Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-01-2013, 13:45
Verwijderd
Iemand deze serie al gezien en wat vinden jullie er van? Van de week ben ik midden in de pilot gevallen en toen was ik zo geboeid dat ik hem meteen heb geprogrammeerd (waarbij hij de pilot gelukkig vanaf het begin nog opnam) voor de rest van de serie. Tot nog toe heb ik alleen de pilot gezien, maar ik vind het heel goed neergezet en spannend. De reacties en het gedrag van bepaalde mensen vind ik heel realistisch. Ik ben in ieder geval benieuwd naar het vervolg.

Oh en als je hem gezien hebt en dingen wil vertellen, gelieve spoilers te gebruiken, normaal doe ik niet moeilijk over voorkennis, maar bij deze wil ik eigenlijk in onwetendheid blijven ^^

De serie gaat over een Amerikaanse soldaat die na 8 jaar gevangenschap teruggevonden wordt in Irak en het vermoeden van een CIA-agente dat hij nu voor Al Qaeda werkt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-01-2013, 17:35
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Ja, puike serie. Alleen vind ik mevrouw Danes soms wat te neurotisch (op een gegeven moment ken je dat ook wel weer), en vervalt het soms een beetje in 24-achtige praktijken en clichés; maar al met al een van de betere series.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 15-01-2013, 17:57
Verwijderd
Ik vind hem wel vermakelijk. Een hoop cliches inderdaad en soms misselijkmakend amerikaans, maar dat komt allemaal niet in de buurt bij de hoofdpijn die ik krijg van dat klotedochtertje van Brody. Ook gevallen waarbij de FBI sluikreclame maakt voor Skype valt nogal op. Ik ben geen expert maar ik kan me niet voorstellen dat ze FBI gebruiken om over top secret terroristen-shit te praten.

Seizoen 1 was wel een stuk sterker dan Seizoen 2 imo. Desalniettemin ben ik best benieuwd naar S3. Zolang dat dochtertje maar aan een pijnlijk eind komt.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2013, 19:40
Verwijderd
Ik ben wel benieuwd naar wat er allemaal nog bij komt kijken dan, zonder het uit te melken als er nog een S2 en S3 volgen. Veel van wat jullie zeggen, zegt me nog niks, maar de 2e aflevering was blijkbaar gisteravond, dus die zal ik dadelijk eens opzetten. En ik hoop dat 2BE niet weer de foute uren gaat doorgeven aan Telenet zodat ik er op een gegeven moment achter kom dat het laatste kwartier wegvalt (leuk bij Touch, net het moment waarop de puzzel in elkaar past) of dat het 2 weken gewoon overslaat met opnemen.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2013, 12:46
Verwijderd
Aflevering 2 gezien. Wat mij erg bevalt is het 'realistische' weergeven van hoe fucked up iemand kan zijn/worden. Hoe je je leven weer op de rails moest krijgen als achterblijver en dan alles onder je uit geschopt wordt en totaal niet meer weet wat je moet doen of hoe je het moet doen. Het gebruik van mensen, alles voor een groter goed. Bij dat laatste heb ik geen idee of het er werkelijk zo aan toe gaat, maar ik kan het me wel voorstellen omdat ik het op een kleinere schaal dagelijks zie gebeuren.

Weekje wachten nu.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2013, 11:20
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik heb beide seizoenen gezien en vond het regelmatig erg spannend. Goede serie wat mij betreft. Het neurotische van claire is soms wat overdreven inderdaad, maar hoort zo bij de serie dat ik het helemaal niet storend vind. En ik geloof dat ik een van de weinigen ben die Dana ook niet storend vind
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2013, 13:52
Verwijderd
Aan de hoogste fucking boom met dat rotkind.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2013, 14:55
Verwijderd
Ik ben eindelijk aan het bijgekeken raken, maar ik heb er nog een aantal te gaan. Ik vind Dana nog steeds niet absurd irritant eigenlijk. Soms voorspelbaar, soms verrassende wendingen, maar het blijft boeien. Ik vind ook nog steeds dat ze het menselijke aspect verdomd goed weten neer te zetten, Dana inclusief dus.
En ik moet kwijt dat:
Spoiler

Maar ik ga nu nog maar beginnen aan aflevering 11, dus niets verraden
Met citaat reageren
Oud 10-05-2013, 07:11
Verwijderd
Best een spannende serie
Met citaat reageren
Oud 10-05-2013, 12:44
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik vind het ook een boeiende serie, ik heb gisteren S2E6 gezien.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2013, 12:56
Verwijderd
Ik ga dit weekend aan S2 beginnen! Wel vond ik het verwarrend dat:

Spoiler
Met citaat reageren
Oud 23-10-2013, 18:46
Verwijderd
http://www.hbvl.be/nieuws/media-en-c...e-seizoen.aspx


Al moet ik nog beginnen aan 3. Er staan nu 3 opgenomen afleveringen klaar. Reverend, ben jij nog blijven volgen en was het nog iets? Antwoorden zonder spoilers graag ^^
Met citaat reageren
Oud 23-10-2013, 19:03
Verwijderd
In vergelijking met seizoen 1 is het allemaal heel weinig waard. Wat dat betreft heeft de serie dus het prison break-syndroom. De laatste aflevering had een interessante plotwending waardoor het mogelijk weer wat cooler gaat worden maar de irritaties over die dochter en haar verschrikkelijke doch balbare moeder blijven bestaan.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2013, 19:18
Verwijderd

Die irritaties over die dochter heb ik nooit gehad, ik vond die voor een pubertje vrij logisch reageren.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2013, 19:19
Verwijderd
Spoiler
Met citaat reageren
Oud 23-10-2013, 22:07
Verwijderd
Citaat:

Die irritaties over die dochter heb ik nooit gehad, ik vond die voor een pubertje vrij logisch reageren.
Ik vind haar ook geen slechte actrice of onlogisch reageren, ik vind het alleen sterk retorisch en overbodig voor een serie die het moet hebben van spanning. Als ik zin heb om me te buigen over puberproblemen kijk ik wel rond op L&R.

Ook nu weer besteden ze soms makkelijk een halve aflevering aan Dana die (ik reken dit niet tot spoiler) jongens gaat ontdekken. Besteed die tijd liever aan Brody of Carrie.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2013, 22:19
Verwijderd
Oh, op die manier. Ja, toen het begon vond ik het hele watmoetervandiefamiliewordendrama erbij wel leuk. Ik vond dat net interessant, goed geacteerd, realistisch drama dat me kon meeslepen, dat ik me kon voorstellen, naast de spanning van het terrorisme en wie is al dan niet een verrader. Al vraag ik me af hoe boeiend een halve jongensontdekaflevering kan zijn... Maar wie weet valt het voor mij wel mee.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2013, 22:23
Verwijderd
Nu ik er over nadenk, dat is eigenlijk wat me in eerste instantie heeft getrokken, het verhaal van een familie die het probeert te redden als iemand nawatishet 7 jaar weer opduikt met een hele fucked up mind en psychische shit. Hoe ga je daarmee om enzo. Dat het daarna ook nog spannend was, was extra ^^
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-10-2013, 23:21
Verwijderd
Het was ook minder storend in seizoen 1 omdat het een doordacht script had waar duidelijk de tijd voor was genomen. Nu de serie populair bleek te zijn en nieuwe seizoenen uitgepoept moesten worden beroepen de makers zich weer op retoriek waar je misschien de Amerikaanse huisvrouwen mee kan bevredigen maar ik krijg er vooralsnog geen stijve van. Daarom noem ik het het 'prison break syndroom', omdat die ook een ijzersterk eerste seizoen had maar vervolgens werd opgevuld met allemaal zaken die me eigenlijk totaal niet interesseren of simpelweg vergezocht waren.

Maargoed, het kan allemaal anders lopen en wellicht ontwikkelt het hele dana-verhaal zich nog tot wat relevants. Vooralsnog lijkt het echter meer alsof ze heel hard proberen "meerdere kanten van het verhaal te laten zien" terwijl één kant eigenlijk helemaal niet echt interessant is en je het al 10x eerder hebt gezien in diverse andere media.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2013, 19:38
Verwijderd
Ik snap intussen wat je bedoelt, ik heb er over zitten denken. Waar het is begonnen met hoofdzakelijk de psycho-shit en ellende en hoe ga je ermee om en wat als
Spoiler

is het uiteindelijk vooral een spannende spionagetoestand geworden. En met het begin van S3, zie ik waar ze last hebben met 'willen we die psychologische kant houden' of 'willen we gewoon kijkers trekken met spanning en explosies'.

Ik heb nu de eerste aflevering gezien van S3. En de hele achterdocht, spionage, terrorisme, het zit er allemaal lekker in qua spanning, maar ze proberen idd ook nog die psychische kant te belichten. Dus ja, tja. Door jou denk ik er nu over na! Maar goed, ik vind het nog wel boeiend.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2013, 19:46
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
vanaf S3 episode 5 is het eindelijk pas een beetje als vanouds.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 30-10-2013, 20:44
Verwijderd
Vanouds als in de psychologische shit waar je om begint te kijken of de spionagespanning?
Er staan nog 3 afleveringen klaar, dus het komt wel, over een tijdje.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2013, 21:41
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
meer als in 'het gaat eindelijk ergens naar toe'. Verder vind ik de familie Brody ook behoorlijk vervelend.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 31-10-2013, 12:29
Verwijderd
De Brody familie an sich vind ik prima. Maar dat Danadrama gaat wel veel te ver. Meer een tienersoap dat. Heb nu bijgekeken, volgende week is aflevering 5.

En ik vind de psychiatrische afdelingen nogal vreemd. Maar misschien is dat normaal in Amerika.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2013, 22:32
Verwijderd
Seizoensfinale gezien. Beetje jammer dat ze verder gaan uitmelken met een vierde seizoen, zoals het nu is, zou het perfect zijn geweest.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-12-2013, 10:25
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Nou ja, of juist niet. Nu kan men bewust kiezen voor een andere verhaallijn.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 31-12-2013, 10:40
Verwijderd
Ik weet niet of ik er dan nog wel op zit te wachten eigenlijk, waarschijnlijk ga ik wel kijken, maar ik hoop dan wel dat het een interessante, nieuwe, volledige verhaallijn wordt en niet gewoon de populariteit van afgelopen seizoenen gebruiken om Carrie hier en daar wat dingetjes te laten doen zonder echt intens te worden.

We zullen zien ^^

Sowieso dacht ik wel dat Quinn gevoelens lijkt te hebben voor Carrie, dus daar gebeurt misschien nog wat mee.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Muziek Trance en Hardstyle livesets
Verwijderd
35 27-01-2005 11:43
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap De waarheid over de vs!!
Verwijderd
163 09-03-2004 13:21
Software & Hardware Het was "global defacement dag"
Gatara
12 07-07-2003 14:38
Muziek Live sets
TECHNique
36 31-10-2002 07:26


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:15.