Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-03-2001, 20:09
morgantcm
morgantcm is offline
Als jullie een taal gingen studeren, welke zou dat dan zijn? Dit is mijn top 4 van moderne talen:

1.Nederlands => nederlands docenten zijn best vaak populair en je kunt ontzettend veel dingen behandelen, want het is een uitgebreid vak (andere vakken ook hoor, maar nederlands is onze moedertaal en die wordt dus uitgebreider behandeld dan andere talen).

2.Engels => vanwege het enorm veel televisie kijken in mijn jeugd beheers ik deze taal het beste van de MT. Engelsleraeren zijn vaker ook hele vreemde leraren......

3.Frans => hele mooie taal waarin je sierlijk kunt praten. Bovendien zijn Frans-leraren best wel wazig (een voormalig Frans-leraar van me heeft een konijn en heeft zelf ook zo'n trekje met zijn neus).

4.Duits => Duits leraren zijn vaak geliefd, omdat ze grappig zijn terwijl ze het eigenlijk niet eens in de gaten hebben (leedvermaak bijv. ), maar deze taal beheers ik het minst . Maar het is wel een lekkere zeurtaal! (schwein)....

Greetzzzz

Bij de weg: het gaat niet alleen erom leraar of lerares te worden, maar je kunt ook andere dingen met talen doen!

[Dit bericht is aangepast door morgantcm (16-03-2001).]
__________________
Ik vergeet steeds op dat knopje voor je sig te drukken...Groetjes aan: A Loved One, Leonoor, Shackles, Darkcat, Snow White & Dystopia!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-03-2001, 21:33
morgantcm
morgantcm is offline
Eigenlijk dacht ik meer aan Geschiedenis, Psychologie of iets met Latijn en Grieks, maar het ging erom, als ik een taal zou gaan studeren........

Greetzzzzzzz
__________________
Ik vergeet steeds op dat knopje voor je sig te drukken...Groetjes aan: A Loved One, Leonoor, Shackles, Darkcat, Snow White & Dystopia!!!
Met citaat reageren
Oud 14-03-2001, 08:38
Dark Angel
Avatar van Dark Angel
Dark Angel is offline
Wat je ook doet, ga *niet* naar de lerarenopleiding van de Hogeschool van Utrecht.
[ik spreek uit ervaring als ik zeg dat het daar een klotezooi is]
__________________
You can't have everything. Where would you put it?
Met citaat reageren
Oud 14-03-2001, 14:23
konijntje
konijntje is offline
ik doe nu moderne talen (kmoet het want eigenlijk ben ik er niet goed in en zou ik liever dans en kunst doen maar ouders he)
en dat is zowel duits, frans engels als nederlands

__________________
*beter 1choco met boterham dan 2 boterhammen met choco *
Met citaat reageren
Oud 14-03-2001, 14:44
Marluz
Marluz is offline
spaans...?


vind frans heel leuk maar heb je weinig aan , bedoel spaans is 2e wereldtaal.. maarjah xie er toch maar vanaf want ALLEEN spaans, (cq frans,cq duits), is zo saaai.. moet je allemaal van die literaire werken gaan uitpluizen enzow. he bah (op universitair niveau heb ik het nu over)
doe liever een combi. Op WO heb je Europese studies aan de UVA, kan je 2 of 3 talen plus nog wat dingen nemen... en op hbo heb je de HEBO (hogere europese beroepen opleiding) in den haag.. die ga ik misschien doen, krijg je 3 talen en verder beetje europa geschiedenis, politiek, recht, communicatie.. enz

kick dus.
__________________
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd :)
Met citaat reageren
Oud 14-03-2001, 16:00
morgantcm
morgantcm is offline
Citaat:
Marluz schreef:
spaans...?


vind frans heel leuk maar heb je weinig aan , bedoel spaans is 2e wereldtaal.. maarjah xie er toch maar vanaf want ALLEEN spaans, (cq frans,cq duits), is zo saaai.. moet je allemaal van die literaire werken gaan uitpluizen enzow. he bah (op universitair niveau heb ik het nu over)
doe liever een combi. Op WO heb je Europese studies aan de UVA, kan je 2 of 3 talen plus nog wat dingen nemen... en op hbo heb je de HEBO (hogere europese beroepen opleiding) in den haag.. die ga ik misschien doen, krijg je 3 talen en verder beetje europa geschiedenis, politiek, recht, communicatie.. enz

kick dus.
Mijn ouders zijn spaans, dus ik ben tweetalig opgevoed Ik had het er eigenlijk wel bij moeten zetten ja......

Greetzzzz
__________________
Ik vergeet steeds op dat knopje voor je sig te drukken...Groetjes aan: A Loved One, Leonoor, Shackles, Darkcat, Snow White & Dystopia!!!
Met citaat reageren
Oud 14-03-2001, 18:17
Verwijderd
Duits: heb ik gestudeerd. Waarom? Was m'n beste taal op de havo, ik vind het een leuke taal en de geschiedenis van het land vind ik erg interessant. Vandaar.

Nederlands: lijkt me ook een erg leuke taal om te studeren. Voornamelijk om de literatuur.

Engels: in Engels ben ik slecht, maar de Engelstalige literatuur is wel erg goed.

Frans: zou ik never nooit niet gaan studeren. Rot taal. Rot land.

Verder wil ik ff kwijt dat vooral het ontstaan van de taal erg interessant is. Dat vind ik tenminste. We hebben het jammer genoeg maar één blok gehad, maar dat was echt waanzinnig interessant. De rest van de klas dacht daar anders over, maar goed.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2001, 23:00
Prada
Prada is offline
Citaat:
Leonoor schreef:

Nederlands: lijkt me ook een erg leuke taal om te studeren. Voornamelijk om de literatuur.

Frans: zou ik never nooit niet gaan studeren. Rot taal. Rot land.

Verder wil ik ff kwijt dat vooral het ontstaan van de taal erg interessant is. Dat vind ik tenminste. We hebben het jammer genoeg maar één blok gehad, maar dat was echt waanzinnig interessant. De rest van de klas dacht daar anders over, maar goed.
Yep, Nederlands is idd erg leuk (studeer het zelf)...en idd vooral de literatuur...Ik heb nu vier verschillende vakken lit. erg leuk...

Maar Frnas, meisje, is heel leuk hoor...En het is geen rotland... Ik heb er gewoond ja...Maar omdat ik je zo lief vind, vergeef ik je...

En je interesse over het ontstaan van delen deel ik met je...Hebben wij op school nou ook...we zijn bezig met het oer-indo-germaans...

Liefs
__________________
Timeo Danaos et dona ferentes...
Met citaat reageren
Oud 15-03-2001, 21:50
Juud
Juud is offline
Ik wil zelf Frans gaan studeren in Utrecht of in Nijmegen. Dit duurt nog 2,5 jaar, maar goed. Ik heb er al wel zin in!
Als tweede zou ik denk ik russisch gaan studeren. Ik vind het een leuke taal. Je hebt er niet veel aan, maar moet dat altijd? Vind ik van niet. Als ik frans heb en ga daar wat mee doen, dan vind ik het best.
O ja, ga jij specifiek een taal studeren om er leraar mee te worden? Het lijkt mij namelijk ook erg leuk om congresvertaler of tolk te worden
Met citaat reageren
Oud 16-03-2001, 17:09
morgantcm
morgantcm is offline
Citaat:
Juud schreef:
Ik wil zelf Frans gaan studeren in Utrecht of in Nijmegen. Dit duurt nog 2,5 jaar, maar goed. Ik heb er al wel zin in!
Als tweede zou ik denk ik russisch gaan studeren. Ik vind het een leuke taal. Je hebt er niet veel aan, maar moet dat altijd? Vind ik van niet. Als ik frans heb en ga daar wat mee doen, dan vind ik het best.
O ja, ga jij specifiek een taal studeren om er leraar mee te worden? Het lijkt mij namelijk ook erg leuk om congresvertaler of tolk te worden
Zoiets kan natuurlijk ook hoor, maar ik bekeek het eigenlijk meer vanuit mijn situatie (= scholier), daarom.

Greetzzzz
__________________
Ik vergeet steeds op dat knopje voor je sig te drukken...Groetjes aan: A Loved One, Leonoor, Shackles, Darkcat, Snow White & Dystopia!!!
Met citaat reageren
Oud 16-03-2001, 21:24
Juud
Juud is offline
Ik ben zelf ook scholier..... Ik vroeg het alleen omdat jij je talen, die je evt wilt gaan studeren, noemt nav de populariteit van dat soort leraren. Dussssssss
Met citaat reageren
Oud 16-03-2001, 21:27
morgantcm
morgantcm is offline
Citaat:
Juud schreef:
Ik ben zelf ook scholier..... Ik vroeg het alleen omdat jij je talen, die je evt wilt gaan studeren, noemt nav de populariteit van dat soort leraren. Dussssssss
Ja, das waar, maar eh.....ik bedoel ook andere dingen! Wacht ik zal het bericht wel ff aanpassen.........

Groetjes.......
__________________
Ik vergeet steeds op dat knopje voor je sig te drukken...Groetjes aan: A Loved One, Leonoor, Shackles, Darkcat, Snow White & Dystopia!!!
Met citaat reageren
Oud 16-03-2001, 23:24
Onbekende
Avatar van Onbekende
Onbekende is offline
Ik begin volgend jaar met Grieks en Latijn.

Ik heb een tijdlang overwogen om Frans/Spaans/Italiaans te gaan studeren, maar ik vind de klassieke talen toch leuker.
__________________
May the best day of your past be the worst of your future!
Met citaat reageren
Oud 17-03-2001, 12:47
morgantcm
morgantcm is offline
Citaat:
Onbekende schreef:
Ik begin volgend jaar met Grieks en Latijn.

Ik heb een tijdlang overwogen om Frans/Spaans/Italiaans te gaan studeren, maar ik vind de klassieke talen toch leuker.
Ik denk eerlijk gezegd ook dat ik dit misschien ga doen, want ik zit nu op 4 Gym en van de 94 Gymnasiasten op de vierde klas ben ik de enige met Grieks en Latijn, want ik vind het superinteressant en wil het later misschien ook gaan studeren.

Groetjes...

__________________
Ik vergeet steeds op dat knopje voor je sig te drukken...Groetjes aan: A Loved One, Leonoor, Shackles, Darkcat, Snow White & Dystopia!!!
Met citaat reageren
Oud 18-03-2001, 15:45
devil without wings
devil without wings is offline
Latijn + Grieks

als het een moderne taal moet zijn:
1 Frans
2 Italiaans
3 Duits
Met citaat reageren
Oud 19-03-2001, 16:21
Knipoog
Knipoog is offline
Ik wou eerst frans gaan studeren, maar nu wordt het Taalwetenschap in Utrecht
__________________
Red een boom, eet een bever
Met citaat reageren
Oud 21-03-2001, 19:28
waterkat
waterkat is offline
Mag het ook een niet Europese taal zijn?
Zoja, dan ga ik over een heleboel jaartjes proberen om toegelaten te worden aan een congrestolkenopleiding. De taal wordt dan Chinees (Mandarijn).
Als er hier iemand is die dit al doet, uitgebreidere informatie hierover alsjeblieft!
Met citaat reageren
Oud 30-03-2001, 17:19
Angeltje
Angeltje is offline
Citaat:
Dark Angel schreef:
Wat je ook doet, ga *niet* naar de lerarenopleiding van de Hogeschool van Utrecht.
[ik spreek uit ervaring als ik zeg dat het daar een klotezooi is]

En waarom niet? Ik zit ook op de HvU, en ik heb er alleen maar positieve ervaringen mee!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 31-03-2001, 22:09
drAzE
drAzE is offline
spaans, omdat ik spaans spreek en omdat hey een geweeeldig mooie taal is
__________________
*la vida es un carnaval*...P, tq
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Welke talen studeer je of ken je?
Verwijderd
2 14-11-2006 13:52
Studeren een taal studeren
shy gurl
10 16-04-2005 18:03
Algemene schoolzaken Vreemde taal studeren
Isamu
25 03-03-2004 10:45
Algemene schoolzaken Talen studeren
Summersmile
46 19-08-2003 08:56
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen klassieke talen studie
elin
7 11-11-2001 15:14
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen klassieke talen studeren?
Seneca
13 09-07-2001 20:23


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:29.