Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-12-2006, 17:34
Hernuel Fan
Avatar van Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
voor sinterklaas heb ik een 2.1 boxenset gekregen, en ik dacht eindelijk muziek volledig tot zijn recht komend te kunnen luisteren (na al mijn gammele kleine cdspelertjes en computerboxjes enzo), maar de bas staat veel te hard in verhouding met de satelietboxjes. Hele mooie ballads bijvoorbeeld klinken voor geen meter omdat het beetje bas wat er inzit veel te hard klinkt. Ook bij hardere muziek zoals rock overheerst de bas zo dat het niet mooi meer is. Weet iemand wat ik hieraan kan doen? De box staat al onder mn bureau, maar hij kan niet heel ver weg staan want het snoer waarmee hij aan de satelietspeakers zit is kort. Ik heb ook het volume van de bas op zn zachtst staan maar dan nog is het te hard.

Moet ik de boxen gewoon terugbrengen naar de winkel of is er iets anders wat ik kan doen?
__________________
Tomatensoep! Daar houdt moeder zo van. Floddertje deed de soep in de pan. 't Is een beetje klonterig, zei ze. Ik neem even de mixer.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-12-2006, 18:43
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Merk/type?

Denk overigens niet dat je er veel aan kunt veranderen. Ik had het ook met mijn oude Logitech setje.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2006, 20:12
Hernuel Fan
Avatar van Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
logitech idd, X230

wat heb je toen gedaan dan?
__________________
Tomatensoep! Daar houdt moeder zo van. Floddertje deed de soep in de pan. 't Is een beetje klonterig, zei ze. Ik neem even de mixer.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2006, 10:19
J-roenn
J-roenn is offline
je kan een beetje met je equaliser kutten natuurlijk, maar als de bas echt veel te hard is schiet je dr niks mee op.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2006, 12:01
Verwijderd
Heeft dat ding geen regelaar voor de lage tonen? Lijkt me dat je die er dan gewoon uit moet draaien. Mijn i-Trigue 3330 heeft ook een eigen regelaar voor de lage tonen, van 0 tot 10, maar 0 tot en met 3 zijn 'geen bas', 4 is 'genoeg bas' en alles daarboven is 'achterlijk veel bas'.

Dus dat ding moet je eigenlijk gewoon neutraal zetten en dan de lage tonen regelen via de software. Dat kan trouwens ook in Windows, via de geavanceerde eigenschappen van het geluid, daar kun je bass en treble regelen, mits je een geluidskaart hebt die dat ondersteunt (en anders moet het met Winamp).
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 19:55
Hernuel Fan
Avatar van Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
mn broer heeft idd de equalizer gebruikt, dat werkt wel een beetje, maar het is een beetje tegen mijn principes om geluid op die manier te vervormen, het is niet zoals het zou moeten zijn, ik wil gewoon dat die subwoofer minder volume heeft.

De subwoofer zelf heeft idd een "volumeknop" Daarmee kan je de bas harder en zachter draaien, maar op de zachtste stand is het veel te hard. op middelste stand, alleen geschikt voor house/dance etc. en op hoogste probeer ik maar niet uit voor de buren (iig niet omstreeks kinderbedtijd) het zal wel nog te hard zijn voor hardcore.

de geavanceerde eigenschappen voor het geluid, is dat de equalizer? if not, ik kan het niet vinden. En wat is winamp?
__________________
Tomatensoep! Daar houdt moeder zo van. Floddertje deed de soep in de pan. 't Is een beetje klonterig, zei ze. Ik neem even de mixer.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 21:51
SuicideFunky
SuicideFunky is offline
Winamp (zie www.winamp.com), is een mediaplayer, net als windows media player, met equalizer enz.. Ik gebruik hem zelf ook.

Nja als je met de volume regelaar van je subwoofer hem nog niet laag genoeg krijgt is wel beetje vreemd.. kun je niet met de software van het setje de bass regelen? Of de Bass/Subwoofer? Als ie erbij zit dan..
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 23:46
Verwijderd
Citaat:
Hernuel Fan schreef op 12-12-2006 @ 20:55 :
mn broer heeft idd de equalizer gebruikt, dat werkt wel een beetje, maar het is een beetje tegen mijn principes om geluid op die manier te vervormen, het is niet zoals het zou moeten zijn, ik wil gewoon dat die subwoofer minder volume heeft.
Ja hallo, welkom in de wereld van goedkope computerspeakertjes. Er zijn gewoon geen computerluidsprekers te vinden die standaard, unequalized, een normale frequentiekarakteristiek hebben. Logisch ook, want de gemiddelde computergebruiker wil toch alleen maar bas en hoog en honderdmiljoen superstereosurroundwatt zonder zich vragen te stellen over de geluidskwaliteit.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 00:05
Hernuel Fan
Avatar van Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Citaat:
SuicideFunky schreef op 12-12-2006 @ 22:51 :
Winamp (zie www.winamp.com), is een mediaplayer, net als windows media player, met equalizer enz.. Ik gebruik hem zelf ook.

Nja als je met de volume regelaar van je subwoofer hem nog niet laag genoeg krijgt is wel beetje vreemd.. kun je niet met de software van het setje de bass regelen? Of de Bass/Subwoofer? Als ie erbij zit dan..
zit er niet bij.

@nare man:

beetje jammer is dat, het is toch niet normaal als de kwaliteit van een product van een goed merk niet goed is, is het raar dat ik dat niet zomaar accepteer? Ik snap zowiezo niet wat er zo moeilijk aan zou moeten zijn om de bas iets zachter af te stellen in de fabriek, dat zou toch alleen maar positief zijn voor de verkoop en de tevredenheid van klanten enzo. Mja.

dus het enige wat ik volgens jullie kan doen is de equalizer gebruiken?
__________________
Tomatensoep! Daar houdt moeder zo van. Floddertje deed de soep in de pan. 't Is een beetje klonterig, zei ze. Ik neem even de mixer.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 00:54
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Hernuel Fan schreef op 13-12-2006 @ 01:05 :
beetje jammer is dat, het is toch niet normaal als de kwaliteit van een product van een goed merk niet goed is, is het raar dat ik dat niet zomaar accepteer?
Logitech is niet echt een goed merk als het aankomt op speakers ofzo. Maarja, het was ook niet zo duur.
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 09:59
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 13-12-2006 @ 01:54 :
Logitech is niet echt een goed merk als het aankomt op speakers ofzo. Maarja, het was ook niet zo duur.
qua speakers hebbben ze bij de goedkope setjes nog best een leuke prijs/kwaliteitsverhouding.

je kan natuurlijk altijd terug gaan met de boxen onder het motto dat ze defect zijn omdat de bass zo hard staat.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 13:43
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
die dingen zijn natuurlijk ontworpen voor de jeugd die toch al gehoorbeschadiging heeft en de andere frequenties niet meer horen kan.
__________________
I never be late... I drive a V8 ...
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 13:50
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
phoxetis schreef op 13-12-2006 @ 14:43 :
die dingen zijn natuurlijk ontworpen voor de jeugd die toch al gehoorbeschadiging heeft en de andere frequenties niet meer horen kan.
WAT ZEG JE ?

JA SORRY, IK HOOR NIET ZO GOED MEER....





maar kun je op je geluidskaart niet apart het volume voor elke uitgang aangeven, of zit alles op 1 snoertje ?
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 22:42
Verwijderd
Citaat:
Hernuel Fan schreef op 13-12-2006 @ 01:05 :
beetje jammer is dat, het is toch niet normaal als de kwaliteit van een product van een goed merk niet goed is, is het raar dat ik dat niet zomaar accepteer? Ik snap zowiezo niet wat er zo moeilijk aan zou moeten zijn om de bas iets zachter af te stellen in de fabriek, dat zou toch alleen maar positief zijn voor de verkoop en de tevredenheid van klanten enzo. Mja.
Klanten zijn juist tevreden als ze veel bas hebben. Het is namelijk heel makkelijk om hoge tonen uit een klein kastje te toveren maar onmogelijk om echt lage tonen uit een klein kastje te toveren. Dus worden zulke kastjes opgepept met allerlei methoden om de bas maar lomper te laten klinken. Degene die een beetje gebalanceerd geluid wil is daar de dupe van.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2006, 12:58
noes
Avatar van noes
noes is offline
Aan een discussie over de kwaliteit heb je niet zoveel.. Maar misschien kan je dit proberen: in die subwoofer zit ook zo'n bassreflex poort. (die buis zeg maar) Als je daar een dikke sok inpropt, scheelt dat een hoop. Ook kan het helpen het ding op een dempende ondergrond te zetten om te voorkomen dat je vloer (vooral als het een houten vloer betreft) als klankkast optreedt. Succes ermee!

En mighty marcel: bij 2.1 zit het bijna altijd op 1 snoertje..
Met citaat reageren
Oud 21-12-2006, 18:27
Verwijderd
@ Hernuel Fan:

ik heb zelf zo'n setje gezien bij een maat van me, en die kon perfect de bass regelen (tot zelfs helemaal af) langs de draaiknop die op de woofer zelf staat.

wat je ook kan proberen is het mastervolume van de computer minder te zetten en dan je boxen zelf iets luider. op deze manier komt de bass minder sterk door.

voor nog wat extra uitleg: http://www.logitech.com/index.cfm/pr...ONTENTID=12245

mvg

utterdown
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:33.