Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-07-2003, 00:24
leonkorn
Avatar van leonkorn
leonkorn is offline
Als je ergens helemaal van overtuigt bent, is het dan volgens/bij jou nog mogelijk dat je door gesprekken of gebeurtenissen of nieuwe gevoelens / gedachten tot nieuwe ideeën komt ??? Oftwel hoe standvastig is jou mening over verschillende onderwerpen (en vertel eens hoe en waarom iets eventueel is verandert) ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-07-2003, 00:29
Kirk22
Avatar van Kirk22
Kirk22 is offline
ik sta altijd open voor overtuigende argumenten of dingen die iets bewijzen.
__________________
You're either very brave or very stupid.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 00:32
vrijgezel
Avatar van vrijgezel
vrijgezel is offline
ik sta wel open voor bepaalde dingen maar ik ben nogal eigenwijs dus soms wil ik dingen niet zo zien als ze zijn.

maar dat begin ik steeds meer af te leren.
__________________
...............................................................................................................
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 08:29
lovetear
Avatar van lovetear
lovetear is offline
Ik ben haast nergens helemaal van overtuigd. Mijn mening over dingen verandert als iemand mij goede tegenargumenten geeft(natuurlijk) en als ik merk dat ik weer eens te theoretisch in mijn denkbeelden ben geweest. Die tweede komt nog het vaakste voor.
__________________
Dat heb je soms...
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 10:13
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Écht goede argumenten kunnen wel wat aan mijn mening veranderen, maar ze kunnen ook het omgekeerde doen van waar ze voor bedoeld waren. Daarom zie ik nu echt geen enkele waarheid meer in het christendom.

Ik ben eigenlijk van mening dat er een heleboel nog open staat en dat mensen weinig kunnen weten van wat er echt gebeurt. Bijvoorbeeld: een mens kan niet weten wat er na de dood gebeurt; als hij denkt dat hij dat weet is het een speculatie. Daar valt vrij weinig aan te veranderen omdat toch niemand kan bewijzen dat zijn mening geen speculatie is.
Zo zijn er volgens mij nog veel meer dingen waar een mens volgens mij niets vanaf kan weten.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 11:18
Verwijderd
Citaat:
leonkorn schreef op 01-07-2003 @ 01:24:
(...) hoe standvastig is jou mening over verschillende onderwerpen (en vertel eens hoe en waarom iets eventueel is verandert) ?
Alles waar ik op grond van ratio toe ben gekomen, is onveranderlijk, tenzij er betere argumenten voor het tegendeel worden aangedragen.

Alles waar ik op grond van gevoel toe ben gekomen is onveranderlijk behalve door een verandering in mijn eigen overtuiging, al dan niet als gevolg van invloeden van buitenaf.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 17:18
*carmen*
Avatar van *carmen*
*carmen* is offline
ik blijf meestal bij mijn eigen standpunt maar dan verwerk ik de GOEDE argumenten van anderen erin. zo was ik eerst totaal tegen abortus, maar het is ongelooflijk arrogant om te 'vinden' dat iemand die verkracht is niet het recht heeft om het 'hoopje cellen' weg te laten halen.
Dus, hou wel mun eigen mening maar kan hem een beetje aanpassen. Meestal ben ik niet zo zwart/wit dus.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 17:37
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
tuurlijk ik ben nergens van overtuigd en als ik religieuze boeken met gebed lees krijg ik ineens inzichten die je niet had durven dromen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Hoe sta jij in je geloof als christen?
Miekje*
285 25-11-2008 19:22
Software & Hardware dual core of niet?
twinkebel
32 27-12-2006 22:48
Levensbeschouwing & Filosofie Waarom geloven?
EvilConduct
101 21-05-2006 00:37
Levensbeschouwing & Filosofie 'Anti-Islamisme moet hard aangepakt worden'
Louiise
204 11-11-2005 11:05
Psychologie Iemand ervaring met een cognitieve therapeut?
Eend
16 23-02-2003 16:16
Films, TV & Radio Voor iedereen die m gezien heeft...THE TWO TOWERS..."spoilers"
Sithan
204 11-01-2003 13:13


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:27.