Oud 08-03-2013, 17:59
Verwijderd
Ik zag al dat jij deze niks vond ja

Wat is in jouw boekje een goede horror, dan?
Advertentie
Oud 08-03-2013, 18:14
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
The Shining, The Thing, Silence of the Lambs, Psycho, Evil Dead, Alien/Aliens, The Wicker Man (1973-versie)
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 08-03-2013, 18:56
Verwijderd
Ik heb The Shining, Psycho en Silence of the Lambs al gezien. Maar zoals ik al zei, ik ga geen gewoonte maken van horrorfilms kijken, dus ik laat het hierbij
Oud 09-03-2013, 12:02
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Animal Crackers 8.5/10

Eigenlijk gewoon een gefilmd toneelstuk; de visuele regie en montage gaan nergens over. Daardoor minder geslaagd dan een paar latere Marx Brothers-films, waarin meer gebruik gemaakt werd van het medium.

Maar de vertolkingen van de broers, vooral Groucho en Harpo, en de geniale dialogen maken dat allemaal goed.

The Queen of Versailles 8/10

Geestige en interessante documentaire over een decadente, superrijke familie die 'slachtoffer' wordt van de economische recessie. Dat houdt in hun geval in dat het nog steeds hartstikke goed met ze gaat, maar dat ze een aantal luxes moeten opgeven. Maar omdat ze totaal afhankelijke consumptiejunkies zijn leidt dat tot drama.

Deels freakshow, deels geslaagd commentaar op de economische situatie.

Onibaba 10/10

Historisch drama met sterke horrorelementen, schitterend gefilmd en vol boeiende ideeën over menselijkheid, moraal en religie. Het spaarzame geweld hakt er flink in, zeker voor een film uit 1964.

The General 10/10

Beste oorlogsfilm ooit(?)

Dredd 6/10

Mja, aardige tijdsverdrijver. Visueel lijkt ie geïnspireerd door Zack Snyder, een groot nadeel, en ze hadden wel iets verder kunnen gaan met de maatschappijkritische ideologie die aan het verhaal ten grondslag ligt.

Het grootste probleem is eigenlijk dat het geen Robocop is, en ook geen The Raid.

Supercop 10/10

Zo ziet een actiefilm eruit. Geweldige stunts die bewijzen dat het gehele oeuvre van Bruce Willis, Sylvester Stallone en Arnold Schwarzenegger eigenlijk maar weinig met actie te maken heeft, als je het vergelijkt met een Jackie Chan-film.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 09-03-2013, 12:22
Verwijderd
Dumbo
Goed verhaal, lekker kort.

Er is controverse over de swingkraaien die een 'zwart accent' hebben en daarmee racistisch zouden zijn. Ze zijn inderdaad stereotiep, maar dat zijn alle bijkarakters in de film en ze worden niet negatief neergezet, dus ik vond dat wel meevallen. Turk February heeft daar vast een mening over.
Oud 09-03-2013, 15:07
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Dumbo
Goed verhaal, lekker kort.

Er is controverse over de swingkraaien die een 'zwart accent' hebben en daarmee racistisch zouden zijn. Ze zijn inderdaad stereotiep, maar dat zijn alle bijkarakters in de film en ze worden niet negatief neergezet, dus ik vond dat wel meevallen. Turk February heeft daar vast een mening over.
Klopt! Het zal in die tijd niet goed geweest zijn voor de reputatie van zwarten, dat ze in populaire films doorgaans als clowneske figuren neergezet werden.

Maar voor Disneystandaarden vind ik Dumbo vrij politiek correct; land niet zo racistisch als bijvoorbeeld Peter Pan, Aladdin en Mulan.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 10-03-2013, 10:13
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Wat is daar racistisch aan dan?
__________________
I love mittens made out of kittens
Oud 10-03-2013, 12:16
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Wat is daar racistisch aan dan?
De presentatie van etnische minderheden. In Mulan en Aladdin het selectieve gebruik van accenten en rassenkarikaturen voor schurken en komische bijpersonages. In Peter Pan de indianen die beschreven worden als sluwe wilden, en in een liedje uitleggen waarom hun huid rood is, in plaats van roze, zoals bij normale mensen.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 10-03-2013, 14:22
Verwijderd
Ach, we weten allemaal dat Turk February graag overdrijft als het om racisme (in Disney) gaat.
Oud 10-03-2013, 16:14
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Mijn mening over racisme in Disney, zeker als het Peter Pan aangaat, is vrij conventioneel.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 10-03-2013, 16:55
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
The Hobbit

Met moeite afgekeken. The Hobbit heeft last van dezelfde problemen als de middelmatige LOTR-trilogie.

Zoals het acteerwerk; niet per se slécht, maar wel extreem saai geregisseerd; de dwergen moeten vooral heel stoer kijken, en praten met een donkere stem (zoals Thorin) en de Elven vooral heel langzaam en mysterieus praten (Galadriel, Elrond). Elke uitspraak wordt pretentieus gebracht alsof het een Shakespeariaans toneelstuk betreft. Daardoor wordt er in The Hobbit nergens echt natuurlijk geacteerd, met uitzondering van Martin Freeman, die af en toe echt wat emotie laat zien.

De CGI vond ik wel een verbetering t.o.v. 10 jaar geleden, maar net als toen veel te vaak gebruikt. Luidruchtige actiescenes zijn 95% CGI, wat je vaak wel ook wel duidelijk ziet. Houterige animatie soms.
Wel erg goed gemaakt vond ik de Goblin King.

Over actiescenes gesproken, wat wordt dat ongelooflijk lang uitgesmeerd. Er gebeurt niet bijzonder veel in de film dat écht belangrijk is. Zit je bijvoorbeeld 15 minuten te kijken naar een achtervolging door goblins in een grot. Get on with it, zeg.

Qua omgevingen deed het vooral heel kitscherig aan. Alsof je naar fantasy-schilderijen zat te kijken. Verre van overtuigend vanwege de kunstmatige belichting. Sprookjesachtig, sure, maar niet altijd even mooi. Ik had graag een wat rauwer, grimmiger kleurenpalet gezien.

Voorbeeld:
Kijk nou hoe lelijk; dit kan anno 2013 toch niet meer, het lijkt bovendien alsof de groep erop geplakt is.
Spoiler


Al met al dus zeer matig. Ik wil niet gelijk een supergrote onvoldoende geven, maar ik zal er nooit een liefhebber van worden.

5,5/10
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.

Laatst gewijzigd op 10-03-2013 om 17:05.
Oud 11-03-2013, 10:03
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
The Woman in Black

Ik had echt een doodenge film verwacht, maar ik vond hem echt oersaai :') Ik ben niet één keer geschrokken. Sommige stukken waren zo donker gefilmd, dat je niet eens goed zag wat er nou allemaal gebeurde (we hebben nog zitten klooien met de tv-instellingen, maar het beeld werd gewoon niet lichter of duidelijker). Al met al was het nogal een anticlimax.

5/10
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 11-03-2013, 13:08
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Citaat:
De presentatie van etnische minderheden. In Mulan en Aladdin het selectieve gebruik van accenten en rassenkarikaturen voor schurken en komische bijpersonages. In Peter Pan de indianen die beschreven worden als sluwe wilden, en in een liedje uitleggen waarom hun huid rood is, in plaats van roze, zoals bij normale mensen.
Hm, oké. Ik kan er niet echt wakker van liggen. Die films barsten van de stereotiepen. Niet alleen wat "rassen" betreft, maar ook vrouwen en mannen.
__________________
I love mittens made out of kittens
Oud 11-03-2013, 19:10
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Hm, oké. Ik kan er niet echt wakker van liggen.
Jij bent dan ook geen indiaan in de jaren vijftig.
Citaat:
Die films barsten van de stereotiepen. Niet alleen wat "rassen" betreft, maar ook vrouwen en mannen.
Ja, die vind ik ook problematisch.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 11-03-2013, 20:54
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Citaat:
Jij bent dan ook geen indiaan in de jaren vijftig.
Nee, dat klopt. Misschien kijk ik er teveel naar met de tijdsgeest van nu en vind ik al dat gedoe over racisme wat overtrokken.

Citaat:
Ja, die vind ik ook problematisch.
Je bent in ieder geval consequent.
__________________
I love mittens made out of kittens
Oud 12-03-2013, 01:08
Verwijderd
Corpse Bride

Prachtig gedaan. Prachtig licht- en kleurgebruik (of eigenlijk gebrek daaraan). Pas wat laat in de film viel bij mij het kwartje dat het rijk van de levenden een stuk donkerder en soberder is dan het dodenrijk. De gelaatstrekken van de personages (enorme kinnen, neuzen) zijn wel soms wat over de top, en dat leidt zeker in het begin soms wat af.
Ook de muziek is fijn, zeker die pianostukjes.

Het verhaal blijft uiteindelijk achter bij de graphics. Ook de pogingen tot humor zijn toch wat te zwak. Ik merkte dat ik op het eind, toen ik het visuele wat gewend was, toch wat verveeld begon te raken, en dat terwijl de film al niet echt lang is.

Maar verder heb ik veel bewondering voor dit soort stop-motion. Hoewel ik Disney en consorten hoog heb zitten ben ik toch blij dat er filmmakers (uit de Disneystal) zijn die vormtechnisch wat verder durven te kijken dan dat.

8,5/10
Oud 12-03-2013, 09:22
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Final Justice - 2/10

Extreem goedkope actiefilm die helemaal niets van de gebruikelijke charme van HK-films heeft. Een waardeloos C-werkje met C-acteurs, C-humor en vooral een C-scenario. C. CCCCCC.....C.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 12-03-2013, 18:03
Verwijderd
Citaat:
Jij bent dan ook geen indiaan in de jaren vijftig.

Ja, die vind ik ook problematisch.
Hihi, je bent de hyperbool van politieke correctheid
Oud 12-03-2013, 20:10
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Hihi, je bent de hyperbool van politieke correctheid
Och, naar een Pownews-standaard misschien. Het is inderdaad politiek correct om het af te keuren dat, zoals in Peter Pan, een bevolkingsgroep in z'n geheel beschreven wordt als 'sluwe wilden' door een belezen personage. Maar als dat al hyperbolisch is, ben je een hyperbool van een topkok als je een eitje kunt bakken.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 12-03-2013, 20:49
Verwijderd
Citaat:
Och, naar een Pownews-standaard misschien. Het is inderdaad politiek correct om het af te keuren dat, zoals in Peter Pan, een bevolkingsgroep in z'n geheel beschreven wordt als 'sluwe wilden' door een belezen personage. Maar als dat al hyperbolisch is, ben je een hyperbool van een topkok als je een eitje kunt bakken.
Hahaha awwww
Oud 12-03-2013, 21:29
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Jaja, ik weet heus wel dat het niet meer cool is om ervoor uit te komen dat je gelijkwaardigheid een goed idee vindt, en dat het tegenwoordig best moet kunnen om af en toe eens een nikker in elkaar te trappen, en dat je een politiek correcte jood bent als je vindt van niet. Maar ja, dan maar.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 13-03-2013, 04:06
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Hellraiser

De horrorklassieker met Pinhead in de hoofdrol. Ik verwachtte eigenlijk veel meer van hem, en van het verhaal, maar dat viel nogal tegen.
Het begon allemaal wel goed, met de wederopbouw van Frank.
In dat stuk waren er wel een paar toffe momenten, zoals met Frank die als half-skelet rondwandelt. Erg goede make-up.

Het verhaal stelt daarna vooral Kirsty centraal, maar ik vind haar een tamelijk saai personage.
Bovendien waren de special effects niet om aan te zien, zeker tegen het einde niet. Natuurlijk, de film komt uit 1987, maar het overtuigde niet.

Pluspunt was wel dat het vaak ontzettend vermakelijk was.

5,5/10
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 13-03-2013, 06:20
Verwijderd
Citaat:
Jaja, ik weet heus wel dat het niet meer cool is om ervoor uit te komen dat je gelijkwaardigheid een goed idee vindt, en dat het tegenwoordig best moet kunnen om af en toe eens een nikker in elkaar te trappen, en dat je een politiek correcte jood bent als je vindt van niet. Maar ja, dan maar.
Nee hoor, het is alleen niet zo relevant om je druk te maken over films uit het jaar nul en enkele stereotype patronen zoals de traditionele man/vrouw-rol kan herkennen in films die iets minder ver in de geschiedenis staan. Dat maakt iemand die zich daar minder druk om maakt niet gelijk een Derek Vinyard.
Oud 13-03-2013, 09:01
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Nee hoor, het is alleen niet zo relevant om je druk te maken over films uit het jaar nul en enkele stereotype patronen zoals de traditionele man/vrouw-rol kan herkennen in films die iets minder ver in de geschiedenis staan. Dat maakt iemand die zich daar minder druk om maakt niet gelijk een Derek Vinyard.
Disneyfilms worden nog steeds veel gekeken en hebben nog steeds een grote invloed op de denkwereld van kinderen. En ze gaan in veel gevallen een stuk verder dan het tonen van de traditionele man-vrouw-rol; veel Disneyfilms zijn gewoon conservatieve propaganda.

Of je je daar druk over maakt, is een tweede. Ik zei ook niet dat ik me druk maakte. Ik maak me ook niet druk over het antisemitisme in Jud Süss. Maar ik constateer wel dat het aanwezig is.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!

Laatst gewijzigd op 13-03-2013 om 10:14.
Oud 13-03-2013, 12:26
Verwijderd
Disney wist in ieder geval nog de plaats van bitches.
Oud 13-03-2013, 13:17
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Precies.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 14-03-2013, 21:51
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Frankenweenie

Mooi gemaakte animatiefilm. Wel weer heel erg in het bekende straatje van Burton, qua stijl en sfeer, maar dat doet niets af aan het schattige verhaal.
Het begin was even langzaam, maar daarna was het erg vermakelijk.

Enige minpunt vond ik het einde, waarin
Spoiler


Toch een 8/10.
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 14-03-2013, 22:03
Verwijderd
Tóch een 8. Voor de moeite Fantastisch
Oud 15-03-2013, 19:41
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Dr. Horrible's Sing-Along Blog (2008)

Wat een ontzettend leuk tussendoortje met Neil Patrick Harris (HIMYM), Simon Helberg (TBBT), Nathan Fillion (Castle/Firefly) én Felicia Day (Eureka/The Guild) <3. En naast dat het uitermate vermakelijk is zitten zelfs de liedjes zitten nog wonderbaarlijk goed in elkaar .
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 15-03-2013, 21:16
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Jaaaaaa, fijne film he die kan ik ook iedereen aanraden!

Oh ik heb vandaag Skyfall gezien. Ik vond het een beetje teleurstellend. De actie was wel prima, maar het verhaal niet zo. Beetje jammer.
Spoiler
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.

Laatst gewijzigd op 15-03-2013 om 21:54.
Oud 17-03-2013, 23:42
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Fantasia

Een gemengde zak. Hij is op z'n best met narratieve muziek, waarbij hij redelijk trouw blijft aan het verhaal: The Sorcerer's Apprentice en Night on Bald Mountain raken op ieder moment de juiste snaar.

Le Sacre Du Printemps krijgt ook een mooie interpretatie, hoewel het wat minder indrukwekkend wordt als de dinosaurussen erin komen.

Beethoven's Zesde vond ik maar niks: een infantiele bewerking van Griekse mythologie (een voorschaduwing van Hercules?) met saaie poppetjes en heel veel kitsch.

In de bioscoop gezien trouwens, waar ie denk ik een stuk beter overeind blijft dan op tv. Een aantal van de ouders met kinderen dachten daar anders over en verlieten voortijdig de zaal. Dat kroost is natuurlijk Mega Mindy en Honey Boo Boo gewend. Tsk tsk. Wel leuk om een klein jongetje verrukt 'Mickey Mouse!' te horen roepen toen ie in beeld kwam; dat is het soort biospraat waar ik niet zoveel problemen mee heb.

Hoe dan ook, voor de ambitie, het vakmanschap en de sporadische genialiteit een 8/10.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 18-03-2013, 06:23
Verwijderd
Citaat:
Jaaaaaa, fijne film he die kan ik ook iedereen aanraden!

Oh ik heb vandaag Skyfall gezien. Ik vond het een beetje teleurstellend. De actie was wel prima, maar het verhaal niet zo. Beetje jammer.
Spoiler
Ik vond het verhaal juist ontzettend goed.
Oud 18-03-2013, 11:38
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
inderdaad, voor een Bond-film had het zowaar wat inhoud.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 18-03-2013, 11:39
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Fantasia

Een gemengde zak. Hij is op z'n best met narratieve muziek, waarbij hij redelijk trouw blijft aan het verhaal: The Sorcerer's Apprentice en Night on Bald Mountain raken op ieder moment de juiste snaar.

Le Sacre Du Printemps krijgt ook een mooie interpretatie, hoewel het wat minder indrukwekkend wordt als de dinosaurussen erin komen.

Beethoven's Zesde vond ik maar niks: een infantiele bewerking van Griekse mythologie (een voorschaduwing van Hercules?) met saaie poppetjes en heel veel kitsch.

In de bioscoop gezien trouwens, waar ie denk ik een stuk beter overeind blijft dan op tv. Een aantal van de ouders met kinderen dachten daar anders over en verlieten voortijdig de zaal. Dat kroost is natuurlijk Mega Mindy en Honey Boo Boo gewend. Tsk tsk. Wel leuk om een klein jongetje verrukt 'Mickey Mouse!' te horen roepen toen ie in beeld kwam; dat is het soort biospraat waar ik niet zoveel problemen mee heb.

Hoe dan ook, voor de ambitie, het vakmanschap en de sporadische genialiteit een 8/10.
Ah, t.a.v. de expo over Oskar Fischinger?
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 18-03-2013, 18:03
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
inderdaad, voor een Bond-film had het zowaar wat inhoud.
Ja.

Citaat:
Ah, t.a.v. de expo over Oskar Fischinger?
Ja.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 18-03-2013, 18:37
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Al een week ziek thuis, dus redelijk wat films gekeken:

The Help (2011)
Mooie rol van Emma Stone in een film over zwarte nanny's in Mississippi, een onderwerp waar ik eigenlijk amper iets over wist. Erg interessant onderwerp en, hoewel waarschijnlijk behoorlijk aangedikt, een film die ver boven de middelmaat uitsteekt.

8.5/10

A Beautiful Mind (2001)
Een parel van een film die veel te lang is blijven liggen. Een verhaal waar je volledig in weg wordt gezogen. Dit zijn de films waar ik echt een zwak voor heb.

9.0/10

Superbad (Ultimate Cut) (2007)
Waarschijnlijk had ik deze film erg leuk gevonden als ik 16 geweest was of wanneer ik een krat bier weggewerkt had. Nu was het meer een overdosis aan misplaatste seksgerelateerde humor die me slechts een paar keer een glimlach gaf. Gelukkig was het niet zo slecht dat het verveelde en een onvoldoende zou krijgen, maar het scheelde niet veel.

6.2/10

Wreck-It Ralph (2012)
Heerlijke Disneyfilm die van het eerste tot het laatste moment leuk blijft. Pluspunten voor alle gameklassiekers die in de film verwerkt zijn en de subtiele en minder subtiele humor

8.5/10

Kiss Me Deadly (1955)
Tegenvallende noir die na een heel sterk eerste uur, het laatste uur bijna alle geloofwaardigheid verliest en in een sci-fy/apocalyptische misdaadfilm verandert. Vanwege het sterke begin toch nog een ruime voldoende.

7.2/10

Spellbound (1945)
Ook de 13e film van Hitchcock was er weer eentje om van te genieten. Wonderbaarlijk hoe hij door de jaren heen een constant hoog niveau in al zijn films weet vast te houden

8.2/10

Fa yeung nin wa (2000)
Hele interessante film over 2 stellen in het Hong Kong van de jaren 60, over vreemdgaan, hoe de ander ermee omgaat en met een prachtige soundtrack.

8.0/10

Frankenweenie (2012)
Matige film van Burton. Natuurlijk is het leuk en uitdagend om in deze tijd een animatiefilm in zwart-wit te maken, gebaseerd op een eerdere short van zijn eigen hand. Het tempo in de film lag helaas aanzienlijk lager dan in het origineel en hoewel alles prima in elkaar zat, miste er toch iets.

7.0/10
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 18-03-2013, 19:29
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Hulk (2003)

De beste niet-Pixar-superheldenfilm sinds Batman Returns.

7/10
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 20-03-2013, 23:44
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
The Band Wagon

Mijn eerste Fred Astaire film, en niet gelijk een goed begin. Het verhaal is saai, het doet allemaal veel te oubollig aan en de liedjes zijn niet echt memorabel. Het dansen waar Astaire zo beroemd om is, is hier niet echt spectaculair, maar misschien was hij al te oud voor bijzondere fratsen.

Leuk was het slot, waar Michael Jacksons clip 'Smooth Criminal' op gebaseerd is. Maar het was verder een lange zit.

4/10
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 21-03-2013, 12:27
Verwijderd
Movie 43

Ik had de trailer gezien en wist dus wat ik kon verwachten. Paar biertjes vooraf, paar biertjes tijdens de film en achterover leunen. In die setting: briljant. De verhaallijn slaat nergens op en mijn neefje van 3 zou dat beter kunnen doen, maar de verhaallijn is dan ook totaal niet van belang voor deze film.

Mijn angst na de trailer was, dat in de trailer alle goede grappen zaten, dat is wel vaker bij komedies. Dat was niet het geval, de hele film is een doorlopende verzameling van absurde en platte humor. Heerlijk. Niet kijken als je een volkskrantlezer bent of als je geen alcohol drinkt.

9/10
Oud 21-03-2013, 15:46
Verwijderd
Citaat:
A Beautiful Mind (2001)
Een parel van een film die veel te lang is blijven liggen. Een verhaal waar je volledig in weg wordt gezogen. Dit zijn de films waar ik echt een zwak voor heb.

9.0/10
Die heb ik ook bij om nog eens te kijken. Geweldige film <3
Oud 22-03-2013, 01:39
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Argo

Mooi opgezette film van Affleck, met aardig wat politieke achtergronden over de hele situatie in Iran. De film begint als een drama, maar hier en daar kent de film ook wat comic relief in de vorm van Alan Arkin en John Goodman.
Het blijft allemaal, ondanks de wat voorspelbare Hollywoodse opbouw, wel spannend, zeker tegen het einde, met een 'door het oog van de naald'-moment. Dat komt vooral door de goede montage.

Wel een beetje simpel gedacht van de makers is dat Iraniërs schijnbaar altijd boze, gevaarlijke blikken werpen op iedere westerling. De film houdt het 'haatbaarden'-imago van Iran goed in stand, maar ja, who can blame them, het is ook een achterlijk land met achterlijke ayatolla's.

7,8/10
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 23-03-2013, 20:35
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Zero Dark Thirty

Ondanks een hoop jargon over de CIA en hun procedures, is dit een goed kijkbare film, dankzij het sterke spel van o.a. Jessica Chastain. En ondanks dat we allemaal weten hoe het is afgelopen met stinkbaard bin Laden, is het einde van de film spannend en meeslepend in beeld gebracht.
Veel beter dan Bigelow's vorige film, The Hurt Locker.

8/10
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 24-03-2013, 18:25
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Underground (1995)

Heerlijke Joegoslavische satire over WOII/koude oorlog/Balkanoorlog waar een koppel een grote groep mensen jarenlang in een kelder laat schuilen en het verhaal verkondigt dat WOII nog niet af is gelopen. Dit leidt tot heerlijke absurditeiten, wat ondanks de taal- en cultuurbarrière en de lange speelduur (170 minuten) geen moment verveelt. Tel daarbij een ontzettend aanstekelijke brass-band op en je hebt echt een geweldige film

9/10
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 24-03-2013, 23:43
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Moonrise Kingdom

De minst leuke film van Wes Anderson. De toon van de film beviel me niet echt, met oddball personages en een flinterdun plot. Het soms surrealistische karakter (haast Burtonesque) voelde ook wat raar aan.
De twee jonge hoofdrolspelers kunnen ook niet heel goed acteren.

5/10
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 25-03-2013, 20:56
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Carnage

Best wel een vermakelijke film. Het deed me een beetje denken aan who's afraid of Virginia Woolf uit 1966, maar bij die ben ik keihard in slaap gevallen. Leuke rol ook voor Christoph Waltz, wat een held is het ook.

7,5/10

Une heureux événement

Deze werd omschreven als een komedie, maar werd op een gegeven moment toch vrij dramatisch. Tot aan de bevalling een leuke film, daarna wel oké. Niet heel bijzonder

7/10

Thérèse Desqueyroux

Gezien voor de helft van de prijs en dat was maar goed ook, want alleen de eerste helft was leuk. Daarna werd het dodelijk saai.

6/10
__________________
I love mittens made out of kittens
Oud 25-03-2013, 23:42
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Lincoln

Wat een gedweep. 2,5 uur lang gelul over de afschaffing van slavernij en de Burgeroorlog. Met in het midden van al dit politieke geneuzel, wél een prima rol van Daniel Day Lewis, met prachtige beelden en cast.

De stemming om het aannemen van het 13th Amendment (de afschaffing van slavernij) was nog wel spannend, ook al weet iedereen de uitkomst
Maar behalve dat was het allemaal niet zo heel boeiend. Een vrij oppervlakkig kijkje in de wereld van Lincoln, maar net zoals veel biopics ook erg afstandelijk en droog.

6,5/10
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 26-03-2013, 00:25
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Les Misérables

Ten eerste: wat een ontzettend lelijke film. Nog nooit zo'n irritante verzameling wide angle close-ups gezien. Ik werd helemaal de rug van de stoel ingeduwd uit angst dat die vreselijke gezichten eindelijk uit het beklemmende frame zouden ontsnappen. Tom Hooper is een inspiratieloze hack die één visueel trucje kent en het uitbuit tot je er misselijk van wordt.

Het verhaal is gehaast, oppervlakkig en saai. Ik heb het boek niet gelezen, maar ik vermoed dat het ten prooi is gevallen aan de drang alle informatie van die 2000 pagina's in drie uur te proppen, waardoor we nooit eens een momentje rust krijgen.

Verder zitten er wel een paar leuke liedjes in. Die gezongen dialogen werd ik goed zat, maar zo'n Hathaway deed het natuurlijk prima met die Susan Boyle-cover. Voor haar een extra punt.

2,5/10
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 26-03-2013, 20:33
Verwijderd
Citaat:
Ik heb het boek niet gelezen, maar ik vermoed dat het ten prooi is gevallen aan de drang alle informatie van die 2000 pagina's in drie uur te proppen, waardoor we nooit eens een momentje rust krijgen.
Het is een musicaladaptatie hè, geen boekadaptatie. Dat scheelt wel qua bronmateriaal en wat je er mee kan doen.
Oud 26-03-2013, 20:47
Verwijderd
Hellraiser

Een mengeling van gedateerd 80's en overtuigend eng. Veel make-up en gore-dingen zijn goed gedaan, maar andere scènes zijn onbedoeld lachwekkend.

6,5/10

Frankenweenie

Ik vond het nogal zwakjes beginnen. Ook was ik niet echt enthousiast over het zwartwit. Kan sfeervol zijn, maar als we vervolgens alleen een brave suburb en een schoolklasje te zien krijgen schiet het zijn doel nogal voorbij.

Gelukkig kwam het later allebei goed. Het verhaal ontpopt zich tot een spannend en creatief geschoten geheel met een paar leuke odes aan wat klassieke horrorfiguren. Ook het zwartwit is uiteindelijk wel passend

7,8/10

An American in Paris

Erg leuk. Het jaren 50-sfeertje, de leuke liedjes, tapdansen, Gene Kelly <3

8/10

Singin' in the Rain

Geweldig.

Het verhaal tegen de achtergrond van de filmindustrie en alles wat daarbij hoort is erg leuk. De soms satirische en slimme humor die ermee gepaard ging viel me ook alles mee.

Alles is geweldig gechoreografeerd, verzorgd, luchtig, met liefde gemaakt. Alleen de speelduur had wat korter gekund.

9/10

The Band Wagon

Oubollig, geen noemenswaardige zang of dans, en belachelijk snel af en toe.

4/10

When Harry Met Sally...

Het heeft een zwakke en nogal irritante start, maar daarna een frisse (voor die tijd) romantische komedie.

7,2/10

Anchors Aweigh

Het duurt veel te lang, en het verhaaltje stelt niks voor. Het duurt maar liefst een half uur voordat het saaie en gezapige verhaal opgeleukt wordt met dans. Het stukje met de getekende dieren en Jerry the Mouse redt het geheel nog van een al te erge onvoldoende, maar afgezien daarvan vond ik toch echt niet leuk genoeg.

5/10

Moonrise Kingdom

Eerste Wes Anderson die ik zie. Kon er niet zo heel veel mee. Wat meer scenes en screentime voor Suzy en Sam samen had het geheel nog kunnen redden, maar het wat vreemde padvinderij-sausje zorgde uiteindelijk maar voor een knullig geheel, wat mij in ieder geval niet heeft weten te pakken. Zeker naar het einde toe werd het behoorlijk vervelend.

Het is soms aardig creatief geschoten, maar verhaaltechnisch vond ik het niks, en ook de toon van de film kwam voor mij niet zo goed uit de verf.

4,5/10
Oud 26-03-2013, 21:10
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Het is een musicaladaptatie hè, geen boekadaptatie. Dat scheelt wel qua bronmateriaal en wat je er mee kan doen.
Ja, die kritiek geldt dan dus ook voor de musical.

Hoewel ik heb vernomen dat daar wat meer ademruimte inzit, dat er na dramatische momenten even rust genomen wordt met een instrumentaal intermezzo, in plaats van meteen door te plempen naar het volgende liedje, zoals die vreselijke timer Hooper doet.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Ellie's friend
lunatheawesome
2 25-02-2012 19:31
Films, TV & Radio Laatste film die je hebt gezien en wat vond je ervan? - deel 6
AJMouse
500 22-08-2004 07:25
Films, TV & Radio Laatste film die je hebt gezien en wat vond je ervan? - deel 5
AJMouse
500 14-07-2004 01:03
Films, TV & Radio Laatste film die je hebt gezien en wat vond je ervan? - deel 4
AJMouse
500 17-05-2004 18:33
Films, TV & Radio AJMouse's Premières - Week 16: Kill Bill: Vol. 2 (en meer)
AJMouse
7 26-04-2004 13:11
Liefde & Relatie Liefdesverdriet verwerken
AnoniemIemand
20 27-10-2002 10:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:05.