Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-03-2012, 17:05
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
De titel zegt volgens mij al wel genoeg. Het betreffende artikel:
http://www.nu.nl/politiek/2767194/ka...-formatie.html

Wat vinden jullie hier van?
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-03-2012, 17:09
Verwijderd
Goede zaak, hoewel Bea überhaupt al niet veel te zeggen had over het hele gebeuren verder.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2012, 17:09
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Lijkt me een uitstekend plan, sowieso moet de monarchie afgeschaft worden natuurlijk, en dit brengt het weer een stapje dichterbij.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2012, 08:32
Verwijderd
Dit werkt niet aangezien het niet in de wet vastgelegd is maar in het huishoudelijk regelement van de Tweede Kamer. Het is ook nog eens zo opgesteld dat iedere partij straks kan gaan dwarsliggen bij de benoeming van een kandidaat.

Ik ben trouwens wel voor het principe maar doe het dan goed.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2012, 08:40
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Rol staatshoofd bij formatie ontnemen
Monarchie opheffen
Met citaat reageren
Oud 20-03-2012, 23:05
Linda Prins
Avatar van Linda Prins
Linda Prins is offline
Tja het is wel altijd de premier in dit geval Rutte die de hete kastanjes uit het vuur haalt, om het maar even zo te noemen. En de koningin zit of staat er bij en kijkt ernaar. Omdat ze onschendbaar is. En Rutte politiek verandwoordelijk is voor haar (goede en eventueel foute) gedrag of handelingen Maar als de Monarchie wordt opgeheven is er ook geen koninginnedag meer, al enig idee welke feestdag met de bekende vrijmarkten daarvoor in de plaats moet komen? De dag van de Republiek ofzoiets, waarbij President Rutte een militaire parade afneemt zoals de Fransen hun President laten doen elk jaar in Parijs (hun hoofdstad) op hun nationale feestdag de 14 Juli. als ik het goed heb...iemand een idee
Met citaat reageren
Oud 21-03-2012, 23:48
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Eerste goede beslissing van het kabinet. Nu kunnen ze weg.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2012, 05:54
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Maar als de Monarchie wordt opgeheven is er ook geen koninginnedag meer, al enig idee welke feestdag met de bekende vrijmarkten daarvoor in de plaats moet komen?
Bevrijdingsdag (van het juk van de monarchie), de dag waarop de koning(in) op mocht stappen.
Scheelt in september ook weer een paar uur wachten, in plaats daarvan kan de MP zelf gewoon even voorlezen wat concreet het plan is, zonder eufemistische bewoordingen en tierelantijnen.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2012, 07:19
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Tja het is wel altijd de premier in dit geval Rutte die de hete kastanjes uit het vuur haalt, om het maar even zo te noemen. En de koningin zit of staat er bij en kijkt ernaar. Omdat ze onschendbaar is. En Rutte politiek verandwoordelijk is voor haar (goede en eventueel foute) gedrag of handelingen Maar als de Monarchie wordt opgeheven is er ook geen koninginnedag meer, al enig idee welke feestdag met de bekende vrijmarkten daarvoor in de plaats moet komen? De dag van de Republiek ofzoiets, waarbij President Rutte een militaire parade afneemt zoals de Fransen hun President laten doen elk jaar in Parijs (hun hoofdstad) op hun nationale feestdag de 14 Juli. als ik het goed heb...iemand een idee
De monarchie wordt niet opgeheven, en als dat wel zou gebeuren, dan zou Koninginnedag natuurlijk alsnog gevierd blijven worden, en al zou dat niet zo zijn, dan moet daar helemaal geen andere feestdag voor in de plaats komen.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.

Laatst gewijzigd op 22-03-2012 om 14:01.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2012, 12:26
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Eerste goede beslissing van het kabinet. Nu kunnen ze weg.
Het parlement heeft dit helemaal zelf besloten!
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 23-03-2012, 18:00
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Het is zo'n beetje het enige staats-gerelateerde werk wat hare Majesteit doet gaan ze het afkappen.

Zit ze dadelijk helemaal voor een riante uitkering uit haar neus te vreten.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 24-03-2012, 00:14
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Inderdaad, hoeft ze dat geld eigenlijk ook niet te krijgen.
__________________
Onzichtbaar en idioot.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2012, 09:26
Verwijderd
Citaat:
Het is zo'n beetje het enige staats-gerelateerde werk wat hare Majesteit doet gaan ze het afkappen.

Zit ze dadelijk helemaal voor een riante uitkering uit haar neus te vreten.
Ja want lintjes knippen bij de debieltjes in de provincie is geen zwaar werk
Met citaat reageren
Oud 24-03-2012, 13:17
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Het is zo'n beetje het enige staats-gerelateerde werk wat hare Majesteit doet gaan ze het afkappen.

Zit ze dadelijk helemaal voor een riante uitkering uit haar neus te vreten.
Ehm, Beatrix is 74 en werkt nog fulltime, terwijl er nog steeds vijftigers zijn die nu al met vervroegd pensioen gaan. Regeringsformatie hoort echt niet bij haar dagelijkse taken (hoewel ze er de laatste jaren wel meer en meer gedoe bij had). En bij ieder staatsbezoek reist haar een hele handelsmissie achterna, dat levert goede contacten en opdrachten op voor het Nederlandse bedrijfsleven. Nederland blijft een handelsland, en dat geld dat we besteden aan de monarch (hoewel het imo wel iets minder mag) krijgen we dubbel en dwars terug in de economie.

Dat neemt niet weg dat dezelfde taak natuurlijk ook door een president kan worden uitgevoerd, maar die zou in het Nederlandse staatsbestel ongeveer dezelfde rol krijgen als de Koning nu, aangezien de uitvoerende macht toch al bij de regering ligt.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 24-03-2012, 18:32
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Dat bedoelde ik ja. Dankje, deadlock. Kusje!
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 24-03-2012, 20:37
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Ehm, Beatrix is 74 en werkt nog fulltime, terwijl er nog steeds vijftigers zijn die nu al met vervroegd pensioen gaan. Regeringsformatie hoort echt niet bij haar dagelijkse taken (hoewel ze er de laatste jaren wel meer en meer gedoe bij had). En bij ieder staatsbezoek reist haar een hele handelsmissie achterna, dat levert goede contacten en opdrachten op voor het Nederlandse bedrijfsleven. Nederland blijft een handelsland, en dat geld dat we besteden aan de monarch (hoewel het imo wel iets minder mag) krijgen we dubbel en dwars terug in de economie.

Dat neemt niet weg dat dezelfde taak natuurlijk ook door een president kan worden uitgevoerd, maar die zou in het Nederlandse staatsbestel ongeveer dezelfde rol krijgen als de Koning nu, aangezien de uitvoerende macht toch al bij de regering ligt.
Dat doet ze zelf, ze kan het stokje al lang doorgeven aan prins pils maar dat wil ze niet omdat ze het gewoon leuk vind om de belangrijke madame uit te hangen.

overigens was mijn opmerking allesbehalve een sneer, ik ben het volledig met je eens dat het net zo goed of misschien zelfs beter is om Bea en prins pils met vrouw naar de sjeik te sturen dan een president (andersom is het beter een president te sturen naar Sarkozy maar ach).

Maar ondanks die "functie" van het koningshuis zit ze nog steeds voor een riante uitkering uit haar neus te vreten, dat is niet erg, je hebt werkpaarden en je hebt sierpaarden.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 24-03-2012, 20:39
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Je snapt dat ik voor de vorm er tegenin ga door te zeggen dat Nederland die miljarden ook verdient zonder de monarchen; het enige wat Bea echt doet is olierelaties onderhouden en dat is toch een stervende handel.

Citaat:
Naast de verdiensten van Beatrix als promotor van Nederland, straalt haar onberispelijke imago af op bedrijven van die het predicaat ‘hofleverancier’ of ‘koninklijke’ dragen
Ja zoals de "koninklijke leerdam" die zonder IKEA al 3 keer failliet zou zijn.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-03-2012, 21:16
Verwijderd
Ja, Luxemburg bulkt van de olie
Met citaat reageren
Oud 24-03-2012, 22:07
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Ja, Luxemburg bulkt van de olie
Nee, nederland ook niet, waar zeg ik dat Nederland/Luxemburg bulkt van de olie?

Ik zeg alleen maar dat de belangrijkste handelsmissies die naar Oman, Abu Dhabi, Saoedi e.d. zijn.

De troep uit china kopen we ook wel zonder Bea en ook Boskalis (koninklijke jazeker) wordt nog wel ingehuurd als er weer een of ander supereiland opgespoten moet worden (is real madrid nu weer meer bezig, stelletje dromers)
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 24-03-2012, 22:19
Verwijderd
En wat dan nog?
Met citaat reageren
Oud 24-03-2012, 22:31
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Dus zit ze het grootste deel van de tijd goedbetaald uit haar neus te vreten.

wat verder geen probleem is; iemand moet "representen"
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 26-03-2012, 08:48
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Dus zit ze het grootste deel van de tijd goedbetaald uit haar neus te vreten.

wat verder geen probleem is; iemand moet "representen"
Ja, maar ze zit dus niet uit haar neus te vreten. Dat is het hele punt. Of jij vindt dat ze nuttig werk doet is een tweede.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2012, 14:33
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Ja, laten we de eerste momenten van formeren vooral overlaten aan een orgaan dat bij voorkeur met een hoop gekibbel en zeer traag problemen oplost, in plaats van aan één onafhankelijk persoon zonder belangen met meer politieke kennis dan hele politieke partijen tezamen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 28-03-2012, 00:04
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Ja, maar ze zit dus niet uit haar neus te vreten. Dat is het hele punt. Of jij vindt dat ze nuttig werk doet is een tweede.
Het is werk wat elke andere halve manager kan doen.

op dagelijkse basis doet ze weinig anders dan een beetje bebben en thee drinken.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-03-2012, 06:25
Verwijderd
Citaat:
Het is werk wat elke andere halve manager kan doen.

op dagelijkse basis doet ze weinig anders dan een beetje bebben en thee drinken.
Jij weet dat natuurlijk

Ik zou haar baan niet hoeven te hebben in ieder geval. Volgens mij maakt ze lange dagen, moet ze dagelijks met doodsaaie en enge mensen over staatszaken praten zonder dat ze haar eigen mening hard mag ventileren.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2012, 10:56
Verwijderd
Bij de meeste bedrijven moet je samenwerken met doodsaaie mensen en mag je je eigen mening niet hard ventileren. Verschil is dat zij er een paleis, privévliegtuig en een belachelijk hoog salaris voor krijgt.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2012, 13:28
Verwijderd
Wat vind jij een belachelijk hoog salaris?
Met citaat reageren
Oud 28-03-2012, 15:20
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Het is werk wat elke andere halve manager kan doen.
Nee, dat kan niet iedere andere halve manager doen, want die heeft niet het aanzien en de reputatie van een staatsman/vrouw. En Beatrix heeft dat wel, omdat ze nu eenmaal vanaf haar geboortedag daarvoor getraind is.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 28-03-2012, 16:59
Daantjer
Avatar van Daantjer
Daantjer is offline
Ik vind het onzinnig dat de koningin geen rol meer heeft bij de formatie als er geen goed alternatief voor is.
Misschien moet er nog een wet komen die vast stelt hoe de formatie moet gaan lopen, nu lijkt het echter op nóg langer wachten tot alle kamerleden klaar zijn met discussiëren over wie mag beginnen.

Niet dat ik pro-oranje ben hoor, maar deze maatregel had uitgesteld moeten worden.
__________________
Always be berating and belittling
Met citaat reageren
Oud 28-03-2012, 17:01
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Ik vind het onzinnig dat de koningin geen rol meer heeft bij de formatie als er geen goed alternatief voor is.
Misschien moet er nog een wet komen die vast stelt hoe de formatie moet gaan lopen, nu lijkt het echter op nóg langer wachten tot alle kamerleden klaar zijn met discussiëren over wie mag beginnen.

Niet dat ik pro-oranje ben hoor, maar deze maatregel had uitgesteld moeten worden.
Hoezo geen goed alternatief? Het parlement kan toch gewoon een formateur aanstellen?
Met citaat reageren
Oud 28-03-2012, 17:58
Daantjer
Avatar van Daantjer
Daantjer is offline
Citaat:
Hoezo geen goed alternatief? Het parlement kan toch gewoon een formateur aanstellen?
Dat proces zal mijns inziens veel te lang duren als er geen fatsoenlijke wetgeving voor is.
__________________
Always be berating and belittling
Met citaat reageren
Oud 28-03-2012, 18:03
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Dat proces zal mijns inziens veel te lang duren als er geen fatsoenlijke wetgeving voor is.
Hoezo?
Met citaat reageren
Oud 28-03-2012, 18:54
Daantjer
Avatar van Daantjer
Daantjer is offline
Citaat:
Hoezo?
Omdat elke partij graag een kabinet wil samen stellen onder hun leiding. Besluitvorming wordt daardoor uitgesteld omdat niemand een voorstel accepteert. Als er dan wel een formateur wordt aangesteld komt dat door 'achterkamertjespolitiek'.
__________________
Always be berating and belittling
Met citaat reageren
Oud 29-03-2012, 20:46
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Jij weet dat natuurlijk

Ik zou haar baan niet hoeven te hebben in ieder geval. Volgens mij maakt ze lange dagen....
geloof ik niets van.

en wat betreft dat samenwerken met saaie mensen (is zij ook) en geen eigen mening mogen ventileren (wat naar ik hoor in dat artikel wel meevalt) dat doet dus iedere halve manager.

Los daarvan; ik maak pas lange dagen, ik wil bea nog wel eens met een lading in de weer zien.
Citaat:
Bij de meeste bedrijven moet je samenwerken met doodsaaie mensen en mag je je eigen mening niet hard ventileren. Verschil is dat zij er een paleis, privévliegtuig en een belachelijk hoog salaris voor krijgt.
QFT

Citaat:
Nee, dat kan niet iedere andere halve manager doen, want die heeft niet het aanzien en de reputatie van een staatsman/vrouw. En Beatrix heeft dat wel, omdat ze nu eenmaal vanaf haar geboortedag daarvoor getraind is.
Ze heeft de reputatie van een smerige uitvreter, ja dat andere uitvreters zoals de Sjah dat prachtig mooi vinden dat snap ik ook wel...

echter de topman van shell kan prima zelf zijn zaakjes regelen in de golf.

Bea heeft over 300 man hofhouding die "helpt" bij haar dagelijkse bezigheden en dat is los van de RVD de beveiliging, de stalheren het kabinet en de archivarissen.

Ik zou toch echt een wat meet zichtbaar resultaat van zoveel werkkracht verwachten.
Maar het tegengestelde is waar, het is een grote kont- en neuspeuterij.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen

Laatst gewijzigd op 29-03-2012 om 20:54.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2012, 20:56
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
of zoals willem wever het zo mooi samenvat:

Citaat:
Citaat:
Een koningin heeft het onder andere druk met het knippen van linten, het schudden van handen en vertegenwoordigt ons land in het buitenland. Daarnaast gaat ze ook met enige regelmaat op werkbezoek in het binnenland. Verder ondertekent ze nieuwe wetten, is ze betrokken bij de formatie van een nieuwe regering en beëdigt de vorstin jaarlijks tientallen overheidsdienaren.
nounou, poepoeh
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 29-03-2012, 22:15
Verwijderd
Ja en dát is me een bron jongen. Nounounou.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2012, 19:59
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Ja en dát is me een bron jongen. Nounounou.
tja, op de website van het koninklijk huis stond alleen hoeveel mensen er voor Bea werken en niet wat Bea dan wel of niet allemaal doet, en om nu altijd wikipedia erbij te pakken.

Maargoed, ik zal de RVD wel even bellen hoor.

Mijn punt is duidelijk, als er al niets interessanters te melden is over Bea haar werkzaamheden dan: 'ze knipt lintjes en schud handjes' dan kan het nooit heel veel soeps zijn.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:42.