Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-01-2005, 19:44
TheDoed
TheDoed is offline
Waarom geloven jullie? Waarom geloven jullie echt in God en Jezus, In Allah in Mohammed en in weet ik veel wie? Ik kan daar niet bij, ik vind het dom. Iedereen ziet toch in dat God en Allah niet bestaan, dat de bijbel en de koran pure propaganda zijn?

Waarom nu b.v. Azië en de crisis in Darfur? Wat doen onze "heren" daaraan? En als je niet in God gelooft en je hele leven goed doet kom je in de hel, terwijl je als christen (en waarschijnlijk ook als moslim) kunt doen wat je wilt, zondigen wat je wilt, en dan gewoon op naar de kerk of moskee of weet ik veel wat om ff te bidden en te biechten en op naar de hemel!

Geen disrespect naar gelovigen, het is jullie overtuiging en dat mag, maar ik zie geen logica in het geloof, in de oorlogen die erom gevochten worden. Waarom geloven jullie, en vinden jullie het zelf nou niet een beetje naief?
__________________
Learning To Fly
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-01-2005, 19:47
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
omdat ze denken dat het waar is

maar je hoeft niet speciaal een topic te openen om jouw gebrek aan mensenkennis ten toon te spreiden hoor
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 19:49
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Het is God's wil.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 19:52
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
TheDoed schreef op 06-01-2005 @ 20:44 :
Waarom geloven jullie? Waarom geloven jullie echt in God en Jezus, In Allah in Mohammed en in weet ik veel wie? Ik kan daar niet bij, ik vind het dom. Iedereen ziet toch in dat God en Allah niet bestaan, dat de bijbel en de koran pure propaganda zijn?
Daar maak je al je fout met: Iedereen ziet toch, Ik bedoel heb jij uberhaupt de Koran gelezen? Of ga je alleen af op de verhaaltjes van andere mensen? Ik geloof omdat ik weet dat er een God is. Het is een houvast in je leven, omdat je weet dat uiteindelijk alles goed komt. Verder wordt je als je de regels volgt er een beter mens op.

Citaat:
TheDoed schreef op 06-01-2005 @ 20:44 :
Waarom nu b.v. Azië en de crisis in Darfur? Wat doen onze "heren" daaraan? En als je niet in God gelooft en je hele leven goed doet kom je in de hel, terwijl je als christen (en waarschijnlijk ook als moslim) kunt doen wat je wilt, zondigen wat je wilt, en dan gewoon op naar de kerk of moskee of weet ik veel wat om ff te bidden en te biechten en op naar de hemel!
Alles gebeurd op aarde met een reden. Dan nog te denken dat de meeste slachtoffers gelovigen waren, zou die hele ramp een test voor hun kunnen zijn. God heeft ons gemaakt en heeft dus ook alle recht om ons weer terug te nemen

Verder ben je verkeerd geinformeerd. Want Moslims geloven helemaal niet dat zij standaard de hemel in komen, je moet ook degelijk wat doen om daar te kunnen komen, en ook moslims kunnen de hel in komen. Tis niet zo, even bidden en je hebt weer zekerheid.

Citaat:
TheDoed schreef op 06-01-2005 @ 20:44 :
Geen disrespect naar gelovigen, het is jullie overtuiging en dat mag, maar ik zie geen logica in het geloof, in de oorlogen die erom gevochten worden. Waarom geloven jullie, en vinden jullie het zelf nou niet een beetje naief?
Oorlogen worden gevochten door mensen, en niet door God. En sowieso alle oorlogen die gevoerd wordne zijn naar mijn mening zinloos. Of het nou gaat om kapitaal of levensovertuiging.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 19:59
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
TheDoed schreef op 06-01-2005 @ 20:44 :
Waarom geloven jullie? Waarom geloven jullie echt in God en Jezus, In Allah in Mohammed en in weet ik veel wie?


Zowat altijd agnostisch ingesteld geweest (niet weten wat er precies is; overigens nog steeds heb ik agnostische trekjes ) En toen was t slechts een kwestie van op een dag wakker geschud te worden. Nouja, zo voelde t
En er was niet echt een aanleiding voor. Ik had geen kutperiode, zocht niet naar steun, etc..

Citaat:

Ik kan daar niet bij, ik vind het dom. Iedereen ziet toch in dat God en Allah niet bestaan, dat de bijbel en de koran pure propaganda zijn?


Ik vind t dom dat je dit zo hier zo neerzet. Hoe weet je dat God niet bestaat? Hoe weet je dat de boeken slechts propaganda zijn? Waar baseer je jouw kennis op?

Citaat:

Waarom nu b.v. Azië en de crisis in Darfur? Wat doen onze "heren" daaraan?


Je zou ook kunnen stellen dat door Gods werk (Tsunami) nu opeens religie geen fuck meer uitmaakt in die regio's en dat geschillen ook weinig uitmaken. Maar dat men daar is om elkaar te helpen. Het ene leger helpt de rebellen aan voedsel, moslims en christenen die elkaar eerder in de haren vlogen, redden elkaar nu. Een Palestijn geeft geld aan een Israelisch gezin zodat zij veilig terug naar huis (Israel) kunnen gaan, omdat zij al hun bezittingen kwijt waren.

Door een ramp als deze schijn je alle onbenulligheden te vergeten.

(ik zeg dat dit een mogelijkheid is, niet dat het idd zo is)

En die oorlog (Darfur) is sowieso mensenwerk, imo.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 20:13
TheDoed
TheDoed is offline
De oorlog in Dafur is gewoon mesnewerk zeg je, maar zijn wij niet door god op deze wereld neergezet dan? Hoe kan hij zoiets toelaten dan?
__________________
Learning To Fly
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 20:27
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
TheDoed schreef op 06-01-2005 @ 21:13 :
De oorlog in Dafur is gewoon mesnewerk zeg je, maar zijn wij niet door god op deze wereld neergezet dan? Hoe kan hij zoiets toelaten dan?
we hebben een vrije wil
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 20:32
Belgarath
Avatar van Belgarath
Belgarath is offline
Misschien moet je dat even uitleggen aan mensen die in dit dogma niet zo thuis zijn
__________________
The brown rat looks questioningly at its corpse. Squeak? SQUEAK. The ghost of the rat nods sadly, and disappears down a nearby sewer.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 20:36
TheDoed
TheDoed is offline
De bijbel en koran zijn door mensen geschreven, deze mensen hebben dus ook zelf bepaalt wat er in de bijbel kwam te staan. Alleen dat was goed was om het geloof te verspreiden, alleen de mooie kanten van het verhaal van jezus. Een pure roman vind ik, gecreeërd door mensen die er misschien wel baat bij hebben om bepaalde dingen in zo'n boek te zetten, zoals misschien een paus of andere geestelijk leider die via deze "reclame" zijn macht uit kon breiden. Die zelf (zelf, niet god die em een of ander teken gaf) vond dat er iets moest veranderen of moest worden weggelaten. Begrijp me niet verkeerd, sommige idealen uit deze boeken zijn goed en mooi, maar alles wat er in staat is geschreven door mensen die er een eigen mening met eigen belangen op nahouden. Het was God niet die de bijbel schreef (of Allah).
__________________
Learning To Fly
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 20:49
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
TheDoed schreef op 06-01-2005 @ 21:36 :
Het was God niet die de bijbel schreef (of Allah).
Waarom niet?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 20:52
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
TheDoed schreef op 06-01-2005 @ 21:36 :
De bijbel en koran zijn door mensen geschreven, deze mensen hebben dus ook zelf bepaalt wat er in de bijbel kwam te staan. Alleen dat was goed was om het geloof te verspreiden, alleen de mooie kanten van het verhaal van jezus. Een pure roman vind ik, gecreeërd door mensen die er misschien wel baat bij hebben om bepaalde dingen in zo'n boek te zetten, zoals misschien een paus of andere geestelijk leider die via deze "reclame" zijn macht uit kon breiden. Die zelf (zelf, niet god die em een of ander teken gaf) vond dat er iets moest veranderen of moest worden weggelaten. Begrijp me niet verkeerd, sommige idealen uit deze boeken zijn goed en mooi, maar alles wat er in staat is geschreven door mensen die er een eigen mening met eigen belangen op nahouden. Het was God niet die de bijbel schreef (of Allah).
Zoals je inleiding en dit verhaaltje hier boven al verklaard: hou er mee op. JE hebt totaal geen kennis van zaken, dus is het ook zinloos om verder te gaan met je verhaal en is het ook zinloos om te reageren op TheDoed.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 21:00
Wiltine
Avatar van Wiltine
Wiltine is offline
Waarom ik geloof?

omdat ik zo opgevoed ben Maar dat is zeker niet de belangrijkste reden, tuurlijk speelt het wel mee, maar ik geloof in God, voor God en om God.
Omdat wij allen zondig zijn, hebben wij allen verzoening nodig voor onze zonden. Dus het is niet zo dat alle christenen zalig worden hoor, alleen zij die vergeving hebben. En waarom stel je dat ongelovigen die hun hele leven goed doen naar de hel gaan? Er is niemand die zijn hele leven goed doet! en daarom moeten we eigenlijk allemaal in de hel komen. Maar omdat Jezus gestorven is voor onze zonden is er nog de mogelijkheid tot zalig worden. Maar als jij niet 'bekeerd' bent, (lees: vergeving van zonden hebt) kom jij idd in de hel. Zo geloven wij dat. En zo'n goede God, die vergeving wil schenken, zo'n God moet ik wel dienen.

En de Bijbel is niet zomaar door mensen verzonnen, die is geïnspireerd.

@ Gatara: ik geloof niet in een vrije wil
__________________
-
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 21:08
Belgarath
Avatar van Belgarath
Belgarath is offline
Ik ga voor Gatara antwoorden (niet slaan!). Gatara bedoelde volgens mij dat de eerste mens een keuze had, wel of niet voor God. Hij koos tegen en wij met hem. Zit me alleen nu te bedenken, als er sprake is van uitverkiezing, kan er dan ook sprake zijn van vrije wil? (maar dat is offtopic, sorry fb)

Ik geloof in God omdat God mij het geloof in mij geschonken heeft. Als ik dat niet had gekregen, had ik kunnen bijbellezen, bidden en filosoferen tot ik een ons woog, maar dan nog zou ik niet geloven. Ik ben God dan ook erg dankbaar dat hij mij het geloof gegeven heeft.

@TheDoed, tuurlijk zit er geen logica, daarom heet het ook geloof. Ik snap niet waarom mensen die vraag blijven stellen. Het is pure waanzin een geloof te bewijzen, anders dan met geloof.
__________________
The brown rat looks questioningly at its corpse. Squeak? SQUEAK. The ghost of the rat nods sadly, and disappears down a nearby sewer.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 21:08
TheDoed
TheDoed is offline
"Alles gebeurd op aarde met een reden. Dan nog te denken dat de meeste slachtoffers gelovigen waren, zou die hele ramp een test voor hun kunnen zijn. God heeft ons gemaakt en heeft dus ook alle recht om ons weer terug te nemen" (word eerder in dit ond. gezegd)

Dat vind ik ee beetje luguber, waarom zou God zo een brute test maken? Al die doden en gewonden voor een test? Ik zou liever niet geloven, dan kan hij me niet trughalen ook, of aan zijn tests onderwerpen. Als wij zelf mogen weten wat we mogen doen, die vrije wil hebben gekregen van god, waarom laat hij ons dan niet gewoon onze gang gaan inplaats van ons trug te nemen of aan tests te onderwerpen?

"Verder ben je verkeerd geinformeerd. Want Moslims geloven helemaal niet dat zij standaard de hemel in komen, je moet ook degelijk wat doen om daar te kunnen komen, en ook moslims kunnen de hel in komen. Tis niet zo, even bidden en je hebt weer zekerheid."

Ik zeg toch niet dat je nix moet doen? Je moet en goed leven leiden, volgens de regels van je geloof. E natuurlijk kunnen moslims in een he komen, sorry als dat verkeerd overkwam maar dat wist ik echt wel (ik ben dan geen expert, maar dom ben ikiook niet). En waarom heeft men vroeger dan het biechten uit gevonden als die zonden zo erg waren, ja een mens maakt fouten. Maar ook handig om een zakcentje te verdienen, soms moesten mensen betalen om te biechten! Wat heeft onze heer daaraan dan?
__________________
Learning To Fly
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 21:15
Wiltine
Avatar van Wiltine
Wiltine is offline
@ Belgareth: Zo geloof ik het ook, maar ik dacht eigenlijk dat Gatara bedoelde dat ze zelf kon kiezen: wel of niet in God geloven. Jezus aannemen of niet. Want ik geloof ook dat Hij je geschonken moet worden.
__________________
-
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 21:15
Hydrogen
Hydrogen is offline
GOd is almachtig. Hij kan doen wat hij wil. Maar waarom zijn we eigenlijk geschapen? ZIe het maar als test. HOu je aan de regels dan slaag je, zoniet dan faal je.
Trouwens, de islam verschilt erg veel van het Christendom op gebied van biechten enz. UIt geschiedenis kan je lezen dat de de Kerk het geloof heeft misbruikt om er geld mee te verdienen. God zal je alleen maar vergeven, wanneer het oprecht uit je hart komt. JE hebt oprecht spijt van je zonden. Niet zoals bij biechten in de kerk. Je komt daar opbiechten, zo een priester zegent je en weg ben je. ZO gaat het natuurlijk niet. Vergeving moet je verdienen.

In de islam zijn we elke dag continu bezig met geloof. 5x per dag bidden, gebeden opzeggen, enz. Dit heeft natuurlijk ook geen zin als je het alleen maar doet voor de show. Oprecht uit het hart.
De gematigde christen, gaat 1 keer in de week naar de kerk. Klaar is kees! Dit is toch niet de bedoeling van geloof.

Laatst gewijzigd op 06-01-2005 om 21:19.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 21:17
TheDoed
TheDoed is offline
En de Bijbel is niet zomaar door mensen verzonnen, die is geïnspireerd."

De een laat zich op een andere manier inspireren dan een ander. Om maares een radicaal voorbeeld te geven:
Extreme fanatiekelingen vonden de aanslag op het wtc geweldig, ze lieten zich misschien zelfs inspireren om een zelfmoordaanslag te plegen. Terwijl andere mensen zich juist anders lieten inspireren en zich tegen deze extremisten keerden en misschien wel een oorlog tegen deze mensen begonnen.

Al wat ik wil zeggen: ook inspiratie is persoonlijk en verhalen die inspireren kunnen ook verzonnen zijn of worden vervormd. En de verhalen waaruit je inspiratie zoekt of vind zijn ook je eigen keuze verhalen.
__________________
Learning To Fly
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 21:18
TheDoed
TheDoed is offline
"JE hebt oprecht spijt van je zonden. Niet zoals bij biechten in de kerk. Je komt daar opbiechten, zo een priester zegent je en weg ben je. ZO gaat het natuurlijk niet. Vergeving moet je verdienen."

Kijk das al logischer, maar je erkent oo dat priesters het geloof hebben misbruikt, dus dan denk ik dat het geloof dat in de bijbel word beschreven ook nooit helemaal puur kan zijn.
__________________
Learning To Fly
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-01-2005, 21:20
Hydrogen
Hydrogen is offline
Ik ben ook geen christen. Tsja...
Islam heeft zulke praktijken niet gekend. De koran was in het arabisch geschreven. De koran werd ook aan analfabeten mondeling verteld. Dus mensen snapten waar het over ging.
Maar dit was niet zo met de bijbel. Misbruik van de kerk kwam door het feit dat de gelovigen er geen bal van snapten, maar het gewoon aannamen dat het zo is.

Laatst gewijzigd op 06-01-2005 om 21:22.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 21:21
Belgarath
Avatar van Belgarath
Belgarath is offline
Omdat de auto van de buurman niet blauw is, denk je dat de lucht ook niet blauw is?
__________________
The brown rat looks questioningly at its corpse. Squeak? SQUEAK. The ghost of the rat nods sadly, and disappears down a nearby sewer.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 21:23
Wiltine
Avatar van Wiltine
Wiltine is offline
@ TheDoed: Ik GELOOF dat de Bijbel geïnspireerd is. sorry, daar zijn geen bewijzen voor.
En ja, biecht. Dat is rooms, weet je, en ik geloof ook idd dat dat niet goed is. Maar vergeving moet je niet verdienen, maar dat wordt je geschonken. uit genade. En dat is niet een kwestie van ff bidden, zoals jij dat zo sarcastisch zegt. want aan vergeving krijgen gaat een diep berouw aan vooraf. en met ff bidden lijkt me niet dat je dat berouw dan kent.
En dat van die test... mmm, dat snap ik denk ik ff niet. Maar wel: De Heere heeft gegeven, de Heere heeft genomen, de naam des Heeren zij geloofd. Wie kan Zijn redenen doorgronden?
__________________
-
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 21:23
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
Belgarath schreef op 06-01-2005 @ 22:21 :
Omdat de auto van de buurman niet blauw is, denk je dat de lucht ook niet blauw is?
Kan je alsjeblieft quoten, zo snap ik het niet. Naar wat verwijs je?
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 21:24
TheDoed
TheDoed is offline
"Want ik geloof ook dat Hij je geschonken moet worden."

aannemelijker, heb nooit echt iets van een keuze gehad naar mijn weten
__________________
Learning To Fly
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 21:26
TheDoed
TheDoed is offline
Omdat de auto van de buurman niet blauw is, denk je dat de lucht ook niet blauw is?

Als dat voor mij bedoelt was, ik geef alleen aan dat het geloof niet altijd even puur gebruikt is, dus dat zoiets als een bijbel ook wel es bullshit kan zijn.
__________________
Learning To Fly
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 21:28
TheDoed
TheDoed is offline
Wie kan Zijn redenen doorgronden?

Dat is wel een heel makkelijk excuss
__________________
Learning To Fly
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-01-2005, 21:34
Hydrogen
Hydrogen is offline
284 Aan Allah behoort wat in de hemelen en wat op de aarde is en indien u openbaart hetgeen in uw innerlijk is of het verborgen houdt Allah zal u er rekenschap voor vragen dan zal Hij vergeven wie Hij wil en straffen wie Hij wil Allah heeft macht over alle dingen
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 21:34
TheDoed
TheDoed is offline
@appie2003

"In de islam zijn we elke dag continu bezig met geloof. 5x per dag bidden, gebeden opzeggen, enz. Dit heeft natuurlijk ook geen zin als je het alleen maar doet voor de show. Oprecht uit het hart.
De gematigde christen, gaat 1 keer in de week naar de kerk. Klaar is kees! Dit is toch niet de bedoeling van geloof."

Geloof moet (als het er moet zijn voor iemand), komen vanuit je hart. OF JE DAARVOOR NOU 1X IN DE WEEK, IN HET JAAR OF IN 10 JAAR BID. Als je maar laat zien dat je geloof oprecht is, ik vind het naïef om te roepen dat je vaker moet bidden (zo vat ik op wat jij hier zei), alsof geloof daardoor oprechter word. Het gaat niet om kwantiteit, als de kwaliteit dan maar goed is, dan is een keer in de week bidden vind ik genoeg.

bdw, ben zelf niet gelovig, leef me ff in
__________________
Learning To Fly
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 21:42
Hydrogen
Hydrogen is offline
Dus ik hoef maar 1 keer in de week oprecht te bidden en de rest van de week maar niets aan geloof doen/zondigen en dan is het wel goed. Want dat is wat ik hier uit haal.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 21:43
Envy
Avatar van Envy
Envy is offline
ZUCHT. Gaan we weer.
Ik houd het op een gebrek aan intelligentie.
__________________
your papa never told you about right and wrong
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 21:45
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
Envy schreef op 06-01-2005 @ 22:43 :
ZUCHT. Gaan we weer.
Ik houd het op een gebrek aan intelligentie.
??
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 21:46
Hydrogen
Hydrogen is offline
Continu bidden en oprecht zijn is een bewijs aan God van je geloof in hem en precies wat je hart zegt.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 21:49
TheDoed
TheDoed is offline
@ gatara

"TheDoed schreef op 06-01-2005 @ 21:36 :
Het was God niet die de bijbel schreef (of Allah).
--------------------------------------------------------------------------------



Waarom niet?"

Omdat ik geloof dat de mensen de verhalen die ze hoorden hebben opgeschreven in dat boek, dat geestelijke leiders dingen ZELF nodig vonden toe te voegn. De bijbel is door mensen geschreven, door mensen gelezen en door mensen bewerkt.
__________________
Learning To Fly
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 21:51
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
TheDoed schreef op 06-01-2005 @ 22:49 :
@ gatara

"TheDoed schreef op 06-01-2005 @ 21:36 :
Het was God niet die de bijbel schreef (of Allah).
--------------------------------------------------------------------------------



Waarom niet?"

Omdat ik geloof dat de mensen de verhalen die ze hoorden hebben opgeschreven in dat boek, dat geestelijke leiders dingen ZELF nodig vonden toe te voegn. De bijbel is door mensen geschreven, door mensen gelezen en door mensen bewerkt.
maar waarom zou god niet via die mensen gehandeld kunnen hebben?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 21:52
Hydrogen
Hydrogen is offline
Wat vind je van de koran?
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 21:54
TheDoed
TheDoed is offline
@appie

"Dus ik hoef maar 1 keer in de week oprecht te bidden en de rest van de week maar niets aan geloof doen/zondigen en dan is het wel goed. Want dat is wat ik hier uit haal."

Wat ik zeg is, dat je god toch niet per se vaak hoeft te aanbidden om goed te geloven, je zult wel echt oprecht moeten bidden, maar ik denk niet dat het god uit zou moten maken dat je es een keertje of wat overslaat. Als je maar echt goed en oprecht in em gelooft, zal ie dat ook waarderen (al;s ie zou bestaan , BOVENDIEN, hoeft je niet te bidden om aan geloof te doen, dat doe je als t goed is altijd
__________________
Learning To Fly

Laatst gewijzigd op 06-01-2005 om 21:58.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 21:57
TheDoed
TheDoed is offline
@gatara

"maar waarom zou god niet via die mensen gehandeld kunnen hebben?"

Omdat er ook nog altijd mensen zijn met VRIJE WIL, die ook wel wat zagen in die bijbel, en aangezien iedereen vrije wil heeft, vind ik het frapant van god om dat ineens ff iemand te lenen om een boekje te schrijven
__________________
Learning To Fly
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-01-2005, 21:59
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
TheDoed schreef op 06-01-2005 @ 22:57 :
@gatara

"maar waarom zou god niet via die mensen gehandeld kunnen hebben?"

Omdat er ook nog altijd mensen zijn met VRIJE WIL, die ook wel wat zagen in die bijbel, en aangezien iedereen vrije wil heeft, vind ik het frapant van god om dat ineens ff iemand te lenen om een boekje te schrijven
wie zegt dat ze op dat moment een vrije wil hadden?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 22:03
TheDoed
TheDoed is offline
Dat zeg ik, dat hoeft niet, maar ik vind t nogal stom van die kerel daarboven dat ie je af en toe af en toe vrije wil af wil pakken om ff wat te regelen, mogen we zelf niet beslissen wat we met het geloof doen, wat is vrije wil waart als je t maar af en toe mag gebruiken? mar het zou kunnen, als je dat denkt, t kan
ik gloof dat niet, vind t nogal dubbel
__________________
Learning To Fly
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 22:07
TheDoed
TheDoed is offline
ga maffe
lees dit later wel, als er nog wwat komt

check ook www.kiteboarding.be,
__________________
Learning To Fly
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 22:53
0fd1ba6bef258b3
Avatar van 0fd1ba6bef258b3
0fd1ba6bef258b3 is offline
Citaat:
Gatara schreef op 06-01-2005 @ 20:59 :
Zowat altijd agnostisch ingesteld geweest (niet weten wat er precies is; overigens nog steeds heb ik agnostische trekjes ) En toen was t slechts een kwestie van op een dag wakker geschud te worden. Nouja, zo voelde t
En er was niet echt een aanleiding voor. Ik had geen kutperiode, zocht niet naar steun, etc..
Wat bedoel je met 'wakker geschud worden'? Ik neem aan dat daar toch een aanleiding aan ten grondslag ligt?
__________________
Je suis une calamité.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 23:20
Global
Avatar van Global
Global is offline
Citaat:
TheDoed schreef op 06-01-2005 @ 22:34 :
@appie2003

"In de islam zijn we elke dag continu bezig met geloof. 5x per dag bidden, gebeden opzeggen, enz. Dit heeft natuurlijk ook geen zin als je het alleen maar doet voor de show. Oprecht uit het hart.
De gematigde christen, gaat 1 keer in de week naar de kerk. Klaar is kees! Dit is toch niet de bedoeling van geloof."

Geloof moet (als het er moet zijn voor iemand), komen vanuit je hart. OF JE DAARVOOR NOU 1X IN DE WEEK, IN HET JAAR OF IN 10 JAAR BID. Als je maar laat zien dat je geloof oprecht is, ik vind het naïef om te roepen dat je vaker moet bidden (zo vat ik op wat jij hier zei), alsof geloof daardoor oprechter word. Het gaat niet om kwantiteit, als de kwaliteit dan maar goed is, dan is een keer in de week bidden vind ik genoeg.

bdw, ben zelf niet gelovig, leef me ff in
1 x per week is natuurlijk makkelijker. weet je dat het eerst eigenlijk 500 ofzo was?.. misschien moet iemand dat verhaal maar eens vertellen. ( sorry mijn dutch sucks dus zal het niet eens proberen )
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 08:45
TheDoed
TheDoed is offline
@ Nanahara , je zei:

"Ik geloof omdat ik weet dat er een God is. Het is een houvast in je leven, omdat je weet dat uiteindelijk alles goed komt. Verder wordt je als je de regels volgt er een beter mens op."

- Je GELOOFT dus omdat je GELOOFT, dat er een god is.........

- Ik geloof niet, toch weet ik voor mezelf dat alles wel goed met me zal komen: DAT HEB IK ZELF IN DE HAND.

- Heb je Allah en God nodig om die gedragsregels te volgen? Is de helft van ide gedragsregels niet bullshit? (hoe helpt niet met gouden of zilveren bestek eten jou met goed worden, hoe helpt geen seks voor het huwlijk je goed worden, hoe helpt zondag naar de kerk gaan mensen met goed worden..). Bovendien: Is het niet jouw geloof dat nu bepaalt wat goed of fout is?
Natuurlijk zijn er genoeg regels die voor goed gedrag zorgen (naar mijn mening), die meer mensen in de wereld es zouden moeten bekijken, maar deze regels kunnen ook los van je geloof bestaan en gevolgd worden (daar hebben we al die profeten en "heren" niet voor nodig, kunnen we zelf ook wel doen).
__________________
Learning To Fly
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 08:45
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
0fd1ba6bef258b3 schreef op 06-01-2005 @ 23:53 :
Wat bedoel je met 'wakker geschud worden'? Ik neem aan dat daar toch een aanleiding aan ten grondslag ligt?
Haha

God knows
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 08:56
Raven
Avatar van Raven
Raven is offline
Omdat ik ervan overtuigd ben dat er meer is dan alleen moleculen.

overigens. mijn religie is volledig ongeschikt voor politieke propaganda ( gelukkig maar) aangezien zelf nadenken en niet als een kip zonder kop achter de "grote leider" aan lopen een van de "geboden" van mijn religie is
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 09:01
normaal.praten
normaal.praten is offline
Ik heb me aangemeld bij deze server omdat ik als Christen zulke rare antwoorden en vragen zie.
Hier bij wil ik reageren
Voor de ongelovigen (voor dat ze gaan reageren).

Lees de Bijbel eens goed voor je zelf niet om een Christen af te kraken of om tegen argumenten te vinden maar lees it nou eens want anders zet jij je zelf alleen maar voor schut.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 09:05
Raven
Avatar van Raven
Raven is offline
Citaat:
normaal.praten schreef op 07-01-2005 @ 10:01 :
Ik heb me aangemeld bij deze server omdat ik als Christen zulke rare antwoorden en vragen zie.
Hier bij wil ik reageren
Voor de ongelovigen (voor dat ze gaan reageren).

Lees de Bijbel eens goed voor je zelf niet om een Christen af te kraken of om tegen argumenten te vinden maar lees it nou eens want anders zet jij je zelf alleen maar voor schut.
vragen zijn toch nooit raar ?
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 09:06
TheDoed
TheDoed is offline
@normaal.praten

(Heb bijbelverhalen wel es gelezen, ff niet ter zake)

@Nanahara

"Alles gebeurd op aarde met een reden. Dan nog te denken dat de meeste slachtoffers gelovigen waren, zou die hele ramp een test voor hun kunnen zijn. God heeft ons gemaakt en heeft dus ook alle recht om ons weer terug te nemen"

Het verbaast me dat er geen kwade krachten in dit verhaaltje voorkomen, waar zijn de duivel en zijn vrienden? Kan wezen dat er een logische verklaring voor is,maar ik zou graag weten waarom de kwade krachten telkens buiten de boot vallen.
__________________
Learning To Fly
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 10:35
Verwijderd
Citaat:
normaal.praten schreef op 07-01-2005 @ 10:01 :
Ik heb me aangemeld bij deze server omdat ik als Christen zulke rare antwoorden en vragen zie.
Hier bij wil ik reageren
Voor de ongelovigen (voor dat ze gaan reageren).

Lees de Bijbel eens goed voor je zelf niet om een Christen af te kraken of om tegen argumenten te vinden maar lees it nou eens want anders zet jij je zelf alleen maar voor schut.
Ik ben er nog in bezig, en wat ik tot nu toe heb gelezen heeft mijn beeld van de bijbel of het christendom geenszins verbeterd.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 10:58
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
normaal.praten schreef op 07-01-2005 @ 10:01 :
Lees de Bijbel eens goed voor je zelf niet om een Christen af te kraken of om tegen argumenten te vinden maar lees it nou eens want anders zet jij je zelf alleen maar voor schut.
jij wilt alleen theologen hier aan het woord hebben? als zij vragen of opmerkingen hebben, kun jij die mooi beantwoorden, weerleggen of bevestigen. en jij kunt niet van iemand eisen dat hij eerst heel de bijbel en theologische werken gaat lezen, als jij nou begint om hen er wegwijs in te maken, zijn we al een heel end . daarbij komt dat dit het stomste dooddoende argument is, aangezien de meeste mensen geen lust hebben om 64 boeken door te spitten om over een bepaald onderwerp te praten.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 10:59
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
waarom ik gelovig ben.
goede vraag.
ik zou het niet weten.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Waarom geloven? De uitverkiezing
Mr.Mark
45 27-12-2010 09:43
Levensbeschouwing & Filosofie Waarom geloof jij?
DBZ
88 07-08-2009 17:32
Levensbeschouwing & Filosofie Geloof bestaat uit minstens twee aannames
poepdrol
19 21-08-2005 17:18
Levensbeschouwing & Filosofie Vragen over geloof
Legendary
13 27-03-2005 22:57
Levensbeschouwing & Filosofie Waarom geloven jullie in God? of niet?
sase
66 13-07-2002 08:03
Levensbeschouwing & Filosofie Waarom geloven wij?
mallemischa
19 07-07-2002 23:03


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:20.