Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-06-2003, 19:53
nhc
nhc is offline
Ik liep laats met een vriendin op straat, toen we na een enorme lachbui probeerde te achterhalen waarom een mens zich zo gek kan gedragen. Het is misschien een niet klopende theorie, maar met een beetje fantasie zou er een kern van waarheid in kunnen zitten.......

Hoe komt het dat ik me raar gedraag waardoor mensen denken dat ik totaal gestoord ben?

Nou, ik zal je een kleine theorie uitleggen. Je moet maar zo zien, dat je in een hoofd een treinrails hebt. Met twee banen, een rechtdoor en een afslag die uitmaakt of je wel of niet gek bent. Als je trein rechtdoor gaat, dan ben je gewoon. Af en toe een beetje melig, maar dat was het dan ook. Als je trein de afslag neemt, ben je compleet gestoord. (Mensen die mij kennen weten precies waar ik het over heb). Als je geboren wordt, begint je trein te rijden. En rijden, en rijden, en rijden, ieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeew. Hij is gestopt. Je bent nu 2 dagen oud. En nee, je bent niet gelijk dood. Je leeft nog steeds. Nu komt het grote moment dat er bepaald wordt welke richting je treintje op gaat. Linksaf of rechtdoor? Uhhmmm….moeilijke keuze. Linksaf is totaal gek. Rechtdoor is normaal. Nou is het zo. Dat mijn treintje, de afslag naar links heeft genomen. Ik ben dus gek. Zonder te twijfelen reed de machinist linksaf. Nou zag ik laats in een droom een paar beelden van de spoorrails, waar mijn treintje rechtdoor had moeten gaan. Je zag dat de rails die de afslag betekende, bereden was. Terwijl op de rails die rechtdoor ging, allemaal groen op zat! Planten, mos, enzovoort. Er sprong zelfs een konijntje op de rails, die me met een blik aankeek van: ‘Whahahaha….wat sta je nou dom te kijken? Verkeerde afslag genomen?’. Ik kon dat beest wel wurgen. Maar ja, toen hoorde ik het gezoem van m’n wekker. Weet je wat daar zo opvallend aan was? Het klonk precies hetzelfde als de remmen van het treintje.
__________________
:) It's me...again
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-06-2003, 20:30
KELLY777
KELLY777 is offline
Hmmm... Je bent vast niet gek hoor. Ik weet ook niet wat jij onder "gek" verstaat. Onder gek versta ik mensen die echt ver van de wereld zijn met hun hoofd. Die dus psychotisch zijn.

En dan nog wat over die wekker. Die klonk als de remmen van de trein zei je toch. Nou, ik denk dat dat nix bijzonders is, want ik heb ook wel eens een droom gehad en toen opeens ging de wekker. In mijn droom klonk dat als een telefoon en ik ging op zoek naar mijn mobiel... Dus dat verhaal van die wekker is niet iets magisch ofzo....
__________________
/
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 20:45
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
de meeste gekke mensen zien gewoon bovennatuurlijke dingen.
gek bestaat alleen als illusie en subjectiviteit.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 22:11
Verwijderd
je moet wel gek zijn wil je zoiets bedenken
Met citaat reageren
Oud 22-06-2003, 02:29
Verwijderd
Mensen die teveel denken worden gek.
Hun afleidingen gaan steeds verder en wijken meer en meer af van het normale, totdat ze niet meer in staat zijn normaal te denken .... zoiets.. 'denk' ik.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2003, 07:28
lovetear
Avatar van lovetear
lovetear is offline
Wat jij met gek bedoelt, is je gewoon vreemd gedragen. Dat doe je volgens mij omdat je er plezier in hebt en geen waarde hecht aan hoe onbekenden over je denken. Dat is op zich niet zo raar hoor, dat hebben een heleboel mensen.

Je theorie vind ik een beetje vergezocht, aangezien ik maar aanneem dat je je niet constant als een gek gedraagt. Als je ook normaal kan doen, dan kan je trein toch niet op die linkerrails meer zitten?
__________________
Dat heb je soms...
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 14:15
nhc
nhc is offline
Citaat:
StayBeautiful schreef op 21-06-2003 @ 23:11:
je moet wel gek zijn wil je zoiets bedenken
Jij bedacht het niet.....
__________________
:) It's me...again
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 14:17
nhc
nhc is offline
Citaat:
KELLY777 schreef op 21-06-2003 @ 21:30:
Hmmm... Je bent vast niet gek hoor. Ik weet ook niet wat jij onder "gek" verstaat. Onder gek versta ik mensen die echt ver van de wereld zijn met hun hoofd. Die dus psychotisch zijn.

En dan nog wat over die wekker. Die klonk als de remmen van de trein zei je toch. Nou, ik denk dat dat nix bijzonders is, want ik heb ook wel eens een droom gehad en toen opeens ging de wekker. In mijn droom klonk dat als een telefoon en ik ging op zoek naar mijn mobiel... Dus dat verhaal van die wekker is niet iets magisch ofzo....
Dat met die wekker was een grapje, eerst had ik nadat ik met die vriendin weg was geweest, die theorie opgeschreven. Hij was alleen eerst voor haar en mij bedoeld, het was haar idee om het hier op te zetten.
__________________
:) It's me...again
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 14:19
nhc
nhc is offline
Lovetear is de enige die het begrepen heeft. Het gaat inderdaad om iets wat je doet. Niet wat er geestelijk met je aan de hand is.
__________________
:) It's me...again
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Wat heb je altijd al willen weten over het menselijk lichaam? #5
fizzle-fluffy
196 06-11-2013 08:06
Psychologie Medicatie....
Verwijderd
51 16-07-2009 00:41
Verhalen & Gedichten Isa (mijn boek...)
Roosje
19 04-11-2004 21:05
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Hoe gaat het er nu werkelijk aan toe op een zwarte school?
Jabotinsky
84 02-11-2004 01:12
Psychologie sociale angst
Verwijderd
22 30-12-2003 19:05
Levensbeschouwing & Filosofie Wetenschappers bevestigen de Tekenen van God.
Iqra
94 30-07-2003 21:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:19.