Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-05-2013, 08:53
brunettespy
Avatar van brunettespy
brunettespy is offline
Ik ben van de week uit huis getrapt (ben 16) maar nu moet ik mijn eigen rekeningen van mn moeder betalen.
Maar hoe?
Ik heb nog nooit een rekening betaalt en als ik iemand moet terug betalen dan geef ik t gwn contant. Dus hoe moet ik dit doen
__________________
Uiterlijk straalt, innerlijk bepaald
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-05-2013, 08:56
feniks
feniks is offline
Jij moet helemaal geen rekeningen betalen, onder je 18e hebben je ouders zorgplicht.
En onder je 21e zijn je ouders zelfs financieel verantwoordelijk voor je.
Dus als er problemen ontstaan, gaan de 'schuldeisers' bij je ouders aankloppen.
Ik zou er maar eens de jeugdzorg op zetten.

Want zomaar het huis uittrappen, is niet de oplossing voor welke problemen dan ook.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2013, 09:46
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Wat feniks zegt klopt niet. Vanaf je zestiende ben je zelf aansprakelijk voor je schulden en komen ze niet meer bij je ouders aankloppen. Schakel professionele hulp in.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2013, 10:15
Verwijderd
Feniks en Volk hebben beiden gedeeltelijk gelijk, ze praten over verschillende zaken. Aansprakelijkheid voor schulden is wat anders dan zorgplicht.

Wat beiden zeggen zou ik sowieso wel doen: schakel professionele hulp/jeugdzorg in.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2013, 16:50
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
praktisch gezien betaal je de meeste rekeningen overigens met internetbankieren.

Maar het belangrijkste punt is inderdaad hulp zoeken!
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 09-05-2013, 20:15
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Je kan altijd sensoor bellen, http://www.sensoor.nl/, die zijn vaak niet echt de instantie die je kunnen helpen, maar ze kunnen wel doorverwijzen naar waar ze dat wel kunnen.

Als het probleem eigenlijk alleen de rekeningen is: vaak gaan die via automatische incasso, Ideal of internet bankieren. Je kan hiervoor gewoon even bij je bank binnenlopen.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2013, 23:29
brunettespy
Avatar van brunettespy
brunettespy is offline
Het gaat hierom mijn telefoon abonnement, ik ben ook lid van een sport vereniging die moet ik nu ook betalen
__________________
Uiterlijk straalt, innerlijk bepaald
Met citaat reageren
Oud 10-05-2013, 01:52
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Beiden gaan doorgaands automatisch.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2013, 07:32
feniks
feniks is offline
W00ps. My bad.

Ik meende toch zeker te weten dat je ouders tot je 21e financieel een verantwoordelijkheid voor je hebben.

Dan vergeet mijn antwoord maar gauw
Met citaat reageren
Oud 10-05-2013, 12:30
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Citaat:
W00ps. My bad.

Ik meende toch zeker te weten dat je ouders tot je 21e financieel een verantwoordelijkheid voor je hebben.

Dan vergeet mijn antwoord maar gauw
Hebben ze ook ;x. Opzich maf, want iemand die 20 is kan zichzelf wel in de schulden werken ed en toch draaien je ouders er dan nog voor op.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2013, 10:08
Heer Wil
Heer Wil is offline
telefoonrekening hoef je je echt geen zorgen om te maken dat je die nog zou moeten betalen denk ik hoor.. zelf als zou je niet willen betalen dan wordt het er nog gwn vanaf geschreven wat betreft de sportvereniging, je hebt je inloggegevens van het internetbankieren nodig, dus ga langs de bank met je bankpas en vraag even of je die gegevens kan krijgen, als je al aangemeld bent voor internetbankieren. vervolgens ga je naar de site log je in en zie je vanzelf hoe het moet, dan heb je alleen nog het rekeningnummer van de vereniging nodig...
Met citaat reageren
Oud 11-05-2013, 14:42
brunettespy
Avatar van brunettespy
brunettespy is offline
Ik kan niet Internet bankieren omdat ik toestemming van mn ouders nodig heb.. nou mn moeder gaat daar echy niet voor tekenen
__________________
Uiterlijk straalt, innerlijk bepaald
Met citaat reageren
Oud 11-05-2013, 15:59
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Dat zul je dan toch aan je moeder moeten vragen. Als zij wil dat je je eigen rekeningen betaalt, zul je daar ook het recht voor moeten krijgen als zij daarvoor moet tekenen. Dus ga in ieder geval met haar in gesprek hierover.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2013, 02:54
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Citaat:
W00ps. My bad.

Ik meende toch zeker te weten dat je ouders tot je 21e financieel een verantwoordelijkheid voor je hebben.

Dan vergeet mijn antwoord maar gauw
Ze hebben financieel ook verantwoordelijkheid voor je zorg tot je 21ste. Dus wat dat betreft heb je gelijk. Maar vanaf je zestiende ben je zelf verantwoordelijk voor schulden die je opbouwt. Dat valt namelijk niet onder zorgplicht.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2013, 09:07
igfy
Avatar van igfy
igfy is offline
Van welk geld ga je die rekeningen eigenlijk betalen?

Heb je een abonnement voor je telefoon? Meestal werken die met automatische afschrijving. Als dat nu via de rekening van je moeder gaat, dan zul je bij je provider het rekeningnummer moten veranderen (kan zijn dat je daar toestemming van je ouders voor nodig hebt). Meestal kun je dat doen door ze gewoon even op te bellen.

Ik weet niet hoe het met je sportvereniging zit. Sommige verenigingen schrijven geld af, sommigen sturen een rekening. Het beste kun je dit even navragen bij de penningmeester, dan kun je ook gelijk vragen hoe hoog de contributie is en hoeveel betaaltermijnen er zijn. Eventueel zou je nog kunnen vragen of je het geld contant mag betalen tot er een oplossing is gevonden, dan bouw je in ieder geval geen schuld op.

Verder is het inderdaad wel handig om toegang tot internetbankieren te hebben als je zelf je rekeningen moet betalen, daar zul je het toch in eerste instantie met je moeder over moeten hebben.
__________________
don't take life too serious.. you'll never get out of it alive
Met citaat reageren
Oud 13-05-2013, 12:15
feniks
feniks is offline
Maar een setje ouders die hun minderjarige kind, zonder meer op straat gooien, lijken me niet voor rede vatbaar mbt zaken doen over bankzaken.
Misschien toch eens naar jeugdzorg stappen?
Met citaat reageren
Oud 13-05-2013, 12:54
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Ik heb geen flauw idee hoe dat wettelijk is geregeld maar kan je een kind van 16 zomaar de straat optrappen zonder dat de Kinderbescherming ingrijpt?
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht H&M aanmaning
Twanos
11 28-04-2009 10:35
Werk, Geld & Recht afvalstoffenheffing
Verwijderd
25 26-03-2009 13:00
Eten & Drinken Teruggaande kwaliteit restaurants
Nienna*
61 21-01-2007 13:16
Werk, Geld & Recht Rekening
LGF
16 21-05-2006 13:01
Werk, Geld & Recht Een officiele klacht; wat zijn de gevolgen? En nog iets.
Eend
9 14-06-2004 15:31
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap LH:No cure no pay voor advocaten is goed voor de klant.
Isa
25 09-03-2002 13:01


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:26.