Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-08-2002, 17:06
rianne_tje
rianne_tje is offline
He mensjus
Ik wil misschien verloskunde gaan studeren, maar ik heb C&M met bio 1&2 (VWO-niveau)..
Als toelatingseisen hebben ze of biologie en scheikunde in je pakket,of de profielen N&T en N&G, maar moet ik dan alleen scheikunde inhalen of het hele profiel? en moet ik dan op HAVO niveau de vakken inhalen? Ik hoop dat jullie meer weten alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-08-2002, 17:20
Verwijderd
vertrouw mij niet voor 100% svp

'k weet bijna zeker dat,
je alleen scheikunde hoeft in te halen, en niet het hele pakket.
En dat je als 't een hbo opleiding is, je dat vak ook op havo mag halen (mag ook op VWO natuurlijk) en als je naar de uni wilt het wel op vwo niveau moet..
Met citaat reageren
Oud 20-08-2002, 16:44
Miess
Miess is offline
Mijn vriendin gaat komend jaar verloskunde studeren, zij deed nog oude stijl met scheikunde en biologie. Maar zij komt bij iemand in de klas die ook CM met bio12 had, die heeft in de vakantie scheikunde op HAVO niveau via het James Bosswell instituut in Utrecht ingehaald. Zo kan het dus ook. Succes
Met citaat reageren
Oud 20-08-2002, 19:16
CleoWoman
CleoWoman is offline
Hoi,
Ik studeer verloskunde in kerkrade, maar ik heb havo n&g gedaan en ik weet dat je via een cursus in de zomervakantie (6 weken) een certificaat kunt halen waardoor je toch op de opleiding kunt komen besef wel dat je dan wel heel veel mazzel hebt gehad als je via die weg gaat want ten eerste is er een loting worden 150 doorgelaten en daarna selectie gesprek en als je daar door bent ben je 1 van de 65 gelukkige, dus de helf valt af zeg maar. Maar het is zeker de moeite waard want het is een prachtberoep!!!!
Succes!!
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 20:08
Miess
Miess is offline
Je kunt ook, als je niet bent toegelaten aan de hogeschool van Zeeland in (volgens mijn vriendin, studeert verloskunde) Middelburg/Vlissingen de 4,5 jaar durende opleiding HBO-V(verpleegkunde)/vroedkunde doen. Na afloop van die opleiding krijg je het Nederlandse diploma HBO-V(verpleegkundige) en het Vlaamse diploma Vroedvrouw(of vroedman). Daarmee kun je ook in Nederland werken als verloskundige. Voor die studie heb je ook geen scheikunde nodig. Nadeel is dus wel dat het gedeelte vroedkunde in Antwerpen wordt gegeven en dat de onderwijsvorm daar anders is.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2002, 01:59
2Real4You
2Real4You is offline
Kun je vangen?
__________________
Monsters slapen nooit, dus ik ga gewoon naar bed. -Blof
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:04.