Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-01-2012, 22:46
Grey Night
Grey Night is offline
Dus, wat is in jullie ogen verliefdheid?
Vertel wanneer je je verliefd voelde en wat voor gevoel dat gaf.

T.S. begint:

Ik weet niet zeker of ik ooit echt verliefd ben geweest. Ik houd nogsteeds wel veel van iemand maar weet niet zeker of dit verliefdheid is, of gewoon hechte vriendschap.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-01-2012, 23:03
Max^.^
Avatar van Max^.^
Max^.^ is offline
voor mij verlieftheid is als je bereid bent om alles voor je vriendin te doen, dat je haar blij wilt maken, dat je haar een gelukige life geeft of meschien ben ik alleen maar zo.. ^_^
Met citaat reageren
Oud 27-01-2012, 02:13
Henkensen
Henkensen is offline
Citaat:
voor mij verliefdheid is als je bereidt bent om alles voor je vriendin te doen, dat je haar blij wilt maken, dat je haar een gelukkig leven geeft of misschien ben ik alleen maar zo.. ^_^
precies dit.. (also, NL these days,it ain't so hard)

ik zou alles voor men vriendin doen.

Laatst gewijzigd op 27-01-2012 om 02:14. Reden: puntuatie ivm grammar nazi's zoals ik
Met citaat reageren
Oud 27-01-2012, 16:12
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Zeg eh, "men" is ook geen bezittelijk voornaamwoord, hoor. Dus ga niet anderen corrigeren als je het zelf ook niet kunt. Verder beginnen zinnen met een hoofdletter en zelfs in je reden voor aanpassen maak je een fout, namelijk: "puntuatie." Dat is geen woord.

Edit: nog erger: Ze had "bereid" wel goed geschreven. Er komt geen -t achter. En dan als laatste nog meer gezeur van mij: "it ain't" is ook pijnlijk voor de ogen.

Laatst gewijzigd op 27-01-2012 om 16:43.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2012, 16:30
EZBlade
Avatar van EZBlade
EZBlade is offline
Citaat:
Voor een taalnazi ben je wel echt slecht
Met citaat reageren
Oud 27-01-2012, 16:49
icetea296
Avatar van icetea296
icetea296 is offline
wrm letten al die mensen toch zo op die spelling mij maakt het echt niks uit zelf ben ik er ook echt slecht in maarja... ik zou ook echt alles doen voor degene waar ik nu echt kei erg verliefd op ben
Met citaat reageren
Oud 27-01-2012, 16:49
Verwijderd
Citaat:
Voor een taalnazi ben je wel echt slecht
Iig, verliefdheid, een warm, vlinderig gevoel, zweverig, alsof alleen die persoon nog belangrijk is.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2012, 16:54
EZBlade
Avatar van EZBlade
EZBlade is offline
Citaat:
wrm letten al die mensen toch zo op die spelling mij maakt het echt niks uit zelf ben ik er ook echt slecht in maarja... ik zou ook echt alles doen voor degene waar ik nu echt kei erg verliefd op ben
Ten eerste, het staat slordig. Nu is een foutje niet erg, maar sommige mensen maken er echt een bende van. En dan vooral het zogenaamde internettaalgebruik.

Ten tweede verbetert hij iemand anders en daarna maakt hij zelf fouten
Met citaat reageren
Oud 27-01-2012, 17:11
Korreltjezout
Avatar van Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Ik kan het zo één, twee, drie niet omschrijven als ik eerlijk ben.
__________________
Forumdownie
Met citaat reageren
Oud 27-01-2012, 18:20
Verwijderd
Dat je diegene aankijkt en vagelijk denkt 'haha ik ben zo verliefd, ik proef mijn eten niet eens' en er dan na vijf minuten achterkomt dat je gewoon al die tijd met je vork in je drinken hebt zitten roeren.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2012, 19:07
sir_mcmanus
Avatar van sir_mcmanus
sir_mcmanus is offline
Of nog erger, dat je in je erwtensoep zit te roeren en in elk stukje rookworst de persoon ziet op wie je verliefd bent..

Volgens mij komt het er op neer dat je zo geraakt bent door iemand, uiterlijk of innerlijk of beide, dat je niets liever zou willen dan met die persoon zijn. In gedachten of in werkelijkheid. Dat je steeds een warm gevoel en vlinders in je buik krijgt van hem of haar en die persoon ook de leukste mens ter wereld vindt. En dat je maatschappelijke functioneren ernstig beperkt is.

"Daar zit ik dan met mijn proefwerk. En het enige wat ik op kan schrijven, is de naam van mijn nieuwe vriendje.." -Loesje
Met citaat reageren
Oud 27-01-2012, 19:19
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik vind het zo moeilijk om de grens tussen 'verliefd' en 'leuk vinden' aan te geven. Verliefd zijn denk ik echt aan zo veel mogelijk bij iemand willen zijn en je aanzienlijk beter voelen als je bij die persoon bent, zo van, het maakt niet uit dat mijn band lek is en we nu drie kwartier naar huis moeten lopen want jij loopt naast me. En het gevoel dat er weinig dingen zijn die je niet zou willen afzeggen om iets met die persoon te doen als die je nodig heeft op dat moment.
Maar er is natuurlijk ook het verliefd zijn op iemand waar je niet zo veel contact mee hebt, dat is meer een soort obsessie, voor mijn gevoel. Dat je steeds op zijn/haar facebook kijkt of er nieuws is, alles wat diegene doet leuk vindt en de hele tijd aan hem of haar moet denken maar je bijna een paniekaanval krijgt bij het idee dat je ooit zou moeten vertellen wat je voelde of een gesprek moest gaan voeren met die persoon. Vanzelfsprekend heeft de eerste variant mijn voorkeur.
Iemand leuk vinden is denk ik meer dat je graag bij die persoon bent en er fysieke aantrekkingskracht is maar je elkaar niet per se mist als jullie niet bij elkaar zijn en je ook als je bij elkaar bent.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 28-01-2012, 13:47
Grey Night
Grey Night is offline
Citaat:
Dat je diegene aankijkt en vagelijk denkt 'haha ik ben zo verliefd, ik proef mijn eten niet eens' en er dan na vijf minuten achterkomt dat je gewoon al die tijd met je vork in je drinken hebt zitten roeren.
Ha ha die is goed! Heb je dat wel eens gehad? Zoiets kan ik me dus niet voorstellen... Moet nog komen denk ik dan

Citaat:
Of nog erger, dat je in je erwtensoep zit te roeren en in elk stukje rookworst de persoon ziet op wie je verliefd bent..
Lijkt me moeilijk eten (vandaar het 'ik krijg geen hap door m'n keel')

Wat ik wel eens had was dat ik de naam van het meisje waar ik verliefd op was overal zag (zelfs woorden die ook maar een paar letters van haar naam bevatten)
Met citaat reageren
Oud 28-01-2012, 18:42
TOMMYHILFIGERRR
TOMMYHILFIGERRR is offline
Hm, een moeilijke.

Voor mij is verliefdheid: heel de dag aan de persoon denken, echt kriebels in je buik hebben, opvallend vrolijk zijn, opvallend veel zin in romantische films hebben, enzovoort.

Maar ja, dat verschilt natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 28-01-2012, 20:28
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Hmm, ik ga niet eens proberen dat uit te leggen. Lukt me toch niet.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2012, 11:55
Verwijderd
Een mechanisme om voortplanting te stimuleren.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Wat is liefde nu eigenlijk?
botervleug
44 12-11-2008 12:26
Liefde & Relatie wat is het nou?
charlieangel
10 08-02-2007 11:14
Liefde & Relatie Wat IS verliefdheid?
Yab-Yum
20 18-01-2005 16:38
Liefde & Relatie Wat is verliefd zijn?
Multilot
32 19-10-2003 10:14
Verhalen & Gedichten Liefde is?????
vrolijkevlinder
2 23-09-2002 16:18
Liefde & Relatie Wat is Liefde nou eiegenlijk?
Verwijderd
9 19-02-2002 22:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:52.