Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-05-2014, 13:45
Idk_fucklife
Idk_fucklife is offline
Hallo,

mijn beide ouders (al twaalf jaar gescheiden) zijn depressief.
Ik en mijn broer wonen het meest van de tijd bij onze moeder. Die schreeuwt het elke dag uit dat we niets doen en dat ze haar leven haat. En alles.
Onze vader zien we om het weekend, en die is stiller depressief. Soms komt er opeens iets uit. maar dat is het.

Kan ik hier iets aan doen? Ik snap het goed dat ze zich kut voelen, maar dan hoeft mijn moeder het niet altijd op ons te uiten, om daarna sorry te zeggen en de volgende dat tig keer zo hard te schreeuwen.

Help alsjeblieft
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-06-2014, 12:47
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Dit past beter op Psychologie, ik verplaats je topic even.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2014, 15:05
Stefan B
Stefan B is offline
Hallo,

Dit is inderdaad een vervelende situatie. Belangrijk is om te onthouden dat de kans groot is dat ze haar persoonlijke problemen uit op jou en je broer en dat het niet persoonlijk is.

Wat je eraan kunt doen is enorm afhankelijk van je leeftijd en situatie.

Als je minderjarig bent en ze jou of je broer fysiek mishandeld dan moet je spoedig contact opnemen met de politie of kinderbescherming, maar uit je verhaal lijkt het erop dat dit niet het geval is (wou het voor de zekerheid toch even noemen).

Om je vraag wat directer te beantwoorden zou ik het volgende adviseren:
Uit je verhaal begrijp ik dat er momenten zijn dat ze sorry zegt. Maak van die momenten gebruik om duidelijk (en indien mogelijk rustig) te vertellen dat je haar gedrag vervelend vind en vraag of je haar kunt helpen (indien je dit wil). Mocht dit niet helpen en mocht je erge gevolgen overhouden aan het gedrag van je moeder (slechter resultaat op school, onveilig gevoel in je eigen huis, etc.) dan kun je het beste even contact opnemen met professionals.

Hou er wel rekening mee dat ik, als de meeste mensen hier (mogelijk zelfs allemaal), niet ben opgeleid om deze situatie op te lossen en dat bovenstaande slechts een advies is. Mocht je een directere oplossing willen dan raad ik je nogmaals aan contact op te nemen met mensen die hiervoor zijn opgeleid.

-Stefan
Met citaat reageren
Oud 04-06-2014, 16:05
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Fysieke mishandeling of niet, het is duidelijk dat TS eronder te lijden heeft dat zijn ouders depressief zijn. Iemand die depressief is kan niet de ouder zijn die hij zou moeten zijn.
Het is helemaal niet gek om eens te gaan praten met een contactpersoon op jouw school, die staan in elk geval altijd klaar voor een gesprek en dat kan al heel fijn zijn.
Krijgen je ouders ook hulp voor hun geestelijke problemen? Wat een lastige situatie.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2014, 09:04
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Er bestaan ook kopp-groepen. Kopp staat voor kinderen van ouders met psychiatrische problemen (als ik het zo goed uit mijn hoofd zeg). Ik weet niet of het iets voor jullie is, maar ze bestaan in ieder geval. In zulke groepen kun je het over dit soort dingen hebben en vast ook tips krijgen over hoe je gier het best mee om kunt gaan. Sterkte in ieder geval!
__________________
Lariekoek en apekool!
Met citaat reageren
Oud 22-06-2014, 14:45
lomeya
lomeya is offline
ik snap je helemaal. mijn zusje is ook depressief maar je ouders kunnen er niks aan doen. ze bedoelen het niet zo naar jullie. ik denk dat ze het beste met een psychiator kunnen praten. misschien kunnen ze samen of alleen op vakantie een weekje.. dat geeft misschien al veel rust voor ze. depressie gaat in iedergeval niet vanzelf weg. ga praten met je ouders over wat hun dwars zit. het is voor hun misschien wel moeilijker dan jou jullie. geef ze veel liefde en steun want dat is het beste wat ze nu nodig hebben. medicijnen kan ook maar rust en familie is een beter 'medicijn'

veel sterkte x
Met citaat reageren
Oud 21-07-2014, 08:14
draadlozekabel
draadlozekabel is offline
Psycholoog, er valt niks te doen.. het zijn geen kinderen dat je ze moet zeggen wat ze fout doen. Al is het wel erg dat je djt meemaakt, sterkte. Nogmaals ik raad een psycholoog aan, en houd je zelf bezig met een hobby ofzo. Het komt goed !
Met citaat reageren
Oud 08-09-2014, 21:56
SecretMillion
Avatar van SecretMillion
SecretMillion is offline
Het zou heel goed kunnen dat je V en M niet bewust doorhebben dat ze depressief zijn. Heel vaak moet een ander je er op wijzen en dan nog is het moeilijk om het te accepteren. Ze zal zich heel erg verlaten of misdeeld voelen en geen kant op kunnen met die woede.

Ik denk persoonlijk dat je er weinig aan kunt doen, ik denk zelfs dat het je zoveel energie gaat kosten dat andere dingen er onder gaan lijden. Het enige wat je kunt doen is 1) goed voor jezelf zorgen en uit de wind blijven 2) kijken of je je moeder naar een huisarts kunt krijgen
__________________
E = M*C^2 = 0
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Zelfmoord maar niet depressief
lola1919
17 15-08-2013 14:19
De Kantine Hoe oud denk je dat jouw ouders zullen worden?
Verwijderd
41 18-03-2010 21:26
Psychologie Het-Grote-Lucht-Je-Hart-Topic #112 ‎
Verwijderd
492 06-11-2007 19:05
Psychologie "depressief" of schop onder je hol, en door
Verwijderd
185 10-04-2007 19:29
Psychologie manisch depressief
vievo
10 12-07-2003 16:00
Psychologie Wat kunnen de oorzaken zijn van anorexia?
-Meisje-
31 01-02-2003 06:23


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:37.