Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-06-2003, 16:37
niceman1984
Avatar van niceman1984
niceman1984 is offline
Vinden jullie ook niet dat materiele en uiterlijke dingen belangrijk tegenwoordig zijn voor veel mensen en worden mensen daar nou echt gelukkig van vraag ik me af? ze willen alsmaar meer meer en meer zoals: er mooi uitzien, carriere maken, 2 auto's hebben, een mobieltje enzovoort en mensen denken steeds meer aan hunzelf ze kijken niet om naar een ander ze denken alleen maar ikke ikke en de rest kan stikken... waar gaat dit heen???

Laatst gewijzigd op 22-06-2003 om 16:39.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-06-2003, 16:44
posthuman
Avatar van posthuman
posthuman is offline
uiterlijk vind ik ook belangrijk. en ik heb ook graag wel mooie spullen om me heen. maar ik ben niet zo´n prestatie-gericht persoontje. ik hoef niet perse een stralende carriere. ik heb ook gewoonweg geen zin me heel mn leven kapot te werken om te kunnen opscheppen met de titel die ik bereikt heb.
__________________
(wallflower) Tous que je serai jamais, vous pouvez toujours me couvrir de maquillage.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2003, 16:47
niceman1984
Avatar van niceman1984
niceman1984 is offline
Citaat:
posthuman schreef op 22-06-2003 @ 17:44:
uiterlijk vind ik ook belangrijk
Maar waarom is uiterlijk belangrijk? omdat films, reclame's dat zeggen? het is van tijdelijke aard we worden allemaal optenduur oud en versleten of heeft het iets te maken met voortplanting?
Met citaat reageren
Oud 22-06-2003, 18:22
Verwijderd
Het innerlijke is natuurlijk veel belangrijker dan het uiterlijke.
Maar ik geef grif toe dat ik toch wel let op het uiterlijke.
Want schoonheid vervaagd met de jaren...

Wat het materialisme betreft. In vgl met de Westerse landen ben ik niet zo materialistisch ingesteld. Ik heb mijn gsm als kado'tje gekregen, want ik moest er eerst niets van weten.
(Kon enkel op die manier met die vriend bellen...was wel nodig dus....nu gebruik ik hem nog zelden...staat trouwens al een maand geen geld op ).
Maar als ik mezelf vergelijk met minder ontwikkelde landen ben ik een verwend kapitalistisch kind.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2003, 19:44
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
dat komt omdat er een groot gebrek is aan de wat verhevener genoegens (liefde?) is deze samenleving.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2003, 20:31
niceman1984
Avatar van niceman1984
niceman1984 is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 22-06-2003 @ 20:44:
dat komt omdat er een groot gebrek is aan de wat verhevener genoegens (liefde?) is deze samenleving.
Dat snap ik ff niet, leg es iets duidelijker uit...
Met citaat reageren
Oud 22-06-2003, 21:23
niceman1984
Avatar van niceman1984
niceman1984 is offline
Ik zou best wel terug willen gaan naar een meer hippyachtige samenleving dat er geen klassen meer bestaan maar dat we samen in communes leefden en zelf onze groenten kweken in moestuintjes en zelfgebreide kleren maken geweldig lijkt me dat ik denk dat het het communicatie verbetert tussen mensen, alleen die stap zal veel te groot zijn voor veel jongeren van tegenwoordig die kunnen niet meer zonder hun gsm's, scooters, computers en noem maar op, de wereld is meer gericht opzichzelf het individeu daardoor hebben veel mensen in westerse landen een hoge 'ik' mentaliteit.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2003, 23:37
Verwijderd
Citaat:
niceman1984 schreef op 22-06-2003 @ 22:23:
Ik zou best wel terug willen gaan naar een meer hippyachtige samenleving dat er geen klassen meer bestaan maar dat we samen in communes leefden en zelf onze groenten kweken in moestuintjes en zelfgebreide kleren maken geweldig lijkt me dat ik denk dat het het communicatie verbetert tussen mensen, alleen die stap zal veel te groot zijn voor veel jongeren van tegenwoordig die kunnen niet meer zonder hun gsm's, scooters, computers en noem maar op, de wereld is meer gericht opzichzelf het individeu daardoor hebben veel mensen in westerse landen een hoge 'ik' mentaliteit.
Ik vind niet dat je mag generaliseren. (ivm met jongeren~hippie)
Ik zelf zou het wel kunnen, ben ik bijna zeker van.

Maar anders heb je wel gelijk.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 10:01
Verwijderd
Citaat:
niceman1984 schreef op 22-06-2003 @ 17:37:
Vinden jullie ook niet dat materiele en uiterlijke dingen belangrijk tegenwoordig zijn voor veel mensen en worden mensen daar nou echt gelukkig van vraag ik me af?
Mensen zijn altijd al materialistisch en ijdel geweest. Niets nieuws onder de zon hoor.
Of je er gelukkig van wordt weet ik niet. Me thinks not.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 10:47
niceman1984
Avatar van niceman1984
niceman1984 is offline
Volgens mij ben ik hier ook 1 van de weinige hier die geen mobieltje heeft als ik moet telefoneren dan doe ik het gewoon met onze huistelefoon kan net zogoed en je hoeft zelf niet de rekening te betalen

Laatst gewijzigd op 23-06-2003 om 10:50.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 12:29
Verwijderd
Citaat:
niceman1984 schreef op 22-06-2003 @ 22:23:
Ik zou best wel terug willen gaan naar een meer hippyachtige samenleving dat er geen klassen meer bestaan maar dat we samen in communes leefden en zelf onze groenten kweken in moestuintjes en zelfgebreide kleren maken geweldig lijkt me dat ik denk dat het het communicatie verbetert tussen mensen, alleen die stap zal veel te groot zijn voor veel jongeren van tegenwoordig die kunnen niet meer zonder hun gsm's, scooters, computers en noem maar op, de wereld is meer gericht opzichzelf het individeu daardoor hebben veel mensen in westerse landen een hoge 'ik' mentaliteit.
Oh die communes komen er steeds meer. Ik heb toevallig juist een 60-pagina's lange blauwdruk geschreven voor zulke gemeenschappen en in het voorafgaande onderzoek heb ik gemerkt dat het een toenemende trend is.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 12:37
niceman1984
Avatar van niceman1984
niceman1984 is offline
Citaat:
KontraDix schreef op 23-06-2003 @ 13:29:
Oh die communes komen er steeds meer. Ik heb toevallig juist een 60-pagina's lange blauwdruk geschreven voor zulke gemeenschappen en in het voorafgaande onderzoek heb ik gemerkt dat het een toenemende trend is.
Is datzo ? ik denk omdat steeds meer mensen terugverlangen naar een andere samenleving niet zo gericht op het individeu waar zoals ik al zij materiele, uiterlijke dingen en geld niet belangrijk zijn.

Ik weet niet waar zulke commune's zijn in Nederland, Denemarken heeft er wel een paar weet ik wel van die eco gemeenschappen zeg maar... laast lieten ze ook een stukje zien op TV van een paar mensen uit Nederland die in een commune gingen wonen in Spanje maar das alweer een tijdje geleden...
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 12:47
Verwijderd
Citaat:
niceman1984 schreef op 23-06-2003 @ 13:37:
Ik weet niet waar zulke commune's zijn in Nederland, Denemarken heeft er wel een paar weet ik wel van die eco gemeenschappen zeg maar... laast lieten ze ook een stukje zien op TV van een paar mensen uit Nederland die in een commune gingen wonen in Spanje maar das alweer een tijdje geleden...
Klopt, in Denemarken bestaat een ecodorp genaamd Christina.
In Nederland zijn er enkele in oprichting, maar het kan nog wel even duren voordat die gerealiseerd zijn. Wel bestaan er in Nederland duizenden alternatieve samenleefprojecten, maar dat is hoofdzakelijk in de vorm van woongroepen. Dat betekent dat daar voornamelijk ruimtes en voorzieningen gedeeld worden, hoewel het ook voorkomt dat de opvoeding van kinderen gemeenschappelijk is en dergelijke.
Echte ecodorpen heb je verder in de gehele wereld (welke overigens niet enkel op milieu gericht zijn, zoals de naam lijkt te insinueren, maar ook op gemeenschappelijk leven en spiritualiteit). De meest indrukwekkende van zulke gemeenschappen die in relatieve nabijheid te vinden is vind je in Findhorn, Schotland (www.findhorn.org).
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 12:57
niceman1984
Avatar van niceman1984
niceman1984 is offline
Citaat:
KontraDix schreef op 23-06-2003 @ 13:47:
Echte ecodorpen heb je verder in de gehele wereld (welke overigens niet enkel op milieu gericht zijn, zoals de naam lijkt te insinueren, maar ook op gemeenschappelijk leven en spiritualiteit).
Ik zou het liefst in een milieuachtige commune willen leven met een hoge geitenwollensokken gehalte , sireus
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 14:12
Ya_lubla_tebya
Avatar van Ya_lubla_tebya
Ya_lubla_tebya is offline
Ik ben het er heel erg mee eens, dat de maatschappij van tegenwoordig leeft voor zichzelf. En dat iedereenbeoordeelt wordt op zijn/haar uiterlijk. En eigenlijk is dat het stomste dat je kunt doen!!
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 14:20
niceman1984
Avatar van niceman1984
niceman1984 is offline
Citaat:
Ya_lubla_tebya schreef op 23-06-2003 @ 15:12:
Ik ben het er heel erg mee eens, dat de maatschappij van tegenwoordig leeft voor zichzelf.
In een communistische (nou begin ik weer ) samenleving is iedereen gelijk dat er geen klassen bestaan zeg maar dat lijkt me rechtvaardiger, bij jou in Lemsterland heeft NCPN 2 zetels nietwaar

Citaat:
En dat iedereenbeoordeelt wordt op zijn/haar uiterlijk. En eigenlijk is dat het stomste dat je kunt doen!! [/B]
Die 'Breezer' generatie heeft zeker niet in de gaten dat men ooit oud en versleten wordt

Laatst gewijzigd op 23-06-2003 om 14:24.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 14:23
Verwijderd
Citaat:
Ya_lubla_tebya schreef op 23-06-2003 @ 15:12:
Ik ben het er heel erg mee eens, dat de maatschappij van tegenwoordig leeft voor zichzelf. En dat iedereenbeoordeelt wordt op zijn/haar uiterlijk. En eigenlijk is dat het stomste dat je kunt doen!!
Op het advies volgen van iemand die op straat blikjes tomatensap staat uit te delen wat inhoudt dat je je been afbijt voor de media-aandacht en vervolgens ook nog de verslaggever verkeerd verstaan die je voor de camera vraagt 'laat je been 's zien' na dan natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 22:48
Verwijderd
volgens mij wordt het alleen maar belangrijker...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-06-2003, 23:05
Verwijderd
Je hebt gelijk, hoor. mensen denken dat ze heel wat zijn als ze dat alles hebben......................tot ze erachter komen dat dat niet zo is..........
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 08:19
lovetear
Avatar van lovetear
lovetear is offline
Het is tegenwoordig inderdaad belangrijk om er goed uit te zien en veel spullen te hebben, maar op zich begrijp ik dat wel. En vraag ik mij ook af of het wel eens niet zo is geweest.

Ik doe niets aan mijn uiterlijk, ik probeer mijn uiterlijk zo min mogelijk bij mijn innerlijk te laten passen, met de bedoeling dat mensen die mij leren kennen beseffen dat uiterlijk totaal nietszeggend is, en hopelijk daarna mensen minder op hun uiterlijk zullen beoordelen. Ik merk dat dat niet werkt. Mensen hebben soms zonder reden een hekel aan me en de mensen die me wel leren kennen zien mij als uitzondering in de kudde. Ik merk dat ik beter af ben als ik wel wat aan mijn uiterlijk doe(gel in met een feestje o.i.d.). Voor mij is uiterlijk dan ook belangrijker geworden, en ik word daar dan wel degelijk gelukkiger van. Maar ik wordt niet zozeer gelukkig van het feit dat ik er goed uit zie, maar van het feit dat ik makkelijker goede contacten kan leggen.

Het zijn allemaal doelen die je jezelf stelt. Veel mensen associeren arm zijn met ongelukkig zijn, daarom willen ze een goede carriere en veel spullen. Misschien is dit de schuld van de media, misschien zit die hebzucht in de aard van de mens. Ik vermoed de tweede.

Als de mens die hebzucht op moet offeren, dan kan een mens in weze zichzelf niet meer zijn. Ik vermoed dat dat alleen maar ongelukkiger maakt.
__________________
Dat heb je soms...
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 08:45
niceman1984
Avatar van niceman1984
niceman1984 is offline
Citaat:
lovetear schreef op 24-06-2003 @ 09:19:
Het zijn allemaal doelen die je jezelf stelt. Veel mensen associeren arm zijn met ongelukkig zijn, daarom willen ze een goede carriere en veel spullen. Misschien is dit de schuld van de media, misschien zit die hebzucht in de aard van de mens. Ik vermoed de tweede.
Ik herken wel een beetje in jou stukje... veel mensen associeren arm zijn met ongelukkig zijn, dat is beslist niet waar er zijn zat mensen met weinig geld die heel gelukkig zijn als je veel geld hebt heb je in feite niet meer een doel in je leven je hebt alles wat moet je nog?

Verder is het de schuld van de menselijke hebzucht de media stimuleerd slechts die hebzucht.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 08:49
lovetear
Avatar van lovetear
lovetear is offline
Citaat:
niceman1984 schreef op 24-06-2003 @ 09:45:
Ik herken wel een beetje in jou stukje... veel mensen associeren arm zijn met ongelukkig zijn, dat is beslist niet waar er zijn zat mensen met weinig geld die heel gelukkig zijn als je veel geld hebt heb je in feite niet meer een doel in je leven je hebt alles wat moet je nog?
Het is handig dat 'veel' zo'n vaag begrip is. Mensen hebben nooit genoeg en kunnen daardoor oneindig lang doorgaan met verzamelen. Dat doel van veel geld hebben zal daardoor door veel mensen nooit bereikt worden.

Citaat:
niceman1984 schreef op 24-06-2003 @ 09:45:
Verder is het de schuld van de menselijke hebzucht de media stimuleerd slechts die hebzucht.
Daar ben ik het wel mee eens.
__________________
Dat heb je soms...
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 09:35
Ya_lubla_tebya
Avatar van Ya_lubla_tebya
Ya_lubla_tebya is offline
Ik geef een voorbeeld met uiterlijk gedoe.
Als mensen zich niet aansluiten in de kudde, worden ze al snel verstoten. De kudde is dat wat iedereen doet. Ik zelf ben van mezelf niet zo'n kudde dier. Alleen al omdat ik van mezelf rood haar heb. Ik probeer zoveel mogelijk te zijn wie ik ben. Maar soms is dat best moeilijk, mensen kijken je er wel op aan. En je merkt, alleen al omdat ik rood haar heb, dat je anders behandelt word. Ik loop er ook niet altijd doorsnee bij maar das wat anders!
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 09:38
niceman1984
Avatar van niceman1984
niceman1984 is offline
Citaat:
Ya_lubla_tebya schreef op 24-06-2003 @ 10:35:
Maar soms is dat best moeilijk, mensen kijken je er wel op aan. En je merkt, alleen al omdat ik rood haar heb, dat je anders behandelt word. Ik loop er ook niet altijd doorsnee bij maar das wat anders!
Waarom verfen sommige vrouwen hun haar dan wel rood

(Het is wel lullig idd je wordt gewoon in deze maatschappij verstoten uit je eigen kudde als je niet 'meedoet') maar stiekum is het toch allemaal ieder voor zich.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 09:41
Ya_lubla_tebya
Avatar van Ya_lubla_tebya
Ya_lubla_tebya is offline
schijnbaar is er een verschil tussen natuurlijk rood en geverfd rood. Ik weet het niet, maar tzijn gewoon puur vooroordelen!

Het is ieder voor zich samen in een kudde langs elkaar heen leven! Je afzetten van de maatschappij en vriendelijk zijn voor elkaar zijn nogal moeilijke begrippen voor sommige mensen!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-06-2003, 12:58
machtigespa
machtigespa is offline
Citaat:
niceman1984 schreef op 22-06-2003 @ 17:37:
Vinden jullie ook niet dat materiele en uiterlijke dingen belangrijk tegenwoordig zijn voor veel mensen en worden mensen daar nou echt gelukkig van vraag ik me af? ze willen alsmaar meer meer en meer zoals: er mooi uitzien, carriere maken, 2 auto's hebben, een mobieltje enzovoort en mensen denken steeds meer aan hunzelf ze kijken niet om naar een ander ze denken alleen maar ikke ikke en de rest kan stikken... waar gaat dit heen???
mag ik dan vragen wat je wilt? beetje in de boes boes leven als een stel hippies. weed en andere troep benutten tot je dood neervalt. materialisme is er altijd al geweest. zonder kunnen we niet. jij zit nu toch ook achter je pc, je pa heeft toch ook een auto. er is ook nog iets als vermaak. een auto vermaak je je mee. tja zijn mensen die er status mee willen bereiken. en dat 2e deel van ze kijken niet om na een ander ikke ikke ikke en de rest kan stikken is ook grote onzin. misschien zie jij dat in je eigen vrienden/familie kring maar dat geldt niet meteen voor de hele wereldbevolking. Ik vind de mens nog best sociaal. Als ik vaak om me heen kijk zie ik mensen gelukkig zijn, behulpzaam zijn. Dus dikke onzin dit. Maar tjah aan die mobiele telefoons moet wel wat gedaan worden, en aan breezersletten ook.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 13:05
machtigespa
machtigespa is offline
Citaat:
Ya_lubla_tebya schreef op 24-06-2003 @ 10:35:
Ik geef een voorbeeld met uiterlijk gedoe.
Als mensen zich niet aansluiten in de kudde, worden ze al snel verstoten. De kudde is dat wat iedereen doet. Ik zelf ben van mezelf niet zo'n kudde dier. Alleen al omdat ik van mezelf rood haar heb. Ik probeer zoveel mogelijk te zijn wie ik ben. Maar soms is dat best moeilijk, mensen kijken je er wel op aan. En je merkt, alleen al omdat ik rood haar heb, dat je anders behandelt word. Ik loop er ook niet altijd doorsnee bij maar das wat anders!
haha dit gaat ook te ver, je volgt de kudde niet door je haar rood te verfen. Dus je wilt laten zien moet je mij eens zien ik hoor niet bij de kudde want ik heb mn haar rood.

Je kunt ook gewoon jezelf zijn zonder al die kleuren en sieraden en troep om je armen. En dat rood verfen hebben ook genoeg mensen, dus dat is ook gewoon simpelweg een trend volgen.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 13:09
niceman1984
Avatar van niceman1984
niceman1984 is offline
Citaat:
machtigespa schreef op 24-06-2003 @ 13:58:
mag ik dan vragen wat je wilt? beetje in de boes boes leven als een stel hippies.
En mag ik dan ook vragen wat jij wilt? zeker het kapitalisme propaganderen.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 13:20
Ya_lubla_tebya
Avatar van Ya_lubla_tebya
Ya_lubla_tebya is offline
"haha dit gaat ook te ver, je volgt de kudde niet door je haar rood te verfen. Dus je wilt laten zien moet je mij eens zien ik hoor niet bij de kudde want ik heb mn haar rood. "

Ik HEB rood haar.... beter lezen....
Niet ik verf mijn haar rood, daaronder gaat het toch over mensen die hun haar rood verfen en natuurlijk rood!
En omdat ik rood haar HEB kijken mensen scheef
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 13:37
Rhaa.N'eeH
Avatar van Rhaa.N'eeH
Rhaa.N'eeH is offline
Ik zal heel eerlijk toegeven dat ik veel om materialistische zaken en uiterlijk geef.Ik vind het erg belangrijk om een mooi/leuk uitziend meisje te zijn en dat doe ik dan ook via persoonlijke verzorging en mooie kleren.

Het is tegenwoordig nou eenmaal zo, men kijkt eerst de kat uit de boom.Eerst moet het uiterlijk geaccepteerd worden, voordat ze je innerlijk te weten willen komen.

Een simpel voorbeeld :

Een niet verzorgd , slecht uitziend meisje dat een beetje rondslentert.
Een verzorgd , (redelijk) goed uitziend meisje dat op weg is om wat dan ook te doen.

Ik heb dit niet uitgewerkt, maar het gaat om de algemene lijn..
Met wie denk je dat mensen eerder een praatje zullen maken of contact mee zullen leggen ?

En om nou even over de hippies te praten, ik ben een tijdje ook helemaal anti-kuddedier etc. geweest.Totaal alternatief en 'uniek willen zijn' , maar uiteindelijk bleek dat er miljoenen van dit soort anti-kuddedieren waren en met zichzelf werden ze dan ook een kuddedier.. Precies wat ze niet wouden.
Er word steeds gezegd : Doe wat je wilt.Wees jezelf.. en toen ik dan eindelijk echt deed wat ik wou.. Wat ook trends volgen inhield,werd ik gezien als een 'verraadster' ..

Nu ben ik een van de 'trendhoppers' die o zoveel om Replay en Diesel geeft .. Tenminste that's what they think..
En dan word je meteen gezien als iemand die waarschijnlijk verder geen inhoud heeft.
Ik snap niet dat het als zo een groot probleem gezien word.
So I like clothes.. I like jewelry.. But I also like my friends,.. my family... Maar oke, aan de andere kant zijn er ook heel veel mensen die alleen aan zichzelf denken en gaan voor het geld en de carriere.. Zolang ze het combineren met tolerantie en wederzijds respect vind ik het goed hoor.. Maar oke.. da's mijn mening ..
__________________
They call me Rhaa'NeeH , Pete.I'm the Queen of Rumba Beat,.. As I go Chick Chikee Boom! Chick Chikee Boom! ©opyright 2003
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 18:14
tacidvs
tacidvs is offline
Biologisch gezien is de mens niet op geluk uit, maar op nakomelingen. Materiële status en een mooi uiterlijk zijn twee van de belangrijkste culturele 'kenmerken van vruchtbaarheid'. Al sinds apenheugenis. Jammer hè.

En wat de mens als kuddedier betreft, een kleine noot. Alle mensen die niet gestoord zijn horen bij een kudde. Zelfs de meest gruwelijke hacker-über-meester-nerd hoort bij een gelijkgestemde, gruwelijke-enzovoort~ deep dark underground community.

En niceman1984, als je krom ligt van de honger of doodziek bent, ben je misschien wel niet kapitalistisch, maar gelukkig al helemaal niet.




Citaat:
Rhaa.N'eeH schreef op 24-06-2003 @ 14:37:
verhaal
Een 16-jarig, materieel ingesteld meisje dat de boel een beetje schijnt te overzien, daar zijn er niet veel van
__________________
back in black and with a vengeance
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 18:38
Rhaa.N'eeH
Avatar van Rhaa.N'eeH
Rhaa.N'eeH is offline
Citaat:
tacidvs schreef op 24-06-2003 @ 19:14:
Een 16-jarig, materieel ingesteld meisje dat de boel een beetje schijnt te overzien, daar zijn er niet veel van
Dankje !
__________________
They call me Rhaa'NeeH , Pete.I'm the Queen of Rumba Beat,.. As I go Chick Chikee Boom! Chick Chikee Boom! ©opyright 2003
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 22:31
squat
squat is offline
Citaat:
Maar waarom is uiterlijk belangrijk? omdat films, reclame's dat zeggen? het is van tijdelijke aard we worden allemaal optenduur oud en versleten
We gaan ook allemaal dood dus waarom zouden we proberen iets van ons leven te maken?
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 08:00
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
niceman1984 schreef op 22-06-2003 @ 17:37:
Vinden jullie ook niet dat materiele en uiterlijke dingen belangrijk tegenwoordig zijn voor veel mensen en worden mensen daar nou echt gelukkig van vraag ik me af? ze willen alsmaar meer meer en meer zoals: er mooi uitzien, carriere maken, 2 auto's hebben, een mobieltje enzovoort en mensen denken steeds meer aan hunzelf ze kijken niet om naar een ander ze denken alleen maar ikke ikke en de rest kan stikken... waar gaat dit heen???
Mensen worden inderdaad niet gelukkig door materiele verrijking. Het is eigenlijk een armoede als je streeft naar geld en andere materiele zaken.
De grootste verrijking zit in de ontwikkeling van je ware zelf. Dan ben je pas echt rijk.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 08:59
niceman1984
Avatar van niceman1984
niceman1984 is offline
Citaat:
ranonkel schreef op 25-06-2003 @ 09:00:
De grootste verrijking zit in de ontwikkeling van je ware zelf. Dan ben je pas echt rijk.
Dat heb je ook in bepaalde gelofen zoals het Boedhisme waar je geest centraal staat, ik zal es meer informatie opzoeken.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 09:07
Dominique24!
Avatar van Dominique24!
Dominique24! is offline
Ik ben erg gelukkig als ik me veel kan permitteren
__________________
Love is a drug (Brian Ferry)
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-06-2003, 10:41
Verwijderd
Citaat:
ranonkel schreef op 25-06-2003 @ 09:00:
Mensen worden inderdaad niet gelukkig door materiele verrijking. Het is eigenlijk een armoede als je streeft naar geld en andere materiele zaken.
De grootste verrijking zit in de ontwikkeling van je ware zelf. Dan ben je pas echt rijk.
Je wordt niet per definitie ongelukkig van het streven naar materiële verrijking, dat is waar. Maar het is zeker zo dat je door materiëel onvermogen wel in beginsel ongelukkig wordt. Geld maakt niet gelukkig, geen geld maakt wel ongelukkig.

Ik streef ook naar geld en materiële zaken omdat ik mijzelf een bepaalde levensstijl heb aangeleerd die ik graag wil volhouden. Op die manier ben ik gelukkig. Wie ben jij om te zeggen dat ik armoedig ben omdat ik streef naar materiële welvaart? Je gaat mij niet wijsmaken dat er ook maar íemand is die totaal niet streeft naar materiële bezittingen. Ja, misschien een stelletje geflipte monniken ergens in een klooster.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 11:03
Just Johan
Just Johan is offline
Nare man is always right.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 11:44
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
nare man schreef op 25-06-2003 @ 11:41:
Je wordt niet per definitie ongelukkig van het streven naar materiële verrijking, dat is waar. Maar het is zeker zo dat je door materiëel onvermogen wel in beginsel ongelukkig wordt. Geld maakt niet gelukkig, geen geld maakt wel ongelukkig.

Ik streef ook naar geld en materiële zaken omdat ik mijzelf een bepaalde levensstijl heb aangeleerd die ik graag wil volhouden. Op die manier ben ik gelukkig. Wie ben jij om te zeggen dat ik armoedig ben omdat ik streef naar materiële welvaart? Je gaat mij niet wijsmaken dat er ook maar íemand is die totaal niet streeft naar materiële bezittingen. Ja, misschien een stelletje geflipte monniken ergens in een klooster.
De levensstijl geeft jou een bepaalde veiligheid en daardoor denk je dat het je gelukkig maakt. Dat komt natuurlijk ook door dit deel van de wereld waar we in leven. Toch bestaat het werkelijke geluk daar niet uit want dat geluk zit in jezelf.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 13:21
squat
squat is offline
Umm Ja Hé. Onderbouw die onzin eens met argumenten.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 19:38
Woodstock
Avatar van Woodstock
Woodstock is offline
materiële geneugten en uiterlijke kenmerken zijn altijd belangrijk geweest. het lijkt alleen alsof dat steeds erger wordt. maar dat komt doordat de vooruitgang nu op een punt is dat de media de massamening bepaalt. niet beïnvloedt, maar bepaalt. alle macht ligt bij de journalisten, of liever, de paparazzi. wat op de tv komt, is waar. de roddelbladen zullen wel gelijk hebben. zo denken de modeslachtoffers er over.
__________________
Eat jazz, drink sunshine, listen to honey, talk to tea
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 12:18
Rhaa.N'eeH
Avatar van Rhaa.N'eeH
Rhaa.N'eeH is offline
Citaat:
Woodstock schreef op 25-06-2003 @ 20:38:
materiële geneugten en uiterlijke kenmerken zijn altijd belangrijk geweest. het lijkt alleen alsof dat steeds erger wordt. maar dat komt doordat de vooruitgang nu op een punt is dat de media de massamening bepaalt. niet beïnvloedt, maar bepaalt. alle macht ligt bij de journalisten, of liever, de paparazzi. wat op de tv komt, is waar. de roddelbladen zullen wel gelijk hebben. zo denken de modeslachtoffers er over.
1st of all : De media BEPAALT mijn mening niet.
Ik heb nog altijd mijn eigen mening,.. Mijn eigen gedachtes.

2nd of all : Modeslachtoffers ? Pardon ?
Zou het nou echt niet zo kunnen zijn, dat je je graag mooi WILT kleden ? Dat je graag mooi WILT zijn .. ?
Dat je in plaats van allerlei 'volwassen problemen' gewoon even tiener wilt zijn ? Want die 'problemen' komen er toch.
No let me rephrase that : Die problemen ZIJN er toch.
Je begint naast je huidig gezinsleven met je ouders etc.
Ook een nieuw eigen leven..
Zo kan het misschien overkomen als tegenstand om te snel volwassen te worden.Maar wat ik me nou eigenlijk afvraag ..
Is wáárom word er van ons verwacht dat we zo snel volwassen worden ? Waarom word er van ons verwacht dat we op ons 15e,16e al een hele toekomst uit kunnen stippelen ?
En als er dan 1 ding fout gaat,. of niet klopt in het rijtje stort je hele toekomst in elkaar ? Ach bullshit.
Ik vind dat iedereen recht heeft op een periode om te doen wat hij/zij wil.Gewoon puur wat je wilt.Verplichtingen zijn er toch.. verplichtingen komen steeds meer.En mijn periode is now : Ik ben zestien, zelfbewust , een tikkeltje onverschillig misschien, maar hou het wel in balans met wederzijds respect en tolerantie.
Meer kan ik op dit moment niet doen.Meer WIL ik op dit moment niet doen.Ik geef om mode en leuke spullen omdat ik het WIL.
En NIET omdat de media het zegt.
__________________
They call me Rhaa'NeeH , Pete.I'm the Queen of Rumba Beat,.. As I go Chick Chikee Boom! Chick Chikee Boom! ©opyright 2003
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 12:34
niceman1984
Avatar van niceman1984
niceman1984 is offline
Citaat:
Rhaa.N'eeH schreef op 26-06-2003 @ 13:18:
Ik geef om mode en leuke spullen omdat ik het WIL.
En NIET omdat de media het zegt.
Zonder dat je het beseft en in de gaten hebt speelt de media (en omgeving) wel dergelijke invloed op iemand.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 12:45
Rhaa.N'eeH
Avatar van Rhaa.N'eeH
Rhaa.N'eeH is offline
Citaat:
niceman1984 schreef op 26-06-2003 @ 13:34:
Zonder dat je het beseft en in de gaten hebt speelt de media (en omgeving) wel dergelijke invloed op iemand.
Ik zeg ook niet dat het geen invloed heeft , ik zeg alleen dat het mijn mening niet BEPAALT.Mijn mening wordt inderdaad gevormd door invloeden van buitenaf MAAR gemengd met mijn EIGEN visie en perspectieven.
__________________
They call me Rhaa'NeeH , Pete.I'm the Queen of Rumba Beat,.. As I go Chick Chikee Boom! Chick Chikee Boom! ©opyright 2003
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 18:44
tacidvs
tacidvs is offline
Citaat:
Rhaa.N'eeH schreef op 26-06-2003 @ 13:45:
Ik zeg ook niet dat het geen invloed heeft , ik zeg alleen dat het mijn mening niet BEPAALT.Mijn mening wordt inderdaad gevormd door invloeden van buitenaf MAAR gemengd met mijn EIGEN visie en perspectieven.
Dat is een dappere stelling. Als ik die absoluut interpreteer zou jij, als ik je na je geboorte in een donkere kamer had gezet zonder geluid anders dan dat van een glas drinken en een bord eten schuivend over de vloer, eenzelfde 'EIGEN' visie en perspectief zou hebben als je hebt?
__________________
back in black and with a vengeance
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 20:28
Woodstock
Avatar van Woodstock
Woodstock is offline
Citaat:
Rhaa.N'eeH schreef op 26-06-2003 @ 13:18:
1st of all : De media BEPAALT mijn mening niet.
Ik heb nog altijd mijn eigen mening,.. Mijn eigen gedachtes.

2nd of all : Modeslachtoffers ? Pardon ?
Zou het nou echt niet zo kunnen zijn, dat je je graag mooi WILT kleden ? Dat je graag mooi WILT zijn .. ?
Dat je in plaats van allerlei 'volwassen problemen' gewoon even tiener wilt zijn ? Want die 'problemen' komen er toch.
No let me rephrase that : Die problemen ZIJN er toch.
Je begint naast je huidig gezinsleven met je ouders etc.
Ook een nieuw eigen leven..
Zo kan het misschien overkomen als tegenstand om te snel volwassen te worden.Maar wat ik me nou eigenlijk afvraag ..
Is wáárom word er van ons verwacht dat we zo snel volwassen worden ? Waarom word er van ons verwacht dat we op ons 15e,16e al een hele toekomst uit kunnen stippelen ?
En als er dan 1 ding fout gaat,. of niet klopt in het rijtje stort je hele toekomst in elkaar ? Ach bullshit.
Ik vind dat iedereen recht heeft op een periode om te doen wat hij/zij wil.Gewoon puur wat je wilt.Verplichtingen zijn er toch.. verplichtingen komen steeds meer.En mijn periode is now : Ik ben zestien, zelfbewust , een tikkeltje onverschillig misschien, maar hou het wel in balans met wederzijds respect en tolerantie.
Meer kan ik op dit moment niet doen.Meer WIL ik op dit moment niet doen.Ik geef om mode en leuke spullen omdat ik het WIL.
En NIET omdat de media het zegt.
mag ik je vragen waarom je zo graag 'mooi' wilt zijn? overigens, wat is mooi volgens jouw EIGEN visie?
ik ben het bovendien volledig met je eens als je zegt dat iedereen op een bepaald moment moet kunnen doen wat hij/zij wil. alleen zie ik gewoon om mij heen dat het zo lijkt alsof iedereen - of een groot deel van iedereen - hetzelfde wil, en dat is 'erbij horen', geaccepteerd worden door de maatschappij, die wel degelijk kijkt door de ogen van de glossyredacties en Beau van Erven Dorens!
zou je bereid zijn om je eigen mening, je eigen gedachten, te behouden als je vrienden en kennissen het er niet mee eens zouden zijn?
__________________
Eat jazz, drink sunshine, listen to honey, talk to tea
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 21:53
Rhaa.N'eeH
Avatar van Rhaa.N'eeH
Rhaa.N'eeH is offline
Citaat:
tacidvs schreef op 26-06-2003 @ 19:44:
Dat is een dappere stelling. Als ik die absoluut interpreteer zou jij, als ik je na je geboorte in een donkere kamer had gezet zonder geluid anders dan dat van een glas drinken en een bord eten schuivend over de vloer, eenzelfde 'EIGEN' visie en perspectief zou hebben als je hebt?
Natuurlijk niet.Want dan zou die toch alsnog wel anders BEINVLOEDT zijn ??
Ik heb het over beinvloeding : Ja.
Bepaling ? : Misschien tot op zekere hoogte, maar NOOIT helemaal, want je blijft altijd je eigen mening hebben.
Ik blijf altijd mijn eigen mening hebben.
__________________
They call me Rhaa'NeeH , Pete.I'm the Queen of Rumba Beat,.. As I go Chick Chikee Boom! Chick Chikee Boom! ©opyright 2003
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 21:59
Rhaa.N'eeH
Avatar van Rhaa.N'eeH
Rhaa.N'eeH is offline
Citaat:
Woodstock schreef op 26-06-2003 @ 21:28:
mag ik je vragen waarom je zo graag 'mooi' wilt zijn? overigens, wat is mooi volgens jouw EIGEN visie?
ik ben het bovendien volledig met je eens als je zegt dat iedereen op een bepaald moment moet kunnen doen wat hij/zij wil. alleen zie ik gewoon om mij heen dat het zo lijkt alsof iedereen - of een groot deel van iedereen - hetzelfde wil, en dat is 'erbij horen', geaccepteerd worden door de maatschappij, die wel degelijk kijkt door de ogen van de glossyredacties en Beau van Erven Dorens!
zou je bereid zijn om je eigen mening, je eigen gedachten, te behouden als je vrienden en kennissen het er niet mee eens zouden zijn?
'Mooi' zijn .. ? Dat wil ik omdat ik me dan fijn voel.
Een goed, verzorgd uiterlijk, reflecteert m'n innerlijk.
Dus zoals ik al zei : Mooi, is goed verzorgd, geen slons en in MIJN geval loop ik graag rond met leuke kleding.
En ik snap dat de helft van de wereld het doet om 'erbij te horen' en ja, dat zal vast ook 1/8ste reden zijn waarom ik het doe.
Maar zo is de mens gewoon.. Die heeft de samenleving nodig,.. We zijn in wezen allemaal kuddedieren.
Wat ik niet snap is waarom jullie denken dat je BINNEN die 'samenleving/groep' niet ANDERS kan zijn, terwijl je er misschien hetzelfde bijloopt.Want als je dat denkt.. dan kijk je zelf ook niet verder dan je neus lang is.

En over dat met m'n vrienden en kennissen..
Look, I already said : Ik heb me een tijdje helemaal actief afgezet van alles dat met kuddedieren te maken had.Ik was totaal alternatief.. en veel van mijn familieleden en klasgenootjes waren het niet met me eens.Maar dat was gewoon niet wat ik wou..
__________________
They call me Rhaa'NeeH , Pete.I'm the Queen of Rumba Beat,.. As I go Chick Chikee Boom! Chick Chikee Boom! ©opyright 2003
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 08:46
tacidvs
tacidvs is offline
Define yourself.
__________________
back in black and with a vengeance
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 10:29
leonkorn
Avatar van leonkorn
leonkorn is offline
Jezus zei: Daar waar je hart ligt, ligt je schat...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie in love
muchachomalo
14 11-02-2011 16:44
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Recordaantal Nederlanders emigreerde in 2002
Gatara
90 29-06-2003 16:15


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:18.