Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-08-2006, 09:46
Apomes
Avatar van Apomes
Apomes is offline
Jaloezie komt doordat je onzeker bent van jezelf.
Maar wat kan je nu doen aan Jaloezie? Want bij mij is het op het randje van ziekelijke jaloezie! Zo fel sevens dat ik heb moeten afscheid nemen van mijn beste vriend/mijn alles. ook het feit dat hij zoveel voor me betekende zal wel temaken hebben met de graad van jaloezie!
Maar ik wil hem zo snel mogelijk terug ontmoeten maar pas als ik een groot gedeelte van mijn jaloezie heb overwonnen!
Maar Hoe?

Als hij keek naar andere mensen was ik al jaloers en kreeg ik schrik
Als hij afsprak met andere mensen dacht ik al van: 'shit hij heeft die veel liever als mij'
etc...toch is dat raar want ik spreek ook af met kameraden, maar ik eb gewoon het gevoel dat als mensen bij hem afspreken dat het is voor een relatie of seks ofzo!

en toch weet ik dat hij me enorm graag heeft en dat hij zichzelf kan zijn bij me en dat wil ik niet veranderen!

En kom niet af met 'je moet denken dat hij met jou naar thuis gaat' want dat is zever, voor hetzelfde geld komt gaat hij morgen thuis met iemand anders.
__________________
Today I'm handing out lollipops and ass-whoopins and right now, I'm all out of lollipops!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-08-2006, 09:51
Shadyboy-Ray
Avatar van Shadyboy-Ray
Shadyboy-Ray is offline
Ben je homo, of was je stoned toen je je geslacht invulde?
__________________
Never underestimate the power of denial...
Met citaat reageren
Oud 22-08-2006, 10:29
Verwijderd
Gaat dit over je beste vriend of je geliefde?
Met citaat reageren
Oud 22-08-2006, 13:07
Verwijderd
Citaat:
Shadyboy-Ray schreef op 22-08-2006 @ 10:51 :
Ben je homo, of was je stoned toen je je geslacht invulde?
niet lief.




Met citaat reageren
Oud 22-08-2006, 13:09
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Heb je altijd al last van die onzekerheid/ jaloezie gehad of alleen bij die vriend?
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 08:29
ganja
ganja is offline
ik kan die gevoelens echt precies, heb hetzelfde tegenover mijn vriendje, als hij met een ander meisje afspreekt dan denk ik al dat hij liever bij haar is en dat zij beter voor hem is en dat soort dingen. ik word dan af en toe zelfs aggressief tegenover het andere meisje. maar achteraf denk ik bij me eigen 'waarom reageerde ik zo?' van binnen weet jij vast ook wel dat er niet altijd reden is voor je jaloezie. sorry dat ik je verder kan helpen, ik kom zelf ook niet van die jaloezie af
Met citaat reageren
Oud 24-08-2006, 15:21
x_knorretje_x
Avatar van x_knorretje_x
x_knorretje_x is offline
Ik herken het wel...ik zou ook graag van die jaloezie afwillen... theeft bij mij te maken met perfectionisme en onzekerheid over mezelf...

Het gaat zelfs zo ver dat wanneer ik denk dat ik iets kan, een keer wat zelfvertrouwen heb...(bijvoorbeeld met koken) Wanneer dan tegen iemand anders gezegd wordt dat diegene goed kan koken, ik meteen dat zelfvertrouwen kwijt ben...Ik denk dan dat ze dat dus niet van mij vinden (terwijl dat helemaal nergens op slaat, want op dat moment was er helemaal geen aanleiding om mij een compliment te maken...)

Ik ben dan heel erg jaloers op diegene die dat compliment heeft gekregen...En niet alleen bij dit compliment, maar bij vrijwel alle complimenten die anderen krijgen...

Ook wat betreft vriendschappen gaat et bij mij net zo(of tenminste, dat heb ik nu minder, heb me er nu als et ware bij neergelegd), als hoe je vertelde...Elke keer als ik weer hoorde of zag dat mn beste vriendin iets had afgesproken met iemand, dan voelde ik me afgewezen...dacht ik dat ze me niet meer moest...
Heel vaak ben ik bang geweest hierdoor dat we uit elkaar groeiden...

Dit zijn maar een paar dingen (voor mn gevoel wat onduidelijk uitgelegd, PM evt. maar voor meer duidelijkheid) maar kheb et echt met heel veel...En het is ook niet dat ik jaloers wil zijn, ik ben er juist vaak ontzettend boos door op mezelf...zoals je zei, inderdaad een soort van ziekelijke jaloezie...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Jaloezie in een relatie (afgesplitst van 'Wat is liefde?')
Volk
83 23-11-2011 13:44
Liefde & Relatie Jaloezie
Verwijderd
43 06-07-2006 01:00
Psychologie jaloezie
Fantôme
19 23-05-2004 11:39
Liefde & Relatie hoe denk jij over jaloezie?
snarl
42 27-04-2004 20:46
Liefde & Relatie jaloezie
MarilynManson
6 20-10-2002 22:01
Levensbeschouwing & Filosofie jaloezie
Hannah en Edith
6 20-05-2002 08:56


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:30.