Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-08-2002, 16:59
Verwijderd
Ik zat me laatst eens te bedenken,
wat als je nou eens zelfmoord pleegt, als je op je best bent.

Mensen zullen je altijd herinneren zoals je op het moment van zelfmoord was.

Neem als voorbeeld eens Kurt, Marilyn of Elvis deze zijn alle drie op een jonge leeftijd vermoord/zelfmoord of aan ziekte overleden.
Maar deze mensen zullen altijd herinnert blijven zoals ze op dat moment waren.

Dit werkt in princiepe dus ook bij jezelf, je zult een betere herinnering zijn.

Enigste waar je op moet letten is dat je geen zelfmoord pleegt dmv messen, wapens ed.
Dit omdat hier foto's van gemaakt zullen worden en er dus de herinnering negatiever word.

Maar hoe zien andere mensen dit?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-08-2002, 17:48
Tio
Avatar van Tio
Tio is offline
Zelfmoord plegen om anderen goede herinnering aan je te geven vind ik onzin. Je leeft toch ook voor jezelf en niet voor anderen?
Zelfmoord wordt trouwens zowiezo negatief gezien, daarom heet het ook zelfMOORD (ik zal proberen mij voortaan van zelfdoding te bedienen).
Je familie/vrienden etc. zullen zich trouwens ook blijven afvragen of alles wel zo goed ging met je en natuurlijk zijn ze helemaal diep geschokt en dat is weer averechts volgens jouw principe.
En alleen als je in de toekomst kan kijken weet je wanneer je op je best bent (wat trouwens ook nog eens iets subjectiefs is).

Pleeg gewoon geen zelfdoding, je leven zit vol verassingen en je moet er zoveel mogelijk van genieten. En het is helemaal zinloos om zelfdoding te plegen voor anderen, want dat is wat je feitelijk impliceert.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 18:44
Rhinus
Rhinus is offline
Ik ben 't helemaal met McLaren eens. Maar ik leef niet voor anderen. Dus ik doe 't niet.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 19:12
Verwijderd
Heb ik vaak zat over nagedacht.. Ik zou het alleen niet doen voor de herinnering van anderen, ik zou het doen omdat ik gelukkig wil sterven. En op het moment dat ik dan gelukkig ben, zal ik daarbij bang zijn voor de niet-gelukkige momenten, die hoe dan ook weer komen.. en bang zijn om te sterven wanneer ik niet meer gelukkig ben, of levensmoe ben.. door ouderdom of iets dergelijks, weet je.. dat je zo niets meer kan, en dat steeds frustrerender wordt..

Bovendien zou ik er dan zelf in de hand in hebben wanneer ik zou sterven, wat ik ook een prettiger idee vind. Ik zou er dan wel een mooie dood van maken, op een mooie manier...

Ik sluit die kans dus niet eens uit, dat ik dat ook doe.. Maar praat er nooit over eigenlijk, want dan gaan mensen zich allen maar zorgen maken
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 21:06
moucie
moucie is offline
Citaat:
Tio schreef:
Zelfmoord plegen om anderen goede herinnering aan je te geven vind ik onzin. Je leeft toch ook voor jezelf en niet voor anderen?
Zelfmoord wordt trouwens zowiezo negatief gezien, daarom heet het ook zelfMOORD (ik zal proberen mij voortaan van zelfdoding te bedienen).
Je familie/vrienden etc. zullen zich trouwens ook blijven afvragen of alles wel zo goed ging met je en natuurlijk zijn ze helemaal diep geschokt en dat is weer averechts volgens jouw principe.
En alleen als je in de toekomst kan kijken weet je wanneer je op je best bent (wat trouwens ook nog eens iets subjectiefs is).

Pleeg gewoon geen zelfdoding, je leven zit vol verassingen en je moet er zoveel mogelijk van genieten. En het is helemaal zinloos om zelfdoding te plegen voor anderen, want dat is wat je feitelijk impliceert.
helemaal mee eens
ik vind wel dat je respect moet hebben voor mensen die dat doen, als ze geen andere uitweg meer vinden, dat ze dan toch nog de moet kunnen vinden om het te doen.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 22:06
Verwijderd
Of mensen blijven zich eeuwig afvragen 'hij was zo succevol, waarom dééd hij het nou, wat een sukkel/vage gast'

Dat is leuk...
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 22:40
~Black Rose264~
~Black Rose264~ is offline
Dat is volgens mij de meest doelloze actie ooit. Zelfmoord pleeg je na mijn weten niet om een goede indruk achter te laten, maar omdat je weg wil van hier... En alsnog, mensen hebben een betere herinnering als je een natuurlijke dood sterft denk ik. Anders zal iedereen zich alsnog afvragen wat er mis was, en dan denken ze ook niet meer dat je op je best was....
Lijkt mij dan.....
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 22:43
Verwijderd
Ik weet zelfs wel [a]zeker[/a] dat mensen je een eikel vinden nadat je zelfmoord hebt gepleegd, hoe goed je op je hoogtepunt ook was...
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 22:54
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
nare man schreef:
Ik weet zelfs wel [a]zeker[/a] dat mensen je een eikel vinden nadat je zelfmoord hebt gepleegd, hoe goed je op je hoogtepunt ook was...
Wat een onzin. Want wat vinden 'we' Kurt Cobain toch een lul..
Met citaat reageren
Oud 20-08-2002, 00:52
cerys
Avatar van cerys
cerys is offline
vaak kun je niet zien of iemand die zelfmoord pleegt "op zn best was" of niet, tis dubbel, ze herinneren je als een gevoelloos kreng die jankende mensen achter laat, maar ook als iemand die vreugde uitstraalde (ofzo)

mijn moeder ziet helaas nu in alle iets-minder-dan-vrolijk-blikken op foto's en filmpjes en teksten van mijn broer een en al zelfmoordgedachtes, het is gewoon absurd, om een beetje een "goede" indruk achter te laten moet je dus je hele leven lang heel vrolijk kijken?

ik geloof niet dat iemand hier veel wijzer uit kan worden, sorry
__________________
I'm in the forest

Laatst gewijzigd op 20-08-2002 om 00:58.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2002, 08:07
Tio
Avatar van Tio
Tio is offline
Tenzij je euthenasie ook tot zelfdoding rekent zullen mensen zich bij zelfdoding volgens mij altijd afvragen of het wel goed met je ging en waarom je het hebt gedaan. Van iemand die al tijden depressief was zullen mensen het nog verwachten. Van iemand die op zijn/haar (ingebeelde) hoogtepunt was zullen ze het ontzettend vreemd vinden.
Ik vind zelfdoding zowiezo niet getuigen van veel respect voor het leven en voor je omgeving, maar sommige mensen kunnen gewoon echt niet verder met hun leven.
Zelfdoding omdat je er nou zin in hebt getuigt denk ik van nog minder respect en eigenlijk vind ik het ook nog wel een belediging voor de mensen die het zouden doen omdat ze niet verder kunnen.
Ik vraag me trouwens af of alle voorstanders het nog wel willen als ze daadwerkelijk op hun hoogtepunt zijn...
__________________
Elke dag kaas is ook niet alles
Met citaat reageren
Oud 20-08-2002, 11:08
Dying Bride
Dying Bride is offline
Zelfdoding is nooit goed, ook niet om de herinnering aan jezelf goed te houden, want zeg nou zelf, behalve verdriet zullen de mensen die je achterlaat ook onbegrip en een ietsie pietsie woede koesteren over jouw actie. Natuurlijk kan je ook nooit weten wanneer je op je best bent, het leven blijft je verassen
-met goede EN slechte dingen natuurlijk-. En waarom zouden mensen je beter herinneren als je voortijdig -op het hoogtepunt van je leven- een einde eraan maakt? Het is niet alsof mensen je slechter herinneren als je na een lang gelukkig leven overlijd in je slaap
__________________
Amd I sat alone on the edge of dreams, watching birds...
Met citaat reageren
Oud 20-08-2002, 14:02
Verwijderd
Mag ik even de naam "Marylin Monroe" [of hoe spel je dat] noemen .

Die heeft ook zelfmoord gepleegd op jobnge leeftijd, maar kijk eens hoe die herinnerd word..


die word altijd herinnerd als de mooie witte dame die kon zingen enzo
Met citaat reageren
Oud 20-08-2002, 15:14
Tio
Avatar van Tio
Tio is offline
Ook herinnerd iedereen zich dat ze zelfdoding heeft gepleegd, wat misschien jammer was voor de rest van haar veelbelovende carrière.
Ik weet trouwens niet hoe haar familie zich haar herinnert, maar ik denk dat die het er ietsje moeilijker mee hebben dan de rest van de wereld.
En stel bijvoorbeeld dat je 38 bent en op het zogenaamde hoogtepunt van je leven bent. Je hebt twee kinderen. Die wil je dat dan toch niet aandoen? Ik vind het gewoon verdomd egocentrisch, dat hele gedoe van zelfdoding. (voor alle duidelijkheid, ik heb het overwogen en het niet gedaan, juist voor de rest v/d wereld niet, vond ik zo zielig voor ze)
Het leven is geen consumptieproduct wat je weggooid als je denkt dat 't z'n beste tijd heeft gehad!
__________________
Elke dag kaas is ook niet alles
Met citaat reageren
Oud 20-08-2002, 18:48
Andora
Avatar van Andora
Andora is offline
hmm, ik snap ut niej... waarom zouw juh zelfmoord plegen als je gelukkig bent? ik neem aan dat je dan weer ziet waarom je leeft en de dingen die leuk zijn enzow....
En waarom zouw je daar dan meteen afscheid van nemen, als je er nog van kan genieten...
ok, zuh zullen juh maybe wel herinneren als vrolijk enzow, maar is dat 't nou echt waard?

Blackdolfin
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 22:39
Lindansje
Avatar van Lindansje
Lindansje is offline
Citaat:
McLaren schreef:
Mag ik even de naam "Marylin Monroe" [of hoe spel je dat] noemen .

Die heeft ook zelfmoord gepleegd op jobnge leeftijd, maar kijk eens hoe die herinnerd word..


die word altijd herinnerd als de mooie witte dame die kon zingen enzo
Citaat:
Nadat ze president John F. Kennedy lispelend had toegezongen ('Happy Birthday') kwam er een vroegtijdig, tragisch einde aan haar leven. Ze werd levenloos gevonden in haar slaapkamer. Sindsdien hebben duizenden fans hun hoofd gebroken over de doodsoorzaak: was er kwade opzet in het spel of kwam Marilyn op een natuurlijke manier aan haar einde? Wellicht wordt dit raadsel ooit opgelost.
bron: http://www.geschiedenis.nl/overige/m...um/marilyn.htm

En die wordt niet enkel als de mooie jonge dame herinnerd, maar ook (misschien wel vooral) als het tragische voorbeeld van iemand die alles doet om gelukkig te worden, maar daar uiteindelijk niet in slaagt.
__________________
No sig today.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2002, 17:13
LiViNg EnD
Avatar van LiViNg EnD
LiViNg EnD is offline
t iz simpel: pleeg GEEN zelfmoord ofwel, als je dat NIET doet en probeert een waardevol en leuk leven te leiden, dan zul je nogwel het ALLERBEST herinnerd worden
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie ik haat mijn leven en beste vriendin laat me stikken
trustnobody
10 30-09-2012 08:20
Wegwijzen & Voorstellen Beste vriendin laat me stikken, ik haat mijn leven
trustnobody
1 25-09-2012 16:21
Psychologie ik haat mijn leven en beste vriendin laat me stikken
trustnobody
1 25-09-2012 16:19
Wegwijzen & Voorstellen Beste vriendin laat me stikken
trustnobody
1 25-09-2012 15:33
Psychologie Geef niet op
Columbia
3 06-10-2008 14:55
Psychologie Zelfmoord
barkrukkie
45 02-09-2002 15:09


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:00.