Oud 23-07-2007, 18:03
Verwijderd
Voor mensen die het boek al gelezen hebben!!! Dus als je niet gespoild wil worden, niet verder lezen

Duss, open voor discussie zonder dat we gek worden van alle spoilers

Laatst gewijzigd op 23-07-2007 om 18:06.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-07-2007, 18:45
Verwijderd
hier nog een keer zonder spoilers

Citaat:
*Rupsje* schreef op 23-07-2007 @ 13:58 :
Heb m gisteravond uit gelezen maar ik weet nog steeds niet wat ik ervan vind.. Er zijn wel een aantal vage dingen, waarvan het vaagste dat gesprek tussen Dumbledore en Harry als hij toch niet dood is (waarvoor ook een heel vage uitleg wordt gegeven trouwens). Hoe kan dat? en wat was precies het rare baby-achtige dat in de hoek lag, was dat Voldemort? En als Harry de 7e Horcrux is, wat is Voldemort zelf dan? Waren er dan 'per ongeluk' 8 Horcruxen? en het was wel heel erg toevallig dat ze gingen kameren heel vlakbij het zwaard van Griffyndor..

Ik vind dat ze dat ze die epiloog weg had mogen laten, maar wat meer uitleg had mogen geven na het gevecht. Wat gebeurt er meteen daarna met iedereen? Dat had ik veel leuker gevonden. Nu krijg je alleen de ontzettend cliche-namen van hun kinderen. Erg jammer. Maar toch vond ik het weer een erg spannend boek (voor het grootste deel dan). Oh en ik vond het echt heel zielig dat Dobby doodging
ik denk dat dat babyachtige het deel uit harry was dat de horcrux was. die heeft voldemort per ongeluk gemaakt toen hij lilly vermoorde, en die vermoorde hij toen hij probeerde harry te vermoorden. maar goed dat is slecht theorie.
voldemort zelf was geen horcrux, hij had gewoon zelf nog een deel van zijn ziel. een horcrux is iets anders dan de persoon zelf met een deel van zijn ziel er in. de horcruxen waren dus: 1. het dagboek, 2 de ring, 3 het medallion, 4 het kopje van hufflepuff, 5 de tiara van ravenclaw, 6 nagini de slang en 7 harry potter. van die zeven de wist voldemort niet.

dat zwaard werd ze dus gebracht door snape, dat was geen toeval.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2007, 18:51
Verwijderd
Idd, baby als het deel van de ziel van Voldemort die in Harry "verstopt" zat.. Vond het persoonlijk wel een creepy beeld Deed me ook heel erg denken aan de scene in Goblet of Fire, dat Voldie herrijst. Dan dropt Wormtail toch ook een baby-achtig figuur in de kookpot? (als ik me dit goed herinner hoor )
Met citaat reageren
Oud 23-07-2007, 18:56
mepsteen
Avatar van mepsteen
mepsteen is offline
volgens mij was dat kleine gedrocht juist voldemort, omdat hij volgens mij hetzelfde heeft doorstaan als harry na z'n avada kedavra, alleen omdat er zo weinig over was van zn ziel was er daar niet veel van hem over.
__________________
I'm too old for this shit.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2007, 19:00
*Rupsje*
Ja dat die baby de horcrux was die in Harry zat lijkt me een goede verklaring! In deel4 is hij inderdaad ook een babyachtig schepsel. En over dat stukje van Snape en het zwaard heb ik duidelijk heen gelezen, maar het was ook al erg laat

Oop zich heeft Rowling zichzelf trouwens nog veel ruimte gegeven voor verdere boeken. Over de kinderen van de huidige hoofdpersonen of over de tussenliggende 19 jaar die ze nu niet beschrijft. Wat denken jullie, zou ze dat doen?
Met citaat reageren
Oud 23-07-2007, 19:20
mepsteen
Avatar van mepsteen
mepsteen is offline
ze zei zelf waarschijnlijk niet, alhoewel ze nooit nooit zou zeggen.
__________________
I'm too old for this shit.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2007, 19:21
Verwijderd
als die boeken net zo goed worden als deze zeven ga ik niet moeilijk doen, maar het moet niet zo droevig en uitgemolken worden. dat trek ik slecht.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2007, 19:22
Verwijderd
oh en ik heb tijdens het lezen aantekeningen gemaakt zodat ik de details beter zou onthouden haha dus ik heb veel dingen wel onthouden
mijn korte termijngeheugen is neit zo goed dus sja ;x

ik ga zo vroeg mn bed in want ik voel me hartstikke klote en ik ben alweer opnieuw begonnen
Met citaat reageren
Oud 23-07-2007, 19:56
elysea
Avatar van elysea
elysea is offline
was het niet zo dat die lelijke baby het enige was dat er van voldemort overbleef als het harry-deel, zijn bloed, verdween?
Met citaat reageren
Oud 23-07-2007, 21:03
Donald Duck
Avatar van Donald Duck
Donald Duck is offline
Wat mij opvalt is wel dat een deel van de geruchten en zelfs genoemde 'feiten' over het boek niet klopt.

Ik vond over het algemeen dit deel een van de betere omdat ik hier echt door wilde (en moest) lezen wat mij persoonlijk toch echt meerdere uren slaap heeft gekost. Maar dat terzijde.

Ik vond het super jammer dat er zo veel mensen dood gingen

1. Hedwig
2. Dobby
3. Sneep
4. Fred
5. Lupin
6. Tonks
7. Mad-Eye
8. Voldemort

(en volgens mij ben ik er nog wel een aantal vergeten)

Maar vond het einde wel iets te cliche dat Harry een horcrux was en het sowieso zou overleven. En ben ik het wel eens met wat eerder is genoemd dat of het epiloog weggelaten had moeten worden of wat uitgebreider.
__________________
Sorry als mijn reacties bot zijn. Heb geen blad voor mijn mond. Soms!!
Met citaat reageren
Oud 23-07-2007, 21:15
zoemzoem
Avatar van zoemzoem
zoemzoem is offline
Citaat:
Donald Duck schreef op 23-07-2007 @ 21:03 :

1. Hedwig
2. Dobby
3. Sneep
4. Fred
5. Lupin
6. Tonks
7. Mad-Eye
8. Voldemort
en
9. Ted Tonks
10. Colin Creevey
en de 50 andere mensen van Hogwarts, de aanwezigen waren vooral ouderejaars, leraren en mensen van de Order, dus wrsl nog een hoop meer bekenden
__________________
Druk is een kwestie van prioriteiten stellen.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2007, 21:57
Verwijderd
Hedwig = meest nutteloze dood van het boek. Liekwtf. En ik wil meer details! Het voelt nog niet echt af, voor me. Ondanks het crapilogue en dat het verhaal wel af is.. Ik wil meer details over waar iedereen heen is enzo, wat ze doen, dat soort shit.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2007, 22:17
Flowtje
Avatar van Flowtje
Flowtje is offline
Van mij had de epiloog weg weggelaten kunnen worden. Het enige wat ik er goed aan vind is de zin: "One of them was a Slytherin and he was probably the bravest man I ever knew."

Verder vraag ik me nog steeds af wat Dudley "zag" toen de Dementors hem aanvielen. En zo zijn er nog een paar dingen waarvan Rowling had gezegd dat die duidelijk zouden worden in deel 7, wat niet zo is.
__________________
Wark!
Met citaat reageren
Oud 23-07-2007, 22:41
mepsteen
Avatar van mepsteen
mepsteen is offline
Nou ja, aangezien veel dingen niet zo belangrijk waren als van te voren verwacht is het dus makkelijk om er overheen te lezen. (zoals de ogen van Lilly Potter). Ik lees hem dus nog eens rustig door.
__________________
I'm too old for this shit.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2007, 10:21
Tonsillitis
Avatar van Tonsillitis
Tonsillitis is offline
Citaat:
mepsteen schreef op 23-07-2007 @ 22:41 :
Nou ja, aangezien veel dingen niet zo belangrijk waren als van te voren verwacht is het dus makkelijk om er overheen te lezen. (zoals de ogen van Lilly Potter). Ik lees hem dus nog eens rustig door.

de ogen van lily potter vind ik juist wel heel belangrijk. als harry haar ogen niet had gehad had snape zich waarschijnlijk nooit zo voor hem ingezet. hij vroeg ook niet voor niks 'look at me'toen hij stierf. Dumbledore wist hem door haar ogen te overtuigen dat Snape harry moest beschermen. ik hoor overal dat iedereen zoveel belangrijke uitleg mist maar volgens mij hebben ze gewoon te snel gelezen hahaha ik ben namelijk wel heel tevreden met de hoeveelheid uitleg die JK Rowling gaf in dit boek.
het was wel een ultiem staaltje 'alles viel op zijn plaats'.
__________________
Goddamn motherfucker got blood all over my best clownsuit/ I've got toast but I'm not a toaster/ I've got ham but I'm not a hamster
Met citaat reageren
Oud 24-07-2007, 13:03
Verwijderd
Citaat:
Tonsillitis schreef op 24-07-2007 @ 10:21 :
Hjj vroeg ook niet voor niks 'look at me' toen hij stierf.
Dat vond ik een vet moment
Met citaat reageren
Oud 24-07-2007, 14:20
Verwijderd
ik vond 'm héél goed, binnenkort nog eens lezen

ik vind 't wel super dat Snape toch een goeike was ik ben altijd in hem blijven geloven, dus 'k ben blij dat ik daarin niet werd teleurgesteld



't is een waardige afsluiter!
Met citaat reageren
Oud 24-07-2007, 15:12
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Ik vond het hele boek goed, gisternacht tot 6 uur blijven lezen.

Wat ik me afvroeg is hoe Neville opeens aan het zwaard van Goderic kwam, die had die goblin toch gejat?
En zo waren er nog meer vage dingen maar daar kom ik op het moment niet op.
__________________
I did it for teh lulz
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-07-2007, 15:24
Tonsillitis
Avatar van Tonsillitis
Tonsillitis is offline
ja dat vroeg ik me ook wel af. maar hij kreeg het pas nadat nagini gedood was in elk geval, want die vermoorde hij met Bellatrix' zilveren mes. misschien dat de goblin dood ging bij de overval op Gringotts, en ze zo het zwaard terugkregen?

ik hoor trouwens van veel mensen dat ze de hoofdstukken in de tent saai vonden, ik vond ze juist erg gaaf. niet zo langdradig als de strijd van Frodo op de doemberg in in de ban van de ring, maar qua sfeerschepping net zo sterk imo.
__________________
Goddamn motherfucker got blood all over my best clownsuit/ I've got toast but I'm not a toaster/ I've got ham but I'm not a hamster
Met citaat reageren
Oud 24-07-2007, 15:32
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Citaat:
Tonsillitis schreef op 24-07-2007 @ 15:24 :
ik hoor trouwens van veel mensen dat ze de hoofdstukken in de tent saai vonden, ik vond ze juist erg gaaf.
Ik vond de sfeer in die tent goed overgebracht, ik had net als de hoofdpersonages het gevoel dat je aan het wachten was op iets.
__________________
I did it for teh lulz
Met citaat reageren
Oud 24-07-2007, 15:33
Tonsillitis
Avatar van Tonsillitis
Tonsillitis is offline
ja ik had het ook continue koud en ik had de hele tijd honger en dorst toen ik dat las. maar dat kwam misschien omdat ik gewoon niet gegeten had hahaha.
__________________
Goddamn motherfucker got blood all over my best clownsuit/ I've got toast but I'm not a toaster/ I've got ham but I'm not a hamster
Met citaat reageren
Oud 24-07-2007, 17:16
zoemzoem
Avatar van zoemzoem
zoemzoem is offline
Citaat:
Magican schreef op 24-07-2007 @ 15:12 :

Wat ik me afvroeg is hoe Neville opeens aan het zwaard van Goderic kwam, die had die goblin toch gejat?
Voldemort had juist de sorteerhoed op Nevilles hoofd gezet, die vervolgens in brand gezet en volgens mij kwam er toen een zilver zwaard uit, niet Goderics zwaard. Voor de vernietiging van Nagini was dat ook niet heel erg nodig, want een slang (en dus de horcrux) gaat ook wel door een gewoon zwaard dood.
__________________
Druk is een kwestie van prioriteiten stellen.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2007, 17:23
Tonsillitis
Avatar van Tonsillitis
Tonsillitis is offline
ahja: 'And from its depths something silver, with a glittering rubied handle'
__________________
Goddamn motherfucker got blood all over my best clownsuit/ I've got toast but I'm not a toaster/ I've got ham but I'm not a hamster
Met citaat reageren
Oud 24-07-2007, 17:28
Me-ke
Avatar van Me-ke
Me-ke is offline
Citaat:
Sidhe schreef op 23-07-2007 @ 21:57 :
Hedwig = meest nutteloze dood van het boek. Liekwtf.
grappig.. veel mensen noemden hier juist ook dat ze dat juist WEL heel 'erg' vonden!
(of bedoel jij dat nou juist ook, nutteloos als in "had niet gemogen" of als in "had niet gehoeven, nutteloos voor het verhaal" ?)
dat was de enige dood waar ik echt zoiets bij had van NEE, wat erg!
ja, oke, en bij Fred ook wel..

het boek verder; vond het leuk! vind alleen wel jammer dat t de hele tijd eigenlijk spannend was, t/m boek 5 had je juist ook heel veel grappig momenten erin zitten, maar boek 6 ook al, en nu, was t alleen maar spannend en vluchten en rennen en vechten.. Ook leuk! maar dr had ook nog wel wat luchtigers in gemogen. maarja, wat wil je, met voldemort on the loose (uh.. hoe zeg je dat? )
maargoed, daarom was ik wel ook helemaal blij met het eind.. ik hou wel van een happy end..
(maar. had ook nog wel wat langer gemogen ja ( t is nooit goed...)
__________________
Zeg 't zegt 't ... Deportivo de la Coruña ... ah!!
Met citaat reageren
Oud 24-07-2007, 18:11
Verwijderd
Citaat:
Me-ke schreef op 24-07-2007 @ 17:28 :
grappig.. veel mensen noemden hier juist ook dat ze dat juist WEL heel 'erg' vonden!
(of bedoel jij dat nou juist ook, nutteloos als in "had niet gemogen" of als in "had niet gehoeven, nutteloos voor het verhaal" ?)
dat was de enige dood waar ik echt zoiets bij had van NEE, wat erg!
ja, oke, en bij Fred ook wel.
Nee, nutteloos als in compleet onnodig! Kijk, Snape's dood was wel functioneel i guess, ondanks dat het kut is , maar Hedwig.. come on.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-07-2007, 18:13
Bart
Avatar van Bart
Bart is offline
Ik vond 'm goed. Wel veel doden idd, waarvan bij mij de dood van Fred het hardst aankwam. Vond de epiloog ook wat kort, ik had graag meer geweten over beroepen etc.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2007, 18:14
Nyawa
Zo, ik heb 'm net ook uit. Ik weet eigenlijk nog niet zo goed wat ik ervan moet vinden. Ik vond het een heel donker boek, iets te donker eigenlijk, jammer dat er niet wat meer humoristische scenes inzaten, zoals bij de vorige boeken het geval was. Aan de ene kant vond ik het heel goed geschreven, met ondanks het voorspelbare verloop van het verhaal toch wat onverwachte plot-changes, maar aan de andere kant bleken heel veel bekende theorieën ook waar te zijn, zoals dat Dumbledore Snape smeekte om hem te vermoorden. Wat ik echt heel jammer vond was het laatste hoofdstuk, daar had ik veel meer van verwacht.

Raar dat het nu echt afgelopen is... Al kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat Rowling niet nog een HP-gerelateerd boek schrijft. Er zijn zoveel vragen onbeantwoord gebleven en zoveel personages waarvan de toekomst niet in het laatste hoofdstuk werd beschreven. Hoe liep het af met de Dursleys, Mr and Mrs Weasley, George, Percy, Charlie, Bill, Fleur, McGonagall en alle anderen? Ik heb het boek vrij haastig gelezen en moet het nog een keer grondig herlezen dus ik kan iets gemist hebben, maar wie was degene die later in zijn leven nog magie zou vertonen, zoals was aangekondigd? En er zijn nog wel meer dingen die ik me nog steeds afvraag: hoe ontweken Lily en James en de Longbottoms Voldemort die drie keer, hoe kreeg Voldemort na de moord in Godric's Hollow zijn toverstaf terug, wat zag Dumbledore in The Mirror of Erised in het eerste boek? Natuurlijk kon lang niet alles beschreven worden, maar ik hoop toch echt heel erg dat die encyclopedie er komt .
Met citaat reageren
Oud 24-07-2007, 18:20
Flowtje
Avatar van Flowtje
Flowtje is offline
Ik neem aan dat Dumbledore zijn familie in The Mirror of Erised zag. En wie degene is die later in zijn leven magie kon heb ik ook niet kunnen achterhalen.

Iemand?
__________________
Wark!
Met citaat reageren
Oud 24-07-2007, 20:16
Verwijderd
Ik heb nog steeds mijn twijfels over de goedheid van Sneep, was Lily niet de enige reden dat hij Harry wilde beschermen? Hij scheen weinig moeite te hebben met de andere doden die door Voldemort gevallen zijn...
Met citaat reageren
Oud 24-07-2007, 20:23
Verwijderd
Citaat:
Tonsillitis schreef op 24-07-2007 @ 10:21 :
de ogen van lily potter vind ik juist wel heel belangrijk. als harry haar ogen niet had gehad had snape zich waarschijnlijk nooit zo voor hem ingezet. hij vroeg ook niet voor niks 'look at me'toen hij stierf. Dumbledore wist hem door haar ogen te overtuigen dat Snape harry moest beschermen. ik hoor overal dat iedereen zoveel belangrijke uitleg mist maar volgens mij hebben ze gewoon te snel gelezen hahaha ik ben namelijk wel heel tevreden met de hoeveelheid uitleg die JK Rowling gaf in dit boek.
het was wel een ultiem staaltje 'alles viel op zijn plaats'.
Bedoelde hij met 'look at me' niet dat hij wilde dat Harry naar zijn herinneringen zou kijken?
Met citaat reageren
Oud 24-07-2007, 20:24
Verwijderd
Citaat:
Flowtje schreef op 24-07-2007 @ 18:20 :
Ik neem aan dat Dumbledore zijn familie in The Mirror of Erised zag. En wie degene is die later in zijn leven magie kon heb ik ook niet kunnen achterhalen.

Iemand?
Neville Longbottom schopt het uiteindelijk toch tot professor, dat had ik niet van hem verwacht eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2007, 20:29
Bart
Avatar van Bart
Bart is offline
Citaat:
Sylph schreef op 24-07-2007 @ 20:16 :
Ik heb nog steeds mijn twijfels over de goedheid van Sneep, was Lily niet de enige reden dat hij Harry wilde beschermen? Hij scheen weinig moeite te hebben met de andere doden die door Voldemort gevallen zijn...
Hij kon z'n moeite met de andere doden natuurlijk moeilijk laten zien, dan zou Voldemort meteen weten dat hij wel aan de goede kant stond.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2007, 21:05
Tonsillitis
Avatar van Tonsillitis
Tonsillitis is offline
Citaat:
zuster schreef op 24-07-2007 @ 20:23 :
Bedoelde hij met 'look at me' niet dat hij wilde dat Harry naar zijn herinneringen zou kijken?

dat zou goed kunnen, maar op mij kwam het heel erg over alsof Snape Lily's ogen nog een laatste keer wilde zien. anders had hij ook wel kunnen zeggen 'hey dude check out my memories aight'. nouja ik vind het wel een beetje jammer dat het zo plotseling gedaan was met snape in elk geval.
__________________
Goddamn motherfucker got blood all over my best clownsuit/ I've got toast but I'm not a toaster/ I've got ham but I'm not a hamster
Met citaat reageren
Oud 24-07-2007, 21:37
Verwijderd
Citaat:
Tonsillitis schreef op 24-07-2007 @ 21:05 :
'hey dude check out my memories aight'.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2007, 21:44
Flowtje
Avatar van Flowtje
Flowtje is offline
Citaat:
Tonsillitis schreef op 24-07-2007 @ 21:05 :
dat zou goed kunnen, maar op mij kwam het heel erg over alsof Snape Lily's ogen nog een laatste keer wilde zien. anders had hij ook wel kunnen zeggen 'hey dude check out my memories aight'. nouja ik vind het wel een beetje jammer dat het zo plotseling gedaan was met snape in elk geval.


Bij mij kwam "Look at me" ook over dat hij Lily's ogen nog 1 laatste keer wilde zien. Hij zei namelijk al "Take it" om duidelijk te maken dat hij zijn herinneringen wilde laten zien.
__________________
Wark!
Met citaat reageren
Oud 24-07-2007, 22:27
Tonsillitis
Avatar van Tonsillitis
Tonsillitis is offline
ja precies. er zal wel zo'n sentimentele gedachte achter zitten want die tovenaars zijn en blijven natuurlijk een stelletje sentimentele labielekes bij elkaar.
__________________
Goddamn motherfucker got blood all over my best clownsuit/ I've got toast but I'm not a toaster/ I've got ham but I'm not a hamster
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-07-2007, 22:33
Donald Duck
Avatar van Donald Duck
Donald Duck is offline
Citaat:
zuster schreef op 24-07-2007 @ 20:24 :
Neville Longbottom schopt het uiteindelijk toch tot professor, dat had ik niet van hem verwacht eigenlijk.
Van herbology wel. Daar was hij altijd heel goed in. (ongeveer het enige) Had het ook niet zo van te voren bedacht maar het is eigenlijk heerl erg logisch
__________________
Sorry als mijn reacties bot zijn. Heb geen blad voor mijn mond. Soms!!
Met citaat reageren
Oud 25-07-2007, 00:48
Verwijderd
Citaat:
Magican schreef op 24-07-2007 @ 15:12 :
Wat ik me afvroeg is hoe Neville opeens aan het zwaard van Goderic kwam, die had die goblin toch gejat?
En zo waren er nog meer vage dingen maar daar kom ik op het moment niet op.
Neville heeft volgens mij dat zwaard uit de sorteerhoed 'getoverd' zoals alleen een echte Griffoendor kan.
Net zoals Harry in the Chamber of Secrets. Toen kwam de Fenix de sorteerhoed brengen waar Harry het zwaard uit kon halen, omdat hij een echte Griffoendor is.
En ik dacht dat Nagini wel met dat zwaard vermoord is, maar daar kan ik me ook in vergissen...
Met citaat reageren
Oud 25-07-2007, 00:54
Tonsillitis
Avatar van Tonsillitis
Tonsillitis is offline
Citaat:
Corinne schreef op 25-07-2007 @ 00:48 :
Neville heeft volgens mij dat zwaard uit de sorteerhoed 'getoverd' zoals alleen een echte Griffoendor kan.
Net zoals Harry in the Chamber of Secrets. Toen kwam de Fenix de sorteerhoed brengen waar Harry het zwaard uit kon halen, omdat hij een echte Griffoendor is.
En ik dacht dat Nagini wel met dat zwaard vermoord is, maar daar kan ik me ook in vergissen...
ah ja natuurlijk maar het was niet gryffindors zwaard toch? want dat was goud dacht ik, dit zwaard was zilver. in elk geval is nagini ermee vermoord
__________________
Goddamn motherfucker got blood all over my best clownsuit/ I've got toast but I'm not a toaster/ I've got ham but I'm not a hamster
Met citaat reageren
Oud 25-07-2007, 01:09
Verwijderd
Citaat:
Tonsillitis schreef op 25-07-2007 @ 00:54 :
ah ja natuurlijk maar het was niet gryffindors zwaard toch? want dat was goud dacht ik, dit zwaard was zilver. in elk geval is nagini ermee vermoord
Dat weet ik niet...
Wat ik me herinner uit film 2 is dat het een zilver zwaard was.
Maar het kan best een gouden zijn geweest in de boeken. Of ook in de film en dan heb ik gewoon een slecht geheugen
Met citaat reageren
Oud 25-07-2007, 08:23
Verwijderd
Citaat:
Corinne schreef op 25-07-2007 @ 01:09 :
Dat weet ik niet...
Wat ik me herinner uit film 2 is dat het een zilver zwaard was.
Maar het kan best een gouden zijn geweest in de boeken. Of ook in de film en dan heb ik gewoon een slecht geheugen
nee hoor, geheugen is niks mis mee, is een zilver zwaard
Met citaat reageren
Oud 25-07-2007, 09:18
Nyawa
Van Mugglenet:

In an interview with the Today Show, JK Rowling revealed who the character is that received a reprieve in Deathly Hallows:
Spoiler
Additionally, Jo announced that she "probably will" create a Harry Potter encyclopedia! From NBC's website:

The encyclopedia would include back stories of characters she has already written but had to cut for the sake of narrative arc (“I've said before that Dean Thomas had a much more interesting history than ever appeared in the books”), as well as details about the characters who survive “Deathly Hallows,” characters who continue to live on in Rowling’s mind in a clearly defined magical world.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2007, 09:35
Verwijderd
Citaat:
Nyawa schreef op 25-07-2007 @ 09:18 :
Van Mugglenet:

In an interview with the Today Show, JK Rowling revealed who the character is that received a reprieve in Deathly Hallows:
Spoiler
dus hij/zij is degene die eerst zou doodgaan, maar uiteindelijk toch niet doodging? goedzo beter zo
Met citaat reageren
Oud 25-07-2007, 10:26
Verwijderd
Citaat:
*blue angel* schreef op 25-07-2007 @ 08:23 :
nee hoor, geheugen is niks mis mee, is een zilver zwaard
Ah, dat scheelt alweer

En degene die dood zou gaan, maar toch nog leeft.
Had diegene lekker dood laten gaan Dan had Teddy nu nog ouders gehad. Teddy is nu een beetje een tweede Harry.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2007, 10:37
Verwijderd
Even mijn post van films, tv en radio kopieren, omdat iemand blijkbaar niet kan lezen dat hetgeen daar tussen spoilers staat over het boek gaat, wat er duidelijk bijstaat.

Ik vergelijk hier dus film 5 met boek 7.

Heel raar om al die mensen te zien waarvan je weet dat ze over 2 jaar dood zijn, Tonks en Lupin. (al vond ik hun dood ook wel het ergst in het boek...) Hedwig, Fred, enz.
En het cafe waar ze naartoe gaan als ze gaan bespreken wie er allemaal in Dumbledore's Army gaan, dan zie je ook de kroegbaas. Grappig, dat je dan nu weet dat dat Dumbledore's broer is.
En in het boek, het gedeelte met de geit snap ik nog steeds niet helemaal, maar Dumledore's broer heeft wel een geit in film 5
En dat Snape gewoon goed is! In de film vond ik dat nog steeds twijfelachtig. Al snap ik niet waarom Snape is gestopt met de occlumentielessen... Maar wel echt grappig om te zien allemaal.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2007, 12:05
Verwijderd
Citaat:
Corinne schreef op 25-07-2007 @ 10:37 :
Even mijn post van films, tv en radio kopieren, omdat iemand blijkbaar niet kan lezen dat hetgeen daar tussen spoilers staat over het boek gaat, wat er duidelijk bijstaat.

Ik vergelijk hier dus film 5 met boek 7.

Heel raar om al die mensen te zien waarvan je weet dat ze over 2 jaar dood zijn, Tonks en Lupin. (al vond ik hun dood ook wel het ergst in het boek...) Hedwig, Fred, enz.
En het cafe waar ze naartoe gaan als ze gaan bespreken wie er allemaal in Dumbledore's Army gaan, dan zie je ook de kroegbaas. Grappig, dat je dan nu weet dat dat Dumbledore's broer is.
En in het boek, het gedeelte met de geit snap ik nog steeds niet helemaal, maar Dumledore's broer heeft wel een geit in film 5
En dat Snape gewoon goed is! In de film vond ik dat nog steeds twijfelachtig. Al snap ik niet waarom Snape is gestopt met de occlumentielessen... Maar wel echt grappig om te zien allemaal.
Dumbledore tells Harry, Ron, Hermione and Hagrid that Aberforth was not bothered by embarrassing news headlines regarding his having been prosecuted for practicing inappropriate charms on a goat, but instead "held his head high," and lived his life as normal — "of course," says Albus, "I'm not entirely sure he can read, so that may not have been bravery..." Whether this is to be taken seriously, or regarded as a typical Albus witticism to lighten the mood, is uncertain
Met citaat reageren
Oud 25-07-2007, 12:56
Verwijderd
Citaat:
Lollokaust schreef op 25-07-2007 @ 12:05 :
Dumbledore tells Harry, Ron, Hermione and Hagrid that Aberforth was not bothered by embarrassing news headlines regarding his having been prosecuted for practicing inappropriate charms on a goat, but instead "held his head high," and lived his life as normal — "of course," says Albus, "I'm not entirely sure he can read, so that may not have been bravery..." Whether this is to be taken seriously, or regarded as a typical Albus witticism to lighten the mood, is uncertain
Ik snap er eigenlijk nog steeds niet heel veel van
Aberforth heeft een geit betoverd met spreuken die niet helemaal jofel waren ofzo?
Met citaat reageren
Oud 25-07-2007, 13:09
Verwijderd
Citaat:
Corinne schreef op 25-07-2007 @ 12:56 :
Ik snap er eigenlijk nog steeds niet heel veel van
Aberforth heeft een geit betoverd met spreuken die niet helemaal jofel waren ofzo?
zoiets
Met citaat reageren
Oud 25-07-2007, 13:45
Fingon
Avatar van Fingon
Fingon is offline
Citaat:
Corinne schreef op 25-07-2007 @ 12:56 :
Ik snap er eigenlijk nog steeds niet heel veel van
Aberforth heeft een geit betoverd met spreuken die niet helemaal jofel waren ofzo?
Volgens mij zag hij die geit als z'n broer en moest hij zich ff af reageren
__________________
Semper vigilans
Atheist tot in de kist
Met citaat reageren
Oud 25-07-2007, 15:02
Verwijderd
Citaat:
Corinne schreef op 25-07-2007 @ 12:56 :
Ik snap er eigenlijk nog steeds niet heel veel van
Aberforth heeft een geit betoverd met spreuken die niet helemaal jofel waren ofzo?
Hij geilt op geiten!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:49.