Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-06-2002, 12:25
white_angel
white_angel is offline
een tijdje gelede is er van mijn tand (voortand) een heel klein stukje afgebroken doordat er een vork is tegen gestoten: het is precies bijna een splintertje, maar je ziet het wel en ik zit daar wel mee. Nu vroeg ik me af of de tandarts dan kan herstellen en hoe? weet iemand daar iets meer over?
xje van mij
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 12:29
PiNoW
Avatar van PiNoW
PiNoW is offline
ik denk dat je dan even langs de tandarts moet..
__________________
RIELEKST!
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 12:43
~sweetgirl~
~sweetgirl~ is offline
Ja als het maar een splintertje is kunnen ze het makkelijk herstellen. Ik ben zelf toen ik 10 was ofzo een keertje in de sloot gereden () en toen is er ook een stukje van m'n tand afgebroken. Ik ben gelijk naar de tandarts gegaan en die heeft er een soort wit glazuur ofzo opgedaan? Ik weet 't niet precies hoe 't gaat maar het kan wel. Dus gewoon even langs de tandarts gaan!
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 12:56
white_angel
white_angel is offline
was ik van plan hoor, maar ik wil alleen maar weten of iemand het al eens voorgehad heeft en wat ze dan doen.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 14:12
white_angel
white_angel is offline
zie je dat dan hard dat ze dat soort glazuur ertege hebben gedaan?
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 15:19
Wuzzelez
Avatar van Wuzzelez
Wuzzelez is offline
Bij mij is een hker 1/3 van een voortand afgebroken. 'k kwam met mijn hoofd op een tafel terecht. Ze hebben er toen een nieuw stuk aangezet. Je ziet het haast niet, en al helemaal niet als je het niet weet (dit is dan bij mij het geval).
__________________
Vreemdgaan is met het goede been uit het verkeerde bed stappen
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 16:16
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
bij m'n broer was best wel een groot stuk van z'n voortand afgebroken toen hij 14 was ofzo... maar het kon er niet gelijk aangezet worden. Hij moest eerst wachten tot ie klaar was met beugelen en toen nog een jaar (waarom? kweet het niet, volgens mij vooral omdat het daarna nooit meer ter sprake is gekomen).
maar laatst zei de tandarts: wil je dat stukje d'r eigenlijk weer aan? En die zelfde middag had m'n broer z'n stukje tand d'r weer aan

Bij m'n moeder ook zoiets, alleen is dat idd met glazuur gedaan, was ook maar een klein stukje...

Is dus niet zo'n probleem volgens mij!
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 21:45
miss Elise
Avatar van miss Elise
miss Elise is offline
ikke heb ook n stukje tand dr af is nie erg, kan de tandarts dr zo weer aanzetten, maar t ziet dr dan natuurlijk wel n klein beetje anders uit dan je eigen tand
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 21:57
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
bij mij is m'n halve tand afgebroken.
ik ben naar de tandarts gegaan en die heeft er een soort pasta op gedaan dat hard wordt (heel snel, hoor). daarna ging ie het er weer af schuren (dat wat ie er te veel op had gedaan). vervolgens nog ff met een flosdraadje tussen m'n tanden omdat het er anders aan vastgeplakt zat en je zag er niks meer van.

helaas heb ik een beugel gehad en door de ortho is die tand helemaal grijs geworden... jammer.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 19:40
woefke
Avatar van woefke
woefke is offline
Citaat:
white_angel schreef:
een tijdje gelede is er van mijn tand (voortand) een heel klein stukje afgebroken doordat er een vork is tegen gestoten: het is precies bijna een splintertje, maar je ziet het wel en ik zit daar wel mee. Nu vroeg ik me af of de tandarts dan kan herstellen en hoe? weet iemand daar iets meer over?
xje van mij

ja je kan het laten herstellen , ze boren dan wat aan je tand enzo bij mij was et bijna men halve tand en toen sprong ik met me mond tege een hoefijzer en toenwas het er terug af en toen valt een stoel tegen me mond en hop het was er weer af nu draag ik al een tijd een beugel en de orthodont zei dat het er beter niet meer aanging tijdens mijn periode dat ik een beugel draag dan was de kans nog groter dat het er af zou vallen dus
__________________
Hey you, yes you, stop reading my signature. STOP GODDAMMIT, it doesn't concern u. allright happy now, you've read the end
Met citaat reageren
Oud 15-06-2002, 12:09
the Comebackkid
the Comebackkid is offline
toen ik een keer een elleboogstoot opving met mijn kaak had ik opeens allemaal zand in mijn mond, versplinterd stuk voortand. Ik dacht echt dat er superveel van te zien was, vriend van me zei ook van 'wat heb jij gedaan met je tanden?'

Ik ben nooit naar de tandarts ervoor gegaan, ik vond het allemaal wel meevallen. De tand is vanzalf weeer gaan aangroeien op die plek, ik heb ok erg sterke tanden, er was alleen een stukje van het glazuur af, dat doorschijnende, mijn glazuur is gewoon duperdik en knalhard, light doorschijnend. Nu is er bijna niets meer van te zien, ik eet veel xylitol, daarvan gaat je glazuur weer aangroeien.
__________________
detach_yourself@hotmail.com
Met citaat reageren
Oud 15-06-2002, 12:32
Verwijderd
Ik heb meerdere hoekjes van mijn tanden afgebroken, met vallen en zo... o_O Heb er nooit iets aan laten doen. Mijn tandarts is eng, die gaat meteen tot allemaal drastische middelen over, dat wil ik niet...
Met citaat reageren
Oud 15-06-2002, 22:57
Choke
Avatar van Choke
Choke is offline
Hij kan t er gewoon weer aanzetten, no problemo..
__________________
Je leeft maar 1 keer
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 08:38
***DKNY'ke***
Avatar van ***DKNY'ke***
***DKNY'ke*** is offline
ik heb dat ook : het binnenste hoekje van m rechtersnijtand vanvoor is eraf, ook door vallen, is nu ruim 11 jaar geleden en niemand vraagt er nog naar!! tijdje geleden zei ik dat via msn tege mn beste vriendin, dat ik er iets aan wilde laten doen, en haar reactie was : heb je n stukje van je tand? nooit opgmerkt!!
maar nu gaat de tandarts waarschijnlijk van alle2 mn voorste snijtanden n stukje afslijpen, zodat het niet meer opvalt. ik heb best grote snijtanden, dus dat is niet zo erg

kuzzje
xELSx(die zich nu nog eerst moet concentreren op de exames...yeah...)
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 09:10
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
white_angel schreef:
een tijdje gelede is er van mijn tand (voortand) een heel klein stukje afgebroken doordat er een vork is tegen gestoten: het is precies bijna een splintertje, maar je ziet het wel en ik zit daar wel mee. Nu vroeg ik me af of de tandarts dan kan herstellen en hoe? weet iemand daar iets meer over?
xje van mij
Ik had ook een klein stukje van mijn tand af, dat heeft de tandarts bijgeslepen.
Het was niet echt nodig voor de tand, zei ie, maar aangezien ik mijn tong ermee kon beschadigen, wel.
Je ziet het nauwelijks Alleen als je goed staart.

Gatara
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 18:23
juppeltje
juppeltje is offline
je tandarts boort het een ietsie pietsie beetje bij en maakt je tand mooi met een witte vulling (composiet heet dat). tandartsen vullen de hele dag namelijk met dat spul (mijne wel tenminste) en je ziet er straks niks meer van. als je echt een tand dood hebt, kan er ook gebleekt worden, de tandarts boort dan aan de achterkant een kleine opening en spuit er wat bleekspul in, dit blijft er een week in zitten en dan wordt de tand gebleekt. is dat gebeurd, dan klaar.
suc6 dermee
(ik werk momenteel effe als tandartsassistente, i know. )
__________________
tut tut tut
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 18:25
juppeltje
juppeltje is offline
Citaat:
the Comebackkid schreef:
ik eet veel xylitol, daarvan gaat je glazuur weer aangroeien.
tut tut tut je glazuur groeit niet meer aan hoor !!
als je veel kauwgom eet heb je trouwes eerder dat je tanden slijten en het glazuur dus ook van je tanden (kauwgom bevat t vaakst xylitol)
__________________
tut tut tut
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 19:43
B.G.G.O
B.G.G.O is offline
bij ongeluk wel eens 3 voortanden gehalveerd, het enige pijnlijke was dat de zenuw open lag, voor de rest nix gevoeld van herstel. Mijn tandarts heeft alle tanden met vullingstuff weer aangebouwd, zie je nix van en je voelt er ook nix van. Je kunt alleen geen bierdoppen meer van flesjes afbijten enzo.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Hoe voel je je op relationeel gebied #87
x-spekkie-x
492 01-07-2008 09:31
Lichaam & Gezondheid tanden-topic
Verwijderd
51 19-11-2007 15:14
Lifestyle Ongelukken en je lifestyle
Verwijderd
106 31-01-2007 19:18
Verhalen & Gedichten [Deel verhaal] Schaduw van de Nacht - Het gebroken Land
Raxia
5 08-06-2004 16:55
Films, TV & Radio Viggo Mortensen
misshobbit
115 25-02-2004 14:45
Lichaam & Gezondheid Hoektanden laten verlengen
Purgatori
55 05-01-2004 16:31


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:19.