vraag is naar nog meer verloskundige?

En van die stage, dat is toch bij elke stage wel een beetje zo, dat het lastig is om een bijbaantje te hebben? Daarnaast het is alleen de periode dat je stage loopt moeilijk, maar verder toch niet.
Er wordt door middel van eerst een loting en daarna nog eens een gesprek bepaald of je geschikt bent voor het beroep. Komend jaar wordt het systeem geloof ik wat aangepast...? Als je verloskundige wordt ben je vrijwel verzekerd van een baan.

De studie bestaat voor 50% uit stages.... tijdens je stage kan je elk moment opgeroepen worden omdat je natuurlijk veel moet meemaken, dan is een baantje daarnaast niet zo handig... Het is een studie van 40 uur per week maar dan ook echt 40 uur per week (volgens de studente en voorlichter)
__________________
Dromendief
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 16:21
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
koekiemonstertje schreef op 30-03-2005 @ 16:40 :
Er wordt door middel van eerst een loting en daarna nog eens een gesprek bepaald of je geschikt bent voor het beroep. Komend jaar wordt het systeem geloof ik wat aangepast...? Als je verloskundige wordt ben je vrijwel verzekerd van een baan.
Ik ken iemand die bijna afgestudeerd is en nu hard op zoek gaat naar een baan en ze kan helemaal niks vinden! (wel met als verschil dat zij mbo heeft, terwijl jullie het volgens mij over hbo hebben, maar dan nog: volgens haar is er op dit moment behoorlijk weinig verschuiving in 'de branche'.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 10:19
koekiemonstertje
Avatar van koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
Citaat:
Balance schreef op 30-03-2005 @ 17:21 :
Ik ken iemand die bijna afgestudeerd is en nu hard op zoek gaat naar een baan en ze kan helemaal niks vinden! (wel met als verschil dat zij mbo heeft, terwijl jullie het volgens mij over hbo hebben, maar dan nog: volgens haar is er op dit moment behoorlijk weinig verschuiving in 'de branche'.
In bepaalde gebieden zal het aantal verloskundigen genoeg zijn maar zolang er baby's blijven komen zijn er verloskundigen nodig, lijkt mij... Misschien moet ze eens naar nieuwe gemeentes/wijken kijken...

Wat bedoel je met verloskundige op MBO? Is dat niet gewoon kraamverzorgster..?
__________________
Dromendief
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 16:19
5803
5803 is offline
iemand zei dat je als je stage loopt altijd kan worden opgeroepen, maar dat is niet waar. je hebt bijv. dienst dan op maandag en disndag, en dan wel 24 u per dag, en dan kan je opgeroepen worden, ook 's nachts.
__________________
in the sky with diamonds.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 16:29
Verwijderd
Een vriendin van mij gaat het studeren in Antwerpen. Daar moet je wel 5 dagen per week echt van 8 tot 5 naar school, maar heb je weinig huiswerk ernaast. Kamers in Antwerpen zijn verder ook erg goedkoop....
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 16:46
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
koekiemonstertje schreef op 31-03-2005 @ 11:19 :
In bepaalde gebieden zal het aantal verloskundigen genoeg zijn maar zolang er baby's blijven komen zijn er verloskundigen nodig, lijkt mij... Misschien moet ze eens naar nieuwe gemeentes/wijken kijken...

Wat bedoel je met verloskundige op MBO? Is dat niet gewoon kraamverzorgster..?
Nou, ze is wel bij bevallingen enzo. Bij kraamverzorgster denk ik aan iemand die enkel het babietje verzorgt de eerste dagen na de bevalling en wat kleine dingetjes doet, maar zij helpt ook echt met de bevalling (weet dus niet of mijn beeld gewoon fout is van wat een kraamverzorgster is. dat kan ook).
En zij moet dus ook geregeld stand-by staan voor als er iemand gaat bevallen.

En ja, tuurlijk zijn er veel verloskundigen nodig want er blijven babies komen, maar op dit moment zijn de meeste banen verzet en maar weinig mensen stoppen. En voor mensen die wél stoppen worden maar weinig mensen aangenomen: omdat het economisch niet geweldig gaat probeert men dat met het aanwezige personeel op te vangen.
(tuurlijk komen er ook wel plaatsen gewoon vrij, maar dus niet zo veel om alle afgestudeerden een baan te garanderen)
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren verloskunde
xie2
0 03-01-2014 22:39
Studeren Verloskunde
Laura220
169 23-01-2012 18:08
Studeren Verloskundige toelatingseisen
xxAmbertjee.
1 17-03-2011 18:39
Studeren Verloskunde
IrmZjeuh
5 16-06-2008 11:18
Algemene schoolzaken Verloskunde
ellen16
3 14-07-2003 18:27
Algemene schoolzaken vraagje over toelatingseisen verloskunde
rianne_tje
5 30-08-2002 01:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:48.