Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-04-2005, 11:19
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
LittleStar3 schreef op 04-04-2005 @ 11:40 :
Bedankt voor je antwoord
Nee, ik was net met een nieuwe strip begonnen. Ik had de eerste pil uit de 2de strip geslikt, was de 2de pil vergeten en heb die samen met de 3de ingenomen.
Ik dacht zelf ook al dat alles vanaf de 2de strip geldt als 3de week maar wist het niet helemaal zeker.
Nu dus gewoon de 2de strip afmaken en dan weer een stopweek houden?
Ja, volgens mij is dat dan wel ok. Eventueel kun je er één of twee nog extra slikken omdat er in de bijsluiter staat dat je 21 pillen moet slikken vanaf de vergeten pil, maar ik weet niet of dat noodzakelijk is voor de veiligheid.
__________________
Keep on rockin'
Oud 04-04-2005, 18:50
Verwijderd
Ik was bij mijn vriendje gaan logeren.
Ik zat in de laatste week, de laatste dag moest ik nog nemen. 1 pil dus en dan had ik mijn stopweek.
Maar...... ik was hem dus vergeten thuis, en toen heb ik hem een dag daarna genomen,... stom als ik ben lees ik niet eerst de beschrijving door. Maar goed, er stonden 2 mogelijkheden, 1 je slikt hem, en hebt geen stopweek. 2. je begint gelijk aan je stopweek.
Ja dus ik had geen keus heb voor de 1e gekozen.
Maar er staat dat je zo aan het einde van de strip een beetje ongesteld kan worden, maar ik ben dat nu al een beetje en dit is pas de 3e dag erna.
En is het nu wel veilig ofzo?
Oud 04-04-2005, 22:13
x-ViXeN-x
Avatar van x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Als je gewoon door bent gegaan met de volgende strip blijf je gewoon veilig hoor, je hebt gewoon last van doorbraakbloedingen. Waar ik gelukkig nooit last van heb.
__________________
"I would like to help the world, but killing is still not allowed."
Oud 05-04-2005, 10:28
fib
Avatar van fib
fib is offline
Hallow
Ook ik heb een vraagje
Op dinsdag ging ik vloeien, zaterdags slikte ik mijn allereerste pil (zodat ik niet in het weekend ongesteld zou worden). Nu is de strip op en is mijn stopweek begonnen. Maar ik ben nog steeds niet ongesteld geworden.

Is mijn lichaam even in de war, is dit normaal. as. zaterdag gewoon beginnen met de volgende strip?? of?? toch even de dokter bellen?

gr. fib
__________________
(spellingsfouten krijg je gratis, ik ben dyslectisch)
Oud 05-04-2005, 10:52
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
fib schreef op 05-04-2005 @ 11:28 :
Hallow
Ook ik heb een vraagje
Op dinsdag ging ik vloeien, zaterdags slikte ik mijn allereerste pil (zodat ik niet in het weekend ongesteld zou worden). Nu is de strip op en is mijn stopweek begonnen. Maar ik ben nog steeds niet ongesteld geworden.

Is mijn lichaam even in de war, is dit normaal. as. zaterdag gewoon beginnen met de volgende strip?? of?? toch even de dokter bellen?

gr. fib
Je had dus vrijdags je laatste pil. Als ik op vrijdag mn laatste pil slik word ik ook pas ergens maandag/dinsdag ongesteld.
En zeker omdat je nog maar net aan de pil bent kan het heel goed dat je lichaam daar gewoon aan moet wennen. Misschien wordt je deze week nog wel ongesteld, eerst maar afwachten.
Je moet trouwens wel gewoon zaterdag weer beginnen met je pil (ook als je niet ongesteld bent geworden), want je mag NOOIT je stopweek langer laten worden.

Als je niet ongesteld bent geworden en je maakt je daar zorgen over, dan zou ik inderdaad gewoon even de dokter bellen, al is het maar voor je eigen geruststelling.
(Ik vraag me af of je de pil slikt als anticonceptie, als je geen seks hebt, is er waarschijnlijk sowieso niks aan de hand).
__________________
Keep on rockin'
Oud 05-04-2005, 17:32
fib
Avatar van fib
fib is offline
Citaat:
Konijn schreef op 05-04-2005 @ 11:52 :
Je had dus vrijdags je laatste pil. (....)

Als je niet ongesteld bent geworden en je maakt je daar zorgen over, dan zou ik inderdaad gewoon even de dokter bellen, al is het maar voor je eigen geruststelling.
bedankt voor de info en geruststelling
__________________
(spellingsfouten krijg je gratis, ik ben dyslectisch)
Oud 06-04-2005, 15:19
8m&m85
8m&m85 is offline
Tjaa, nog een pilvraagje en dan meer naar ervaringen.... ik kon het zo snel niet terug vinden, het is vast al lang geweest in dit topic.

Maar ik wil beginnen aan de pil, heb vandaag de pil gehaald, maar ben afgelopen zaterdag ongesteld geworden. Het is dus de 5e dag. In de bijsluiter microgynon 30 staat dat op de 5e dag ook nog kan, dat je dan 7 dagen moet uitkijken. De huisarts zei dat ik beter 28 dagen moest uitkijken. Op internet stond ook weer 7 dagen. Verder ben ik heel onregelmatig ongesteld geweest altijd. Dus geen optie om te wachten tot ik weer ongesteld word.

Nu vraag ik me af of iemand advies heeft? En is dan na 7 dagen pas echt veilig en kan binnen komende 7 wel met condoom (niet dat ik me niet kan inhouden hoor). En als je als advies geeft 28 dagen, kan ik in die 28 dagen dan wel sex hebben met condoom met minimale kans op zwangerschap uiteraard?
__________________
Don't squander time, that's the stuff life's made of
Oud 06-04-2005, 15:45
Verwijderd
Citaat:
8m&m85 schreef op 06-04-2005 @ 16:19 :

Nu vraag ik me af of iemand advies heeft? En is dan na 7 dagen pas echt veilig en kan binnen komende 7 wel met condoom (niet dat ik me niet kan inhouden hoor). En als je als advies geeft 28 dagen, kan ik in die 28 dagen dan wel sex hebben met condoom met minimale kans op zwangerschap uiteraard?
Dat kan altijd
Oud 06-04-2005, 15:50
8m&m85
8m&m85 is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 06-04-2005 @ 16:45 :
Dat kan altijd
Ja dat snap ik, al zijn condooms natuurlijk net ietsje onbetrouwbaarder over het algemeen
__________________
Don't squander time, that's the stuff life's made of
Oud 06-04-2005, 21:43
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
het zal vast wel ergens staan, maar voordat ik dat gevonden heb, ben ik een jaar verder

ik kwam er achter dat ik op een dag 2 pilletjes heb ingenomen, maar wat is nu het verstandigste?
gewoon door slikken (en dan kom ik een dag te kort) of een dag niets slikken en dan weer bij de goede dag verder gaan?
Oud 06-04-2005, 21:49
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Rach-: schreef op 06-04-2005 @ 22:43 :
het zal vast wel ergens staan, maar voordat ik dat gevonden heb, ben ik een jaar verder

ik kwam er achter dat ik op een dag 2 pilletjes heb ingenomen, maar wat is nu het verstandigste?
gewoon door slikken (en dan kom ik een dag te kort) of een dag niets slikken en dan weer bij de goede dag verder gaan?
Ik zou gewoon doorslikken en de laatste dag een pil van een reservestrip slikken zodat je wel 21 dagen geslikt hebt maar dan 22 pillen. Dan zit je zeker safe
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 07-04-2005, 12:15
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 06-04-2005 @ 22:49 :
Ik zou gewoon doorslikken en de laatste dag een pil van een reservestrip slikken zodat je wel 21 dagen geslikt hebt maar dan 22 pillen. Dan zit je zeker safe
Volgens mij kun je ook gewoon die laatste pil niet innemen? als ik dat mis heb moeten jullie dat zeggen!

Want als je een pil bent vergeten in de laatste week van je strip moet je óf meteen stoppen of doorgaan met de volgende strip (en dus géén stopweek houden)
Oud 07-04-2005, 12:26
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 07-04-2005 @ 13:15 :
Volgens mij kun je ook gewoon die laatste pil niet innemen? als ik dat mis heb moeten jullie dat zeggen!

Want als je een pil bent vergeten in de laatste week van je strip moet je óf meteen stoppen of doorgaan met de volgende strip (en dus géén stopweek houden)
Dat zou opzich wel kunnen maar dan moet je goed opletten dat je stopweek een dag eerder moet beginnen en dan verschuift je menstruatie enzo ook. Als je dat niet wilt en echt volledig safe wilt zitten zou ik gewoon 22 pillen slikken in 21 dagen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 08-04-2005, 10:15
Verwijderd
Owke, ik ben nu alweer 2 weken met de nieuwe strip bezig maar nog steeds een beetje last van bruinige afscheiding. Ook was ik deze keer 1,5 week ongesteld! Meestal ben ik het maar 4 a 5 dagen, dus deze keer een week langer! En ik ben nog nooit zo erg ongesteld geweest sinds ik aan de pil ben (nu 2 jaar ofzo). Ik had echt veel last van slijm. Ik schrok er gewoon van. Wat zou dit kunnen zijn? Is dit gewoon nog gewenning omdat ik nog niet zo lang aan de pil ben?
Oud 08-04-2005, 12:26
x-ViXeN-x
Avatar van x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Je bent al 2 jaar aan de pil dus je lichaam is er nu wel aan gewent dacht ik zo. Ik ben zelf al 3 jaar aan de pil maar ik heb het nooit mee gemaakt. Erg raar, misschien weten de mede forummers er iets over anders zou ik gewoon ff de dokter bellen hoe het zit maar het is vast niks ernstigs.
__________________
"I would like to help the world, but killing is still not allowed."
Oud 08-04-2005, 15:25
indelebile
indelebile is offline
beetje dom vraagje misschien, maar ik twijfel: morgen begin ik aan de pil, en ik wil hem eigenlijk steeds om 10 uur 's avonds innemen, maar nu ben ik morgen om 10 uur niet thuis. kan ik de pil dan innemen op het moment dat ik thuiskom en gewoon daarna standaard elke dag om 10 uur?
Oud 08-04-2005, 15:58
Verwijderd
Ja hoor, dat maakt niks uit.
Ik slik de pil ook niet altijd op hetzelfde tijdstip. Meestal tussen 10 en 11, maar soms ook 's nachts als ik bijv. uit ben geweest.
Oud 08-04-2005, 16:00
Verwijderd
Citaat:
WPWW schreef op 08-04-2005 @ 13:26 :
Je bent al 2 jaar aan de pil dus je lichaam is er nu wel aan gewent dacht ik zo. Ik ben zelf al 3 jaar aan de pil maar ik heb het nooit mee gemaakt. Erg raar, misschien weten de mede forummers er iets over anders zou ik gewoon ff de dokter bellen hoe het zit maar het is vast niks ernstigs.
mmm ok, toch bedankt!!
ik wacht nog een week, als het dan nóg niet over is, ga ik even naar de huisarts.
Oud 08-04-2005, 16:24
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
CrazyMoon schreef op 08-04-2005 @ 16:58 :
Ja hoor, dat maakt niks uit.
Ik slik de pil ook niet altijd op hetzelfde tijdstip. Meestal tussen 10 en 11, maar soms ook 's nachts als ik bijv. uit ben geweest.
ligt er natuurlijk wel aan hoe laat zij thuis komt. Als ze een avond gaat stappen en pas 's ochtends om 6 uur thuis komt lijkt het me niet handig. Dan kan ze beter de pil vóórdat ze weggaat innemen.
Ik zou hem dus gewoon zo dicht mogelijk bij die 10 uur innemen. Of dat nou ervoor is of erna.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 08-04-2005, 16:27
indelebile
indelebile is offline
Citaat:
Balance schreef op 08-04-2005 @ 17:24 :
ligt er natuurlijk wel aan hoe laat zij thuis komt. Als ze een avond gaat stappen en pas 's ochtends om 6 uur thuis komt lijkt het me niet handig. Dan kan ze beter de pil vóórdat ze weggaat innemen.
Ik zou hem dus gewoon zo dicht mogelijk bij die 10 uur innemen. Of dat nou ervoor is of erna.
oh nee, ik denk dat ik om 12 uur alweer thuis ben omdat ik 's morgens al wegga is eerder nemen geen optie.
maar bedankt, nu weet ik het iig zeker.
Oud 10-04-2005, 10:02
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Mag je je stopweek eigenlijk inkorten? Dus binnen een week alweer beginnen met slikken?
__________________
Oud 10-04-2005, 10:56
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Miracle schreef op 10-04-2005 @ 11:02 :
Mag je je stopweek eigenlijk inkorten? Dus binnen een week alweer beginnen met slikken?
Ja, stopweek inkorten kan wel, maar verlengen niet.
Oud 10-04-2005, 11:22
x-ViXeN-x
Avatar van x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Citaat:
CrazyMoon schreef op 08-04-2005 @ 17:00 :
mmm ok, toch bedankt!!
ik wacht nog een week, als het dan nóg niet over is, ga ik even naar de huisarts.
Laat je even weten hoe het is afgelopen dan? Ben toch wel nieuwschierig!
__________________
"I would like to help the world, but killing is still not allowed."
Oud 10-04-2005, 13:50
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
*Juliah* schreef op 10-04-2005 @ 11:56 :
Ja, stopweek inkorten kan wel, maar verlengen niet.
Maar waarom hoor je daar nooit iemand over dan? Ik heb zo ontzettend veel last van ongesteld zijn en m'n huisarts zei dat ik dan gewoon maar een paracetamol moet slikken. Maar eerder beginnen met slikken is dan toch veel handiger?
__________________
Oud 10-04-2005, 14:47
zus en zo
Avatar van zus en zo
zus en zo is offline
Citaat:
Miracle schreef op 10-04-2005 @ 14:50 :
Maar waarom hoor je daar nooit iemand over dan? Ik heb zo ontzettend veel last van ongesteld zijn en m'n huisarts zei dat ik dan gewoon maar een paracetamol moet slikken. Maar eerder beginnen met slikken is dan toch veel handiger?
dat kun je idd doen, maar ik denk dat veel meisjes het onhandig vinden omdat je dan je stopweek steeds verplaatst en dus steeds op andere dagen ongesteld bent. ik heb het bijvoorbeeld zo geregeld dat ik in het weekend niet ongesteld ben, als ik mijn stopweek dan steeds zou inkorten, dan kon ik dat niet meer zo regelen.
__________________
Geen mens is intelligent genoeg om zijn eigen domheid te begrijpen
Oud 10-04-2005, 15:09
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Miracle schreef op 10-04-2005 @ 14:50 :
Maar waarom hoor je daar nooit iemand over dan? Ik heb zo ontzettend veel last van ongesteld zijn en m'n huisarts zei dat ik dan gewoon maar een paracetamol moet slikken. Maar eerder beginnen met slikken is dan toch veel handiger?
Als ik mijn stopweek inkort ben ik volgens mij niet minder ongesteld. Ik word meestal pas ongesteld als ik toch al de pil weer slik dus ik denk dat het bij mij weinig uitmaakt.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 10-04-2005, 16:13
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 10-04-2005 @ 16:09 :
Als ik mijn stopweek inkort ben ik volgens mij niet minder ongesteld. Ik word meestal pas ongesteld als ik toch al de pil weer slik dus ik denk dat het bij mij weinig uitmaakt.
Ow, das vreemd. Ik stop volgens mij met ongesteld zijn als ik begin met de pil slikken, dus wat daagjes korter zou wel handig zijn.

@zus en zo: Ik slik niet braaf één strip, dus ik kan het wel zo regelen dat ik toch in het weekend niet ongesteld ben als ik dat wil. Alleen wordt het dan wel irritant met de dagen op de strip.
__________________
Oud 10-04-2005, 19:54
allempie
allempie is offline
Ik heb een vraagje over de pil, ik ben namelijk een paar weken geleden begonnen met de mycrogynon 30-pil (schrijf je dat zo?) en ik ben nu bijna aan eht einde van mijn strip. Ik heb nu echter al bijna een weke last van licht bloedverlies, minder dan wanneer ik ongesteld zou zijn maar wel wat bloed. Hoe kan dit en is dat gevaarlijk o.i.d.?
Oud 10-04-2005, 19:57
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
allempie schreef op 10-04-2005 @ 20:54 :
Ik heb een vraagje over de pil, ik ben namelijk een paar weken geleden begonnen met de mycrogynon 30-pil (schrijf je dat zo?) en ik ben nu bijna aan eht einde van mijn strip. Ik heb nu echter al bijna een weke last van licht bloedverlies, minder dan wanneer ik ongesteld zou zijn maar wel wat bloed. Hoe kan dit en is dat gevaarlijk o.i.d.?
Dit kan komen doordat je nog maar pas aan de pil bent en je lichaam aan de pil moet wennen. Als dit na drie maanden nog is zou ik even langs je huisarts gaan en vragen of je een zwaardere pil kunt gaan slikken. Het is niet gevaarlijk maar natuurlijk wel vervelend.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 11-04-2005, 15:53
Tabbetje
Tabbetje is offline
Hoihoi ik heb ook een vraagje:
Als je op de 1ste dag van je menstruatie begint met de pil, dan slik je hem dus eerst een week ongeveer tijdens je menstruatie. Daarna zijn er nog 2 weken over op de strip. Moet je dan na die 2 weken al aan je stopweek beginnen? Normaal zitten er namelijk ongeveer 3 weken tussen je menstruaties. Of moet je gewoon nog 1 week doorgaan met een andere strip?
__________________
*..just wanna be friends..*:)
Oud 11-04-2005, 16:09
Verwijderd
Citaat:
WPWW schreef op 10-04-2005 @ 12:22 :
Laat je even weten hoe het is afgelopen dan? Ben toch wel nieuwschierig!
Nadat ik in dit topic had gereageerd heb ik geen last mee gehad. Dus ik hoop dat het zo blijft! De vorige keer begon het ook weer na een paar dagen dus..
Oud 11-04-2005, 16:47
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Tabbetje schreef op 11-04-2005 @ 16:53 :
Hoihoi ik heb ook een vraagje:
Als je op de 1ste dag van je menstruatie begint met de pil, dan slik je hem dus eerst een week ongeveer tijdens je menstruatie. Daarna zijn er nog 2 weken over op de strip. Moet je dan na die 2 weken al aan je stopweek beginnen? Normaal zitten er namelijk ongeveer 3 weken tussen je menstruaties. Of moet je gewoon nog 1 week doorgaan met een andere strip?
Je moet een strip (dus drie weken) slikken en daarna een week niet. De eerste maand dat je de pil slikt zul je dus maar twee weken tussen twee menstruaties hebben maar naarmate je de pil langer slikt komt je menstruatie in de stopweek en zit er dus telkens drie weken tussen. In het begin kan je trouwens last krijgen van bloedingen tijdens het slikken maar dat verdwijnt na een paar maanden. Als dat niet zo is, dan is de pil mogelijk te licht en moet je even terug naar je huisarts.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 11-04-2005, 20:13
Tabbetje
Tabbetje is offline
Hmm das wel vervelend ben ik zo weer ongesteld
Maar bedankt voor je antwoord!
__________________
*..just wanna be friends..*:)
Oud 11-04-2005, 20:30
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Tabbetje schreef op 11-04-2005 @ 21:13 :
Hmm das wel vervelend ben ik zo weer ongesteld
Maar bedankt voor je antwoord!
Tis maar eenmalig maar als je dat perse niet wilt kan je ook nu twee strippen achter elkaar slikken, al heb je dan wel kans op tussentijds bloedverlies.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 11-04-2005, 20:31
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Tabbetje schreef op 11-04-2005 @ 21:13 :
Hmm das wel vervelend ben ik zo weer ongesteld
Maar bedankt voor je antwoord!
vergeet niet dat je niet persé op de eerste dag van je stopweek ongesteld wordt, dus misschien ben je alsnog pas 2,5 week na je vorige menstruatie ongesteld.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 11-04-2005, 20:32
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Balance schreef op 11-04-2005 @ 21:31 :
vergeet niet dat je niet persé op de eerste dag van je stopweek ongesteld wordt, dus misschien ben je alsnog pas 2,5 week na je vorige menstruatie ongesteld.
Bovendien heb je kans dat je menstruatie eerder stopt doordat je de pil gaat slikken.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 12-04-2005, 13:10
x-ViXeN-x
Avatar van x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Citaat:
CrazyMoon schreef op 11-04-2005 @ 17:09 :
Nadat ik in dit topic had gereageerd heb ik geen last mee gehad. Dus ik hoop dat het zo blijft! De vorige keer begon het ook weer na een paar dagen dus..
Ik hoop voor je dat het zo blijft!
__________________
"I would like to help the world, but killing is still not allowed."
Oud 13-04-2005, 15:46
Envy
Avatar van Envy
Envy is offline
Moet je bij een doorbraakbloeding (omdat ik de stopweek over had geslagen) stoppen met de pil en na een stopweek met een nieuwe strip beginnen? Of gewoon doorslikken totdat je strip op is en dan stopweek houden (lijkt me niet)?
__________________
your papa never told you about right and wrong
Oud 13-04-2005, 15:48
x-ViXeN-x
Avatar van x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Je moet je niks van die doorbraakbloedingen aantrekken, dus gewoon doorgaan met je strip!
__________________
"I would like to help the world, but killing is still not allowed."
Oud 13-04-2005, 15:52
Verwijderd
Citaat:
Envy schreef op 13-04-2005 @ 16:46 :
Moet je bij een doorbraakbloeding (omdat ik de stopweek over had geslagen) stoppen met de pil en na een stopweek met een nieuwe strip beginnen? Of gewoon doorslikken totdat je strip op is en dan stopweek houden (lijkt me niet)?
als je een stopweek hebt overgeslagen, maakt het op zich niet uit wat je doet, mag allebei.
Oud 13-04-2005, 16:20
Tiks
Tiks is offline
Ok, misschien is dit al eerder gevraagd, maar heb geen zin om alles door te spitten

Ik ben in de laatste week een pil vergeten. Nu zijn de 2 opties: Doorgaan met de volgende strip zonder stopweek, of meteen stoppen met slikken en een stopweek inlassen.
Ik heb gekozen voor het eerste, maar ik heb sindsdien wel sex gehad (ik ben vandaag begonnen met de nieuwe strip).

Is de pil nu in werking verminderd?
Kan het antwoord niet in de bijsluiter of op internet vinden.
Oud 13-04-2005, 16:21
Verwijderd
nee, als je de vergeten pil alsnog hebt genomen en door bent gegaan zonder stopweek is de werking niet verminderd en ook niet verminderd geweest
Oud 13-04-2005, 16:45
Tiks
Tiks is offline
Awesome!
Oud 13-04-2005, 19:19
Envy
Avatar van Envy
Envy is offline
Citaat:
Sarah schreef op 13-04-2005 @ 16:52 :
als je een stopweek hebt overgeslagen, maakt het op zich niet uit wat je doet, mag allebei.
En de rest van de strip hoef ik dan dus niet af te maken?
__________________
your papa never told you about right and wrong
Oud 13-04-2005, 20:43
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Envy schreef op 13-04-2005 @ 20:19 :
En de rest van de strip hoef ik dan dus niet af te maken?
klopt. als je al meer dan 21 pillen hebt geslikt mag je op elk moment je stopweek beginnen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 15-04-2005, 15:39
Jessy
Jessy is offline
ik ben net maandag begonnen met de pil, en slik hem best onregelmatig. Mijn nicht zei dat je dit elke dag op hetzelfde tijdstip moet doen. Is dit waar?

ik heb hem maandag rond 8 uur genomen, dinsdag 22.30, woensdag 6 uur en gister 8 uur ...zeer verschillend dus...

Maakt dit veel uit? ik dacht zelf van niet, zolang je maar niet meer dan 36 uur ofzo er tussen hebt zitten
Oud 15-04-2005, 16:01
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
Jessy schreef op 15-04-2005 @ 16:39 :
ik ben net maandag begonnen met de pil, en slik hem best onregelmatig. Mijn nicht zei dat je dit elke dag op hetzelfde tijdstip moet doen. Is dit waar?

ik heb hem maandag rond 8 uur genomen, dinsdag 22.30, woensdag 6 uur en gister 8 uur ...zeer verschillend dus...

Maakt dit veel uit? ik dacht zelf van niet, zolang je maar niet meer dan 36 uur ofzo er tussen hebt zitten
De werking wordt wel iets minder, als er grote verschillen tussen zitten. Ik neem zelf de pil 's ochtends: soms dus om 9 uur, soms pas om 12 uur. Dat maakt opzich niet uit.

Het is wel handig om een vast moment op de dag te plannen voor je pil. Bijvoorbeeld tijdens het avondeten. Als je hem dan altijd om 6 uur neemt, is het niet erg om hem een keer later te nemen.
Veel vriendinnen van me die de pil ook savonds nemen, nemen hun strip ook wel eens mee als ze uit eten gaan ofzo, zodat je toch iets meer regelmaat krijgt.

Maar opzich is het dus niet erg als het wat varieert (mijn ervaring is echter wel dat je hem dan sneller vergeet! Let daar op!)
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 15-04-2005, 16:43
elledc
elledc is offline
Citaat:
Jessy schreef op 15-04-2005 @ 16:39 :
ik ben net maandag begonnen met de pil, en slik hem best onregelmatig. Mijn nicht zei dat je dit elke dag op hetzelfde tijdstip moet doen. Is dit waar?

ik heb hem maandag rond 8 uur genomen, dinsdag 22.30, woensdag 6 uur en gister 8 uur ...zeer verschillend dus...

Maakt dit veel uit? ik dacht zelf van niet, zolang je maar niet meer dan 36 uur ofzo er tussen hebt zitten
tussen 8 uur en 22.30 uur is er 14 uur en 30 min. verschil, er is dus wel een risico als je bijvoorbeeld de afgelopen dagen sex hebt gehad. ik zou zeggen, neem de pil op een regelmatig tijdstip, en zeker niet meer dan 12 uur verschil.
heeft je dokter daar dan niks over gezegd? beter informeren lijkt me.

Laatst gewijzigd op 15-04-2005 om 16:46.
Oud 15-04-2005, 16:50
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 15-04-2005 @ 17:43 :
tussen 8 uur en 22.30 uur is er 14 uur en 30 min. verschil, er is dus wel een risico als je bijvoorbeeld de afgelopen dagen sex hebt gehad. ik zou zeggen, neem de pil op een regelmatig tijdstip, en zeker niet meer dan 12 uur verschil.
heeft je dokter daar dan niks over gezegd? beter informeren lijkt me.
Oh ik dacht dat ze 8 uur savonds bedoelde.

Als je 8 uur sochtends bedoelde, is het wel onverstandig. Je moet je pil gewoon OF altijd sochtends, OF savonds innemen. als er dan 2 uur tussen zit, maakt he tniet uit uit.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 16-04-2005, 18:20
Jessy
Jessy is offline
maar ja, kijk, stel je neemt de pil altijd 's ochtends.
bijvoorbeeld om 8 uur smorgens. Dan neem je hem de volgende dag weer om 8 uur smorgens.

dan zit er ook 24 uur tussen.
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit [expert] Stel je seks / liefde vraag aan een deskundige van Sense
Simon
16 10-02-2015 21:30
Lichaam & Gezondheid onregelmatig pil innemen --> buikpijn?
Sasjeliefff
2 10-11-2005 17:47
Lichaam & Gezondheid problemen
xeen
36 19-11-2004 10:14
Lichaam & Gezondheid helup!
chocomelkflesje
4 16-06-2004 12:41
De Kantine eerst vodka ice lemon, daarna witte wijn en daarna baileys, kan dat?
pieper
65 08-02-2004 12:13


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:17.