Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-01-2012, 13:15
rik92
rik92 is offline
Dit is mijn situatie,

Ik ben nu eerstejaars student en ben al het huis uit. Ik zit niet in een studentenhuis en woon dus echt alleen, dat gaat me opzich prima af. Expres koos ik ervoor niet in een studentenhuis te gaan omdat ik gewoon rust aan mijn hoofd wil, niet in de zooi van anderen wil leven en mijn eigen huisie wilde. In het weekeinde ga ik terug naar mijn ouders.

Mijn studie is leuk, mijn studiegenoten zijn leuk. Maar dat was het dan ook wel. En dat is het probleem…

Als ik eerlijk ben heb ik eigenlijk geen sociaal leven. Ik ben dan wel nooit gepest, en op school had ik altijd wel maatjes waar ik goed mee overweg kon en mee kon lachen, net als nu. Daar bleef het alleen altijd bij… Die banden zijn nu al zo verwaterd dat ik inzie dat het eigenlijk niks voorstelt. Ik ging en ga nog steeds gewoon nooit eens uit! Ik schaam me er gewoon voor maar weet niet hoe ik dat aan moet pakken. Mijn klasgenoten wonen allemaal nog thuis of wel op zichzelf maar niet in de stad van de studie. Er is al vaak voorgesteld om eens wat met zijn allen af te spreken, maar dat is er nooit van gekomen. Iedereen gaat gewoon leuke dingen doen met hun vriendenkring die ze al lang om zich heen hebben gebouwd in hun oude situatie. Ik heb dat dus niet. Dat Probeer ik wel op te bouwen maar gaat dus niet.

Daar komt bij dat ik op sociaal gebied inmiddels een behoorlijke achterstand heb opgelopen.

Het eerste wat jullie me nu zullen zeggen is dat ik me moet aanmelden bij een studentenvereniging. Dat begrijp ik maar dat is niks voor mij. Het moet gewoon vrijblijvend zijn, ik ben totaal geen zuipschuit of kuddedier, en hou al helemaal niet van 'losgaan op muziek' (electronische mainstream rommel, oh cherso stijl).

Doe mij maar gewoon een avond lachen en praten in een kroeg.