Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-12-2000, 21:01
Sikamikanico
Avatar van Sikamikanico
Sikamikanico is offline
Ik wil graag wat boeken lezen over de oudheid, etymologie en andere interessante aan de oudheid verbonden onderwerpen.
Kan iemand me goede boeken aanraden?
__________________
http://www.scholieren.com
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-12-2000, 08:00
Artemis-oud
Artemis-oud is offline
Ik weet wel een paar boeken waar veel over de oudheid en goden ed wordt verteld.
griekse mythen en Sagen. Dit boek bevat veel verhalen over griekse goden en ik vind het wel een leuk boek.
Verder is er ook nog een boek over Romeinse legenden of zo. Ik weet de titel niet precies, maar het is een paas boek wat wel in de boekhandel of bieb te vinden is.
Verder heeft Querido (is een uitgever) veel interessante boeken over de oudheid.
Enkele voorbeelden: Caesar, Homeros, Livius, Plato, Ovidius, Suetonius en Vergilius
Je moet maar in de boekwinkel kijken wat je leuk vindt, maar dit is een serie waar voornamelijk klassieke oudheden in voor komen
Met citaat reageren
Oud 09-12-2000, 10:14
Odicanes Naso
Odicanes Naso is offline
Enkele willekeurige titels die ik vanuit mijn plaats achter de computer in de boekenkast zie staan:

Etymologie:

Eureka, Jan Verheggen (Griekse cultuur in Nederlandse woorden).

Geschiedenis:

Op zoek naar de Trojaanse oorlog, Michael Wood (nieuwe ideeën van geleerden en archeologen over het verhaal van Troje en naar de waarheid van Homerus' heldendicht).

Stad in de Oudheid, Peter Connolly & Hazel Dodge (het leven in Athene en Rome).

Das Land der Etrusker, Scala (o.a. historici, aardrijkskundigen en archeologen over de Etrusken).

Proza/poëzie:

Tweeëndertig Romeinse verzen, Agora (verzen van Catullus, Vergilius, Horatius, Ovidius).

Spiegel van verandering, Ovidius (scènes uit de metamorfosen, vertaald en toegelicht door Ben Hijmans - met oorspronkelijke, Latijnse tekst).

Griekse en Romeinse sagen, Gustav Schwab.

-----

Jippus en Jannica, Annie M.G. Schmidt (in het Latijn vertaald door Harm-Jan van Dam).


[Dit bericht is aangepast door Odicanes Naso (09-12-2000).]
__________________
Les anciens, monsieur, sont les anciens, et nous sommes les gens de maintenant - Molière.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2000, 12:54
Verwijderd
Vraag maar een keer aan me...
Ik heb de vertaalde verzen van Aesopus tot eeh alles

------------------
Heil koning Bram Heil! Jij mag me gewoon Philip noemen.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2000, 18:13
Sikamikanico
Avatar van Sikamikanico
Sikamikanico is offline
Citaat:
Odicanes Naso schreef:
Enkele willekeurige titels die ik vanuit mijn plaats achter de computer in de boekenkast zie staan:

....

Jippus en Jannica, Annie M.G. Schmidt (in het Latijn vertaald door Harm-Jan van Dam).


[Dit bericht is aangepast door Odicanes Naso (09-12-2000).]
Dankjewel, hier heb ik echt wat aan! Ik zal eens gaan kijken wat ze bij ons op school hebben.
Enne, Jippus en Jannica zal ik maar niet gaan lezen, met mijn Latijnkennis..

[Dit bericht is aangepast door J@SPER (09-12-2000).]
__________________
http://www.scholieren.com
Met citaat reageren
Oud 09-12-2000, 23:34
Musliston
Musliston is offline
Als je goede vertalingen wilt hebben, dan moet je de vertalingen kopen uitgegeven door Athenaeum, of door Polak (oh, ik weet de naam even niet meer, Gennip & Polak?)(Of was het nou Athenaeum & Polak?). Volgens mij staat op de rug van het boek een A in een rondje.

Voor mythologie (ik neem aan dat je mythologie bedoelt i.p.v. etymologie, gezien de context) verwijs ik in eerste instantie naar het boek van Gustav Schwab, heel helder. Verder heb ik het boek van Robert Graves, prachtig en helemaal niet duur, dit boek wordt wel 'de bijbel' van de Griekse mythologie genoemd.

------------------
"Forum linguae anticae viveat!"
(Ga dus zo snel als Hermes naar het "Oude talen"-forum!)
Ga anders naar mijn homepage
__________________
[b]"Forum linguae anticae viveat!"
(Ga dus zo snel als Hermes naar het "Oude talen"-forum!)
Ga anders naar mijn homepage[/b]
Met citaat reageren
Oud 10-12-2000, 11:24
Sikamikanico
Avatar van Sikamikanico
Sikamikanico is offline
Citaat:
Musliston schreef:
Als je goede vertalingen wilt hebben, dan moet je de vertalingen kopen uitgegeven door Athenaeum, of door Polak (oh, ik weet de naam even niet meer, Gennip & Polak?)(Of was het nou Athenaeum & Polak?). Volgens mij staat op de rug van het boek een A in een rondje.

Voor mythologie (ik neem aan dat je mythologie bedoelt i.p.v. etymologie, gezien de context) verwijs ik in eerste instantie naar het boek van Gustav Schwab, heel helder. Verder heb ik het boek van Robert Graves, prachtig en helemaal niet duur, dit boek wordt wel 'de bijbel' van de Griekse mythologie genoemd.

Ik bedoelde echt etymologie, maar ik wil graag ook boeken over mythen lezen.
__________________
http://www.scholieren.com
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren naar het 1e jaar HBO toe TIPS NODIG HELP
bloempje662
3 25-06-2011 20:35
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen engels boekje
iksnaptniet
8 06-12-2010 19:13
Psychologie Iemand loslaten
Verwijderd
11 26-02-2006 11:05
Verhalen & Gedichten Waar kan ik boeken van Terry Brooks kopen?
Verwijderd
13 26-01-2006 11:32
Verhalen & Gedichten Gezocht: boeken van voor 1880
Daantje_0705
18 02-12-2003 15:42
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Frans boekje
wizzy
0 23-10-2003 12:01


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:25.