Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb vorig jaar een klein stukje voor een rep een klein deel moeten leren, voor SO2 een groot deel, voor laatste SO het deel over Britannia... Dus dat heb ik allemaal al eens geleerd. In de meivakantie ofzo, alles herhalen, hoop ik en dan voor mijn eindexamen nog een keer, maar dat laatste zal niet lukken, want latijn valt voor mij erg rot...enne alle komende lessen nog heel veel oefenen met vertalen...
Voor sites m.b.t. het eindexamen latijn zie: www.digischool.bart.nl/kt/ce.htm Hier vind je o.a. een site met alle teksten die je moet leren en als je dan met je muis boven een woord gaat hangen, zie je de vertaling, is erg relaxed zo heb ik mijn laatste schoolonderzoek geleerd, scheelt geklooi met hulpboeken, woordenboeken en eigen vertalingen. Ook is er daar een link naar een programmaatje te vinden waarmee je de latijnse woorden die in caesar veel voorkomen kan oefenen. Vind ik vooral erg handig, want ik heb niet zo'n woordenkennis en het uit mijn hoofd leren ben ik ook geen held in... Oh, en Onbekende, succes morgen!! |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Het zal best wel gaan, want van wat ik hier gelezen heb, hebben jullie veel meer verstand van latijn dan ik en ik sta op het moment nog errug gunstig voor latijn (totdat ik eens echt zelf letterlijk moet gaan vertalen, en nee, das niet mijn eigen schuld, de leraar strooide met proefvertalingen en vertelde er nooit bij dat we zelf een stuk tekst moeten vertalen op ons eindexamen
![]() |
![]() |
|
![]() |
Gewoon het geheel een paar keer goed doornemen, zodat je de grote lijn in je hebt zitten ...
Hoe ik dat vertalen gaat doen, weet ik niet, want ik had *** een 3,2 voor m'n schoolonderzoek (of tentamen, hoe men het ook noemt) stukje Caesar vertalen! Ik sta er trouwens errug slecht voor ![]()
|
Verwijderd
|
wow, een 3,2 das wel rot!!! Kan je die niet herkansen ofzo?
Bij ons zijn de cijfers voor schoolonderzoeken erg hoog (zit geen vertalen bij) dus wij kunnen ons examen behoorlijk verkloten... er is ons verteld dat als je met een 7 je eindexamen in gaat en je voor het vragengedeelte ook een 7 ongeveer haalt je gewoon een 1 voor het vertaalgedeelte kan halen! Dat geeft wel een relaxed gevoel, want vertalen kunnen we niks van en op die vragen zijn we echt omtzettend getraind al die jaren... |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Help jezelf en anderen het examen door. Een aardige latijnleerkracht helpt leerlingen en leerlingen helpen elkaar op
www.ultra-city.com Succes iedereen Pascalle
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() MZZL, Jacco (ja inderdaad van JaccoRik.com/latijn ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
------------------ There's no money. There's no possession. Only obsession. [Dit bericht is aangepast door J@SPER (25-04-2001).]
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb al wel wat gedaan (we kregen drie Caesar teksten bij SO II) en die vond ik erg makkelijk te lezen. Caesar gebruikt vaak dezelfde zinconstructies, is redelijk voorspelbaar en daardoor kom je er na een tijdje goed in en gaat het leren best snel. Die 3 teksten heb ik in 1,5 uur geleerd denk ik en die kende ik gewoon goed.
|
![]() |
|
![]() |
het is echt fucking veel, ik dacht dat ik het voor het 3e schoolonderzoek wel goed kende... een 4,5
![]() gelukkig was het gemiddelde van de klas een 5,6 dus hij mag over.. maandag hebben we 'm, dat is gelijk mn voorbereiding (als ik nu wel een redelijk cijfer heb) voor het examen ![]()
||
Citaat:
Ik moet Grieks ook nog, maar dat had ik voor het schoolonderzoek(50% van het examenpensum) wel goed geleerd.
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|