Oud 01-05-2007, 19:56
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Voor op het nieuwe album Systematic Chaos.

Ze zijn weer complex, priegelig, gay, en wat je er nog meer van verwacht en ik dig het.

Constant motion:



De zanglijnen in de coupletten doen me aan Metallica denken.

The dark eternal night:



Verassend heavy. Ik geniet vooral van de instrumentale passages.

Nu maar hopen dat het nieuwe album niet weer van die verschrikkelijke stroopballads bevat en ik ben blij.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-05-2007, 20:00
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik durfde er al geen topic over te beginnen

Erg vet
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 01-05-2007, 20:10
Pruts0r
Avatar van Pruts0r
Pruts0r is offline
Dat gaat weer terug naar Train Of Thought lijkt het wel op, maar dan iets meer freaky maten enzo

Maar stiekem hoop ik op een soort van tweede Six Degrees in combinatie met Octavarium
__________________
Stop living in the past, live for the future!
Met citaat reageren
Oud 01-05-2007, 20:13
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Pruts0r schreef op 01-05-2007 @ 20:10 :
Dat gaat weer terug naar Train Of Thought lijkt het wel op, maar dan iets meer freaky maten enzo

Maar stiekem hoop ik op een soort van tweede Six Degrees in combinatie met Octavarium
Octavarium vind ik de minste plaat, denk ik. Blij dat ze weer harder beuken.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2007, 21:20
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Juice schreef op 01-05-2007 @ 20:13 :
Octavarium vind ik de minste plaat, denk ik. Blij dat ze weer harder beuken.
Couldn't agree more
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 01-05-2007, 21:22
Verwijderd
Vocals lijken inderdaad erg veel op Metallica in het eerste nummer. Verder is het wel aardig, maar Dream Theater kan niet echt tippen aan de echte toppers in het genre.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2007, 22:15
Noddy
Noddy is offline
Erg goed te doen! Jammer dat ik ze niet kan zien op Fields of Rock
__________________
Make that the cat wise
Met citaat reageren
Oud 01-05-2007, 22:56
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
gave cd, ik trek m beter dan Octavariumdinges.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 02-05-2007, 13:11
toemba
Avatar van toemba
toemba is offline
Citaat:
Carn schreef op 01-05-2007 @ 22:56 :
gave cd, ik trek m beter dan Octavariumdinges.
Die was dan ook behoorlijk ruk.

Ik trek m ook stukken beter, richting ToT is imo een stap in de goede richting..
__________________
For a nihilist, nothing at least is something..
Met citaat reageren
Oud 02-05-2007, 16:44
CaptainCaveman
Avatar van CaptainCaveman
CaptainCaveman is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 01-05-2007 @ 21:22 :
Vocals lijken inderdaad erg veel op Metallica in het eerste nummer. Verder is het wel aardig, maar Dream Theater kan niet echt tippen aan de echte toppers in het genre.
Dream Theater ís m.i. de topper

Hm... laatste nummer valt me tegen, té heavy. De vocals waren vaak juist relaxed, nu totaal niet.
__________________
Veramerikanisering alom!

Laatst gewijzigd op 02-05-2007 om 16:47.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2007, 18:59
Verwijderd
Fan!
Met citaat reageren
Oud 04-05-2007, 16:04
Pruts0r
Avatar van Pruts0r
Pruts0r is offline
Octavarium vond ik juist vet!

het was niet zo technisch alsde voorgaande albums, maar de nummers vond ik wel heel mooi...

Root Of Evil was dan weer een wat eenvoudiger nummer, beetje heavy maar t liep gewoon super... These Walls vind ik een van hun betere nummers, ook al is het lastig uit te leggen waarom...

Dan nog I Walk Beside You, wel heel erg U2 achtig, maar ik vind het eerlijk gezegd wel bij Dream Theater passen en natuurlijk Sacrificed Sons en Octavarium zelf....

Instrumentaal zijn zeker die twee laatste nummers gewoonweg briljant, zeker live gespeeld op de Score DVD.... geef dan eens argumenten waarom Octavarium slecht is.....

Hun beste werk vind ik nog altijd Six Degrees Of Inner Turbulence.. Een goed uitgekiende mix tussen gefreak, rustigere nummers en heavy nummers...

Ik hoor net trouwens van een andere DT-fan dat er een verhaal achter Octavarium zit en ik moet zeggen dat dat behoorlijk vet is

een octaaf op een keyboard heeft 8 witte en 5 zwarte toetsen. dream theater heeft 8 studio (When Dream and Day Unite, Images And Words, Awake, A Change Of Seasons, Falling Into Infinity, Scenes From A Memory, Six Degrees Of Inner Turbulence, Train Of Thought, Octavarium) en 5 live albums(When Dream And Day Re-unite, Live At The Marquee, Scenes From New York, Score 20th Anniversary Tour). Nou is elk liedje van octavarium in de corresponderende toonhoogte geschreven: the root of all evil is in A geschreven, answer lies within in B, these walls in C, enz...en de stukjes der tusse zijn de zwarte noten, bijvoorbeeld: these walls is in C, I walk beside you in D, en det kleine stukje wat tussen huurs in zit is in C#
__________________
Stop living in the past, live for the future!
Met citaat reageren
Oud 04-05-2007, 17:20
CaptainCaveman
Avatar van CaptainCaveman
CaptainCaveman is offline
DT is gewoon geniaal
__________________
Veramerikanisering alom!
Met citaat reageren
Oud 04-05-2007, 17:56
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Pruts0r schreef op 04-05-2007 @ 16:04 :
geef dan eens argumenten waarom Octavarium slecht is.....
Ik heb nooit gezegd dat ik het een slecht album vind, maar waarschijnlijk wel hun minste. De zeikerige refreintjes in I walk beside you en Sacrificed sons irriteren me, evenals het stroperige gezeur van The answer lies within. De rest van de nummers is goed, maar op het titelnummer na haalt het mijnsinziens nergens het niveau van hun echte meesterwerken.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2007, 23:11
Verwijderd
Helaas zijn ze 'no longer available'
Met citaat reageren
Oud 11-05-2007, 00:26
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
freewilly9900 schreef op 10-05-2007 @ 23:11 :
Helaas zijn ze 'no longer available'
Volgens mij staan ze nog wel op andere Youtube filmpjes. Gewoon even zoeken. En anders zwerven er wel mp3'tjes rond.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2007, 00:33
Sultan_of_Swing
Avatar van Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Godver, een Dream Theater topic met louter positieve reacties.
__________________
doe de fridge open, vol met pilsener mag ik hopen
Met citaat reageren
Oud 11-05-2007, 00:43
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Het verbaasde mij ook.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-05-2007, 00:47
Haligh
Avatar van Haligh
Haligh is offline
wat een kk band.
__________________
hello dave.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2007, 00:59
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Godver!
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2007, 04:23
Verwijderd
Citaat:
Haligh schreef op 11-05-2007 @ 00:47 :
wat een kk band.
ban!1!
Met citaat reageren
Oud 11-05-2007, 10:50
Master of Puppets
Avatar van Master of Puppets
Master of Puppets is offline
Citaat:
G-Lo schreef op 02-05-2007 @ 18:59 :
Fan!
__________________
Let Jackie D. take the shame away.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2007, 17:09
'I'he Prophet
Avatar van 'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Ben nu halverwege In the Presence of Enemies pt. 1, en die dig ik toch wel weer.
De hele cd maar een kans geven.
__________________
"If history is to change, let it change! If the world is to be destroyed, so be it! If my fate is to die, I must simply laugh!!"
Met citaat reageren
Oud 11-05-2007, 17:15
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
ik had gisteren James LaBrie aan de telefoon! alleen om m door te verbinden met iemand anders maar goed!
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 12-05-2007, 10:52
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Carn schreef op 11-05-2007 @ 17:15 :
ik had gisteren James LaBrie aan de telefoon! alleen om m door te verbinden met iemand anders maar goed!
Wat zei hij?
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-05-2007, 11:02
Ce-El-Wan
Avatar van Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
waarschijnlijk dat ie op zoek was naar een belangrijker iemand dan een stagiaire

anyhoe, ik ben wel benieuwd, die constant motion heeft idd wel iets metallica achtigs. nieuwe plaat maar ff binnen sjorren dan.
__________________
Richtiger Manner
Met citaat reageren
Oud 12-05-2007, 11:57
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Juice schreef op 12-05-2007 @ 10:52 :
Wat zei hij?
"is this my last phoner for today?"
"let me check the schedule...yes, it seems so!"
"good, ok patch me through"
"alright, good luck!"
-piep-
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 14-05-2007, 21:43
Henkje
Avatar van Henkje
Henkje is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 01-05-2007 @ 20:00 :
Ik durfde er al geen topic over te beginnen

Erg vet
jij en metallica???

Hopelijk maken ze volgens jaar een jazz plaatje, maar dit is ook wel weer een stuk beter dan Octa
__________________
lava lacht niet lul
Met citaat reageren
Oud 15-05-2007, 08:36
Verwijderd
Ik heb t hele album al =D
Met citaat reageren
Oud 15-05-2007, 09:05
Ce-El-Wan
Avatar van Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
Citaat:
Jemz schreef op 15-05-2007 @ 08:36 :
Ik heb t hele album al =D
ja duh, wie niet
__________________
Richtiger Manner
Met citaat reageren
Oud 31-05-2007, 06:56
Pruts0r
Avatar van Pruts0r
Pruts0r is offline
Citaat:
Carn schreef op 11-05-2007 @ 17:15 :
ik had gisteren James LaBrie aan de telefoon! alleen om m door te verbinden met iemand anders maar goed!
omg dat is wel vet

Ik heb trouwens van iemand het album gekregen (gekopieerd) en kheb hem vannacht twee keer keihard op de koptelefoon geluisterd, aangezien ik toch niet meer in slaap kwam na 3 uur snachts en tis echt een briljant album....

Voor zover ik wijs werd uit de teksten heeft Mike nu de laatste 5 stappen van z'n verblijf bij de AA verwerkt....

Het album is iig briljant en kvind zelfs dat dit The Scenes evenaart of mss wel zelfs overtreft... Wel gaaf dat dit ineens zo'n heavy album is geworden, hoewel het wel vaag is als je dan bij een show van hun staat en dat ze dan eerst Erotomania spelen en dan ineens Constant Motion... Best kans dat ze op de europatour dan meer van Train Of Thought spelen ofzo....

Tis iig een superalbum en kheb er ook echt aandachtig naar geluisterd dus je kunt niet zeggen dat ik dat zeg omdat ik een Dream Theater fan ben... Toen ik het album de eerste keer oppervlakkig luisterde, vond ik het eigenlijk niets, mja dit is echt een plaat die je hard op moet zetten Ik heb door die nieuwe plaat iig nog steeds een glimlach op m'n gezicht

Wachten tot mijn loon binnen is en dan komtie origineel op mijn kamer te staan
__________________
Stop living in the past, live for the future!
Met citaat reageren
Oud 02-06-2007, 12:06
Pruts0r
Avatar van Pruts0r
Pruts0r is offline
Citaat:
Pruts0r schreef op 31-05-2007 @ 06:56 :
omg dat is wel vet

Ik heb trouwens van iemand het album gekregen (gekopieerd) en kheb hem vannacht twee keer keihard op de koptelefoon geluisterd, aangezien ik toch niet meer in slaap kwam na 3 uur snachts en tis echt een briljant album....

In nummer 5 van het album, dat maandag in de winkels ligt, genaamd Repentance, wordt stap 8 en 9 van Mikes verblijf bij de AA verwerkt...

Het album is echt briljant, maar het niveau van Scenes From A Memory wordt toch niet gehaald, mja dat is ook wel heel erg lastig... Wel gaaf dat dit ineens zo'n heavy album is geworden, hoewel het wel vaag is als je dan bij een show van hun staat en dat ze dan eerst Erotomania spelen en dan ineens Constant Motion... Best kans dat ze op de europatour dan meer van Train Of Thought spelen ofzo....

Tis iig een superalbum en kheb er ook echt aandachtig naar geluisterd dus je kunt niet zeggen dat ik dat zeg omdat ik een Dream Theater fan ben... Toen ik het album de eerste keer oppervlakkig luisterde, vond ik het eigenlijk niets, mja dit is echt een plaat die je hard op moet zetten Ik heb door die nieuwe plaat iig nog steeds een glimlach op m'n gezicht

Wachten tot mijn loon binnen is en dan komtie origineel op mijn kamer te staan
IK heb hem maar even een beetje aanghepast...
__________________
Stop living in the past, live for the future!
Met citaat reageren
Oud 02-06-2007, 18:57
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Zo heavy vind ik het album eigenlijk niet, op Constant motion en The dark eternal night na. In the presence of enemies pt. 2 heeft ook wel lekkere harde stukken, maar Prophets of war en Ministry of lost souls doen me eigenlijk niet zo veel, beetje gezeik.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2007, 22:02
Verwijderd
Ik luister nu Constant Motion, dat klinkt wel lekker iig.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2007, 22:21
Thunder Child
Avatar van Thunder Child
Thunder Child is offline
Ik doe nooit aan de DT leaks (en dat is lastig, want ik ben lichtelijk actief bij de DT intornetzor community), maar ik miste dit keer ook nog eens de release date

Anyway, vandaag geregeld dat ik SC kreeg en ik vermaak me er behoorlijk mee. Eigenlijk weinig over te klagen, behalve dat trage Repentance gejank. Maar meestal als ik een DT nummer in het begin een janknummer vind verandert mijn mening later nog.

Hoera voor DT once again in ieder geval!
__________________
For Pony
Met citaat reageren
Oud 05-06-2007, 23:02
Verwijderd
De enige hoera voor DT zou zijn voor het moment waarop ze een gezellig rondje harikiri doen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 05-06-2007, 23:07
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
en ik maar werken om die plaat naar #1 te krijgen!
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 06-06-2007, 10:15
Pruts0r
Avatar van Pruts0r
Pruts0r is offline
Citaat:
Thunder Child schreef op 05-06-2007 @ 22:21 :
Ik doe nooit aan de DT leaks (en dat is lastig, want ik ben lichtelijk actief bij de DT intornetzor community), maar ik miste dit keer ook nog eens de release date

Anyway, vandaag geregeld dat ik SC kreeg en ik vermaak me er behoorlijk mee. Eigenlijk weinig over te klagen, behalve dat trage Repentance gejank. Maar meestal als ik een DT nummer in het begin een janknummer vind verandert mijn mening later nog.

Hoera voor DT once again in ieder geval!
Repentance is idd wel wat langdradig... Zit voor een Dream Theater nummer te eenvoudig in elkaar.... Nja, die breaks in 9/8 zijn dan wel weer een aparte maatsoort, maar t zijn echt geen technische breaks ofzo....

Ministry of lost Souls is wel vet en nja, Prophets of War viel me in t begin wat tegen, maar ook die is wel leuk

Edit: Ik was net bij de muziekwinkel en ik zag daar dat er ook een Special Edition in de winkels ligt, voor 25 euro geloof ik, 5 meer als de gewone versie, en hierbij zit dan een bonusdvd met een 90 minuten durende docu over the making of systematic chaos en ook een 5.1 mix van het hele album

Dit album ligt iig voor mij op hetzelfde niveau als Six Degrees (heel hoog dus) maar het komt niet aan het niveau van The Scenes....

Als m'n loon binnen is en ik heb nog geld over, ga ik die iig lekker kopen
__________________
Stop living in the past, live for the future!

Laatst gewijzigd op 06-06-2007 om 12:38.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2007, 23:34
Thunder Child
Avatar van Thunder Child
Thunder Child is offline
Citaat:
Pruts0r schreef op 06-06-2007 @ 10:15 :
Repentance is idd wel wat langdradig... Zit voor een Dream Theater nummer te eenvoudig in elkaar.... Nja, die breaks in 9/8 zijn dan wel weer een aparte maatsoort, maar t zijn echt geen technische breaks ofzo....

Ministry of lost Souls is wel vet en nja, Prophets of War viel me in t begin wat tegen, maar ook die is wel leuk

Edit: Ik was net bij de muziekwinkel en ik zag daar dat er ook een Special Edition in de winkels ligt, voor 25 euro geloof ik, 5 meer als de gewone versie, en hierbij zit dan een bonusdvd met een 90 minuten durende docu over the making of systematic chaos en ook een 5.1 mix van het hele album

Dit album ligt iig voor mij op hetzelfde niveau als Six Degrees (heel hoog dus) maar het komt niet aan het niveau van The Scenes....

Als m'n loon binnen is en ik heb nog geld over, ga ik die iig lekker kopen
Die heb ik
__________________
For Pony
Met citaat reageren
Oud 06-06-2007, 23:45
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Pruts0r schreef op 06-06-2007 @ 10:15 :
Edit: Ik was net bij de muziekwinkel en ik zag daar dat er ook een Special Edition in de winkels ligt, voor 25 euro geloof ik, 5 meer als de gewone versie, en hierbij zit dan een bonusdvd met een 90 minuten durende docu over the making of systematic chaos en ook een 5.1 mix van het hele album
Ik had hem gewoon voor 21 euro + korting bij de Fame. Die docu is trouwens niet zo heel interessant, af en toe wat uitleg over een tekst maar het gaat nooit echt diep, en een hoop gekloot in de studio. Mike Portnoy die Ali G nadoet, dat soort ongein.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 11:08
Pruts0r
Avatar van Pruts0r
Pruts0r is offline
Citaat:
Juice schreef op 06-06-2007 @ 23:45 :
Ik had hem gewoon voor 21 euro + korting bij de Fame. Die docu is trouwens niet zo heel interessant, af en toe wat uitleg over een tekst maar het gaat nooit echt diep, en een hoop gekloot in de studio. Mike Portnoy die Ali G nadoet, dat soort ongein.
Ja, juist daarvoor zou ik dat toch ook al doen En ook sowieso voor de 5.1 mix, aangezien ik een 5.1 setje ga kopen als ik de laptop heb
__________________
Stop living in the past, live for the future!

Laatst gewijzigd op 07-06-2007 om 11:10.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 12:26
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 13:57
CaptainCaveman
Avatar van CaptainCaveman
CaptainCaveman is offline
Citaat:
Sultan_of_Swing schreef op 11-05-2007 @ 00:33 :
Godver, een Dream Theater topic met louter positieve reacties.
Duh...

Liquid Tension Experiment is dan nog nét iets beter (appels met peren).
__________________
Veramerikanisering alom!
Met citaat reageren
Oud 09-06-2007, 22:28
Thunder Child
Avatar van Thunder Child
Thunder Child is offline
Systematic Chaos is in de album top nogwat binnen gekomen op nummer 2

www.dutchcharts.com

SUCK ON THAT Gerard Joling!
__________________
For Pony

Laatst gewijzigd op 09-06-2007 om 22:46.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2007, 22:44
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
CaptainCaveman schreef op 07-06-2007 @ 13:57 :
Liquid Tension Experiment is dan nog nét iets beter (appels met peren).
tja, aangezien Rudess nu ook bij DT speelt zal er nog weinig gebeuren met LTE gok ik.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 12-06-2007, 23:47
Thunder Child
Avatar van Thunder Child
Thunder Child is offline
Voor de mensen die het nog niet gezien hebben:

http://faq.dtnorway.com/question/1098
__________________
For Pony
Met citaat reageren
Oud 13-06-2007, 07:30
Thunder Child
Avatar van Thunder Child
Thunder Child is offline
Aah, straks worden ze nog succesvol dankzij dat nieuwe label. En dan is het wachten op de eerste idioot die begint te mekkeren dat DT commercieel is geworden en dat ie geen respect meer voor ze heeft
__________________
For Pony
Met citaat reageren
Oud 13-06-2007, 13:53
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
ook op nr 2 binnen in italie
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 13-06-2007, 22:14
Thunder Child
Avatar van Thunder Child
Thunder Child is offline
Citaat:
Carn schreef op 13-06-2007 @ 13:53 :
ook op nr 2 binnen in italie
Ja, want James LaBrie zei ook in een interview op de RR site dat Italie en Nederland de coolste DT landen waren
__________________
For Pony
Met citaat reageren
Oud 13-06-2007, 23:25
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Hehe, Portnoy in een Dethklok shirt.

__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Muziek Dream theater
Hippetitus
96 28-03-2004 00:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:27.