Advertentie | |
|
![]() |
|
Deadlock, jij komt anders ook niet met argumenten. Je zegt praktisch gezien gwn elke keer: Jij hebt het fout, en wij hebben het goed. Deal with it.
Dat is niet discussieren.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Jij weet niet hoe diep het een ander raakt. Ga jij al KANKER KANKER KANKER schreeuwend over straat of vind je dat kanker je taal kan verzieken? Zelfs als je in kamp 2 zit dan nog doe je dat eerste niet tenzij er iets grondig mis is in je bovenkamer. Weet je; ik heb eigenlijk geen problemen met zwarte piet en ik denk dat, als het er wat minder heftig aan toe gegaan zou zijn, het vanzelf een natuurlijke dood gestorven zou zijn, maar juist het propietenkamp heeft de discussie totaal onvoerbaar gemaakt. Argumenten: - Traditie (fuck tradities, echt, ik ga ook niet uitleggen waarom, leer maar wat een drogredenering is) - Kinderfeest (vooralsnog zijn de kinderfeestverstoorders degene uit het prozwartepietenkamp) Daar houdt het wel zo'n beetje op. Nounounou, wat een argumenten. De ene een drogredenering en de ander is op los zand gebaseerd, alsof kinderen het erg zouden vinden als zwarte piet volgend jaar een mens in een rottweilerpak zou zijn. Dit is echt de meest basale kinderpsychologie die er bestaat. Srsly. En dan godverdomme ook nog een van de meest basale rechten die we in onze democratische samenleving hebben (demonstreren) naar de tyfus helpen en dan moeilijk doen over 240 uur taakstraf... het wijf had godverdomme 3 jaar onvoorwaardelijk moeten krijgen want het is antidemocratisch, fascistisch en gigantisch dictatoriaal. We hebben die periode gehad eah, for fucks sake. Als je nog daadwerkelijk argumenten hebt hoor ik die verdomd graag maar met dit soort fucking dooddoeners komen vanuit jouw (in casu) elitaire positie getuigt eerder van een IQ van kamertemperatuur dan van maatschappelijk inzicht, inlevingsvermogen en een solide intellect. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Mja. Wat deadlock zegt. Ik ben dat asociale domme kutvolk in het algemeen zó gruwelijk zat. De meest basic shit gewoon niet beheersen, zoals een beetje nuchterheid, inlevingsvermogen, en klasse. Dat volk verpest praktisch alles, zo ook het uitgesproken pro-kamp. Dat is dan wel het enige voordeel van de kansloze polarisatie; je weet meteen wie buitenspel staat als medemens in je vrienden- of kennissenkring en kan daar op acteren.
|
![]() |
|
Nou ja, de tegenpartij is ook niet echt met geweldige argumenten. Die zeggen, ja dat is een herinnering aan de slavernij. Maar ja, dat is ook maar 1 argument.
En er zijn ook minder vreedzame protesten. Sommige antipieten laten namelijk kinderen huilen bij de intocht door hun kreten etc. https://www.youtube.com/watch?v=X23y5ubuGDU Kijk maar
|||
Citaat:
In de periode van slavernij werden zwarte mensen als minderwaardig gezien (niet eens echt als mens eigenlijk). En zelfs toen slavernij afgeschaft was bleef dat idee dat zwarte mensen minder waard waren dan blanke mensen bestaan. Zwarte mensen mochten niet met de bus bijvoorbeeld, en mochten bepaald werk niet doen, puur vanwege hun huidskleur. Mensen zoals Martin Luther King jr hebben keihard gestreden voor gelijke behandeling en die strijd is eigenlijk nog niet gestreden. Er is nog altijd discriminatie op basis van afkomst. Citaat:
||
Citaat:
|
Ik bemoei me zelden met deze discussie, omdat die al gaande is sinds het begin der tijden en de mensen steeds agressiever worden in hun argumenten.
Ik ben een voorstander van zwarte piet, maar als hij veranderd wordt omdat mensen gepest worden of er problemen mee hebben, vind ik dat prima. Vroeger geloofde ik toch dat hij zwart was van de schoorsteen, dus roetveegpieten lijken mij een prima optie en ook de gulden middenweg. De regenboogpieten vond ik naar, die gele zag eruit alsof hij een leverziekte had en daarbij bestaan paarse mensen niet (ja ja, Sinterklaas bestaat ook niet). Als we het relatable willen maken voor iedereen, moeten we geen aliens ervan maken, maar gewone mensen die de sint helpen. En het lijkt mij dat als iedereen gewoon even over zijn ego stapt en die middenweg vindt (imo is dat dus roetveeg), is het hele gezeik over en hoeven bedrijven piet niet meer angstvallig te ontwijken in hun decoraties.
||
Citaat:
|||
Citaat:
Dit schreef je: Citaat:
Even afgezien van het misverstand: Je weet net zo goed als ik wat ad hominem betekent. Ik vind dat niet leuk, ik heb al moeite genoeg met mijn IQ. Ben verdorie alweer mijn pincode van mijn sim vergeten. ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik ben zelf van mening dat het Sinterklaasfeest op geen enkele manier racistisch bedoelt is en dat (denk ik) niemand deelneemt met het idee 'gezellig racistisch te doen'.
Echter, als mensen dit wel zo ervaren, al is het een minderheid, denk ik dat het geen probleem is om het te veranderen. Zoals eerder al gezegd is: -traditie is geen argument -Kinderfeest is geen argument (ik denk dat geen enkel kind er last van zou krijgen) Als laatste is het misschien interessant om er bij stil te staan dat zo'n 50 jaar geleden Sinterklaas kinderen juist vaak bang maakte (geslagen worden met de roe, met de zak naar Spanje). Dat is ook allemaal verandert. Tradities veranderen als de samenleving die de tradities houdt verandert. Daar is niks mis mee. TL: DR Ik snap niet hoe het als racistisch kan worden ervaren, maar aangezien het dat wel wordt, is het een kleine moeite om het te veranderen naar iets waar iedereen blij mee kan zijn. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Mijn mening:
Als bepaalde mensen last hebben van dit feest zou ik zeggen: Aanpassen dit feest! Nederlanders vinden dat de piet zwart is door het roet uit de schoorsteen(dus niet bepaald discriminerend zou ik zeggen). maar zo zien de pieten er niet bepaald uit. Dus ik ben van mening dat roetveegpiet de beste optie is. dit heeft het minste weg van mensen met een donkere huidskleurrrrr. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Onzin |
Het grote shitpost topic Destruct! | 207 | 18-04-2019 20:18 | |
De Kantine |
Eens even RUSTIG een nieuw topic saaien #1928 Haubenmeise | 500 | 01-11-2014 19:05 |