Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-12-2002, 12:08
Kez
Avatar van Kez
Kez is offline
Ik heb beetje rondgekeken, advies ingewonnen bij de Vobis en daarna op internet gezocht. Ik kwam op 2 modellen die mij(en mijn vader ) wel wat leken. De Acer Travelmate 634 LC en de Acer Travelmate 427 LC. Qua prijs scheelt het weinig(1908 om 1940 Euro), en er zitten slechts kleine verschillen in de specificaties. Nu wil ik graag weten welke van de 2 de beste koop is.

Acer Travelmate 634 LC

Pentium 4 1,8 Ghz processor
15'' TFT scherm
512 kB Cache
STd 512 MB RAM
1 GB Max. RAM
nVidia GeForce2 Go, 16 MB
16,7 million colours
1024x768 pixels
Dual View
30 GB Harddisk
smartcard reader incl. 2 smartcards
verwisselbaar Combo drive (CD-RW/DVD)
SoundBlaster-Pro en MS DirectSound-compatible
Ports: 1 x CardBus type II slot, 1 x Smart Card interface slot, 1 x RJ-11 jack for modem, 1 x RJ-45 jack for Ethernet, 1 x DC-in jack for AC adapter, 1 x ECP/EPP-compliant parallel port, 1 x external VGA port, 1 x speaker/ headphone/ line-out jack, 1 x microphone/ line-in jack, 1 x FIR port, 2 x USB ports, 1 x IEEE 1394 port, 1 x S-video-out (NTSC/PAL) port, 1 x 100-pin docking port
56k Modem V.90
Integrated 10/100 MBit Fast Ethernet
323 (W) x 265 (D) x 35 (H) mm case dimensions
Weight 2.66 kg incl. battery


Acer Travelmate 427 LC

Pentium 4 2,5 Ghz processor
15'' TFT scherm
512 kB Cache
STd 512 MB RAM
1 GB Max. RAM
ATI Mobility Radeon 7500, dedicated 32MB DDR video memory
16,7 million colours
1400x1050 pixels
Dual View
40 GB Harddisk
verwisselbaar combo drive (CD-RW/DVD)
SoundBlaster-Pro en MS DirectSound-compatible
Ports: 1 x CardBus type II slot, 1 x Smart Card interface slot, 1 x RJ-11 jack for modem, 1 x RJ-45 jack for Ethernet, 1 x DC-in jack for AC adapter, 1 x ECP/EPP-compliant parallel port, 1 x external VGA port, 1 x speaker/ headphone/ line-out jack, 1 x microphone/ line-in jack, 1 x FIR port, 2 x USB ports, 1 x IEEE 1394 port, 1 x S-video-out (NTSC/PAL) port, 1 x 100-pin docking port
56k Modem V.90
Integrated 10/100 MBit Fast Ethernet
323 (W) x 265 (D) x 35 (H) mm case dimensions
Weight 2.66 kg incl. battery



De verschillen zitten dus in de kloksnelheid, de pixels, de videokaart, de harde schijf en de smartcard.

Kloksnelheid, pixels en harde schijf zijn mij duidelijk. De videokaart lijkt in het voordeel van de 427 LC, maar dit is geen GeForce, hoe goed een ATI is weet ik niet.

En wat is een smartcard? Is dat een verwisselbaar opslagmedium????

Bedankt voor je hulp
__________________
De pagina kan niet worden weergegeven

Laatst gewijzigd op 16-12-2002 om 12:12.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-12-2002, 16:28
Orion16
Avatar van Orion16
Orion16 is offline
ATI Mobility Radeon 7500, dedicated 32MB DDR video memory Die ATI videokaart is goed hoor, volgens mij net zo goed of zelfs beter dan de Geforce Go. Sowieso 32mb videogeheugen ipv. 16mb. Een Smartcard is een verwisselbaar opslagmedium. Wel heel handig! Je kunt losse flashkaartjes kopen van 32mb tot soms wel 512mb. (wel heel duur dat laatste)

Het nadeel van die laptops vind ik dat ze altijd heel groot zijn en nogal log. Geef mij maar een mininotebook met een 10.4" of 11.1" scherm.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 16:29
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
de tweede lijkt mij er beter uitzien, alleen vind ik de resolutie een beetje vreemd, weet neit of dit normaal is bij laptops.

maar de specs van de 2e zijn beter dan bij de eerste (zal ook wel duurdere variant zijn van de eerste)
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 16:30
BlueSkyraider
Avatar van BlueSkyraider
BlueSkyraider is offline
hmmm, wat een smartcard juist is weet ik ook niet goed. zoek google. maar ik zou voor de 2de gaan. zeker als je er eens een spelletje wil op spelen. 16MB videogeheugen is beetje weinig. ATI zijn goede kaarten, niks mis mee.

ik heb een Acer Aspire 1300xv sinds september en ik ben der content van. kan er juist gepast GTA3 op spelen.

succes
__________________
^^Is a DeviantArt'er... | Liefde is een kriebel in de buik waar je niet aan kunt krabben.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 22:49
p-chez
Avatar van p-chez
p-chez is offline
Ik zou sowieso voor iets anders gaan, maargoed, van deze twee zou ik zeker de tweede nemen.

Lmd, snellere cpu, en een wáy betere grafische kaart. Die GeForce 2 Go valt in 't niet bij die ATI Radeon 7500.
__________________
yupyup.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 23:05
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Sja.. hangt natuurlijk af wat je ermee wilt doen.. Maarja, als 't verschil in prijs nagenoeg niets is, dan die tweede..

1400x1050 is iets wat ik wel vaker op notebooks heb aangetroffen, m'n vorige laptop, een dell inspiron5000 had zo'n ding. Werkte best goed, alleen tsja.. wel wat beperkingen.. Niet minder dan dat andere scherm hoor..
Ik heb nu 1600x1200, en daar past 800x600 vier keer in.. en aangezien ik veel spellen in 800x600 doe krijg je geen vreemde vervormingen.. Maar 't was wel miniem hoor, bij dat vorige scherm..

(bla bla bla bla)

die tweede dus.. of nog verder rondkijken..
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Met citaat reageren
Oud 17-12-2002, 09:36
Kez
Avatar van Kez
Kez is offline
Citaat:
p-chez schreef:
Ik zou sowieso voor iets anders gaan, maargoed, van deze twee zou ik zeker de tweede nemen.

Lmd, snellere cpu, en een wáy betere grafische kaart. Die GeForce 2 Go valt in 't niet bij die ATI Radeon 7500.
Waarom zou je voor iets anders gaan dan???? Wat is hier niet goed aan???
__________________
De pagina kan niet worden weergegeven
Met citaat reageren
Oud 18-12-2002, 22:25
p-chez
Avatar van p-chez
p-chez is offline
Citaat:
Kez schreef:
Waarom zou je voor iets anders gaan dan???? Wat is hier niet goed aan???
Nou, ik kan zo niet één noemen die ik zou nemen, maar uit je post straalde iets af van dat je geen verdere research hebt gedaan, terwijl er nog zóveel andere merken/soorten laptops op de markt zijn. Maar, Acer is een ok merk
__________________
yupyup.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2002, 09:08
Kez
Avatar van Kez
Kez is offline
Citaat:
p-chez schreef:
Nou, ik kan zo niet één noemen die ik zou nemen, maar uit je post straalde iets af van dat je geen verdere research hebt gedaan, terwijl er nog zóveel andere merken/soorten laptops op de markt zijn. Maar, Acer is een ok merk
nou we zijn dus bij een winkel geweest met verscheidene merken, daar kwamen ze met een Acer aan. Daarna verder gekeken, veel (voor mij) onbekende merken en de bekendere merken waren veel duurder.
__________________
De pagina kan niet worden weergegeven
Met citaat reageren
Oud 19-12-2002, 18:11
p-chez
Avatar van p-chez
p-chez is offline
Citaat:
Kez schreef:
nou we zijn dus bij een winkel geweest met verscheidene merken, daar kwamen ze met een Acer aan. Daarna verder gekeken, veel (voor mij) onbekende merken en de bekendere merken waren veel duurder.
Dat kan ja..

Maar Dell, Toshiba, Compaq (=Hewlett Packard) , Sony Vaio , etc, maken ook mooie laptops
__________________
yupyup.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2002, 18:25
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline


geil ding, alleen jammer van de harddisk (30gb), dan maar extern met firewire
Met citaat reageren
Oud 21-12-2002, 18:22
Lyx
Avatar van Lyx
Lyx is offline
Citaat:
]{ing schreef:
[img]plaatje[/img]

geil ding, alleen jammer van de harddisk (30gb), dan maar extern met firewire
ik had gehoord dat die sony vaio heel k*t waren
of heeft die persoon gewoon uit de duim gezogen van wie ik ut van gehoord heb
__________________
** Conan & Lyx Team ** ||***The Pedo Emma Watson Army*** ||==Noodleskoning met Groove-Coverage===|| *Passionele nachten in het heetst van de strijd*
Met citaat reageren
Oud 21-12-2002, 19:24
p-chez
Avatar van p-chez
p-chez is offline
Volgens de Consumentenbond is de Compaq Presario de beste laptop die op de markt is op dit moment.
__________________
yupyup.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 23:43
Lyx
Avatar van Lyx
Lyx is offline
Citaat:
p-chez schreef:
Volgens de Consumentenbond is de Compaq Presario de beste laptop die op de markt is op dit moment.


egt waar
had eerder een dell inspiron verwacht
__________________
** Conan & Lyx Team ** ||***The Pedo Emma Watson Army*** ||==Noodleskoning met Groove-Coverage===|| *Passionele nachten in het heetst van de strijd*
Met citaat reageren
Oud 23-12-2002, 00:21
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
Citaat:
p-chez schreef:
Volgens de Consumentenbond is de Compaq Presario de beste laptop die op de markt is op dit moment.
Jammer dat mensen met enigzins computerervaring niet snel meer een Compaq zullen kopen
Met citaat reageren
Oud 23-12-2002, 13:30
Lyx
Avatar van Lyx
Lyx is offline
Citaat:
Koen schreef:
Jammer dat mensen met enigzins computerervaring niet snel meer een Compaq zullen kopen
juh
__________________
** Conan & Lyx Team ** ||***The Pedo Emma Watson Army*** ||==Noodleskoning met Groove-Coverage===|| *Passionele nachten in het heetst van de strijd*
Met citaat reageren
Oud 23-12-2002, 18:41
p-chez
Avatar van p-chez
p-chez is offline
Citaat:
Koen schreef:
Jammer dat mensen met enigzins computerervaring niet snel meer een Compaq zullen kopen
Want?
__________________
yupyup.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2002, 20:45
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
Citaat:
p-chez schreef:
Want?
- Compaq Pc's vreten alleen maar hardware die door Compaq zelf gemaakt is.
- Brakke BIOS. (Weinig instelmogelijkheden ed)
- Compaq levert van die waardeloze restore Cd's ipv Cd's waar de software die je hebben wilt stand-alone op staat.
- Compaq is een duur merk.
- Verschrikkelijk veel mensen hebben al geklaagd over de slechte service.

En zo kan ik nog wel eventjes doorgaan.

Natuurlijk; Compaq maakt in verhouding betere notebooks dan workstations. Maar laten we eerlijk zijn, die Pressario serie was echt een flop. Misschien zijn hun laptops wel enigszins te pruimen, maar ik heb meer vertrouwen in merken als Dell en Sony.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-12-2002, 21:04
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Koen schreef:
Jammer dat mensen met enigzins computerervaring niet snel meer een Compaq zullen kopen
Wat een onzin zeg. De zakelijke desktops van Compaq zijn gewoon top machines. Ik zou zonder enige problemen een EVO aanschaffen. Snel, betrouwbaar en stil

Het enige echt verkeerde dat Compaq ooit gedaan heeft is DEC opkopen
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje
Met citaat reageren
Oud 23-12-2002, 21:51
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
Citaat:
Desecrator schreef:
Ik zou zonder enige problemen een EVO aanschaffen. Snel, betrouwbaar en stil
En gigantisch duur ja. Die EVO serie is best mooi, maar dan ook flink prijzig.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Laptop aanschaffen
Shadina
16 17-05-2008 17:22
Software & Hardware dual core of niet?
twinkebel
32 27-12-2006 22:48
Software & Hardware [Laptop] Welke kopen?
Shadina
74 02-10-2005 22:29


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:38.