Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-06-2002, 20:41
Stoel
Avatar van Stoel
Stoel is offline
Een dag in het leven van een waterdruppel


Vanmorgen werd ik wakker in een opvangcentrum, we zweefden weer over de wereld. Het was druk op de weg, we botsen af en toe, en soms waren er flinke bliksemschichten. Gelukkig zat ik in een vrij rustig wit opvangcentrum. Na een tijdje vond Moeder Centrum het tijd om ons er uit te gooien. Boven een groot bad druppelden we een voor een naar beneden. Niet snel hoor! Nee, heel langzaam, in kleine deeltjes. Beneden voegde ik me weer samen met mijn onderlichaam, waarmee ik even gescheiden was. In het bad kon ik me wassen, om vervolgens met de stroom mee te gaan. Ik bleek in een rivier te zijn beland. Na een tijdje stromen kwam er een waterval, een avontuur voor de kleine druppels, maar een hel voor de ouderen. Omdat ik niet meer als jong wordt beschouwt moet ik bij watervallen de ouderen helpen, wat ik heel jammer vind, want geestelijk ben ik nog vrij jong. Dus bij de waterval smolt ik samen met een paar ouderen en knalden we keihard naar beneden, ik keek jaloers naar de kleintjes die omhoog spatten en joelden, terwijl ik rustig de ouderen afzettend verder dreef. Na een tijdje kwam ik bij een mensenopvangcentrum, volgens mij noemen ze het stad. Daar zetten ze grote gebouwen langs een rivier en droppen ze allemaal vieze dingen. Olie, en uitwerpselen. Waar wij doorheen moeten drijven, heel vies! Na een tijdje door de gore zooi te zijn gedreven, kwamen we bij een waterzuivering. Dat is handig, want na zon vies tochtje wil je jezelf toch wel graag wassen. Dit keer was het een hele goede, en ik werd goed schoon! Toen werd ik opgenomen in de waterleiding. Bij een kraan aangekomen wachtte ik met spanning af waar ik zou belanden. Het bleek een wastafel in een badkamer te zijn, ik werd samen met een paar anderen in een beker gedaan, en ik werd gebruikt om de mond van een jongetje te spoelen na het tandenpoetsen. Toen dreef ik door het putje weer het riool in, waar ik via allemaal dingen weer in een rivier uitkwam. Dat had ik ook weer gehad. Ik werd best een beetje moe van alle ervaringen, gelukkig voelde ik de kracht van de zon, die me weer naar boven kwam halen! Ik deelde mezelf op in heel veel stukjes, en liet me zachtjes verdampen. Boven kwam ik in een rustig schaapjesopvangcentrum waar ik een dutje deed, ik dacht dat het wel weer genoeg was voor vandaag. Maar heel onverwachts werd het opvangcentrum erg druk. En Moeder Centrum gooide er de vroegste bezoekers die het langs hadden kunnen slapen er weer uit, waaronder ik. Ik werd keihard uit mijn slaap gewekt, en naar beneden gedonderd waar ik op de ruit van een auto terecht kwam, niet echt een pretje. Ik werd gedeeld in 5 of 6 stukjes, en met de ruitenwisser naar de zijkant geduwd waar ik op de straat belandde. Echt een nachtmerrie voor een waterdruppel als ik. Ik zocht mezelf bij elkaar, liet de auto’s over me heen rijden, en wachtte af. Na een tijdje stopte Moeder Centrum met uitgooien en werd het rustig. De zon scheen weer, en eindelijk, ik voelde het, mijn dag zat er echt op. Ik werd omhoog gehaald, in kleine stukjes, en belandde in een vredig opvangcentrum. Waar ik nu, na dit stukje schrijven, in slaap ga vallen. Alleen wil ik nog een ding kwijt! Wat zijn die mensen toch een rare wezens…ze kunnen maar met een mens samensmelten, wat ik raar vind. Ze droppen allemaal vieze dingen in het water, maar zuiveren het daarna weer, om vervolgens ons, waterdruppels, te gebruiken voor eigen doeleinden! We worden onrechtvaardig door deze wezens behandeld! Ik zit er aan te denken om aan een demonstratieoverstroming mee te doen volgend jaar, maar dat zie ik nog wel… nu ga ik slapen, daag!
__________________
als de broodrooster stuk is moet ik uitkijken anders valt de giraffe door de brievenbus van mn buurjongen die net een roze olifant laat exploderen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-06-2002, 15:02
*Fallen_Tear*
*Fallen_Tear* is offline
Je schrijfstijl is op zich niet echt boeiend ( niet echt mijn stijl )
Maar het is wel een ontzettend orgineel idee

Een dag uit het leven van een waterdruppel- hoe kom je erop
__________________
Ik ben verliefd op het leven
Met citaat reageren
Oud 03-06-2002, 15:13
Stoel
Avatar van Stoel
Stoel is offline
Citaat:
*Fallen_Tear* schreef:
Je schrijfstijl is op zich niet echt boeiend ( niet echt mijn stijl )
Maar het is wel een ontzettend orgineel idee

Een dag uit het leven van een waterdruppel- hoe kom je erop
mja, over het algemeen schrijf ik ook anders, meer dromeriger zegmaar,

ik weet trouwens niet hoe ik er op kom, het was echt een invlieging, ik moest en zou iets over een waterdruppel schrijven

heeft iemand nog reacties?
__________________
als de broodrooster stuk is moet ik uitkijken anders valt de giraffe door de brievenbus van mn buurjongen die net een roze olifant laat exploderen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [Verhaal + illustraties] De machtige dagen van Jerzy Narovski
®Observer
3 04-07-2005 23:00
Verhalen & Gedichten C'est ma vie
Anki
20 02-08-2004 11:36
Verhalen & Gedichten C'est ma vie
Anki
2 26-07-2004 11:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:27.